Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 80

Viestit - John Ferguson

Siis jumankekka vajaa kolme metriä .Hälyajolla ei sitten ole mitään asiaa tuonne jos siellä savupirtti sattuu alkaa savuaan. Täälläpäin ei ainutkaan mökkitie ole tuollanen kinttupolku.

Kyllähän kuorma-auto nyt 3 metriin mahtuu - ellei oksat ja puskot sitten tee tiestä 2 metristä.
Jos ei 3 m tielle mahdu niin kannattaa vaihtaa kuskiksi pöllikuski.
Toveri Oksa varmaan tekee joka tiestä 2-metrisen, 3-metrinen on liian moderni.  :P
mitenkähän nykyvärkit lähtee kun seisonnu sen 20 vuotta?      entisöijille kinkkisiä.
Niillä tehdään töitä tuhansia tunteja, eikä jätetä seisomaan muutama sata tuntia ajettuna. Ostetaan oikeaan tarpeeseen, eikä pihakoristeeksi.  ::)
No jokos on Agronetin paskavarpaat päässeet kokeilemaan uutta Maasikaa? Itse kävin yksityistilaisuudessa kokeilemassa, hieno kone, ei voi muuta sanoa.  8)
Tulin pitkästä aikaa käymään foorumilla, on se hyvä huomata että edelleen on samat naamat samojen ongelmien kanssa paikalla. On se teknologia vaikeaa käyttää ja pelottaakin.  ;D
Mielenkiintoisin homma on kyllä tuo uusi kaksoiskytkin toosa, mikä ymmärtääkseni käyttää kaksoiskytkin tekniikkaa myös alueen vaihdossa. Olisiko oikeasti nyt saatu kehitettyä hyvin toimivan täyspowershiftin veroinen toosa missä ei veto katkea pahassa paikassa.
Toivoa sopii. Deerelläkin oli ainakin alussa "hieman" ongelmia oman versionsa kanssa. Toivotgavasti Mf/Agco on testannut hommaa käytännössä enemmän.
Tuon kokoluokan koneissa isäntä istuu hytissä ja
sovittelee reiskoja päähän. Ei likaannu sormet, paitsi
rengillä joka tekee kytkennät, tarkastaa välähdysvilkut
ja yarasensorin asennon. Saako tuon mustilla ikkunoilla?
Jos ei tehtaalta, niin kyllä tekijä löytyy. Pirun miehekäs tuulilasinpyyhkijä on kyllä Massikassa, liekkö markkinoiden paras.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Tesla
: 17.07.20 - klo:07:18
Joko A-netin perseaukisilla on omakohtaista kokemusta Teslasta?  ::) Tässä miettinyt firmalle uutta autoa ja kilven kiillottamisen vuoksihan sen pitäisi kulkea sähköllä. Tesla Model 3 laaduntarkkailu ja viimeistely on täyttä paskaa, Audia en osta periaatteesta, Jaguarissa on sähköongelmia ihan tarpeeksi polttomoottorillakin. Vaihtoehdot alkaa olemaan vähänä, Kia ja Hyundai ovat perus toimivia, mutta liekkö niillä mukava ajaa. Model S on ihan pätevä, mutta jos kuitenkin pidetään budjetti siellä max 80k€ paikkeilla niin ei lähde käsistä. Vanhana Mercedes miehenä Eqc voisi olla kova sana. Bemarilla ei oikein ole tarjontaa, paitsi jos tyytyy hybridiin.

Mutta jos hybridiin tyytyy, niin sehän olisi sitten Lexus, eikä Baijerin pommi.  ???
Vähätehoinen auto ei sovi kaikille. Vaarallisuus on aina ratin ja penkin välissä. Tehokkaat autot yleensä aiheuttavat niitä erikoisuustilanteita liikenteessä ja yleensä ne ovat niitä ohituksia. Yhdistelmällä kun ajaa, niin oppii väkisinkin kunnioittamaan massaa ja sen energiaa.

Jep - vähätehoinen ei ole vaarallinen, se ei vaan sovi kaikkien imagolle :-)
Tietysti riippuu mitä tekee, jos lava on lastissa ja perässä on maksimipainoinen peräkärry tms niin ei siitä tehosta haittaa ole.

Nämä joka väliin puoliväkisin singahtelevat kiireiset ohittajat eivät multa saa oikein sympatiaa - mutta onhan ne kaksi autonmittaa edellä sitten seuraavissa valoissa.
Varsinkin talvella näkee melko huimia suorituksia loskavallien yli.
Elämään on saatu jännitystä ja 15 s enemmän ... jotain.

Muistan ajan kun kiireiset olivat turbo-Saabeja. Nykyään lähinnä tavallisia Audeja, harvemmin mitään oikeasti kovakulkuisia.
Hevosiahan saa melkein vehkeeseen kuin vehkeeseen lisää, tehoja vastaavat ajo-ominaisuudet ovatkin jo hankalampi juttu. Niitä voi lähteä radalle vertaamaan vaikka Porschen kanssa - mikä nyt ei ole vielä mikään erityinen superauto, asfaltilla kohtuullisen tasapainoinen kyllä.
Äläs nyt, kyllä täällä Saabin turboperinteitä kunnioitetaan 300hp 9-3:lla. Se on jo aika luihakka peli, toki alustaan on saanut laittaa pari tonnia rahaa, että uskaltaa tehot tuonne nostaa.  8)

Tallissa on vielä vanha Volvo T5, dynotetty 283hv ja reilu 400Nm... Saa jäädä pojalle ekaks.


Onhan pojalla maltti mukana ja jäitä hatussa? Ja vielä viikon ja kuukauden jälkeenkin. Ettei satu mitään.
Omat ajot aloitin 260hp 400Nm autolla, eikä ikinä käynyt mitään. Ei kyllä tähän päiväänkään mennessä ole sattunut mitään. Autojakin on ehtinyt tässä 9v aikana olla seitsemän erilaista ja kaikissa (uusinta lukuunottamatta) tehot on olleet yli 200hp lukemissa. Tehoton auto on vaarallinen.
Noin 300hv ja reilu 600Nm, miellyttävä ja mukava  ajella Amarokkihan se  8)
Hieno autohan se, mutta siinä on se yksi paskakonserni takana. Itselleni siinä on jo melko painava syy olla Amarokkia ostamatta.

Kaikkiin moottoreihinhan tehoa saa. 320hp Vitokin on koettu.
Traktorin lohkossa liian pieni tuotto? Helpottaisi paljon, kun tietäisi, että onko vaunu ollut sinulla jo pidempään vai vasta tullut.
Miten olis vw touraeng. 2,5 TDi  koneella.
Aika kestävän maineessa, moottorin puolesta menee miljoona km
Kunhan jakoremmin vaihtaa säännöllisesti.
Maasturi tää, tai pakettiauto jos halvemmalla verolla meinaa.
Saa vetää jo kohtuullisen kokoista kärryä olikohan 3000 kg

Kiasta, automaattilatikot oireilleet, remontti joko kallis tai huokeampi.
Korroosio vaivaa, ruostesuojaus puutteellinen.
Jakopäähän pitää vaihtaa kaikki hilppeet. Muuten kyllä kestävät, mutta jakopään remppausväliä ei kannata ylittää. Sähköosat varmaan hieman kalliimpia, jos jotain kosahtaa.
Pajalla kuultua: Osassa tojoista lohko on koneistettu tehtaalla vinoon - kannen oikaisu 200 tkm välein ei korjaa sitä ongelmaa. Lohko pitää myös oikaista.

Oha se tuo 2,2 tiesel niin huono, että jopa toijjota-vannaatikot myöntää. Joku sano että siinä on pantu tojon lohkoon pemarin kansi, eikä pulttiin reijjät oekeen täsmää... ;-)
2.2 Diesel Lexukseen kansiremppa kahdesti 50tkm sisällä, ihanan halpaa. Onneksi olen itse pysynyt noista Toyotan paskadieseleistä kaukana. Uusi Rav4 oli ihan asiallinen. Ei kai se Kia huono ole, kannattaa vaan katsella pohja tarkoin, ettei ole ruostunut mitään puhki.
Se on kumma toi kiinteäkammioisen ”ylivoima” voimaa vaatii aivan julmetusti. Mutta onhan se päivän selvää kun järjetön puristaminen aloitetaan vasta lopuksi, kun sen voisi aloittaa heti kun paali alkaa muodostumaan. Järjenkäyttöä!
Kiinteäkammioinen toimii sitten märässäkin, vaikka optimi tilannehan olisi, ettei sellaista tarvitse paalata. Pulse on jäätävä tehosyöppö, järkiään kaikki muut kiinteäkammioiset menee alle 150hp koneilla (paitsi Claas 455). Eipä sillä, varmasti Pulse on parhaasta päästä.
kertokaas agronicin acc pulsen omaavat 2viikon päästä tulossa käyttö kouluttaja mutta pitäisi päästä enne sitä jo paalaamaan mitkä kannattaa pitää paalin kovuus ja paali täynnä arvoina että paalista tulee tiukka tuntuu että ei paalista saa tiukkaa tekemälläkään vai laitanko paalaimen vaihtoon
Kai sulla on traktorissa tarpeeksi tehoa? Moottoritehot saisi mielellään olla 250hp pinnassa Pulselle.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 80