Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 77 78 [79] 80

Viestit - John Ferguson

Onko ne tosiaat nuo ulkolaiset niin viattomia kuin täällä eräät kehuu niitä.Toisaalta kun katsoo keskustelu listaa niin useimmiten kysellään ulkomaisen traktorin vikoja,miten se näin on ristiriitaista.
Ulkolaisten traktorien määrä on murto osa mitä Valtroja ,silti täällä ne ovat usein esillä.
Eiköhän tuolla Valtran kirkossa ole peloteltu porukka hiljaiseksi. Anteeksi annetusta synnistä ei puhuta. ;)
Tai sitten urakoittijat vaihtaa kauden jälkeen uuteen. Noissa kun ei hinta tipu paljoa ensimmäisen 10k paalin jälkeen. Moni muu taitaakin olla jo romumetallia tuon paalimäärän jälkeen. ::)
Taasko joku Agronicista jatkettu himpulapellistä pakerrettu romu.  :o Tämänpäiväisissä Täpinöintitarinoissa oli juttua Pöttingerin combista, siinä oli jo jotain uutta.  8)
Siirretään vaan ratti ja polkimet "taakseajo-asentoon" ja ostetaan puskettavia koneita? :o Jää se molokeula pois näkökentästä.
Lumia, nuo Samsungin minit on aivan suolesta ja ylihinnoiteltu sen perusteella, että nimi on otettu lippulaivamallista vaikka luuri vastaa oikeasti S2:sta.
Saavutetaanko tuolla väärinpäin olevalla noukkimella jotain käytännön hyötyä?  ???
Kiveen törmätessä noukin joustaa ennen kuin menee mäsäksi?
Notta häätyy olla iso kivi. :o Toki nyt kun tarkemmin ajattelee niin löytyyhän noita plussia. Ja voihan sitä muuhunkin "törmätä" kuin kiveen.
Saavutetaanko tuolla väärinpäin olevalla noukkimella jotain käytännön hyötyä?  ???
Eehh, meilläkin tuommonen 3150 kronos, siellä se makaa pellonreunalla kun ei sillä mitään saa tehdyksi kun jatkuvasti jouset poikki. Tuo johtuu siitä, että rullat on liian pitkät ja kivet ym. Esineet aiheuttaa niille liian kovan väännön. Tätä ongelmaa ei ole 2750 kronoksessa, vaikka on aikamoisesti painotettukin.

Nuo uudet "taittuvat" kronokset ovat melko varmasti lujempia kuin nämä vanhat "perinteiset".
Metal Fach on paska, Trac Lift on paska ja Stoll on hyvä. 8)
Fendt on paras kuormainkampe. Ketterä, todella hyvä näkyvyys lisäksi tukeva ajettava. Huonoo ainoastaan Hinta!!
Ei kyllä Fendtissä ole niin hyvä näkyvyys kuin 56xx massikassa.
No olishan se aika julmaa kun nostolaite alkaisi nostaa heti kun moottori käynnistyy,kuittaus kuitenkin pistää ajattelemaan pari sekunttia onko kaikki ok.Jo on todella hätäinen ehkä kannattaa siirtyä muihin hommiin oman hengenkin säilymisen takia. 8)

Erillisen kuittauspainikkeen ymmärtäisin, mutta nostokatkaisimeen yhdistetty aiheuttaa turhia vaaratilanteita, jos ei ajatus ole 100 % mukana aktivoinnissa.
Eniten vaaratilanteita tulee siitä kun napsautat nostolaitteen ylös/alas-asentoon ja hetken päästä huomaat, että taas olisi pitänyt kuitata. Täysin järjetön ja turha ominaisuus. Joku työturvallisuusjuttu, josta on taas kerran vain haittaa. Vihaan tätä ominaisuutta >:(

Toinen vastaava on etukuormaajan kuittaus aina käynnistyksen jälkeen. Lukitustoiminto sinänsä on ok, mutta pitäisi olla pelkästään käyttäjän päätettävissä, koska haluaa tätä käyttää.

Näistä kahdesta turvatoiminnosta on jatkuva haitta, kun konetta mielellään välillä sammutelee, kun ei ole välitöntä käyttötarvetta. Tulee mieleen, että pitäisi olla yksi yhteinen turvakatkaisija kaivinkoneen tapaan, siinä voisi olla jotain järkeäkin. Tämmöisten lapsellisten juttujen kanssa sitten saa puuhastella päivät pitkät. Ei näitä millään järjellä voi perustella, koska niissä ei ole mitään järkeä ;D
Ajaaks kylmis jollain valtulla kun ek pitää kuitata?
ja varsinkin tilapäiskäytössä kiva kun joku hieman äkkinäisempi kuittaa sen ekan kerran ja sitten käyttää ek:ta ja nostaa esim. niittokoneen kattoon kun vipua siirtää... on nähty!    liika hienous alkaa jo syödä jalkaa jok potkii... kun ikää noille värkeille kertyy yli 3 vuotta.                                 tuo hifistely saisi olla jossain erikoismalleissa mutta työkoneissa olisi selkeät linjat paljon tehokkaaampia.   onhan joskus käynyt että jonkin tapaturman jälkeen on pitänyt hinata kone paikaltaan kun ei ole osattu käynnistää sitä käyttöohjekirjaa ei yleensä siinä vaiheessa kerkiä hakea.                                                    ja ketä varten noi liian hienot turvat on???    pennut osaa jo jokaista nappia räpeltää muutenkin.

Olen hieman samaa mieltä.

Minä olen toisinaan manannnut sähköisen nostolaitteen logiikkaa. Olen laittanut perään konetta, enkä välttämättä ole muistanut kuitata heti startin jälkeen nostolaitetta käyttöön ohjaamosta. Pahimmillaan pitää sitten tehdä ylimääräinen juoksu vetovarsien välistä takaisin penkille kuittaamaan jotta saa lokasuojan nappulat käyttöön.

Kun työkone on osaksi jo kiinni, ja tilanne sellainen että sitä ei saisi yhtään nostaa vaan juurikin laskea, niin taas on penkillä istuessa pakko ensin nostaa jotta yleensä saa systeemin pelaaman. Tehokkaalla pumpulla nostolaite on nopea, ja vahinko lähellä. Mm. tyhjän ruiskun - joka on takapainoinen muutenkin - olen lähes kaatanut selälleen kun kaveri takanappuloiden käytön jälkeen laittoi työntövartta ja yritin ohjaamosta laskea varsia alaspäin. Ja piti siis kuittauksen vuoksi ensin nostaa puoli sekuntia. Vähän jos mokaa sen kytkimen kanssa niin katastrofi on valmis.

Jos joku kuittaustoiminto yleensä pitää olla, niin saisi sitten edes olla oma nappulansa joka ei oikeasti liikuta mitään mihinkään suuntaan, ainoastaan kuittaa.

Tämä siis ainakin Massikassa.
Ainakin 5610 massikassa nostolaitteen voi kuitata traktorin takaakin painamalla nosto, lasku ja nosto.
Proto on ollut kokeiltavana koko kesän ,mutta ei tässä sen enempää. 8)
Ei ne valtun isot pamput teitä tule prenteillä hiljaiseksi maksamaan vaikka kuinka yritätte. ;)
Masseria saa ainakin jokapaikkaan sopivana, kolmipyttyisen varustelistasta ainakin pystyy ruksimaan matalamman katon, muistaakseni myös hyttiä sai matalampana, traktorin leveyteenkin pystyy renkaiden osalta vaikuttamaan aika tavalla, vanteita kun voi käännellä ja kehän irroittaa ja siirtää syvemmälle yms.

CNH tuotteista Case vaikutti käteensopivammalta (ja sisustaltaan laadukkaammalta) kuin Nh, vaikka pääpiirteittäin samanlaisia ovatkin.

5610:sta ei muuta pahaa sanottavaa kuin laturi, sitä sai eräänä päivänä mulkata useampaan otteeseen, uusikin haettiin takuuseen, jossa sitten sama vika; hihnapyörää ei oltu tehtaalla kiristetty kunnolla, sen kun pyöräytti itse tiukemmalle niin hyvä tuli. Kait tossa ei muuta vikaa ole ollut? ??? Tosin 500h huolto vieläkin vaiheessa, kun ei huoltoukko saa uutta ohjelmaa käsiinsä. ::)
Ootte te pojat aika kettuja ,vaihteiston ongelmat johtuvat sisu moottorista ,ei voi kuin nauraa  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Niin sysipaska kones tuo sisu, ettei prenttiin halua insinöörit sitä edes istuttaa.
Sivuja: 1 ... 77 78 [79] 80