Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 76 77 [78] 79 80

Viestit - John Ferguson

Sama asia oli ollut tapetilla jo ajat sitten, kun Leylandin synchro -sarja lanseerattiin.

No siellä ajateltiin markkinointia enempi, ja keksittiin nk. työvalonäytökset, eli asiakaskoeajoja ja näytöksiä järjestettiin ilta-aikaan niin, että maatalon kiireet olivat siltä päivältä jo hellittäneet.

Silloin kun noita kylädemoja ja kiertonäytöksiä on suomessa tehty, myytiin 10 000+ traktoria vuoteen.

Eihän helevetti jos tosiaan traktorimarkkinoilla myyjät ovat mitään aikaan saamattomia niin eihän tuote myy.

Valtralta sai koeajokoneen alle omalle tilalle, ja kaupat tuli, siinä esimerkki heti kun homma toimii!

John deeren myyjä antoi kopistaan esitteet, oli kiireinen eikä voinut tehdä tarjousta ilman vaihtokoneen näkemistä. Lupasi tulla käymään ei ole näkynyt.

Zetorin myyjä otti koneagriassa 2012 yhteystiedot ja lupasi soitella, eipä ole kuulunut mitään.

No kesällä kesälomareissulla ajattelin, että käympä korjaamassa virheen ja koeajan Zetorinkin. Menin liikkeeseen kutostien varrella jossa ZETOR olla möllöttää seinällä merkkinä myynnistä.

No siellä oli yksi koeajotraktori pihamaalla, ovet lukossa. Sisälle kysymään, ei me tiedetä oikein, oletko sinä sitä ostamassa oli eka kysymys... mitä vit???  No soitto oikealle myyjälle, avaimet on siellä jossain. No löytyi avaimet... eipä aukea ovi niillä, lukko jumissa. Toisella puolen ei ollut koko avainpesää. Eipä päässyt kokeilemaan zetoria.

Jos oikeasti myynnin aktiivisuus on tuota luokkaa niin en yhtään ihmettele miksi traktorikauppa laahustaa maassa. Ihan oikeasti siinä hommassa pitäisi monenkin ryhdistäytyä ja kohdata asiakas ja pitää se esittelykalusto kunnossa ja tienpäällä. Vai pelätäänkö näiden anturiviidakoiden vain kauhistuttavan asiakkaan heti koeajolla pois pitämään entisen raudanlujan koneensa paremmassa kunnossa ja tilalla vielä seuraavatkin 30 vuotta?
Täälläpäin ei saa Valtraa koeajoon kirveelläkään ainakaan tilalle, sama homma punavanteen kanssa. Peuraa tarjottiin ainakin ennen heti jos vähänkään kiinnosti. Masseria on aina saanu koeajaa, nyykkäristä ja keissistä ei kokemusta.
mikä on muuten saabin tilanne nykyään, heiltähän ainakin odotettiin katumaasturia, tuliko se markkinoille :-\ :-\ :-\ :-\

entä jos käytetyn saabin ostaa niin saako niihin osia ja mihin hintaan, autojen hinnat ei ole kuitenkaan kovin dramaattisesti pudonneet, vai :-\ :-\ :-\ :-\
Tulihan sieltä tuo 9-4, jota ei kovin montaa kappaletta suomessa ole. Hintakin on aika hirvittävä jos sattuu myynnissä olemaan. Turhaan pelätään ettei osia saa, boschia löytyy sähköpuolelta ja saab klubilta saa käytettynä kaikenlaista. Ruotsista saa myös osia hyvin.

Tuommoinen uusi 9-5 Sedan olisi tyylikäs, nekin tosin hinnoissaan.

Ja jos saabia ostaa, niin parhaat motit on 2.8 joka löytyy Aeroista, 2.3T (ei saa sekoittaa 2.3t), joka löytyy vanhemmista aeroista ja 9-5:sta (mitsubishin turbo, vakiona 220hp ja 310Nm 60€ lastulla saa jo sitten toimimaan etanolilla, tehoa on 260hp ja vääntöä 400Nm). Pienemmässä saabissa 2.0 on pätevä motti, jos ei ole katetta laittaa harvinaista 2.8:a.

Diesel motit on opelin tai isuzun tekemiä, riippuen koosta. 3.0 bensa on sysipaska bensasyöppö gm:n peruna (Cadillacin motti muistaakseni?), myös jakopää on hihnalla ja teholukemat naurettavan alhaiset.

9-7 saab on sitten täysin amerikanmaasturi badge swapilla. Taisi olla Trailblazer oikeasti.

9-2 on sitten subaru saabin merkeillä, ei ole suomessa montaa.
Kautta linjan tuntuu olevan ainakin täällä kylmässä pohjolassa. Toki voi johtua siitäkin, että lähdetään kauheassa kiireessä kylmällä koneella töihin, eli alkulämmitys jää vajavaiseksi.
Niinhän sitä kuvittelisi. Mutta silti ihmiset ei niitä Jontikoita halua. Missä vika?
Taitaap tuo uskonto ja isäm maallisuus kieltää kaiken ulkomaalaisen oston. Suomalaiset vaan pitävät itse valtujen hinnan korkealla ostamalla niitä liian kalliilla. Ei voi laadustakaan kyse olla, kun vasta oli uutinen että suomalainen "laatu" on vain trole, jolla saadaan kansa ostamaan oman maan tuotoksia. Eipä sillä, uudet Valtterit näyttääkin jo traktoreilta, eikä miltään mulkosilmäisiltä sekasikiöiltä kuten T 1x3 sarja. Jos vaan saavat tehtyä traktorin josta ei lootat sula ja perät öljyty ensimmäisellä startilla, niin voivat jo kilpailla isoja vastaan muuallakin maailmassa.
On kyllä aivan saatanan ruma traktori.  ;D
Fliegl on hyvä kärry, jos ovat saaneet akselin kiinnityksen kärryn pohjaan muutettua järkevämmäksi. On vaan kahdella pystypalkilla kiinni, ilman mitään taaksepäin vääntymisen estäviä tukirautoja. Eli koko akseli lähtee renkaineen menemään kohti kärryn perää, kunnes renkaat stoppaa kärryn reunoihin. Tuon nyt kuitenkin takuu korvasi, koska vika oli myös toisessa samaan aikaan ostetussa kärryssä. Levitysjälki ei jeantilille häpeä ja levityskelat on paljon ylempänä (ei ole niin v-mäinen vetää pois jos uppoaa vert. Jeantil). Tokihan Jeantil on varma valinta, kun ei taida lapsuksia olla.
No sitte olis se tojotan lanta ruikuli kanssa varmaan kattomisen arvoinen härveli. Joo ne verot eikyllä taida laskee sillä konstilla eikä varsinkaan kulutus.
Mielestäni jos mikä niin tuon yliarvostettu auto hinta7kilomertimääriin verratuna. mitä noilla ajanu niin aika pakettiautomainen ajoasento noissa.
Naapuri vaihtoi vasta land cruiserin subaruun, kun ei lantikassa kansi kestä suomen talvea. Vaikka kuinka lämmitti ennen ajoa ja ajon jälkeen, niin aina kansi halki.


Jaa minkä vuosimallin Land Cruiser jossa kansi ei kestä? Ihan sillä vaan kun lähipiirissä on pari tuollaista, onko 2012 ja 2008 enkä ole kuullut kansivioista.  Vai eikö niitä kannattaisi lämmittää ajon jälkeen   ;D
Vanhahan tuo oli, mutta hyväkuntoinen. Taisi olla 1998. Dieselin ongelmahan tuo kannen halkeaminen tuntuu Toyotalla olevan vielä nykypäivänäkin. Tuostakin taisi haljeta sen 6 kantta ja aina sai reilun touhutonnin korjaukseen laittaa.
No sitte olis se tojotan lanta ruikuli kanssa varmaan kattomisen arvoinen härveli. Joo ne verot eikyllä taida laskee sillä konstilla eikä varsinkaan kulutus.
Mielestäni jos mikä niin tuon yliarvostettu auto hinta7kilomertimääriin verratuna. mitä noilla ajanu niin aika pakettiautomainen ajoasento noissa.
Naapuri vaihtoi vasta land cruiserin subaruun, kun ei lantikassa kansi kestä suomen talvea. Vaikka kuinka lämmitti ennen ajoa ja ajon jälkeen, niin aina kansi halki.

Qashqai on tiloiltaan perseestä, myös todella halpa sisältä. Bmw X5 on hyvä tiloiltaan ja ajettavuudeltaan. Jos on pakko japanilainen saada, osta subaru forester.
äää, ei enää jaksa raahat noita pöytäkoneita joka paikkaan!   kyll läppä'ri pitää ola!  ja käytis miel. 8!     mut on toi seiska kyll tosa asus läppärissä koko ajan tökkkinä.          miten liet jos laittas netin kautta kuten tän lenovon ja 8;n   niin mitenkähän kävis?                     toi 7 on vaan niiiiiin hitas käynnistyä!

Älä sammuta, laita vaan lepotilaan, vai mikä helkkarin horrostila seiskassa olikaan  ;)
Tuo syö koneen nopeasti loppuun jos pitää vain lepotilassa.

Miten?
Kone pitää rebootata, että kaikki tarpeellinen päivittyy ja pysyy ajan hermolla. Ainoat koneet jotka on tehty kestämään "pitkiä" valmiustilassa olemisia ovat iMac, Mac Pro ja Macbookit, joiden ohjeissakin neuvotaan, että kone asetetaan valmiustilaan jos on käyttöä tiedossa seuraavan kerran X-määrän päiviä päästä, muuten suljetaan.
mutta arla ei se tee yhtään virhettä,   siinä se pikkuero!
Kyllä Arlan paska mainostus tasoittaa peliä aika tavalla.  ;D

Mainonta on varmaan epäonnistunut, kun ei ole kuin viitisenkymmentä tilaa vaihtanut meijeriä tänä vuonna...
Kasvattaa entisestään Valion premium-leimaa.  ;)
Onko tuo kaasari vai ruiskupeli?
mutta arla ei se tee yhtään virhettä,   siinä se pikkuero!
Kyllä Arlan paska mainostus tasoittaa peliä aika tavalla.  ;D
äää, ei enää jaksa raahat noita pöytäkoneita joka paikkaan!   kyll läppä'ri pitää ola!  ja käytis miel. 8!     mut on toi seiska kyll tosa asus läppärissä koko ajan tökkkinä.          miten liet jos laittas netin kautta kuten tän lenovon ja 8;n   niin mitenkähän kävis?                     toi 7 on vaan niiiiiin hitas käynnistyä!

Älä sammuta, laita vaan lepotilaan, vai mikä helkkarin horrostila seiskassa olikaan  ;)
Tuo syö koneen nopeasti loppuun jos pitää vain lepotilassa.
Ostakaa kunnon koneet ja niihin käyttöjärjestelmä ssd-levylle niin on käyttövalmiina 20sek napinpainalluksesta. Ja läppärit on kyllä surkeimpia koneita mitä voi ostaa, joku kun hajoaa niin koko kone pitää heittää mäkeen.
Täälläki päin on karjatiloja jotka kärvistelee lannanlevitysalan puutteessa, ja te apinat ette ees asu niitä maitanne. Tuommoset höpöhöpöt ei kuulu viljelykiertoon, sato korjataan puimirilla, paalaajalla ja silppurilla :-X
Siellä on hutkittu ja sitten vasta tutkittu. Itse ovat muroihinsa kusseet.
Sivuja: 1 ... 76 77 [78] 79 80