Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 74 75 [76] 77 78 ... 80

Viestit - John Ferguson

Yksi tuttu levittää apulannat kylvökoneella, nostaa vantaat ylös ja antaa mennä...
Levitysleveys semmoset kaksi metriä...
Teräksiset hermot täytyy olla, ja tiivistyneet pellot.  :o
Olisit nyt kertonut että mikä siinnä bogballen levitysjäljessä on vikana etkä muiden apulannan levitystapoja taivastele  ;D
Täälläpäin on ainakin yhden kesän käytetyt böggerit menneet vaihdossa Amazoneihin ja Sulkyihin, kun ei ole böggerin levitysjälki miellyttänyt.  8)
Yksi tuttu levittää apulannat kylvökoneella, nostaa vantaat ylös ja antaa mennä...
Levitysleveys semmoset kaksi metriä...
Teräksiset hermot täytyy olla, ja tiivistyneet pellot.  :o
Bögballe L1, tai L2 jos haluaa 3 säkkiä kyytiin. Tarkka on, eikä mitään ylimääräisiä himmeleitä. Valoiksi IKH:n magneettiledit, orkkisvalot aivan sikahintaiset.
Bögballe ei ole kyllä levitysjäljellään enää nykypäivänä loistanut.  ::)
Niin no, eihän sitä tehoa osaa kaivata, jos sitä ei ole koskaan päässyt kokemaan. Kyllä autossa pitää ainakin se 180hp olla.
Tornikiukaita kehuvat ainakin löylyiltään hyviksi. Kestopuoleen varmaan vaikuttaa eniten se, mitä siellä kiukaassa polttaa. Koivu syö kiukaan suhteellisen nopeaan puhki, silti sitä palaa meidänkin kiukaassa.  :-[
Ja Harvia on edelleenkin hyvä merkki.
ottosedällä on ylö-viska, maksoi nykyrahassa muinoin käytettynä viiskymppiä.. päivässä ehtii hyvin levittämään ne parikymmentä säkkiä ja tarkkuus on huippuluokkaa...
Toivottavasti tämä on vahvaa sarkasmia, ei meinaan Ylö ja Elho loista levitystarkkuudellaan. Kyllä se maailma vaan kummasti avartuu kun saa lykätä kaksi tai kolme suursäkkiä kyytiin, eikä tarvitse ajella pellolla ees taas samaa jälkeä, että saadaan tasainen levitystulos.
Kyllähän riisseli ei kuulu kuin traktoriin, rekkaan ja veturiin. Oikeat autot syö bensaa tai etanolia. Ei se Bugattinkaan 4000hp mistään rekkabensasta tule.  :o
Just näin!! Itte kanssa tykkään että bensakone ahdettuna ja manuaali lootalla sekä takavetona on mun juttu. Mutta mulla ei tuukkaan kilsoja edes 10 tuhatta vuodessa. Onhan tuossa ollu käytössä välillä riisseliä ahtimilla ja tomaatilla mutta eivaan maistu. Johonkin pakuun yms tommonen nokiöljy poltin tieten sopii.

Kyllä mullakin pitkän ajan haaveena omaksi autoksi bensaturbo, nelivetoisena...

Tänään tuli käväistyä naapurikaupungissa, ja tankki näytti tullessa tyhjää. 7.3l näyttää tankillisen kulutukseksi, vastaavalla bensa-autolla olisi luokkaa 10-12l sataselle vaikka tuossa paljon maantieajoa. Eli  kyllä se diisseli säästää pienelläkin ajolla, kun ei ihan pikkuauto tai motori ole. Toisaalta johonkin kauppakassiksi joku litran bensaturbo pikkukorissa ,omiaan, mutta on sellaisella kurja lähteä pidemmälle taipaleelle.
Mikäs auto sulla sitten on?
Sillekin on syynsä, että nykyautot on pehmeitä.  ::) Varmaan tuo hinta on monelle ollut liian suuri, tosin taitaapa vieläkin olla yksi turvallisimpia autoja mitä tiellä liikkuu.
http://www.nettikone.com/muu-merkki/viljakarry/1361617 SKN katto ny minkäkokoosia kärryjä nelosvaltulla täällä pohjanmaalla vedetään.  :P
Kyllähän ny pohojammaalaasta kahua täynnä olevaa kärryä vetelee vaikka 135-massikalla.  :o
Joo, noissa sampoissa on sitten mikrofoni ja yhteysongelmia vaikka muille jakaa...

Niin tässäkin

https://www.youtube.com/watch?v=DDWqJe1dCgY :(

Eix tos sun mopedis o aika työläs starttaus? nykii ny jotai dolmareit käyntii.. Mut tänkää litratehot e häpeile sahavirityksii eikä monttareit, ollaksee 1.3l ja 500bhp
https://www.youtube.com/watch?v=h2EjXGJpLhg ja keulii myös +200 ylinopeuksis ja lähtee ilma nykimisii käyntii  ;)
[/quote]Keulii myös hitais vauhdeis,ja käynnistyy myös pakkasella 8)
[/quote]

maikolan hakki ajoi astarolla tuollaisen ison busan rinkiin kuussatasella ;D
[/quote]

Helppo homma Hakille jos vastassa harrastelija mutta ei sekään kuussatasella kisaa ajanut kun olisi joutunut ajamaan mua ja Erkkaa vastaan :-)

No onhan tuo Busa muutenkin ylipainoinen lehmä radalle mutta eipä sitä sinne ole tehtykään. Suoralla tiellä menee menojaan turbotettuna vaikka olisi Rossi sen kuussatasen puikoissa.

A
[/quote]
Busa on aivan helvetin ruma pyörä, ikinä en kehtaisi sillä ajaa. Aika yliarvostettu lutkutin muutenkin, jos ei turboja harrasta.
Kosketusnäytölliset xcoverit olisi voinut jättää tekemättä. Cat puhelimet on vaan brändättyä paskaa, ihmettelen suuresti miten Cat on antanut oikeuden käyttää nimeään noin laaduttomassa luurissa.

Mun valinta olisi joku vedenkestävä Sony ja siihen joku suojakuori lisäksi, jos semmoisesta tykkää. Nykyinen luuri on 5,5" näytöllä ja aina navetassa ja muualla mukana, ei mitään vikaa ole ollut ikinä. Ainoa suoja mikä löytyy, on tempered glass näytönsuojakalvo.
aika ajo ohi suurnokkasesta köymynenästä, mallisto auttamattoman vanhanaikainen muihin länsikoneisiin verrattuna :-\ :-\ :( :(

Usko JohnDeereen on yllättävän lujaa, kun ottaa huomioon millaisesta vikapesäkkeestä on kysymys. Uskallan väittää JohnDeeren edustavan läsimaisista merkeistä sitä huonointa ja epäluotettavinta merkkiä.
Itselläni oli aikaisemmin kaksi kyseisen valmistajan murhenäytelmää, kunnes silmäni aukenivat ja hankkiuduin molemmista eroon.
Uusi mallisto on muotoilullisesti epäonnistunut rumilus, tuskin tyyppiviatkaan ovat vähenemään päin.

Minusta tuo mallisto on muotoililtaan suht homogeeninen  :D




Näitä kuvia katseltuani voin vain todeta, että on se kertakaikkisen ruma laite. Itselläni hallinnassa olleessa 30-sarjan traktorissa oli vielä ulkomuoto sangen edustuksellinen.
Valtran uusi t-sarja on mielestäni erityisen onnistuneen näköinen kokonaisuus.
Mää en ole ikinä kiinnittänyt huomiota traktorien ulkonäköön, koska ajan niillä enkä pane niitä  ;D
Jos muutkin keskittyisi siihen ajamiseen, eikä panemiseen, niin voisi olla toinen ääni kellossa.  ;)

Liekköhän on moni palstalainen edes ajanut R-peuralla, ainakin DD vaihteistolla pirun nätti kokonaisuus. Voiphan tuo olla, että omamyyjä lyö jonnereista ovet lukkoon, kun kuulee tuulipuvun kahisevan.  ;D
Kyllä tuo 2.3 turbo bensa automaatilla mukava on, tehoa on ja kulutus matka-ajossa maltillinen. Ohikin pääsee tarvittaessa. On hieman mukavampi kuin X5 3.0 tomaatilla, vaikkei X5 missään nimessä huono auto ole. Oikeastaan autona parempi, mutta koneena bensa on mukavampi.  8)
Kyllähän riisseli ei kuulu kuin traktoriin, rekkaan ja veturiin. Oikeat autot syö bensaa tai etanolia. Ei se Bugattinkaan 4000hp mistään rekkabensasta tule.  :o
Sivuja: 1 ... 74 75 [76] 77 78 ... 80