Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 80

Viestit - John Ferguson

Ottakaa aurinkoverhot sieltä lisävarusteluttelosta, ei paljon lasikatto/lasikattoluukku haittaa, kun on verho edessä.

Toki jos ostaa traktorinsa vaihtokonekentältä, niin se on sitten henkilökohtainen voi voi.  ;)
Pitääkö se aurinkoverhokin erikseen lisävarusteena valita :D   ;D
Notta Valtrakaupassa pitää maalitkin ottaa lisävarusteena. ;)
Ottakaa aurinkoverhot sieltä lisävarusteluttelosta, ei paljon lasikatto/lasikattoluukku haittaa, kun on verho edessä.

Toki jos ostaa traktorinsa vaihtokonekentältä, niin se on sitten henkilökohtainen voi voi.  ;)
Käsittämättömän alkeellinen toi Valtran hydraulipuoli. Vakiona on se 2 lohkoa ja niistäkin vain toisessa kellunta ja toisessa lukitus pumppaukselle, ls-hydrauliikka alkaa sentään olemaan jo saatavilla.
Reilut 10-vuotta vanhassa vihreässä traktorissa oli vakiona 4-lohkoa, joissa kaikissa kellunta, lukitus ja virtauksensäätö. Vapaanpaluun liitin ja jarruventtiili myös vakiona. 120 litrainen pumppu ja powerbeyond liittimet. 8)
Moottoritekniikka on syönyt 10-vuodessa konehuoneesta tilaa kun tässä omassa luiskanokkaisessa 6-sylinterisessä on silti parempi etunäkyvyys kuin tuossa Valtran 3-pyttyisessä. Metsään ei tällä meidän kapistuksella ole kyllä asiaa, eikä mahdu penkkikään kääntymään.
Siinäpä se onkin ei metsään mitään asiaa jonnikalla,mutta eikös niihin tehty metsäohjaamoita takavuosina?
Joko joku on käynyt testaamassa casen ja nyykkärin uudet metsäohjaamot,etuakselit niissä on kyllä niin hipposista osista tehty että turhaa on tuo metsäohjaamon värkkääminen niihin,ja kallis ratkaisu tuntuu olevan ,eikös se ollut lähellä 10 th euroa.

Ei oo Jontikasta kysymys.
Tossa hytinsiiivous kuvassa jonka löysin näkyy noiden hydraulivipujen sinisten nuppien alla kaulus, josta toiminto valitaan. Kellunta, 2-toiminen, lukitus ja lukitus pumppaukselle. Virtauksen säätö tapahtuu lohkokohtaisesti lohkonpäällä olevasta nupista.
Eikö noi öljynimeytysrätit ois kätevämpää pitää lattialla, kuin hydekeppien juuressa?  :o
Kävin pari kuukautta sitten paikallisessa tietokonehuollossa kyselemässä asioita ja todettiin ett nykyiseen koneeseen uuden käyttöjärjestelmän, Windows 7 asennus ja SSD asema kustantais ihan liikaa. On järkevämpi ostaa uusi peruskone.......

Kun löytyis joku nettinörtti joka kaljasalkulla kivan teemaillan aikana hoitais noi asennukset......

Jos nyt kuitenkin yritän pärjätä nykyisen koneen kanssa......

Kivoja kommentteja tuli aiheeseen.....
Jimms:ltä ja verkkokaupasta saa koneenosat kasauspalvelulla ja käyttiksen asennuksella. Kasailinkin jo tähän keskusteluun ~750€ koneen ja hinta sisälsi käyttöjärjestelmän ja kasauksen (mutta sitten peukalo osui luurin kotinapille ja koko kirjoituskenttä tyhjeni).
Itse kasaamalla paras, jos ei osaa, niin kasauspalvelulla itse valitsemilla osilla.

600€ markettikoneet on perseestä, mutta itse osat valitsemalla saat jo hyvän koneen. Ja mikä tärkeintä, noissa markettikoneissa on huonot virtalähteet ohuilla johdoilla, kun itse kasaamalla saat laatu virtalähteen ja osille omat takuut (mm. Keskusmuisteilla elinikäinen takuu).
Moottorin kiinnitykset nyt on helppo tarkistaa verrattuna vaikka VAG:n surullisenkuuluisaan dsg lootaan. Eikö nuo diudit, klonkswagenit ja skeidat ole "premium" autoja ja silti ei yhtä lootaa saada kestämään. Puhumattakaan sitten sisätilan irtoavista ja natisevista muoveista.  >:(

Land Rover vain vaatii tietynlaista omistautumista, kuten mikä tahansa muukin oikea auto. Jos haluat auton joka pelaa, osta uusi micra ja takuun loputtua vaihda taas uuteen.
Ei vedä ketjut koukkua, ovat vaan ohjureina. Ei ole ketjut kireällä missään vaiheessa nostoa.  8)
En tiedä onko Land Roverit sitten enemmän kuin saabit, parhaat korjausohjeet saa merkkikohtaiselta foorumilta ja vialle löytyy aina syy.

Tosin englannissa tuo ilmankosteus tekee höpöä autoille (ja koneille).
Ei mulla ainakaan ole mitään kaunista sanottavaa vanhemmista (80-luvun) perkinseistä.  >:(
eikööstä se ole niin että lantikka on se oikea maastoauto,enkä tarkoita mitään tiskoventereitä van aivan defenteriä lavamallina.pikuppina siis.
Taitaa se näistä maastureistakin olla se, jolla mennään vielä pitkälle siitä, mihin esim. Land cruiser jää. Joku tuossa kirveellä veistetyssä ulkomuodossa vaan vetää puoleensa.  ;D
Lähtee kylmästä huonosti käymään, nuhanen, syö öljyä, soppakin maistuu kovin vrt sisuun.
Tällaset mielipiteet 1004T perkiisselistä.
5445 massikka lähti kyllä hyvin kylmästä käyntiin, eikä syönyt soppaakaan mitenkään hirveästi. 6265 on kuulemma sitten kovasti sopan ystävä.  ;D

Sisussakin vaikuttaa moottorinohjaus paljon. 5610 masserin "Agco power" moottori on tehokkaampi ja vähäruokaisempi, kuin N103 valtun. Samalla kuitenkin molemmille on tehtaiden puolesta annettu samat heposet ja kulutuslukemat.  8)

Onks kellään tietoa  vastapäivään pyörivästä perkinsistä????
Vain vastapäivään pyörivästä Pv:n moottorista.  ;D

Niin, 103 valtun 111 hepoa ja vääntöä 465nm  massey 5610 105 heppaa ja 413 nm vääntöä. Miten tuosta saa massikasta tehokkaamman vaikka sama moottori?.....
Eikö se koneviestissä(kin?) todettu vahvemmaksi kuin valtra ihan dynon perusteella?

Massikoissahan on muutenkin aina oikeasti enemmän tehoa kuin vastaavassa valtrassa.
Koskas se näin päin on kääntyny?
Milloinkas valmeteissa on viimeksi ollut läheskään tehtaan ilmoittamat tehot?  ;D

No, jospa Valtrakin saisi jonkun ex Nokialaisen koodaamaan moottorinohjauksen, niin tulisi edes jotain tuosta hommasta.  8)
Kyllä noilla pääsee, vaikkei ihan samalla tapaa kuin isoilla Lantikoilla. Laiskan puoleisiakin ovat, mutta kun laittaa 2L dieselin ja lastun, ollaan vielä maltillisissa tehoissa litroihin nähden ja luonne muuttuu. Itse laittaisin tuommoisen, jos olisi kapitaalia (+eukko sanoi, että on ruma  ;D).

Oon kans lukenu, että vaatii tietynlaista omistautumista. Ja osat briteistä tilattuna paljon halvempia kuin suomesta ostamalla.
Lähtee kylmästä huonosti käymään, nuhanen, syö öljyä, soppakin maistuu kovin vrt sisuun.
Tällaset mielipiteet 1004T perkiisselistä.
5445 massikka lähti kyllä hyvin kylmästä käyntiin, eikä syönyt soppaakaan mitenkään hirveästi. 6265 on kuulemma sitten kovasti sopan ystävä.  ;D

Sisussakin vaikuttaa moottorinohjaus paljon. 5610 masserin "Agco power" moottori on tehokkaampi ja vähäruokaisempi, kuin N103 valtun. Samalla kuitenkin molemmille on tehtaiden puolesta annettu samat heposet ja kulutuslukemat.  8)

Onks kellään tietoa  vastapäivään pyörivästä perkinsistä????
Vain vastapäivään pyörivästä Pv:n moottorista.  ;D
Oli mitä rahaa hyvänsä, niin tuollaisen summan makuuttaminen tilillä on typerää.  8)
Welgerit on lujia ja tekee tiukkaa paalia.  8) Mutta tietenkin käytetyn ostossa on aina riskinsä, kammion telat maksaa aika "kivasti".  ::) Jos käytettyä ostaisin, niin pitäisi olla laakerit ja ketjut+rattaat vaihdettu.

Pyyntiä tuntuu vieläkin olevan aika paljon vanhoilla Rp220:llä.
Sivuja: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 80