Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 80

Viestit - John Ferguson

Kylvökone hankintaa on täälläkin pohdittu kun nostolaite koneelle alkaa ahistaa joka kevät enempi tuo 45-55 koneellisen kylväminen. Viska myös uusissa niin siksi pöydällä onkin tarjouksia vaakalla varustetuista viskoista ja 12m rikkaäkeistä.   ;)
Tuommonen rikkaäes systeemi vois olla hyvä, kunhan "viska" on pneumaattinen. Toinen hyvä voisi olla jyrä, jossa pneumaattinen kylvöyksikkö ja kunnon etulata (jos maa päässyt vaikka kuorettumaan). K-maatalous on mainostanut he-va -merkkistä 6,3m leveää jyrää, hintaa oli muistaakseni alle 8k€, etulata oli aika hintava, jotain 3k€ ja siihen vielä pneumaattinen kylvöyksikkö päälle Xk€. Hintaa tulee tuollekin ratkaisulle kyllä, mutta jos jyrän tarvetta on muutenkin, niin tuo on varmasti ihan varteenotettava systeemi (tai sitten ei).  :-X
22k oli  tuon hinta ladalla ja sähkösellä pneumalla, kun tarjousta kysyin, sovitteet kylvökoneelle jyrän päälle  pelkästään 1600 euroa.
Tuo pneumayksikköhän maksaa sitten niin maan perkel**sti
Ostihan monet Nokian luurejakin vain sen takia, että isäm maa. Eikä nokia pukannut yhtään hyvää luuria ulos meego-luurien jälkeen.
Ei oo omia kokemuksii,mutta joilla on valtroja niin heijän mielestä muilla merkeillä ei tee mitään ;D
Mutta kyllä mieli sitten muuttuu kun oikeasti pääsee ajamaan laatutraktorilla.  ;)

Eipä sillä, kyllähän tuollakin hommat tekee (ei kyllä ek-hommia, ainakaan 8x50 tai t-sarjalla), vaikka vähän kolho sisustaltaan onkin verrattuna muihin. Näkyvyys on ainakin 8550:ssa mallia suppea, joka korostuu jos siinä on joku saakutan kuikka nokalla. Vetohommiin ja äestykseen hyvä, löpö kyllä maistuu myös...
ei tunnu nuo sakujen contitkaan kylmässä olevan pyöreitä mutta hetken ajon jälkeen on ihan mänevät.      taitaa vyörenkaan ominaisuus olla pikemmin.
Trelleborg sen olla pitää. Ainakin tähänasti on pysynyt hyvin muodossaan ja talvipitokin on hyvä, kettinkejä noihin ei tosin asennella.  :-[
Kylvökone hankintaa on täälläkin pohdittu kun nostolaite koneelle alkaa ahistaa joka kevät enempi tuo 45-55 koneellisen kylväminen. Viska myös uusissa niin siksi pöydällä onkin tarjouksia vaakalla varustetuista viskoista ja 12m rikkaäkeistä.   ;)
Tuommonen rikkaäes systeemi vois olla hyvä, kunhan "viska" on pneumaattinen. Toinen hyvä voisi olla jyrä, jossa pneumaattinen kylvöyksikkö ja kunnon etulata (jos maa päässyt vaikka kuorettumaan). K-maatalous on mainostanut he-va -merkkistä 6,3m leveää jyrää, hintaa oli muistaakseni alle 8k€, etulata oli aika hintava, jotain 3k€ ja siihen vielä pneumaattinen kylvöyksikkö päälle Xk€. Hintaa tulee tuollekin ratkaisulle kyllä, mutta jos jyrän tarvetta on muutenkin, niin tuo on varmasti ihan varteenotettava systeemi (tai sitten ei).  :-X
http://www.blocket.se/dalarna/Massey_Ferguson_MD_20_57267020.htm?ca=2&w=3
Tästä Massikkamiehen gaattori... eipä ole ennenmmin tullu eteen.
Näyttää joltakin kiinan paskeelta, liekö oikeasti trapper tmv...
https://www.youtube.com/watch?v=AdSE4UtuYok
Tuossakin näki jo videon alussa, ettei pellolle olisi ollut mitään asiaa millään moottorikäyttöisellä vehkeellä.
joo elikkäs mallit fusion 1 ja 2, mitä eroa? onko tyyppi vikoja ja huonoa sanottavaa? 8) ilmeisesti aika tehokkaita paalaimia ovat ja tekevät isoja paaleja
Fusion 1:ssä karhopelti, joka on kakkosessa korvattu "rullalla". Rungossakin taisi jotain pientä eroa olla.

13th paalattu fusion 2, eikä ole valittamista. Perus vastinterien vaihtoa kummempaa ei ole ollut, paitsi tietenkin 10k paalin kohdalla huolto.
Vapaa sana / Vs: Kollonen
: 09.01.15 - klo:11:04
Nyt on jo aito redneck-meininki.

Vapaa sana / Vs: Kollonen
: 09.01.15 - klo:09:54
Samanlailla sekin on laitonta, jota ihmiset eivät ilmeisesti ymmärrä. ;D
Vapaa sana / Vs: Kollonen
: 09.01.15 - klo:09:38
Pitäkää myös mielessä, että kunnianloukkauksen todisteeksi riittää esim. Pelkkä ruutukaappaus keskustelusta, eikä tunnusten poistaminen auta mitään.  ;)
Mun mielestä tuo menee nyt puuhailun puolelle.

Hätävalosysteemin tarkoitus on käsittääkseni taata
turvallinen poistuminen rakennuksesta, jotta saat sitten sen generaattorin
toimintaan ja voit jatkaa töitä normaalisti.

Onko siellä navetassa viisasta touhuta lainkaan, jos eläimet eivät saa vettä eikä lypsy
onnistu.
Juu, sitä aggregaattia vain hankintaan, niin ei mene maidotkaan pilalle. Kyllä on helpottanut elämää 12h mittaisten (ja pidempienkin) sähkökatkojen aikana kummasti. Traktorilla pyöritettävät ei nyt aivan hirveitä maksa, vaatii toki melkein sen 6-pyttyisen traktorin, että vääntö ja sitä kautta taajuus on riittävän tasaiset.

Isännät muuten rikkoo sähköjään ajamalla sähköä navettaan väärällä taajuudella. Taajuusvaihtelut näkee loisteputkilampuista hyvin. Jos taajuus on tasainen, palaa valo tasaisesti, jos ei ole tasainen, näkyy putkessa valon "juokseminen".
30tkm/vuosi tullut kortin saannista lähtien, tämän vuoden aikana tulee jotain 35-45tkm väliltä.
159 on hieno auto, mutta sen kunnossapito saattaa olla haasteellista.
Alfa Romeon vioista tietävät parhaiten ne, jotka eivät ole sitä ikinä omistaneet.  ::)
Millä lailla? :o
Kirjoitin, että saattaa olla, koska ko. mallista on vähän tietoa, mutta jos ei ole edeltäjästään parantunut, niin ei hyvä. Yksi tyylikkäimmistä autoista kyllä on.
Eikait kukaan osta Bemaria tai mersua alle 2.5l motilla, eihän?

Saabilla menee aika kauan, tällä hetkellä oma 9-5 2.3T on 328tkm ajettu ja kaikkien kauhistelemat automaattilootat ja lastuviri löytyy (260hp). Perushuolloilla menty, muutamat lamput on jouduttu vaihtamaan ja pari kierrosta tulppia. Auto lämpenee nopeasti sisältä ja ohi lähtiessä mennään eikä meinata. Jakopään ketjukin on vielä hyvässä kunnossa, huoltomies oli sinne kurkannut kun pyysin, meinotteli että 500tkm kohdalla katsellaan uudestaan miltä näyttää.  8)

Ja saabiin saa moottoreita halvalla. Tuo vähän parempi moottori (2.3T) maksaa ruotsissa alle 200tkm ajettuna noin 850€
Sivuja: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 80