Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Joopa joo. Hyväkyn valtra tuli tyhjän maakärrin kanssa ruispellosta pois. Jontikan maha jättää jäljet, lumeen. Itse en pielä bökpallea käy kaivamaan lumivallintakaa varastosta. AB-alueelle kuitenkin alle vartin matka autolla
Lunta housuun viljelijät!
Tottakai vastuu on virittäjällä. Samallain voi laatikko hajota vakionaki, vastuu on vaan silloin (ehkä) valmistajalla. Virittäessä vaan pitää tietää miten sitä voimaa/vääntöä voi käyttää niin ettei mikään hajoa.
Ja jatkona aiempaan. Esittele sas sitten vaikka edes uusi 300 heppano traktori sillä ajovoimalla. Aina ei ole tarjolla sitä mitä halutaan joten silloin omalla vastuulla.
Nii, mutta köyhyys on semmone sairaus...mistäs lyödettäs 250-300 hevosvoimane vakiotraktori 40000€, vaikka alv. 0% ja haasteena että ajovoimanotto pitäs olla
Sas, ota haaste vastaan, koska edellinen kommenttisi
Mää luulin vääderien olevan kalliita. Tuohan olikii vaa reilu 1100€/metri
Onneks ruuanhintaa lasketaan ni ei mee kaikki rahat ruokaa. Saap ostaa vaik sit enempi lantaa.
Näin:
https://www.youtube.com/watch?v=uRPxzj3c1vkJos ei muuten niin voi miettiä mitä tuosta saa kopioitua omaan tarkoitukseen.
Kasoppa vain, täällä on keksitty metsäkone!
Miten tarkalleen ottaen ilmasit? Parkerissa on kanssa viiveitä...
Valtra 6850+ kronos 5000. Koukku kouran tilalle niin nousee 650 kg säkki n.6m. Kääntäjä on mukana. Tukijalkoja ei ole, keulapainot 480kg riittä juuri. 650/38 renkaat on 0,9 paineilla aika lytyssä.
Itse kylvökoneen aisa, simulta 3000t, on pidemmällä asetuksella kuin normaalisti jotta koneen etukulmat näkyis takalasista käännön sylintereiden takaa kylväessä.
Se että nosturi on itse kylvimen vetäjässä tuo painoa. Tämä vallu painoi vaa,alla 8,5t. Paino riittää junkkarin vetoon
eihän siellä enää mitään työsuojeluasta viittaavaa ole ollut vuosiin. otavassakin oppilaat ajeli vaikka millasilla virityksillä joista jokainen täysjärkinen olis heittäny avaimen tonne kaivoon. ei mitään rotia ole enää noissa hommissa. kaikkea ihan perseestä saa tettää ja kukaan ei valvo mitään ja jos sattuu valvomaan niin ei kerkiä kännynnäpläykseltään mitään vastaamaan. hienoa toimintaa tuo nykyinen koulutus!
katteleepa vaikka noita lumenauraaja sällejäkin. millähän opilla ajelevat tuolla julkisen seassa. ei aphemmin vastuut painele, näköjään.
Mikäs otavan koneissa muka oli? Kai jossain ehjä akselin suojus oli? en muista, puolessa traktoreissa ei ollut takalasia tai sivupeltejä. 605 oli saanut hammassärkyä joten sitä saattoi joutua pyörittämään tuulettimesta jotta startti otti kiinni. Sammutus vaijeri oli siellä korjaamon pöydällä jonkun kuukauden...
Mutta kun kysyttiin miksei ole paalipiikkiä vaan nämä hitsin paalipihdit nii vastaus oli:turvallisuus riski.
Kumma ettei juur mitään sattunu...
Näin se on. Pitää olla isot koneet jotta pärjää.
Valtrahan iskee tähän ykkösharvennus kokoluokkaan ja aika hyvillä argumenteillä. Ja kun kone on myös muussa käytössä homma voi kannattaa.
Tuttu konekuski sainoi näin: Auttaa kun kone edes näyttää pieneltä niin isännät ovat tyytyväisiä.
Koneviesti 11/11: köntys 36000€ sis. alv. 18,4,2026 kumeilla.
Vertailuksi: tuolla sassin 65000€ saa jo uuden kronos 140wd (53000€) vaunun oikealla vedolla, 600/50/22,5 kumeilla.
Eikös köntyksessä ole kuormauton taka-akseli vai?
Nyt ketjua seuranneena ehdottaisin aloittajalle teleskooppi jalkoja jotta voi uralla pysähtyä ja laskea tassut puita varomatta. Ja suoraan tappii se pumppu ilman nivel-akselia.
Minä taasen korjaan kallistelu ongelma laittamalla etuakseli jäykistyksen tilaukseen
Ei vielä. Hanke myöhästyy ja uutta aikarajaa ei ilmoitettu vaan valmistuu kun valmistuu.