Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 9

Viestit - AJL

Kv testissä Valtran hinta oli yksi edullisimmista.
Ei ne testien hinnat sitä lopullista hintaa kerro. Vileä ei ole tullut vastaan sellaista tilannetta, että olisi Valtraa päässyt muita edullisemmaksi kehumaan. Toisaalta harmi, tuo T4 on aika miellyttävän oloinen kapine.
Joo yleensä on jonkun karvalakkimallin hinta edullisin, sitten kun siihen ruksii samat varusteet mitä kilpailevalla merkillä tulee vakiona. niin ollaankin 15k euroo kalliimpana.
Vapaa sana / Vs: TILOJA MYYNNISSÄ
: 08.05.17 - klo:19:53
https://www.tori.fi/pohjois-savo/Iso_maatila_Vieremalla_36484623.htm?ca=8&w=1 Siitä pääsis näköjään C-alueen tukia nautiskelemaan. Vähän euroja vaan sijottaa.
Hyvähän se on että tehdään välipunnituksia liikenteessä. On varmasti oikein painot kun parhaillaan kolmeen kertaan puntaroidaan sama kuorma.
Kyllähän nuilla pikku kikottimilla aina muutaman tunnin kaivelee jotain pientä, näin pitempänä ainaki on niitten hytit turhan ahtaita. Ja penkki yleensä lyhyt ja ikävä istuttava. Muutaman kerran vuokrannu 4t ja toinen oli 8t kone. Aika tuskaa kaivaa jo 8 tunninkin päivä.
ei kait merkillä muuta väliä kuin että tojota!

Juu, avensiksen farmarimallia  pitää kanssa käydä koeajamassa.

Avensis suht varma valinta, Ainoo murhe ne jäätyvät takajarrut, kun joutuu lumessa ajamaan niin seuraavalla liikkeelle lähdöllä aina irrottelu jumppaa tiedossa. Mutta ne taitaa olla kaikissa samanlaiset merkistä riippumatta. Ja juhannuksena harvemmin tuottaa enää harmia.
http://www.nettikone.com/kato/kellfri/1585112 Siitä urakkakone uuden saa näköjää 150 halvemmalla, toki joutuu kasaamaan.
10 vuotta sitten paikalliset "esson baarilaiset", jotka koostuivat eläkkeellä olevista tai eläkeikää lähestyvistä viljelijöistä, puistelivat epäuskoisina päitään, kun kuulivat että paikallinen nuorehko maidontuottaja aikoo rakentaa uuden 50 lehmän pihaton.  Yleisimmät kommentit olivat:

"Ei mitään järkeä tuossa touhussa"
"Työllä se tappaa itsensä ja muijansa"
"Konkurssi on edessä viiden vuoden sisällä"

No mitään noista ei oo tapahtunut, hyvin on mennyt ja aikoo laajentaa isommaksi.
Niin se vaan kehitys kehittyy, ja kelkasta pudonneet puistelee päitään, nykyisinhän tuo 50 lehmää ei oo ennää mittään, sillä ei enää ansaita ihmettelyjä lainkaan.

Mut onko se merkki elämään ja omaan ammattiin kyllästymisestä ja kyynistymisestä, kun arvostellaan nuoremman polven touhuja järjettömäksi, ilmeisesti nuori polvi tekee silloin jotain oikein, kun pääsee tuollaisen ihmettelyn kohteeksi.
Kokoluokka jota ihmetellään, vaan kasvaa joka vuosikymmenellä. -70 -80 luvun vaihteessa kun edellinen isäntä rakensi 24 lehmän navetan, niin sitäkin oli ihmetelty että mitä te nuin isoa. Eikö sitä pienemmälläkin pärjäis.
No eipä nuista heiluripohjista sen kummemmin mene läpi jos kamia on paljon. Toki ei jää kyllä vuotamaan eikä kiilaudu väliin kivet sun muut. Nakkelee vaan aina ennen seuraavaa täyttöä sieltä pohjalta pois sattumat. Parastahan nuille kaikille on tasalaatunen hiekka/sepeli niin jää se ketutuskin vähemmälle.

Meilläkin oli aikoinaan vuokralohko valtatien varressa, eikä lupaa ojan perkaukseen saatu. Homma ratkaistiin lainaamalla 20" raivausaura, jolla tehtiin "reilun kokoinen lopetusvako".:-)
Ensimmäisestä perkaamisesta ilmoitin suullisesti tiemestarille, loput on sitten jatketulla luvalla. Ojan pohjalla olevasta vedestä mutisi (murentaa tierunkoa), kun tielaitoksen itse asentamat liittymärummut patosivat vettä. No, sitten tehtiin niihin "ohitusleikkaus", vesi ei enää seiso tienvarressa eikä ole kuullut mutinaakaan. Ja omasta pussista, ulkopuolisen rahan saaminen näihin hankkeisiin menee yleensä liian vaikeaksi.
Ihan omin luvin on perattu valtion tiehen rajaantuvien peltojen ojat, ei tuolta oo kukaan mitään kyselly tai valitellu. Ja eihän nuo tieojan perkaajat ees nykysin perkaa ojia, kun lähinnä vaan taputtelevat reunapalteet luiskaan. Nuihin tienhoitokuuntiin ei onneks oo tarvinnu sotkeentua eikä toivottavasti tarvii tulevaisuudessakaan.
Poliisi sedät ainakin täällä päin ovat herkkiä nuista huomauttelemaan, jos sattuu vähänkin liian pitkästi ajamaan varotusmajakat päällä.
Agritekin tuomalla koneella ja kotimaisella hintaero 15k euroo. Liki samoilla varusteilla niin ei tarvii hirveesti miettiä kumpaan vaihtuu.
http://www.nettikone.com/ford/8210-mark-ii-ajettu-vain-265h/1551404 Siittä vähän ajettu Ford, hinta tosin vähän reilunpuoleinen.
Apulannoissa ainakin on vaan muutaman satasen ero, ja joka kerta sama pulju on halvimman tarjouksen laskenu. Tosin miun tarpeet nyt tuleeki yhessä täysperä kuormassa.
Joku samsung xcover on nykynen, on kestäny tiputella ainakin uuseemmin kuin edellinen insmat. Nyt vois kyllä jo palata ihan normi luuriin jolla voi vaan soittaa ja lähettää tekstiviestejä, kun joutuu tuota tablettia pitämään koneessa mukana kuitenkin.
Kyllä koko perkeleen keksintö on nyt käyttökiellossa. Ferri vasaraterämurskain nimittäin. Alun kolmatta sataa kun alkaa teräkulut hipoa tuntiin työmailla niin olkoot moinen laitos tuossa kuusen alla. Rakennetuille luiskille tehty tuo keksintö, rumpupiennarmurskain. Ketju on ainoa joka täällä maaseudulla oikeasti toimii. Johan tuo on ajatuksenakin lähtökohdiltaan virheellinen, kun terä pyörii vailla suojaa ja pahimmillaan sukeltaa kivikkoon kun traktori niijaa monttuun kun kone kannatuksillaan. Lautaskoneessa sentään palkki suojaa.

Vakola jos oisi hengissä ne ois kieltänyt moisien keksintöjen suomeen myynnin.

Juu. Tuossa yksi urakoitsija kertoi kokeilleensa rumpukoneita vissiin useitakin. Liian tyyristä hommaa, jos muutakin kun heinää. Ajelee mm. kunnan joutomaita, jossa tolppaa, kiveä, metallia jne eteen sattuu. Melko isojakin aloja vuodessa. Tätä ei tietysti kukaan usko, mutta on lopulta päätynyt "hd" mallin ylön lautasniittokoneeseen. Remmiä menee ja lautasta joutuu välillä oikomaan, mutta kuitenkin pieniä murheita lopulta. Palkin puhkikulumisen voi estää hardoxilla.

Tuo on kyllä totta että lautasniittokoneen kulut minimaaliset, eikä sekään nyt niin arka kiville ole että kivikosketuksesta joutus heti pajalle. Ja kestää jopa pitää vauhtia enemmän kuin nämä rumpukoneet niittojäljen kärsimättä.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 9