Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 52

Viestit - Imme

Kasvintuotanto / Vs: Cemagro jatkaa :)
: 10.12.08 - klo:23:14
Kilpailu kiristyy, uudet hinnat nettisivulla. Belagro on ollut hiljaa.

Eli hinnat laskee edelleen, hyvitysvaatimukset kasvaa myös joulukuussa toimitetuille, Yaran asiakkaat ensi kesänä taas vähenee :)

Meillä päin Belorin lannat oli ihan samoissa Yaran kanssa. Edelleen rahtivapaus yli 15 tonnin erissä. Katsellaan mitä Yara tekee seuraavaksi, en tilannut vielä apulantoja. Kuhan kiusasin myyjiä, kukaan ei muuten enää väittänyt ettei hinnat ihan varmasti laske. ;D

Tälläiset on niin näitä hankkilakkijumia, ostaa agrista hinnalla millä tahansa. Käy vaan suuta soittaa kahvihuoneessa muuten vaan.
Sain oheisen liikkuvan poliisin tulkinnan ja vastauksen vetoauton ja vaunun talvirengastuksesta sähköpostiini, josta sen yhteenveto kaikelle kansalle tiedoksi: Copy paste alkaa ->
- vetoauto ja perävaunu katsotaan kumpikin omaksi ajoneuvoksi
- jos perävaunun paino on yli 750 kg, niin pitää olla talvirenkaat
- yhdessä ajoneuvossa ei saa olla sekarengastusta eli kaikissa (telin/auton)pyörissä tulee olla samanlaiset talvirenkaat, joko nastat tai kitkat.
- ajoneuvot voivat olla varustetut erilaisilla talvirenkailla; vetoauto joko kitkoilla tai nastoilla ja vaunu joko kitkoilla tai nastoilla. Sillä ei ole väliä jos vetoautossa on esim nastat niin vaunussa saa olla kitkat tai sitten päinvastoin. Poliisin sanoin:"Talvirengas kuin talvirengas kunhan eivät ole ajoneuvossa sekaisin!"


Turvallista "kitka"-talvea maltilla! mailin copypaste loppu ja jatkuu finlexin pasteamisella

vaikka ristiriita tileliikenneasetuksen säädöksiin on olemassa:
 17 §
Liukuesteiden käyttö auton ja siihen kytketyn hinattavan ajoneuvon renkaissa

1. Auton ja siihen kytketyn hinattavan ajoneuvon renkaat saa varustaa nastoin, lumiketjuin tai vastaavin liukuestein, jotka eivät oleellisesti vahingoita tien pintaa. Nastarenkaita saa käyttää marraskuun 1 päivästä maaliskuun 31 päivään tai toista pääsiäispäivää ensinnä seuraavaan maanantaihin, myöhemmän näistä päivämääristä ollessa määräävä. Muunakin aikana nastarenkaita saa käyttää hälytysajoneuvossa, puolustusvoimien käytössä olevassa maastokäyttöön tarkoitetussa autossa ja perävaunussa, tienpitoon käytettävässä autossa ja perävaunussa sekä hinausautossa. Nastarenkaita saa käyttää muuna aikana myös auton tai hinattavan ajoneuvon kauppaan, korjaukseen tai katsastukseen liittyvissä tilapäisissä siirroissa sekä kaikissa autoissa ja hinattavissa ajoneuvoissa, milloin sää tai keli sitä edellyttää.

2. Kokonaismassaltaan yli 0,75 tonnin ja enintään 3,5 tonnin perävaunussa (O2-luokka) on käytettävä nastarenkaita, jos vetoautossa on sellaiset.

3. Käytettäessä nastarenkaita henkilö- tai pakettiautossa (M1- ja N1- luokka) tai kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin perävaunussa (O1-ja O2-luokka) taikka erikoisautossa on nastarenkaat, paripyörien toisia pyöriä lukuun ottamatta, asennettava ajoneuvon kaikkiin pyöriin. Ajoneuvon eri renkaissa saavat nastamäärät poiketa enintään 25 prosenttia ajoneuvon sen renkaan nastamäärästä, jossa nastoja on eniten.

4. Milloin autossa tai siihen kytketyssä hinattavassa ajoneuvossa rengasvaurion johdosta joudutaan tilapäisesti käyttämään vararengasta, siihen ei sovelleta tämän pykälän säännöksiä. Ajoneuvoa on tällöin kuitenkin kuljetettava erityistä varovaisuutta noudattaen.

Mitäs näet siinä ongelmana?  Ei mikään rajaa onko kitka vai nasta, oleellista on ms merkintä. Tampio eikun Tampax
Tarkemmin devalvoitumista....

Eikös ostaja vie rahaa ja tuo rautaa?

Ei ole linkkiä, käteen joutui Agco-magasinet 4/2008   sivu 7   911 000 kruunua.

ennen kurssi oli "9" paikkeilla nyt 10,6
Kuulin epäluotettavalta taholta arvion että agrimarket jos myisi nyt jo toteutuneet, mutta samat lannoitteet tälle lannoituskaudelle uudelleen olisi laskutus n 12 000 000 pienempi. Eli siinä luovutettiin heille 20 "euronavettaa"  taikka 400-500 traktorinvaihtokaupan pääoma pois alkutuotannosta, ihan vapaaehtoisesti. Tyhmyyttämme.
Edukas Sampo  http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=708216&PN[0]=owner_machine&PL[0]=listOwnerMachine.php
Farmerin kanssa samoilla linjoilla. Loppuu se tulopuolikin.

Mutta pankit on yksi ja sama onko op, sp, sampo vai mikä. Persaukisimmat pankit on paikalliset OP-Pohjola pankit. Kun rahoitusriskejä myös katsotaan
Markkinointi alalla nyt ihan moraalitonta. On aikaa monta vuotta takarajaan, moni saa vaihtaa sähköhärpäkkeet paskaporinapannuunsa vielä ennen sitä. Nää hinnatkin on ihan tähtitieteellisiä, uskon että ensisyksyllä ollaan jo laskettu perustapauksessa 3000 tasolle kun nyt uutavat 5-9 tn
Ruotsissa on suorankaupankampanja (eli vaihtohyvitykset huonohkoja)  Sampon UUsittu 2045 Tornado malli

14 jalan pöydällä, 150 hp kone, öljynavat, 4,2 motin tankki ja ilmastointi hintaan 85 000 toimituskuluineen.  Sama hinta myös Mf punaisena

Hyödyntäkää vaihtokurssia, toki ei hajuakaan suomen hinnasta.
Armyssä olo ajalta kokemusta. Merkittävä seikka kyllä

But laskeskelin noita kaavoja ja ei omalla kohdalla näyttänyt plussaa

http://www.orsis.de/Papers/2003_ISTVS_England.pdf
Mäkin kerran koitin kylvää sitä, iti pirun huonosti  ???
http://www.scan-agro.dk/_pdfs/scanagronyt/20_Scan-Agro%20NYT%202008%20for%20web%20reduceret.pdf

ei ole Jd moottori kovin taloudellinen, löytyy nimellä claas taulukossa
Koneet, laitteet ja tekniikka / Mikä firma
: 30.11.08 - klo:12:31
 SCANLINE OY

    * Linnanmaantie 29
      FIN 32260 Kojonperä

      Sales Manager
      Matti Laurila
    * Puhelin: +358 40 563 9496
    * pajula.farm@reppu.net
    * http://www.scanline.fi


Tunteeko kukaan ?
Sivuja: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 52