Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 48

Viestit - Realisti

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Jyrä
: 09.03.15 - klo:13:01
Niin näkyy ruotsissa valikoimaa olevan. Jos He-van saa vielä sillä viimevuoden tarjoushinnalla suomesta, niin olisi aika hyvä. Kylvöyksikkö päälle maksaa varmaankin mansikoita. Mites tuo Realistin myymä pneuma toimii, ottaako siemenen syöttömäärän maapyörältä vai pitääkö koittaa räknätä säätöjä itse sinnepäin ajonopeuden mukaan?  :o

Tällä hetkellä joutuu itse pitämään ajonopeuden vakiona että syöttö pysyy kohdillaan, mutta parannuksia on tulossa -16 malleihin.
Oli pakko selvittää vähän lisää kun tuntui ihan poskettomalta tuon tritonin hinta, varsinkin kun se ei kauheen häävisti tehdyn näköinenkään ole.
Tällainen maksaa alle 30k€ verolla "kaikilla herkuilla" : http://metaltech.com.pl/en/Katalog/Rozrzutnik-obornika/
Taitaa edelleen ihan vuosituhannen alussa tuodut ekat lelyt olla vieläkin lypsämässä, eli miksi lavali ei yhtälailla pelaisi? Jos alle 20v menee käyttökelvottomaksi niin paska on.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Jyrä
: 09.03.15 - klo:10:38
Itelle tuli ostettua wanha wibergsin 6,2m hinattava hiljattain, mutta alkanut jo kaduttaa kun en etulatallista ostanut. Pari väderiä on tullut tälle talvea tuotua muille farmareille, kun länsinaapurista löytyy hieman erilailla valikoimaa näissä.
Onko tuo nyt sit se vanha musta ohjain?
Mitenkäs olisi 4000-sarjan jenkki-Jonnikat? Ruotsissa noita olisi aika tasaiseen tahtiin tarjolla aika edukkaasti.

Noissa olisi kyllä teho-hintasuhde kohdillaan. Huippunopeus tosin ainoastaan 30 km/h. Mitenköhän noita saa rekisteriin Suomessa, kun Ruotsissa niitä on myyty aikoinaan ainoastaan yhdellä ovella ja käsittääkseni Suomen tieliikennelaki vaatii traktoriin 2 ovea?

Suomalaiset vaati 2 ovea ennen eu aikaa, nykyään vaatimusta ei ole. Ja se kone joka on ollut dekkarissa toisessa eu-maassa täytyy kelvata rekkariin myös täällä.
Lautasmuokkaimen huono maine johtuu puhtaasti siitä että sitä on käytetty tyhmyydestä johtuen väärissä oloissa (märässä)
Ainakin näyttelyissä katsottuna ei ihan hirveästi vakuuta.
Minusta erityisesti hollannin koneet on tuossa hintaluokassa hyvä vaihtoehto. Just oli -97 mallin 1634 urkki alle 5000h mittarissa ja sikasiisti 12500€
Mf 3600-sarja. N.10 000€ saa Euroopassa ihan hyväkuntoisia yksilöitä
Hollantiin on myyty yllättävän paljon zetoria ja urkkia, alle 5000h ajettuja yksilöitä näkyy vähän yli kympin hinnalla ja ovat monta kertaa suomikoneita siistimpiä kun täällä nuo on yleensä olleet ryskähommissa.
Kaksi setka/Ursus spesialistia taitaa löytyä maasta, toinen Somerolla ja toinen Nivalassa.
1234 urkki on tainnut olla nettikoneessa kauan 13500€ hinnalla, mikä lie vikana kun ei mun mielestä ole kallis.
**245 mallin setkojen ohjaamo on huomattavasti parempi kuin vanhemmissa, vaikka perusjärjestelyt noudattaakin pitkälle samaa kaavaa. Voisin jopa sanoa että 12245-16245 setkojen hytti on vähintään 05-sarjan Valmetin tasoa, ehkä parempikin.
Itse etsisin hyväkuntoista tuollaista zetoria tai Ursus 1224-1634, nehän ovat perusratkaisuiltaan samoja koneita ja kestäviä sellaisia jos ei turhan tarkka ole pienistä vuodoista tai meluisasta hytistä. Jo pikavaihteen käännöllä saa hitaat mallit kulkemaan nopeammin.
Niin minä en sitten millään ymmärrä mikä tuossa on on niin epäselvää. Valio tahtoo päästä kilpailemaan perusmaidossa, sillä sen maitokate on paljon jauhetta ja voita kovempi. Jos perusmaidossa saa 35c/L maitokatteen ja jauheessa ja voissa n.20c/L niin minusta tuo 15c/l erotus on suoraan tuottajien kukkaroon.
Tämähän ei toki "autotallimeijereille" sovi, sillä he pärjäävät juuri tämän perusmaitokartellin ansiosta Valion siivellä. Valion tulos kuitenkin tulee jostain ihan muusta kuin perustuotteista, jollaisia monellakaan kilpailijalla ei ole lainkaan.
Itse en usko loputtomaan kilpailun rajoittamiseen näin eu-aikana, muualla kun tällaiset rajoitteet on olleet määräaikaisia parista vuodesta viiteen vuoteen. Jospa tähän saataisiin jotain tolkkua parin vuoden sisään.
Nythän tilanne on se että Valion tuottaja saa huonointa hintaa muiden loisiessa huippuhinnalla.
Koskakohan järjestetään VALION tuottajille liiketalouden alkeet kurssi. KIVI määräsi nostamaan perusmaitojen ulosmyynti hintaa, ettei toimintaa tehdä tappiolla. Miksi te haluatte että valio myisi tuotteensa alle tuotantokustannuksien? Olisi jatkuva tuottajahinnan laskupaine ja jälkitiliä olisi turha odottaa... eikös se tilanne ole nyt olemassa, onko tää nyt nyt sitä valiolaista ylivoimaa? Vai onko se suurempi paha että siitä 20 % raakamaitoa voi muut yritykset saada tehtyä tulosta, siis ne jotka pääsevät alle valion tuotantokustannuksissa?

Arlan ylpeillä tuottajilla on kova hinku puhua aina vain Valion tekemisistä eikä ollenkaan Arlan, jännä juttu.

Olisi myös kiva nähdä lukuja jotka kertovat siitä että jotkut pienet ovat aidosti tehokkaampia, ilman keinotekoisia hintarajoja.

Se että arla ei ole tehokas on nyt aika itsestäänselvyys, about surkeinta hintaa maksanut ympäri eurooppaa jo useamman vuoden, jos ei markkinaa vallatakseen sitten ole väliaikaisesti maksanut paremmin.

Jos ymmärrys Valion tekemisistä on noin heikkoa, ja kuvittelee Arlan toimivan jotenkin fiksummin niin tajunta ei kyllä kovin suurta ole.
Valion halu päästä kilpailemaan perusmaidossa johtuu siitä että alemmalla hinnalla perusmaidossa tulisi huomattavasti parempi hinta kuin Mikä tilanne on nyt että tehdään polkuhintaista maitojauhetta ja teollisuusvoita.
Se että laaksonen on munaillut ei tarkoita sitä että valio olisi jäänyt vanhaan kiinni, vaan siellä yritetään tosissaan pyrkiä eteenpäin.
Se taas on ongelma kiville että jo alhaisella perusmaidon hinnalla valio tekisi tulosta, kun muut räpiköisi huonossa kannattavuudessa.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 48