Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
itellä bt387 överit kumipalkeilla vuodelta keppikivi ja nyt on alkanut kyrsimään onkelma joka on löytyny kun nurmia "kynnelly". etumainen vannas ei painu takaisin alas kiven ylityksen jälkeen, ei toinenkaan mutta ei yhtä usein näy. kumipalkeet on uusittu tuohon ja samalla myös muutama murennut muovilappu niiden välissä. auroilla on kynnetty joku satakunta hehtaaria ja rasvattu kunnolla joten ei pitäisi olla vielä lopun merkkejäkään. ainoastaan tuo kärjellään kulku ihmetyttää kun muuten kulkee ihan nätisti ja kääntää hyvin ja tasaisesti. itsellä ei järki riitä että mistä moinen johtuu, on vaihdettu osia paikoiltaan toiseen väliin ja muuta mutta ei vaan auta.
aikoinani ostin nämä hieman käytettyinä mutta käytöllä ei pilattu koska kynnettävää vähän mutta pakko käyttää omia kun ei kukaan urakoi kyntöä täälläpäin, on muuten vimosen päälle tylsää puuhaaa!
Minkä väriset aurasi on, ja onko siipimalli V? Mulla on siniset BT487 aurat noilla laukaisimilla ja V-siivellä vuodelta n. 1987. On hyvin pelanneet ainakin tähän saakka, nuo ojaksen välit olen tavannut pillillä voidellut nippojen lisäksi. Kysyn vielä kaikilta palstan Överum kyntäjilta että onko aurojenne maapuoli pitkä kaikissa siivissä? Auroissani oli kaikki pitkiä, olen 3 ensimmäistä lyhentänyt ja sen jälkeen jäykissä maisse ei jää viilu enää herkästi pystyyn.
Noissa on ihan kaikissa tuo sama vika. Onkohan siellä joku jumittava takaiskuventtiili vai vuotaako seillä joku? Kyllä ne uutena pelaavat, mutta uusiahan nuo olivat silloin kun itse oltiin nuoria.
Lämä tiskiin niin lämpiää Noita kun yleensä ajetaan 1300-1500 rpm, niin eivät ne jaksa nostaa vettä katolle tai ladata.
Itsellä JD2040S vm.1985 eikä mitään ongelmaa ainakaan SG2 hytissä, on talvellakin lämpö riittänyt. Vai onko noissa Sekura-hytillisissä eri juttu?
Onkohan syytä tarkistaa vesipumppu, se nimittäin ei vuoda vaikka siivikko väljänä.
Tämän ketjun keskustelun perusteella taitaa olla niin että nykypuimurit on pilattu liioilla hienouksilla. Itse puin JD 1144 koneella, ja kuten SKN edellä totesi, niin menee ohrat ja vehnät samoilla säädöillä, joskus tuulta säätelen ja kelan kireyttä. Seulat on samoilla säädöillä, ohjekirjankin mukaan ei suuria eroja. Ja rajaisten määrää on helppo JD;ssa seurata palautuselevaattorissa olevasta luukusta. Vilja puhdasta eikä pellot viherrä, ja ne aivan pienet jyvät saakin mennä peltoon.
Itsellä vm-90 JD 1144, perusrakenne sama. Tässä mallissa heikot kohlinakselit, olen ne uusinut vahvempii ( Laukkaselta) kun akselit katkesi. Mielestäni ihan kelpo kone, säiliön puhdistettavuus työläs jos Sampoon vertaa. Ja jos JD:n ostat, Laukkaselta Liedosta saa kaikki tarvikkeet + ohjeet päälle. Muuten, noissa vanhemmissa kohlinakselit kesti, uudemmat tehty ilmeisesti Italiassa ja laakerien pidäkkeen hitsaukset heikensi.
Tehoa on mielestäni riittävästi, rengastus märissä olosuhteissa siinä rajoilla.
Naapuripitäjässä E-liike myi aikoinaan Fiat traktoreita aputoiminimeä kantavan liikkeen nimissä. DB.tä sai lounais-suomessa E-liikkeen kautta,Ursus oli Ekan tr.merkki jossain päin maata. Koneista JF,Överum,Nordsten ja Simulta, ettei vain Volvo BM.kin olisi jossain vaiheessa majaillut edistysmielisen osuuskaupan pihoilla.
Niin, ja olihan E-liike viimeinen Porschen myyjä Hankkijan jälkeen v. 1962 ja myi lisäksi MAN-traktoreita.