Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 14 15 [16]

Viestit - Mr. M

Omassa sama vika, mittarin kylkeen kun taputtaa niin palautuu hetkeksi normaaliasentoon.

Heh.. Tattista vaan - mittarin mukilointi näyttäis tosiaan auttavan.

Paineet pysyy järjestelmässä.   
Olisin toivonut hieman halvempaa vikaa, kuin kannentiiviste..

Valmetissa olen seurannut samassa yksilössä useamman kannentiivisteen menehtymistarinan ja ovat olleet aika suoraviivaisia. Lämmöt startin jälkeisessä lämpiämisessä punaselle, myöhemmin ei lämpöä ohjaamoon ja paineiden suhauttelu jäähdyttäjän korkista.

Lähinnä ihmetyttää tuo mittarin viisarin heiluminen, notta voiko siellä olla niin nopeita lämpötilanvaihteluita, vai viittaisko sähkövikaan.
Mittarissa vajaat 10000h. Kolmas omistaja.

Moottorin lämmöt nousee normaalisti ja pysyy normaalina pitkään. Sit jossain vaiheessa pidempään paalatessa tai muussa hommassa lämmöt nousee mittarin mukaan lähemmäs punaista ja viisari heiluu siinä epämääräisesti, kunnes yhtäkkiä palaa normaaliksi. Moottori ei vaikuta päällepäin mitenkään erityisen kuumalta. Viittaisko anturivikaan, vesipumppuun, termostaattiin..

Tänä kesänä pidemmän ajelun jälkeen on alkanut kuulua jostain lattian alta (jalkojen alta) sellaista hankaavaa ääntä. Vähän kuin jokin laakeri pyörisi kuivana. Ääni on jaksottaista, eli rah-rah-rah.. Taukoaa jos vaihtaa vaihdetta ja kohta alkaa uudelleen. Kuuluu ainoastaan lämpimänä.

Voiko haaveilla teholisästä ilman välijäähdytintä, esim. 150hp?

Jos tulee mieleen kyseisen mallin mahdollisia tyyppivikoja tai muuta huomionarvoista, otetaan ne myös kiitollisena vastaan.
Ristuksen vanahan Jonsered FR13 etuleikkurin ostin joku vuos sitten. Toimii hyvin kivisellä ja epätasaisella pihamaalla. Leikkaan ehkä joka toinen viikko, tarpeen mukaan. 3-4h tuntia kun koko alueen köröttelee läpi.
Koht puoliin olis alettava muistelemaan, notta mitähän kaikkee siinä olikaan vialla. Taisin viime syksynäkin luvata itselleni, että puimuri korjataan sitten talvella eikä jätetä viimetippaan.
En tiedä onko noissa 2T-öljyissä merkittäviä eroja, mutta tänä kesänä aloin käyttämään kokeeksi heinäraivurissa moottorikelkkoihin tarkoitettua vähemmän savuttavaa ja mansikoille tuoksuvaa 2T-öljyä 98:n lantrinkina.
Onneks on kammiosta suora tie käärimelle ilman mitään nostimia välissä  ;)

Liian toimintavarma, ei hyväksytä!

Eikö siihen Claasin anturiin vois väsätä jäykempää jousta tms. En tunne rakennetta lähemmin.. Agronicissa ei moisia ongelmia toistaiseksi ole ollut, vaikka joku varmaan seuraavaksi linkkaa siihen yhteen Tuubi-pätkään..
En tiedä mäkkäristä, mutta itse peruutan ihan kosmeettisista syistä. Kammion avautuessa pellolle saattaa tippua heinäsilppua kasaan, minkä lakaisen tasaiseksi noukkimella. Ruman näköisiä ne köntit pellolla  ;D

Jos vähän sivutaan topicin aihettakin: aikoinaan NH 835:llä paalatessa traktorissa oli rautakanki millä väänneltiin keveimmät paalit ulos..
Tempo vaunuissa on nokalla simppeli pumppu, eikä välttämättä edes vuoda - uutena ainakaan.

http://www.agrikymi.fi/fi/tyokoneet/lannanlevitysvaunut/imulevitysvaunut
Jos Twin on etukuormaajassa, tai etunostolaitteessa, niin mitenkäs homma toimii mutkissa? Meinaan että eihän se karho osu lähellekään noukinta yhdistelmän oikaistessa karhon sisäpuolelta.
Joskus hyvin epätasaisella pellolla joutuu pysähtymään käärinnän lopussa, että käärintävarsi saa rauhassa tulla lopetusasentoon, eikä pompi yli. Varren pyörintänopeuden laskin aikoinaan hitaammaksi (18r/min?), eikä sen jälkeen ole juurikaan tullut stoppeja nopean käärinnän aikana. Varren pulssianturia olen myös siirtänyt taemmas jotta varret pysähtyy hiukan aikaisemmin.

Ovatkohan Agronicilla ikuna pohtineet jonkinlaista tukikehää käärintävarrelle. Jotain 1,5-2m halkaisijaltaaan, riippuen miten avatun peräportin kanssa sopii olemaan. Eipä sitä tosin normipellolla tarvitse ja huomattavasti nopeammin noi uudet näyttää ainakin videoilla käärivän kuin vanhemmat. Liekö vartta jotenkin vakautettu entisestään.
Piippo Hybrid ollut pari vuotta käytössä. Aikaisemmin 1,23 leveenä, mutta nyt tuli vahingossa 1,30. Nippanappa sopii pyörimään ja sitä otan tulevaisuudessakin, ellei joku ehdota parempaa. Aikaisemmin kokeilin jotain muun merkkistä 1,30, mutta en saanut millään mahtumaan. Siitä nyt leikellään tarpeen mukaan lintuverkkoa mansikkapenkeille, riittänee muutamaksi vuodeksi  :o

Verkkokierrosten säätö taitaa olla 2,5 kierroksen paikkeilla.
Kait silläkin saa. Miten lie vanhoissa yhdistelmissä sähköjen kanssa ???



Paha sanoa muista vanhoista, mutta ostin käytetyn 1302 6-7 vuotta sitten, enkä muista että yhtään sähkövikaa olis ollut tähän mennessä. Ellei sellaiseksi lasketa verkonvalvoja-anturin turhia ilmoituksia. Otin sen pois päältä kun verkotus toimii niin luotettavasti.
Sukulaisten vanha Jämä halkokattila vuodelta '79. Kylkeen reikä stokerille ja ollut siinä käytössä jotain 10 vuotta.
Sivuja: 1 ... 14 15 [16]