Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 16

Viestit - MKR

Kasvintuotanto / Vs: Paljonko satoi vettä
: 02.07.20 - klo:12:01
E-Pohjanmaa, vettä sääaseman mittariin nyt 32mm alkaen toukokuun alusta. Siitä 17,5mm tuli ennen kylvöä. Kaikki vesi kylvöjen jälkeen on tullut 0,5-5mm vuorokaudessa, eli on haihtunut jo ennen kuin on päässyt auttamaan viljoja. Toissailtana ja yönä ajoin tautiaineita ja osalle ohrista jarrua, pellot pölisee edelleen kun ruiskun kanssa ajaa. Multamaat vielä pääosin kohtuullisia, hieta hienona tai karkeampana, ei taida tarvita ajaa puimurilla syksyllä niissä montaa kierrosta. Tähän alkaa jo tottua.
Kasvintuotanto / Vs: Cemagro
: 01.07.20 - klo:09:05
https://www.maatalousisokarhu.fi/verkkokauppa/index.php?route=product/category&path=25_106

Tuossa nyt varmaan hinnan suhteet aika hyvin kun vertaa (Cem)Agro, (Belor) premium ja Yara Y2. Mitä pidemmälle mennään vuotta ja kevättä, sen paremmalta alkaa aina nuo itätuotteet näyttää.
Kasvintuotanto / Vs: Cemagro
: 30.06.20 - klo:13:29
Riippuu mitä lannoitetta ottaa, laatujen välillä eroja. Pääasiassa 27-3-5 kemiallisia seoksia viime vuosina Belorilta ja Cemagrolta ollut, noin 50-60 säkillistä vuodessa. Muutama ongelmallinen säkki ollut jonain vuotena, Cemagron Muhosen kanssa käytiin viime vuonna erittäin asiallista keskustelua aiheesta Okrassa ja tälle vuodelle hyvittivät niitä uudessa tilauksessa. Belor ollut myös hyvää tavaraa. Mekaanisissa blendeissä ollut mulla ongelmat. Nyt kai jo alkaa saada uudesta pakkaamosta Cemagroa, periaatteessa pitäisi vieläkin parantua. Cemagroa ja Beloria tulen käyttämään itse jatkossakin, hinta ollut aina erittäin kilpailukykyinen eikä yhtään se kummempaa ole ollut myöskään kollegoilla jotka uskollisesti ovat maksaneet Yaralisää. Mulla ei lompakko kestä.
Sampoon oikea hydrauliöljy olisi SAE 10W eli esim. https://www.ikh.fi/fi/wolf-arow-hydraulic-sae-10w-20l-wolf4101-20. Tuota laitoin ainakin omaan 690 Sampoon aikanaan.
Jep, mutta tuolla pärjää kunnes saa oikeanlaisen. Epäilin tuon virrankestoa jo ennekuin soitin kaverin tuota hakemaan tietämättä alkuperäisen spekseistä vielä mitään, mutta tästäkin päätellen on vanha aika loppu jos alunperin on saanut 2,5A mennä läpi ja nyt toimii jo huomattavasti paremmin tuo 920mA malli.
Sain ohjaimen toimimaan, vieläkin katkoo jossain kohtaa mutta luulen että johtuu siitä että on väärillä arvoilla tuo osa. Vaihdetaan uudelleen kun oikeat saapuvat. Sainpa samalla sen ajo-opastimen maalaussignaalin liipaisun tuolta otettua ulos. Nyt kestää kuitenkin jo pyörittää säätöä varmaan noin 15sek ennen kuin katkoo. Riittää siis normaalisti hyvin, tapana ei ole kauheasti seilata nopeudella normaaliruiskutuksessa.

Voin kuvitella ettei ihan heti osu ajatukset tuohon osaan kun alkaa tutkimaan, tuossakin kylmänä ihan samat vastusarvot kuin muissa.
Kiitos metsajussillekin, taas päästiin eteenpäin. Tuohan se oli, tilasin nyt niitäkin. Tahtoo noiden komponenttien hinta olla kyllä pieni mutta kun tarvitsee harvoin ja vähän niin tulee rahtiprosentit aika koviksi. Edelleen kuitenkin aika paljon varaa tilailla ja harjoitella, jos Saksassa tuon purkin korjaus maksaa yli 300€ tuon aiemmin linkkaamani firman mukaan. Ei tuossa yksinkertaisessa purkissa ole kuitenkaan kuin muutama vastus, nuo termistorit 6kpl, 9 perus vipukatkaijaa ja pari minirelettä. Hyvää bisnestä, toki ei noita varmaan montaa päivässä tule korjaukseen... Korjaamisen pitäisi onnistua multakin kun on riittävän suuria pintoja juottamiseen ja läpiliitoskomponentit.
https://www.starelec.fi/product_info.php?cPath=49_2535&products_id=17246 Tuollaisia hankittu nyt. Vanhoissa tosiaan on merkintä B R250 90735, tuo ei kyllä auennut mulle mutta mittaamalla katsottuna tuon hankkimani ei pitäisi olla kovin kaukana oikeasta. Kokkeillaan iltasella kunhan saan osat kotiin ja löydän taas tinaimurin jostain. Kiitos taas, josko illalla pääsisi kokeilemaan.
Otin aamulla ohjaimen auki ja paloiksi. Näyttää olevan termistori kaikille lohkojen katkaisijoille ja sitten tuolle paineensäädölle. Missään ei mitään merkintöjä, olisko AP120:lla vielä ollut apuja oikean arvoisen ja tyyppisen komponentin hankintaan. Kaveri olisi aamupäivän Vekoyn nurkilla nyt...
Kiitos paljon AP120:lle, jotain tämän kaltaista odotin vähän mahdollisesti olevan vikana. Ohjain oli jo auki, mutta kun nähnyt missään mitään epäilyttävää (esim palaneen näköistä vastusta tms.) tinasin vain ajo-opastimen maalauskytkintä varten johdon ruiskutukseen pääkatkaisijan taakse. Otetaan siispä uudelleen auki ja kokeillaan paikallistaa rikkinäinen osa.
Ei ainakaan minkäänlaisia katkoksia näy. Amazonen anturi etuvedon kardaanin kyljessä. Sama vika manuaalisäädölläkin, en usko siten anturivirheeseen. Virtausmittari jumitteli aluksi kun otin talvisäilöstä, mutta alkasi kyllä alun huuhtelukäytöllä näyttämään ihan oikeantuntuisia ja uskottavia lukemia.
Vuosituhannen vaihteen Amazone UF1000 Muller Elektronikin Spraycontrol II-A ohjaimella. Paineen säätö takkuaa, toimii hetken kun muuttaa ajonopeutta ja sitten taas kuolee. Moottorin päästä tarkistettu liitännät, ei tule sähköä kun vika päällä. Kara liikkuu herkästi. Ohjaimen alta pitkä riviliitin ollut irti ja annettu kontaktisprayta ja kiristelty pinnit niin että pitäisi varmasti joka pinnin saada kontakti. Ei apua. Kun on roplannut liitintä niin toimii yleensä taas hetken, sitten taas hyytyy.

Alkaa korpeamaan jo välillä kun takkuaa, pakko ajaa ihan koko ajan ja kaikkialla yhtä lujaa...

Onko havaintoa voisiko olla joku komponentti ohjaimen sisällä viimeisiään vetelemässä? Ohjain itsessään ei ole ollut vielä auki. Myös ohjaimen kytkentäkaavio auttaisi paljon.
Amazone UF1000 15m Super-S puomistolla ja tahtoo jäädä 6550Ht:n keula tyhjällä etukuormaajalla kevyeksi täysillä säiliöillä. Etusäiliö pitäisi laittaa, ja olisikin nyt ylimääräinen Eho 700l, mutta etukuormaajaan vähän ehkä iso enkä viitsisi tuolle omaa runkosovitetta tehdä. Meneekö tuollainen vajaa 800kg vielä 900-sarjan Quicken kuormaajassa? Tai pakkoko sitä etusäiliötä täyteen on laittaa...

Kuitenkin, isompi reppuruisku painaa jo tyhjänä yllättävän paljon joten peruskone pitää olla aika paljon isompi.
Kiitos, räjäytyskuva on aina asiaa. Tasauspyörästö on korjattu paikalleen päin aikanaan isän toimesta, on lyönyt sen putkisokan poikki tappia napauttamalla ja taiteillut uudet pikkurattaat Tasauspyörästö paikalleen, ja tappi on lukittu paikalleen prikalla joka on hepattu kiinni hitsillä. Tuo putkisokan palanen voi olla sieltäkin kotoisin, mutta oma oletus olisi tällä hetkellä nimenomaan että jotain puuttuu siirtäjistä. Nyt paikallaan ollessa kaikki toimii, mutta josko käynnissä ollessa joki siirtäjä ei liikukaan oikein... Vähän mystinen on vika.

Viettopinnan ja laatikon väliin ei mahdu pää, eikä pelkän kameran varassa sieltä välistä saa ainakaan tehtyä mitään, toki näkemään voisi jollain lailla päästä jos luukun saisi auki.
Näyttää siirtäjät olevan heti yläkannen alla.  Kameralla näkis varmaankin jos sieltä on sokka pois. Korjaaminen on sitten oma lukunsa.
Siellähän ne, sen takia kyselinkin onko viettopinnan irrotuksesta kokemuksia. Siirtäjältä hyvin luultavasti on lukitus poissa, joten pelkkä näkeminen ei vielä kauheasti auta. Toki sen diagnoosin voi varmistaa ennen isompia purkuja, kyllä siihen sinänsä keinot on olemassa itsellä. Ei kai siinä kuin sopivana sadeiltana käydä toimeen, eipä tuo laatikon irrotuskaan nyt kovin ylitsepääsemätön asia ole, pultit ei ole ruosteessa kun molemmat vetoakselit on olleet juuri irti, oikea puoli melko erikoisen vian takia kahteenkin kertaan tänä syksynä. Irtosi navan takana oleva pelti jossa vetoakselikin on kiinni hitsauksestaan akseliputkelta... Edellisen sukupolven sähkölinnun p*ska ei pitänytkään, toki näyttikin hitsaus siltä että ihme että on näinkin kauan pysynyt. Nyt paukahti irti, onneksi pellolla...
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 16