Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8

Viestit - tomisaar

Täytyy sitten muistaa että  kesällä nastarenkailla ajellessa poliisi kirjoittaa sitten aina pikavoiton jos sattuu pysäyttää.

Eipä oo koskaan poliisit pysäyttänyt ei vissiin täällä päin noi traktorit niin kiinnosta!
Nastojen kannalla minäkin. Neljä talvea ruuvattavien kanssa pärjänny, kun ei liikoja vaadi. Ei karkaa kone sivuttain eikä persmäkeä laske. Metriseen hankeen ketjut jo tarpeen.


En kyllä noita ruuvinastoja suosittele, kovametallit niin olemattomia että lähtee irti ja tahtovat upota kumiin.

Oikea nasta traktoriin on 20mm pitkä 16mm pohjalautanen ja 6mm kovapalalla oleva ampunasta. Niitä pistelee tollaset 1500kpl. / traktori niin on kuin ketjuilla ajelis.
Euron kappale vai?? Yks tai kaks per ripa on jo ollut ihan riittävästi ja jos on kevyt traktori niin jos helvetisti nastoja laittaa niin se menee melkein hullummaksi kun ei kumia ole jäätä vasten juurikaan...

Mulla on 7nastaa / ripa edessä ja takana 8 / ripa laitin nastat uutena nyt ajettu sellaset 1400 tuntii kesät talvet eikä puutu yhtään nastaa. Konena mf 7485 että on painoa nastojen päällä.
Kaikkee hulluu sitä kuuleekin  ;D

Siinä ei ole mitään hullua kannattais herra kaikki tietävän kokeilla, ja todeta itse. ;D
No ei kyllä tartte...   2 nastaa per ripa on riittävä ja on vielä järkevissä hinnoissakin... Täytyy kyllä hattua nostaa jos oikeasti laittaa ympärivuotisessa käytössä oleviin renkaisiin 1500€ edestä nastoja  ;D    No tarpeensa jokaisella vissiin...

No nostele sitä hattu sitten, mutta ei noi nastat ihan niin paljon maksa ja on moni vuotiset ettei tarvii joka vuos uusia.
Nii kaipa tuohon määrään saa jo alennusta...  Varmaan hankala saada uusia nastoja enää noihin kumeihin...

Sama hinta otanko 500 tai 15000 kpl. N.0,50€ kpl. ja hyvin pystyy lisäämään vaikka heti 3 kertaa tuon määrän. Mutta jos pistää 2tai3 nastaa ripaan niin joutuu pistämään joka vuos uudet ton kokoluokan koneeseen. Tämä määrä on 5 ainakin 5 vuoden sijoitus eli laske siitä mitä maksaa talvi kautta kohden + kesä ajossa renkaiden kuluma säästö.
Nastojen kannalla minäkin. Neljä talvea ruuvattavien kanssa pärjänny, kun ei liikoja vaadi. Ei karkaa kone sivuttain eikä persmäkeä laske. Metriseen hankeen ketjut jo tarpeen.


En kyllä noita ruuvinastoja suosittele, kovametallit niin olemattomia että lähtee irti ja tahtovat upota kumiin.

Oikea nasta traktoriin on 20mm pitkä 16mm pohjalautanen ja 6mm kovapalalla oleva ampunasta. Niitä pistelee tollaset 1500kpl. / traktori niin on kuin ketjuilla ajelis.
Euron kappale vai?? Yks tai kaks per ripa on jo ollut ihan riittävästi ja jos on kevyt traktori niin jos helvetisti nastoja laittaa niin se menee melkein hullummaksi kun ei kumia ole jäätä vasten juurikaan...

Mulla on 7nastaa / ripa edessä ja takana 8 / ripa laitin nastat uutena nyt ajettu sellaset 1400 tuntii kesät talvet eikä puutu yhtään nastaa. Konena mf 7485 että on painoa nastojen päällä.
Kaikkee hulluu sitä kuuleekin  ;D

Siinä ei ole mitään hullua kannattais herra kaikki tietävän kokeilla, ja todeta itse. ;D
No ei kyllä tartte...   2 nastaa per ripa on riittävä ja on vielä järkevissä hinnoissakin... Täytyy kyllä hattua nostaa jos oikeasti laittaa ympärivuotisessa käytössä oleviin renkaisiin 1500€ edestä nastoja  ;D    No tarpeensa jokaisella vissiin...

No nostele sitä hattu sitten, mutta ei noi nastat ihan niin paljon maksa ja on moni vuotiset ettei tarvii joka vuos uusia.
Nastojen kannalla minäkin. Neljä talvea ruuvattavien kanssa pärjänny, kun ei liikoja vaadi. Ei karkaa kone sivuttain eikä persmäkeä laske. Metriseen hankeen ketjut jo tarpeen.


En kyllä noita ruuvinastoja suosittele, kovametallit niin olemattomia että lähtee irti ja tahtovat upota kumiin.

Oikea nasta traktoriin on 20mm pitkä 16mm pohjalautanen ja 6mm kovapalalla oleva ampunasta. Niitä pistelee tollaset 1500kpl. / traktori niin on kuin ketjuilla ajelis.
Euron kappale vai?? Yks tai kaks per ripa on jo ollut ihan riittävästi ja jos on kevyt traktori niin jos helvetisti nastoja laittaa niin se menee melkein hullummaksi kun ei kumia ole jäätä vasten juurikaan...

Mulla on 7nastaa / ripa edessä ja takana 8 / ripa laitin nastat uutena nyt ajettu sellaset 1400 tuntii kesät talvet eikä puutu yhtään nastaa. Konena mf 7485 että on painoa nastojen päällä.
Kaikkee hulluu sitä kuuleekin  ;D

Siinä ei ole mitään hullua kannattais herra kaikki tietävän kokeilla, ja todeta itse. ;D
Nastojen kannalla minäkin. Neljä talvea ruuvattavien kanssa pärjänny, kun ei liikoja vaadi. Ei karkaa kone sivuttain eikä persmäkeä laske. Metriseen hankeen ketjut jo tarpeen.


En kyllä noita ruuvinastoja suosittele, kovametallit niin olemattomia että lähtee irti ja tahtovat upota kumiin.

Oikea nasta traktoriin on 20mm pitkä 16mm pohjalautanen ja 6mm kovapalalla oleva ampunasta. Niitä pistelee tollaset 1500kpl. / traktori niin on kuin ketjuilla ajelis.
Euron kappale vai?? Yks tai kaks per ripa on jo ollut ihan riittävästi ja jos on kevyt traktori niin jos helvetisti nastoja laittaa niin se menee melkein hullummaksi kun ei kumia ole jäätä vasten juurikaan...

Mulla on 7nastaa / ripa edessä ja takana 8 / ripa laitin nastat uutena nyt ajettu sellaset 1400 tuntii kesät talvet eikä puutu yhtään nastaa. Konena mf 7485 että on painoa nastojen päällä.
Nastojen kannalla minäkin. Neljä talvea ruuvattavien kanssa pärjänny, kun ei liikoja vaadi. Ei karkaa kone sivuttain eikä persmäkeä laske. Metriseen hankeen ketjut jo tarpeen.


En kyllä noita ruuvinastoja suosittele, kovametallit niin olemattomia että lähtee irti ja tahtovat upota kumiin.

Oikea nasta traktoriin on 20mm pitkä 16mm pohjalautanen ja 6mm kovapalalla oleva ampunasta. Niitä pistelee tollaset 1500kpl. / traktori niin on kuin ketjuilla ajelis.
Voisko toimia jousi jossain ketjua kiristämässä ? Laittas reilusti löysälle ja jousi vetämään vaikka pyörän keskiön yli eli ympyrän halkaisijan suuntaisesti. Tulisko silti se liika tiukkuus ketjuun jossain vaiheessa. Auramiehelle ei oikein jäis aikaa roplata ketjuja eri tiukkuuteen lenkin aikana. Amusella -25 ja päivällä mennee plussan puolelle, tiukkuus vaihtelee nimenommaan lämpötilan mukaan.



--Vois toimiakin jos jousivoima sopiva...
--Muuten minäkin kannattaisin nastoja....Nasta-Pete vaan hommiin...on muuten yllättävän pitävät.


Kaikkiin koneisiini olen aina itse asentanut nastat, saa kohtalaisen hyvän työpalkan. Kun vielä pistää reilusti nastoja niin saa hyvän talvi pidon ja pienemmät rengas kulut kesä ajoon jos asfaltilla päästelee meneen.
Valtra T202 alla räjähti viime viikolla molemmat takarenkaat kevytketjujen tekemien hankaumien vuoksi. Kone vähän yli vuoden ikäinen. Sillä koneella aurataan eikä meinata. Toisessa talossa syksyllä ostettu Case 135 600/65-38 Trelleborg takasilla ja kevytketjut, kohta voi räjähtää samalla tavalla.

Ketjut on pikkupakkasella tip top sopivalla kireydellä, lokasuojat lähtee jos löysentää. Pakkasen kiristyessä menee ketjut kireälle. Hankaumat tulee siihen kohtaan , missä vyörenkaan sivu eniten muuttaa muotoa. Hankauma on täsmälleen ketjun lenkkien painama, näkyy joka lenkin jälki erikseen.

Onko muualla tullut kevytketjuista rengastuhoja vai onko mennyt minulta jutut ohi silmien ja korvien ? Itsellä kokemusta vain 11mm tavarasta tehdyistä ketjuista ja ilman ongelmia.

Renkaiden nastoitus kunnon nastalla ratkaisu liukkauteen. Itellä ollut kaikissa aurakoneissa v.2004 alkaen ja toimii varmasti. ;)
Iisalmessa vanha taksi transportteri 2.5tdi, avaamattomalla moottorilla 1,1milj km. Tuon kun hiacella ajaa niin ei ole mitään jäljellä autosta eikä kuskista
Joo joo   ;D     Jos samassa ajassa ajaa samat kilometrit niin luulen kyllä että hiacessa on alkuperäisiä osia vielä enemmän  ::)   Mutta joo ei se kyllä mikään ihmisen ajettavaksi ole tarkoitettu se on semmonen *******en työkalu ja toimii... Volkkarissa remontit alkaa siinä viimeistään 40tkm paikkeilla etupään iskarien yläpään vaihdolla ja jatkuu siitä kunnes kuusakoski paalaa sen...  Mutta nää nyt on näitä ikuisuuskysymyksiä kun hiacet lähtee afrikkaan monesti jonkun 600tkm jälkeen...  Mutta miksei muuten volkkarit kelpaa niille??

Taitaa olla vähemmäks afrikassa noita merkkiliikkeitä niitä remontoimaan, ja vielä vähemmän maksu miehiä kustantamaan remontteja!!
No onko siellä toyota merkkiliikkeitä  ;D
Taitaa tuo Toyotan tekniikka olla niin toiminta varma ettei tarvii paljon remontteja tehdä...
Iisalmessa vanha taksi transportteri 2.5tdi, avaamattomalla moottorilla 1,1milj km. Tuon kun hiacella ajaa niin ei ole mitään jäljellä autosta eikä kuskista
Joo joo   ;D     Jos samassa ajassa ajaa samat kilometrit niin luulen kyllä että hiacessa on alkuperäisiä osia vielä enemmän  ::)   Mutta joo ei se kyllä mikään ihmisen ajettavaksi ole tarkoitettu se on semmonen *******en työkalu ja toimii... Volkkarissa remontit alkaa siinä viimeistään 40tkm paikkeilla etupään iskarien yläpään vaihdolla ja jatkuu siitä kunnes kuusakoski paalaa sen...  Mutta nää nyt on näitä ikuisuuskysymyksiä kun hiacet lähtee afrikkaan monesti jonkun 600tkm jälkeen...  Mutta miksei muuten volkkarit kelpaa niille??

Taitaa olla vähemmäks afrikassa noita merkkiliikkeitä niitä remontoimaan, ja vielä vähemmän maksu miehiä kustantamaan remontteja!!
Kyllä kalliiksi tulee VAG konsernin laitteiden ylläpito suutimen tiivisteet vuotaa tai kansi halki. Miltä tämä diaknoosi kuullostaa? Ensin tehdään diaknoosi testaavat pito paineet 200€, vaihdetaan suuttimen o renkaat 600€ ja toivotaan että tuli kuntoon. Kuluu pari viikkoa taas sama vika, vaihdetaan 7000€ kansi ja vika tuli kuntoo. Eipä tullut kalliiksi. Onneksi se on vaan rahaa ;D ;D


Ja mitä tulee näihin automaatti lootiin niin kaikki ovat täysiä paskoja.
Terv. 13v. Asentajana VAG merkkiliikkeessä.

Merkkiliikkeessä huoltopäällikkö jutteli minulle että paljon ajetuissa koneissa voi kannessa olla jotain halkeamia, heillä oli muutama kansiremontti tehty 300-600tkm ajettuihin koneisiin, heilläkään ei ollut jakopään ratastyökaluja koska kansiremontit ovat kuulemma niin harvinaisia, tiedä sitten..

Itselläni ei suurempia ongelmia ole ollut T5 4motionin kanssa, AXE koneesta on otettu 240hp, ajettu139tkm. Muutama vetonivel on mennyt, vesipumppu, ohjaustehostimenpumppu ja jarrupaloja on vaihdettu.
Kun vesipumppu valutti nestettä öljyn joukkoon luulin jo koneen olevan selvä ja kysyin uuden koneen hintaa, 9000€ olisi uusi AXE maksanut, onneksi neste ei ollut ehtinyt syömään laakereita :)
No riippu mikä on paljon ajettu mutta VAG laitteet alkavat olla Jo valmiita 200tkm. meillä tuli tuo kansi vika siinä 190tkm. ja on kuulemma jokaisessa portterin kannessa. Koneistuksesta jäänyt pieni viilto suuttimen o renkaan tiiviste pinnoille, joka suurenee vuotaessaan.

Kyllä on aika yksilöllistä jos automaatti laatikot kestää yli tuon 200tkm.
On niitä vaan niin paljon hajonnut! Nettiauto id 5450313 :o
Kuka uskaltaa ostaa 250tkm ajetun(2.0tdi) dsg laatikollisen auton jossa alkuperäinen laatikko?
Kuka ylipäätään haluaa ostaa 250 tkm ajettuja autoja? Merkki kuin merkki niin paskaa sataa...  :o 8) :P

Niin, tietty jos dynareteen jälkeen ei jäänyt muuta mahdollisuutta...  ;D
Jos mukavuuden haluinen haluaa olla niin meillä työt tehdään juurikin tuolla Dyna veeteellä ja
kaupassa käydään automaatti jenkillä 8)
Suuttimien tiivisteen vuotaa tai sitten kansi halki portterista. Ihmettelen että ihmiset yleensä osta tuota dsg lootaa, ei ole yhtä huonoa vaihteistoa olemassa, kaiken lisäksi epämiellyttävä käyttää/ajaa.

Täysin eri mieltä käytettävyydestä, ei yhtään häviä jenkkiautomaatille, pikemminkin päinvastoin.

Kyllä kalliiksi tulee VAG konsernin laitteiden ylläpito suutimen tiivisteet vuotaa tai kansi halki. Miltä tämä diaknoosi kuullostaa? Ensin tehdään diaknoosi testaavat pito paineet 200€, vaihdetaan suuttimen o renkaat 600€ ja toivotaan että tuli kuntoon. Kuluu pari viikkoa taas sama vika, vaihdetaan 7000€ kansi ja vika tuli kuntoo. Eipä tullut kalliiksi. Onneksi se on vaan rahaa ;D ;D


Ja mitä tulee näihin automaatti lootiin niin kaikki ovat täysiä paskoja.
Terv. 13v. Asentajana VAG merkkiliikkeessä.
Käyppä ajamassa uudella avensiksella niin ei ole vaikea ymmärtää miksi muut merkit myy niin hyvin.


Siemensin suuttimet se ainoa ongelma polttoainepuolella.

Alkupään 2.0tdi:ssä kansi ongelmaa, pitkittäisissä moottoreissa olevissa tasapaino/öljypumpunkäyttöakseli särkyy ja kone porsii kokonaan mutta näitäkin on ketjuvetoisella öljypumpulla, joka kestää.


Pumppusuuttimet täristävät kannen kappaleiksi paljon ajetuissa.

DSG olisi saanut jäädä keksimättä
Tutulla meni öljypumpun käyttöakseli poikki ja niin tuli koko moottorista ja ahtimesta valmista, olihan sillä jo matkaa taitettu 136tkm. Tehdas ja maahantuonti ei tullut vastaan millään tavalla, remontti olis maksanu merkki liikkeessä reilu 10000€. Mutta sattu löytyyn purkamosta tuurilla 52tkm. ajettu mosa ja viel sopivasti 3500€ ja vähän omaa työtä. Itellä toi 2.5 T5 portteri siinä tuo suutin ongelma pito paineet hävii kun auto seisoo, sen jälkeen saa sahata tosissaan että lähtee käymään.
90 luvun Maxxumissa on nuo moottorin lämmöt vähä askarruttaneet. Viisari nousee aivan siihen vihreän alueen alareunalle, mutta ei juurikaan yli. Eilen päästelin 10 km kaasu pohjassa, niin nousi hiukkasen ylemmäs, mutta laskee pian takaisin, kun käy vähän aikaa tyhjäkäynnillä.

Että termostaattiko vaihtoon vai onko normaalia? Lämmintä kyllä tulee hyvin, paremmin kun kannentiivistevikaisesta Valmetista.
Meillä tuo 2000 luvun viimeisiä Mx 120 maxxumeja, ollut uudesta saakka samanlainen. Lämpömittari nousee juuri vihreän alueen ala rajoille, kuulemma normaalia.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8