Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Kun tuota portaattomien ja muita parin vuoden aikana julkaistuja traktori testejä lukee, sitä melkein jo toivoisi, että Perkins tekisi paluu peliin alle.
Aikas pommi toi portaaton ja perkinssi yhdistettynä...
[/quote
Ei ole mulla ainakaan ikinä ollu ongelmia tuon perkinsin kanssa, kyllä alko ongelmat kun tuli tuo uudempi 7 tonnine masseri sisulla. Onhan nuo ihan huippu laitteita ajettavaksi kun on se ainoa oikea portaaton aski.
Et oo vissiin fendtillä päässyt ajamaan Ihan eri meininki ja tapahtuu heti eikä tartte odottaa...
En ole fentillä ajellu mut ei nuo meidän mf.ät mitään mieti, sopivan pehmeitä ajoltaan esim lumitöihin. Joskus tuota jcb .n 8250 mietin millainen laite mahtais olla kyseiseen lumi ja maansiirto töihin. Fentti mielestäni yli hinnoiteltu ja yliarvostettu.
Kun tuota portaattomien ja muita parin vuoden aikana julkaistuja traktori testejä lukee, sitä melkein jo toivoisi, että Perkins tekisi paluu peliin alle.
Aikas pommi toi portaaton ja perkinssi yhdistettynä...
Ei ole mulla ainakaan ikinä ollu ongelmia tuon perkinsin kanssa, kyllä alko ongelmat kun tuli tuo uudempi 7 tonnine masseri sisulla. Onhan nuo ihan huippu laitteita ajettavaksi kun on se ainoa oikea portaaton aski.
Talvella tr liikkuminen on taitolaji, jotkut ei pääse pihamaalta jos ei joka pyörässä ketjuja. Toiset menee 15 tonnin sorakuormilla ilman ketjuja. En minäkään käytä ketjuja hiekottaessa vaikka perässä 16t kokonaispainoinen kärry. yleensä silloin on liukasta ainakin joidenkin mielestä.
Jos paljon metsäteitä aurattavan, niin kärkiaura ja joku suurteholinko taakse ois kyllä hyvä paketti noihin hommiin.
http://www.youtube.com/watch?v=PAP87_oGxFM&feature=player_embedded
Kaikki työt pystyy varmasti tekemään ilman noita kahleita piikkejä mutta pitää unohtaa ne urakka hommat. Varmasti tuo kärkiaura ja suurteholinko on hyvä paketti oikeassa paikassa juuri siellä puolen metrin umpisessa, mutta ei taida toimia 3 hehtaarin pihalla jossa lunta aurattavana 5cm joka pitäs tunnissa siivota.
tänään taas aukes yks metsätie. ei ollut tälle talvelle kertaakaan aurattu, jonkun verran vaan poljettu että polannetta riitti!
HUOM ilman ketjuja ja nastoja
Varmasti pystyy auraaman ilman nastojakin tai ketjuja. Mutta kun on äärimmilleen viritetyt
urakka auravehkeet niin silloin nastat eli huippu pito on välttämätön, ja samalla mahdollistaa suuren siirtymä nopeuden.
BTW. Miks ihmeessä pitää ajaa etukuormaaja ylhäällä??
Tuota samaa etukuormain ylhäällä ajoa näyttää harrastavan hyvin moni.
Eikös se Bellan venerekan kuski kuollut juurikin tuon takia ysitiellä, jd tuli vastaan kuormain ylhäällä ja tökkäsi koppiin kuljettajan kohdalle
Tuolla pellolla tuskin tulee Bellan venerekka vastaan.. Syitä tuli mieleen kaksi.
1. Etukuormain pois näkökentästä.
2. Kun traktorissa likaiset lasit ja aurinko häikäisee niin nostamalla kauha auringon eteen näkyvyys paranee.
Muita en äkkiseltään keksi. Tuo venerekka on siitä huono esimerkki että venerekkaa useammin vastaan tulee se hiase-kuski ratti sylissä ja alempana oleva kauha on törmäyksessä hiase-kuskin sylissä, sen ratin lisäksi. Minä en tiellä ajellessa pidä etukuormaajaa ylhäällä.
Se on vaan niin ettei tuo T - valmetti ole suunniteltu kuormaaja käyttöön, aisastot peittävät alhaalla ollessaan suuren osan näkökentästä.
Tämä ei ole tullut minulle vastaan muissa traktoreissa.
Käsittääkseni nastat tulee reilusti halvemmaksi tieajossa kuin ketjut.Ainakin mulla.
Tuskin selviytyisin ketjuilla talvea,yhdellä nastoituksella menee 3-4 talvea.Hintaluokka sama.
Koskaan ei ole poliisi pysäyttänyt mistään syystä...
Tosin meillä on nyt jo vaihtopyörät,eli kesällä nastattomilla.
Nastat säästää rengasta siitä syystä että ne kantavat aika lailla.
Aika paljon saa oikeasti ajaa että nyky ketjut kuluu talvessa. Mutta tietenkin jos koneen pääasiallinen tarkoitus on rullata tiellä niin silloin nastat on varmaan mukavemmat kunhan niillä selviää.
Niin ja viellä että kyllä nastojen ainut käytön puoltaja on tasaisempi kulku tiellä kun ketjut kuitenkin vie hieman suuntavakautta ja metelöikin enemmän.
No niin tulihan sitä järki puhetta sieltä. Nasta paras ratkaisu auraus käytössä, eihän kukaan nyt ketjut päällä kolistele kaupungissa tai taajamissa. Metässä sitten ketjut.
Mitä muuten makso ne palat ? Oliko minkä merkkiset ?
Liikaa... Mutta oli pakko, Goodyear on niin kusiluistimet että hermot men niitten kans.
Nastat ku pistää niin on varmasti parempi pito ku pala renkaassa.