Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8

Viestit - tomisaar

Jos sitä mekaanista tarkoitat niin se ainakin on hyvä.

En mä kyllä massikkaa mihinkään raskaamman homman tekoon ostais mutta kevyemmässä pyörittelyssä on ihan toimiva kone.
Miten se 7600 massikka siinä raskaassa työssä on huonompi kuin muutkaan? Mä luulen että nyky koneet särkyy samalla tavalla kevyessä kuin raskaassa töissä. Johtojen liitokset hapettuu ajan myötä ja anturit heittelee koodia koodin perään. Käsittääkseni tuo dyna 6 vaihteisto on yksi markkinoitten parhaista. Perus rakenne jo 20v vanha ja nykyiselläänkin monta vuotta. Eli viat saatu karsittua aika vähiin. Moottori teknologia sen siaan päästöjen vuoksi muuttuu aika villiä tahtia niin sen vuoksi taitaa kaikki olla vähän kusessa.

Ei paljo toi dyna 6 kiinnosta jos yhtään sukua 3000 maasian laatikolle...

Mitenkä näissä muuten skaalataan ajonopeutta... Siis fentissä pyöräytetään rullaa mut säädetäänkö näillä jotenkin sillä sv2 rullalla.... jotkut vois puhua max nopeuden rajoittamisella,itse käsitän sen ajopolkimen herkkyyden säätämisenä.

siis dyna-vt

Ajonopeuden säätö eli max nopeuden rajoittaminen tapahtuu tuosta sv2 rullasta, ajopolkimeen ja suunnanvaihtimen herkkyyden säätö tapahtuu mittaristosta tai datatronikin näytöltä
Pystyykö tekeen kuormain askareita vai onko ek ohajus lähinnä vitsi kuten valitettavasti monessa nykyään...
Vipu ainakin markkinoiden parhaimmistoa...
Se mitä keväällä ehitiin kuormata lunta yms (Q978) oli kyllä mainio käytettävyys, suunnanvaihtajakin ek-ohjaimessa. Koko kesän aisat olleet hallissa irrallaan, raskaita vetohommia koko kesä, just mihin "JD6630" ei MF laittais  :)

Kyllä nuo ovat raskaansarjan urakointikoneita, riittävän suuri kuormain nokalle ja vaihteistona dyna vt. Paremmasta kuormain koneesta ei voi edes unelmoida, itsellä 2011 mallin 7485 vt kuormaaja hommissa huippukone tuokin ja vetää rajuja kuormia.
Vanha ja ikälopulta näyttävä traktori menee täydestä, kunhan sitä on huollettu ja pidetty kunnossa, siinä on tai siihen pystyy rakentamaan tarpeeksi hydrauliikan ulosottoja ja virtaliittimiä suoraan akulta. Tuo on oikein asiallinen yhdistelmä. Traktorilla urakoidaan myös muutakin kuin ruiskutuksia.

http://www.murtola.com/galleria/images/image.gif?id=2065183760522

Ja hytiinkin on saatu tungettua ihan riittävästi tietokoneita, digipokseja ja muita sähköhärppäkkeitä, jotka myös vissiin toimivat.

http://www.murtola.com/galleria/images/image.gif?id=91050525547

Kyllä se kunnon kalustoon investoiminen alkaa sieltä traktorin takaa tai edestä ja traktorin uusiminen on toissijainen investoinnin kohde niin kauan kuin traktorin teho riittää.
Jos tilaaja ilmoittaa että kalusto ei voi olla yli 10vuotta vanha jolla työtä tehdään.  :'(

Noista voidaan aina tinkiä jos yhteisön talous on kuralla.

YIT käyttää aliurakoisijoita jotka auraa lunta 80- luvun valumölteillä.  ;D
Varmaan hintakin on neuvoteltu kuralle 30€ tunnille.
Vanha ja ikälopulta näyttävä traktori menee täydestä, kunhan sitä on huollettu ja pidetty kunnossa, siinä on tai siihen pystyy rakentamaan tarpeeksi hydrauliikan ulosottoja ja virtaliittimiä suoraan akulta. Tuo on oikein asiallinen yhdistelmä. Traktorilla urakoidaan myös muutakin kuin ruiskutuksia.

http://www.murtola.com/galleria/images/image.gif?id=2065183760522

Ja hytiinkin on saatu tungettua ihan riittävästi tietokoneita, digipokseja ja muita sähköhärppäkkeitä, jotka myös vissiin toimivat.

http://www.murtola.com/galleria/images/image.gif?id=91050525547

Kyllä se kunnon kalustoon investoiminen alkaa sieltä traktorin takaa tai edestä ja traktorin uusiminen on toissijainen investoinnin kohde niin kauan kuin traktorin teho riittää.
Jos tilaaja ilmoittaa että kalusto ei voi olla yli 10vuotta vanha jolla työtä tehdään.  :'(
Meillä päin nuo "oikeita" töitä tekevät urakoitsijat ovat olleet usein vuoden yrittäjiä,joku on joskus saanut pitää kalustonsa kaksikin vuotta ennen kuin se on myyty rahoitusyhtiön toimesta. Tunnusomaista on,ettei lippiksen lippa ole vielä ehtinyt kääntyä menosuuntaan eikä finnit kuivua naamasta. Kaverit siis ovat alle nelikymppisiä ja luulevat,että raudan koko tekee äijän.😋
Kyllä ollaan touhuttu näiden hommien paris jo toista kymmentä vuotta ja valitettavasti toi 40 on jo taakse jäänyttä elämää. Mutta se on tosi jolle ei ole varaa investoida työhön kunnon konneita niin voi heittää pillit pussiin ja lopettaa leikkimisen vanhoilla romuilla.
Tämä nyt ihan riippuu siitä että puhutko karja/viljatilallisen omaan käyttöön hankkimasta kalustosta vai päätoimisen urakoitsijan kalustosta?
Kyllä nämä on hommattu ihan urakointi tarkoituksessa.
Saa olla aika kylmäpäinen kaveri joka aurailee rakvaattorilla 60kymppii noita montusia mäkisiä ja mutkasia kapeahkoja teitä kelillä kun kelillä.Peri rehellisen lapin jätkien hommia :P
Kyllä se onnistuu siinä kun kuorma-autollakin, eikä ne nyt niin kuoppasia ja mäkisiä ole leveyttäkin siinä 8m paikkeilla.
Meillä päin nuo "oikeita" töitä tekevät urakoitsijat ovat olleet usein vuoden yrittäjiä,joku on joskus saanut pitää kalustonsa kaksikin vuotta ennen kuin se on myyty rahoitusyhtiön toimesta. Tunnusomaista on,ettei lippiksen lippa ole vielä ehtinyt kääntyä menosuuntaan eikä finnit kuivua naamasta. Kaverit siis ovat alle nelikymppisiä ja luulevat,että raudan koko tekee äijän.😋
Kyllä ollaan touhuttu näiden hommien paris jo toista kymmentä vuotta ja valitettavasti toi 40 on jo taakse jäänyttä elämää. Mutta se on tosi jolle ei ole varaa investoida työhön kunnon konneita niin voi heittää pillit pussiin ja lopettaa leikkimisen vanhoilla romuilla.
Enkä suostu ajamaan vekseli vetosilla konneilla... ;D
Kova uho on että noita mekaanisia traktoreita ostettaisi kyllä jos vaan saisi.

Todellisuudessa jos joku valtu sellaista alkais tekemään niin niitä menis max 10kpl/vuosi kaupaksi.
No mulle tulis siite ainakin se yksi niistä 10nestä



ja tänne toinen. valehtelematta voin sanoa, jotta kun joskus aikoinaan oli 605, no töihinhän sillä ei tuon kokoisella pysty, mutta yli 11000 tuntia oli mittarissaan kun meni vaihtoon ja siihen mennessä remontit oli 2 kertaa kytkinlevy ja muutama takalasi. tietty polttimoita ja joku rengas, mutta remonttia ei. sen jälkeen ei ole noitumatta pärjännyt.
Eikö edes vedet ja öljyt menneet sekaisin???

Aikoinaan noita 05 sarjalaisia oli täällä liki joka talossa. Vesien ja öljyjen sekaisin meneminen yleensä johtui siitä että päästi koneen käymään liian lämpösenä. Nostivat lämpöjä herkästi jos kovemmalle vedätykselle joutui.
Sylinterinputkien alatiivisteet meni korpuksi ja sitten olikin rempan paikka.
No 505 ei ollut ainakaan ikinä lämmennyt liikaa ja 5000h korvilla meni vedet öljyn sekaan..  Ja useamman muunkin 05-valmetin tiedän missä nesteet on menneet sekaisin...

 Menee ohi aiheen, älkää nyt juma väittäkö et joku viel tekee töitä tollasil vehkeil...

Ymmärrän jos pyörittää klapikonet mut eipä paljon muuta virkaa ole.
Voi kuule, tuhansia hehtaareja ruiskutetaankin, minäkin yhden ;D

Mutta mutta, eikös tuo ruiskutus kuulu vähän niinko maanviljelyyn ja sehän on niiko harrastus.
Töistä pitäis saada laskutettua jonkin näköinen tunti palkka ;)
Voihan sitä urakoida, kukaan ei ole vielä käskenyt vaihtaa uudempaan. Miten se ruiskutus paranisi, jos eteen vaihtaisi vaikka jomman kumman niistä koneista mitä tässä piti käsitellä?
No tulis ainakin peltohon komiammat raidat, mut mitäs tulis siit urakoinnista ku pitetään 25t vaunu perään tai 4,5 aura eteen ens talvena ja ruvetaan 60 lykkiin tuol maantiel. Voi olla et jäis 605 ja 505 tekemättä.
Tää juttu lähtee nyt vallan rasasta ;D Nyt siirryttiin jo kuorma-autoihin ::)
No sellasii nuo rattorit pitää olla et pärjää jo kuorma-autoil kylä reiteil, muute ei urakoi heru.
Kova uho on että noita mekaanisia traktoreita ostettaisi kyllä jos vaan saisi.

Todellisuudessa jos joku valtu sellaista alkais tekemään niin niitä menis max 10kpl/vuosi kaupaksi.
No mulle tulis siite ainakin se yksi niistä 10nestä



ja tänne toinen. valehtelematta voin sanoa, jotta kun joskus aikoinaan oli 605, no töihinhän sillä ei tuon kokoisella pysty, mutta yli 11000 tuntia oli mittarissaan kun meni vaihtoon ja siihen mennessä remontit oli 2 kertaa kytkinlevy ja muutama takalasi. tietty polttimoita ja joku rengas, mutta remonttia ei. sen jälkeen ei ole noitumatta pärjännyt.
Eikö edes vedet ja öljyt menneet sekaisin???

Aikoinaan noita 05 sarjalaisia oli täällä liki joka talossa. Vesien ja öljyjen sekaisin meneminen yleensä johtui siitä että päästi koneen käymään liian lämpösenä. Nostivat lämpöjä herkästi jos kovemmalle vedätykselle joutui.
Sylinterinputkien alatiivisteet meni korpuksi ja sitten olikin rempan paikka.
No 505 ei ollut ainakaan ikinä lämmennyt liikaa ja 5000h korvilla meni vedet öljyn sekaan..  Ja useamman muunkin 05-valmetin tiedän missä nesteet on menneet sekaisin...

 Menee ohi aiheen, älkää nyt juma väittäkö et joku viel tekee töitä tollasil vehkeil...

Ymmärrän jos pyörittää klapikonet mut eipä paljon muuta virkaa ole.
Voi kuule, tuhansia hehtaareja ruiskutetaankin, minäkin yhden ;D

Mutta mutta, eikös tuo ruiskutus kuulu vähän niinko maanviljelyyn ja sehän on niiko harrastus.
Töistä pitäis saada laskutettua jonkin näköinen tunti palkka ;)
Voihan sitä urakoida, kukaan ei ole vielä käskenyt vaihtaa uudempaan. Miten se ruiskutus paranisi, jos eteen vaihtaisi vaikka jomman kumman niistä koneista mitä tässä piti käsitellä?
No tulis ainakin peltohon komiammat raidat, mut mitäs tulis siit urakoinnista ku pitetään 25t vaunu perään tai 4,5 aura eteen ens talvena ja ruvetaan 60 lykkiin tuol maantiel. Voi olla et jäis 605 ja 505 tekemättä.
Kova uho on että noita mekaanisia traktoreita ostettaisi kyllä jos vaan saisi.

Todellisuudessa jos joku valtu sellaista alkais tekemään niin niitä menis max 10kpl/vuosi kaupaksi.
No mulle tulis siite ainakin se yksi niistä 10nestä



ja tänne toinen. valehtelematta voin sanoa, jotta kun joskus aikoinaan oli 605, no töihinhän sillä ei tuon kokoisella pysty, mutta yli 11000 tuntia oli mittarissaan kun meni vaihtoon ja siihen mennessä remontit oli 2 kertaa kytkinlevy ja muutama takalasi. tietty polttimoita ja joku rengas, mutta remonttia ei. sen jälkeen ei ole noitumatta pärjännyt.
Eikö edes vedet ja öljyt menneet sekaisin???

Aikoinaan noita 05 sarjalaisia oli täällä liki joka talossa. Vesien ja öljyjen sekaisin meneminen yleensä johtui siitä että päästi koneen käymään liian lämpösenä. Nostivat lämpöjä herkästi jos kovemmalle vedätykselle joutui.
Sylinterinputkien alatiivisteet meni korpuksi ja sitten olikin rempan paikka.
No 505 ei ollut ainakaan ikinä lämmennyt liikaa ja 5000h korvilla meni vedet öljyn sekaan..  Ja useamman muunkin 05-valmetin tiedän missä nesteet on menneet sekaisin...

 Menee ohi aiheen, älkää nyt juma väittäkö et joku viel tekee töitä tollasil vehkeil...

Ymmärrän jos pyörittää klapikonet mut eipä paljon muuta virkaa ole.
Voi kuule, tuhansia hehtaareja ruiskutetaankin, minäkin yhden ;D

Mutta mutta, eikös tuo ruiskutus kuulu vähän niinko maanviljelyyn ja sehän on niiko harrastus.
Töistä pitäis saada laskutettua jonkin näköinen tunti palkka ;)
Kova uho on että noita mekaanisia traktoreita ostettaisi kyllä jos vaan saisi.

Todellisuudessa jos joku valtu sellaista alkais tekemään niin niitä menis max 10kpl/vuosi kaupaksi.
No mulle tulis siite ainakin se yksi niistä 10nestä



ja tänne toinen. valehtelematta voin sanoa, jotta kun joskus aikoinaan oli 605, no töihinhän sillä ei tuon kokoisella pysty, mutta yli 11000 tuntia oli mittarissaan kun meni vaihtoon ja siihen mennessä remontit oli 2 kertaa kytkinlevy ja muutama takalasi. tietty polttimoita ja joku rengas, mutta remonttia ei. sen jälkeen ei ole noitumatta pärjännyt.
Eikö edes vedet ja öljyt menneet sekaisin???

Aikoinaan noita 05 sarjalaisia oli täällä liki joka talossa. Vesien ja öljyjen sekaisin meneminen yleensä johtui siitä että päästi koneen käymään liian lämpösenä. Nostivat lämpöjä herkästi jos kovemmalle vedätykselle joutui.
Sylinterinputkien alatiivisteet meni korpuksi ja sitten olikin rempan paikka.
No 505 ei ollut ainakaan ikinä lämmennyt liikaa ja 5000h korvilla meni vedet öljyn sekaan..  Ja useamman muunkin 05-valmetin tiedän missä nesteet on menneet sekaisin...

Menee ohi aiheen, älkää nyt juma väittäkö et joku viel tekee töitä tollasil vehkeil...

Ymmärrän jos pyörittää klapikonet mut eipä paljon muuta virkaa ole.
Jotenkin tuntuisi tuo t193H3 entistä houkuttelevammalta kun massikka on seisonut päreinä pajalla sellaisen 1 1/2kk eikä takuu-vaihteistoa kuulu eikä näy... Tuli sentään tänään keskolta ajoon 7480 että saa akuuteimmat hommat tehtyä.
Mulla oli aikoinaan samanlaisia kokemuksia MF vempaimen kanssa. Siinämäärin että se oli pakko hävittää. Silloin tuli tilalle tuo mega enkä ole katunut, muutakun että olis pitänyt ottaa 8950 ja aires. Tietenkäänhän tuonajan MF ei ollut läheskään yhtä moninmutkainen kuin nykyset mutta eisekään liikkunut ilman sähköjä (pikavaihde, aluevaihde, nostolaite, neliveto, lukot, ja sammutin). Vit tuili kokoajan eikä huolto ukotkaan saanu sitä koskaan toimiin. Laskun saivatkylläkin aina perille >:( Joten tämä on se syy miksi mielelläni ostaisin hiukan mekaanisemman kuin ihan huippumodernin vehkeen. Joten vaikka olen sanonutkin että nykyistä T valtraa en huoli. Niin aika vahvoilla on tuon yksinkertaisuutensa vuoksi tarjouskisassa  tällähetkellä T173ht  Vaikkakin tuossakin on jo turhanpaljon sähkö vitkuttimia. Mutta ei niitä muissa ainakaan vähempääole. Kun en etunäköesttäkään tarvi siihen niin kait tuosta juuri uloskin näkee.
samoilla ajatuksilla. Ei ole yhtään vakuuttavis nämä nykyiset sähköhimmelit :/
Yleisestiottaen kaikki valmistajat käyttävät samoja sähkö komponenteja joten laatu tuppaa olemaan yhtä huonoa merkistä riippumatta.
Mihin niitä vaihteita niin hirveästi tarvii? Ainakin tuossa dyna 6 laatikossa niitä on liikaa. Jos ei ole automatiikka päällä ja kiihdytät niin kokoajan saa nappia painella. Vanhoilla vehkeillä lähdetään yhdellä liikkeellä ja yhtä käytetään korkeintään välissä silmässä ja nakataan isoin silmään.

Jep se riippuu mitä niillä tehään jos tuhanen hehtaarin pellolla, pistää kakkosen silmään ja hirttää kaasun, ohjauksen ja soittaa naapurin isännälle että kääntää iltapäivällä pellon toisessa päässä ;D
Jotenkin tuntuisi tuo t193H3 entistä houkuttelevammalta kun massikka on seisonut päreinä pajalla sellaisen 1 1/2kk eikä takuu-vaihteistoa kuulu eikä näy... Tuli sentään tänään keskolta ajoon 7480 että saa akuuteimmat hommat tehtyä.

T sarjan valtu on liian pienellä akselivälillä ja liian etupainoinen kuormaaja hommaan, ja näkyvyys erittäin huono kuomaajan aisojen takaa.

Mikäs siihen laatikko sitten tuli ku lopetti yhteistyön?
Kuinka moni oikeasti ostais koneen jos valtra julkaisis traktorin jossa mikään muu kuin valot ja radio toimis sähköllä? Olis mekaaninen nostolaite ja vipu lattiasta suoraan vaihteistoon. Meteliä 10-20 desibeliä enemmän kuin nyt. Moottori olis tietty pakko olla sähkö täynnä koska nykyisiin päästöihin ei ilman päästä. Joskus itse olen sellaisesta haaveillut mut mua pidettiin hulluna. Käytännössä joku 300 sarjan massikan tasoisella tekniikalla josta kaiken voi korjata itse.
Minä ainakin ostaisin! Kunhan siinä olis jouset ja se ilmastointi ja ilma penkki. kokoluokka joku semmonen +200hp ja toteutus järeää että kestää lisätä jos tarvis. Tietenkin sieltä ulos sais nähdä ja kääntyäkkin sais.

Ei enää viiti taistella niiden keppien seassa kun sotkee sitä kytkintä vaikka 40tuntia yhtäkyytiä. Vaikkei muuta kun 10000 kertaa niin mielellään seuraavalle kerralla ottaa tuon portaattoman, eikä ole kummastakaan 7480 tai 7485 särkynyt yhtään laatikkoa toisin kun valtun kytkin meni 1200 tunnis loppuun.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8