Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 268 269 [270] 271 272 ... 343

Viestit - ja101

Kyllä mulla express ja mcpa seos tehosi ainakin viime vuonna rikkoihin. Pelto oli sängellä ja keväällä ajoin roundup acen ja parin päivän päästä suorakylvönä monitahoinen ohra ja tästä viikon verran niin apilapitoista heinää alle. Rikkatorjunta jäi aika myöhäiseksi kun apila ei meinannut kasvaa riittävän isoksi että olisi uskaltanut ajaa. Gratil tehoaa kuulemma paremmin mataraan. Mutta seoksesta en osaa sanoa onko jo liian tiukka paketti.
Jos ostat pellon ja navetan niin osta myös talo. Muuten voit saada "mukavan" naapurin joka valittaa aivan kaikesta. Sitten voit miettiä mitä teet talolle vuokraatko vai pidätkö tyhjillään.
Iso A lähti sitte isolla ryminällä pudottamaan hintoja niin että sattuu.
Juu ja samaan aikaan tuotantoa lisätään. Tämä uusi investointiraha on kai tehonnut hyvin kun puolet varatusta on jo mennyt. Mä en vaan ymmärrä. Tai ymmärrän atrian puolelta, mutta en tuottajien puolelta kyseistä toimintaa. Saadaan tuottaja sitoutumaan halvan raaka-aineen tuottamiseen vuosiksi... Taitaa pohjalaisilla olla laskimen patterit lopussa...
Ainakin tämä kertoo sen,kenelle ketjussa halutaan maksaa.Ei Atriankaan ole pakko maksaa sitä markkinahintaa tuottajalle voi sitä maksaa jopa enemmänkin,mutta tämä on mennyt siihen ettei tuottaja saa kuin sen verran,että tukien kanssa juuri ja juuri säilyy hengissä.Saparo heiluttaa sikaa valitettavasti.Kohta Atria valittaa entistä enemmän teurastamojen liikakapasiteetistä,oma vika sanoisin ja naama kiinni.Tuottajathan sen maksaa tuonkin lystin.

Tämä on totta. Eikä tilanne tule varmasti lähitulevaisuudessa muuttumaan. Ei ainakaan niin kauan kuin sitä tavaraa on mitä jalostaa. Ainakin yksi virhe tehtiin siinä, että valtiovalta meni perumaan sen karsinakoon suurentamisen ja antoi lisäaikaa vuoteen 2025 asti. Se olisi ehdottomasti pitänyt laittaa voimaan nyt 2018. Olisi saatu se tavara vähenemään. Tottakai tästä olisi seurannut se, että tuonti olisi lisääntynyt. Tämä on se niin sanottu ruotsintie. Tässä on nyt yli 10 vuotta yritetty oikoa hinta vääristymään siinä onnistumatta niin nyt ei todellakaan ollut aika enää siirtää sitä 7 vuodella eteenpäin.
MaasTulli tekee tästä varmaan isot jutut ja erikoisnumerot  ;D
Joku pikku uutinen oli, tuskin tulee mitään sen suurempaa. Mutta jos HK:n puolella tuo tehdään niin saadaan se erikoisnumero jättiliitteineen... Näinhän tämä uutisointi on tuossa lehdessä nykyään mennyt.


No mä laitan tuon KEVYT KA:n verotukseen ja en pidä yktisyistalouden autosta ajopaivakirjaa enkä nyt vähentele sen kilometrejä verotuksessa. Eli juuri tuolla systeemillä että ne kyllä tasaa toisensa.

Olen viisastellut että jos verottaja rupeaa tästä kitisemään, niin mulla on kohta kaikki autot kalustossa ajopäiväkirjalla. Sehän ei ole kuin omantunnon kysymys miten ajot kirjataan. "Jos lähdet alkoon ja muistat että piti hakea rehusäkki samalla. Ajo ei mene verotukseen. Taas jos lähdet hakemaan rehusäkkiä ja muistatkin että piti käydä alkossa, niin ajo menee verotukseen." Ahneeksai ei pidä ruveta että vähentää jonkun 20000km yksityistalouden auton ajoja verotuksessa ja on KEVYT KA kalustossa. Tohon en ota kantaa saako ajaa vai ei, mutta eipä ole kukaan käskenyt pitää ajopäiväkirjaa. Ainut että kilometri/mailimäärä pitää ilmoittaa veroilmoituksessa. Että sen verran seurataan kaluston ajoa, eli käry kyllä käy jos KEVYT KA:han tulee joku 30000km ja siihen yksityistalouden raattoon ei yhtään. Periaate kait on että yksityistaloudessa pitää olla sellainen auto että sillä voi OIKEASTI suorittaa ne yksityistalouden ajot. Eli rupeaa tulemaan kyselyitä jos on 1000€ raato yksityistaloudessa ja 50k€ laviska maatalouden piikissä varsinkin jos se on joku 5 hengen.

Bensalla veroa ei makseta kuin ajamisesta. Tekniikka on halvempaa.

No mulla ei ole piirturia eikä nopeuden rajoitinta. Nopeuden rajoitin on tullut pakoliseksi 2001 alusta ja silloinkin on ollut siirtymäaika vuoteen 2005 asti. Listan siirtymäajalta saa katsastuskonttorilta mihin autoon nopeuden rajoittimen tarvii.

https://www.trafi.fi/tieliikenne/ammattiliikenne/digitaalinen_piirturikortti

Tuomoisen tiedon löysin että vuoden 2006 jälkeen olisi tavaraliikenteessä pakollinen digitaalinen piirturikortti vuoden 2006 jälkeen rekisteröidyiltä yli 3,5 tonnin autoilta. OLETTAISIN että sekin koskee vain kuorma-auto yrittäjiä/kuljetusliikeitä ja heidän kalustoaan millä ammatikseen ajetaan toisten tuotteita paikasta A paikkaan B. Omia tavaraoita ja omaan käyttöön tulevaa tavaraa saa taas siirtää ilman korttia. Kuten oman kaivinkoneen jolla itse kaivaa 30 minuuttia autolta laskemisen jälkeen ja sen jälkeen kuski. Taas jos kuski kaivaa heti, niin pitää olla kortti.

Eli ei minusta mikaan laki vaadi maatalouden ajoissa pitämään piirturissa korttia.

Olen samaa mieltä, että kirjaamisen voi tehdä niin monella tavalla. Eniten tuossa huokuttaa se, että jos ajopäiväkirjaa ei tarvitse pitää niin on paljon simppelimpää. Jotenkin vain ei omaan järkeen mahdu miksei tätä asiaa ole voitu henkilöautopakunkin kohdalla tehdä samalla tavalla. Olisi valinnan varaa hieman enemmän.

Lainaus
Eli tässä tapauksessa verottaja katsoi, että ei maksa vaivaa pitää ajopäiväkirjaa vaan ajojen katsottiin tasoittuvan.

Tämä riittäisi hyvin minulle. Ei tarvisi sitten joka metriä kytätä tai perustella.

Niin varmasti riittäisi monelle muullekkin. Mutta kai se ajatus siinä on se, että verottaja katsoo ettei niitä maatalouden kilometrejä voi tulla niin paljon. Ainakin meillä kun ei olla tilan ulkopuolella töissä niin lähes joka kerta kun johonkin lähdetään niin samalla haetaan jotain maatalouden tavaraa eli äkkiä olisi yksityistalouden auto kalustossa...

Lähinnä tarkoitin, että amerikkalaisiin verrattun onnettoman pieniä kopperoita. Lavalle ei mahdu mitään isompaa, kuten esim. trukkilava tai cyprokkilevy. Meillä oli pari Isuzua silloin kun niitä edellisen kerran tuotiin -80 ja -90 luvuilla. Seitsemän vuotta oli ensimmäinen, sitä piti jo hiekkpuhaltaa ja paikata siinä iässä vaikka oli uutena käytetty ruostesuojauksessa. Tämä ei tietenkään välttämättä todista mitään nykyisten mallien ruostumisesta, mutta olen kuullut että kolmen vuoden ikäisenä on näitä uudempia vaihdettu pois, kun alkoi alusta muuttua ruskeaksi.
Juu eihän noissa kokoa ole. Ja itsekin kun en mikään ihan pätkä ole niin eipä noissa tarvii miettiä muuta kuin, että penkki takaasentoon ja sitten katsoo, että mahtuuko ajamaan. Jenkit ovat siinä mielessä mukavia, että tilaa on. Tuosta ruostumisesta olen kyllä sitä mieltä, että on enemmän ja vähemmän tuurista kiinni. Lähipiirissä noita jenkkejä on ollut ja kyllä niistäkin on ruosteita jouduttu korjailemaan. Ompa tälläkin hetkellä yksi odottamassa rungon vaihtoa, kun edellinen mätäni alta.

5 henkilön pakua et kovin herkästi saa maatalouden kalustoon. Puhutaan kaksi käyttö autosta. Ajopäiväkirja pitää olla käytännössä tämän auton kohdalla aina. Normi max 3 hengen paku tai kevyt kuorma-auto menee heittämällä kalustoon.
Miksi ei saisi? Olisi aika outoa jos ei kelpaa. Ainakin meillä kun lähdetään sivutilalle töihin niin saattaa kolme ihmistä mennä kuskin lisäksi. Muutoin pitäisi sitten ajella parilla eri autolla. Ymmärrän että verottajalla voi olla nihkeä kanta, koska epäilee autolla ajettavan myös yksityistalouden ajoja. Mutta hyväksyykö verottaja sitten sen, että 3 hengen paku on maatalouskalustossa ja lisäksi yksityistalouden autosta tehdään kilometrivähennyksiä, koska kaikki työntekijät ei mahdu samaan kyytiin? Entäs sitten nämä pitkäkoppiset 5 paikkaiset pickupit henkilöautoja käsittääkseni? Kevyt KA on siinä mielessä selvä, mutta niinkuin sanoin järkevillä kilometreillä sopu hintaisia ei ole tarjolla. Verottajaltahan sen varmistuksen tietysti saa.

Perusteluilla tarpeilla saa käyttää yksityistalouden autoa maatalouskäytössä. Eikös se ole jo peruste että 4 henkeä menee paikasta toiseen ja pick-uppiin ei mahdu kuin 2-3 henkeä. Minkä se verottaja mahtaa jos tavaraakin pitäisi kuljettaa. Työntekiähän voi vähentää myös oman auton kilometrit jos ajo kohdistuu sivutoimi pisteeseen. Tällä perusteella lomittajat vähentää kilometrit.

Niin meinaat, että jos on vaikka tuollainen 2 paikkainen pickuppi tai 3 paikkainen paku maatalouskalustossa niin vielä lisäksi saa tehdä yksityistalouden autosta kilometrivähennyksiä, perusteluna se, että maatalousautolla ei olisi mahduttu?

Ei missään määrätä että sinne OKRA näyttelyyn on ajettava sillä pakulla tai laviskalla. Tästä on ihan KKO:n päätös olemassa.

No niin tietenkin. Itse vain ajatellut asian niin ja tätä aikoinaan on kysyttykkin ja silloin saatu sellainen ohje suullisesti kylläkin, että jos kalustossa on yksi auto ja yksityispuolella on yksiauto niin jos molemmilla ajellaan kuitenkin sekä maatalouden, että yksityistalouden ajoja niin maatalousauton kulut vähennetään täysin ja yksityistalouden autosta ei tehdä kilometri vähennyksiä ollenkaan. Eli tässä tapauksessa verottaja katsoi, että ei maksa vaivaa pitää ajopäiväkirjaa vaan ajojen katsottiin tasoittuvan. Tiedä sitten onko kanta muuttunut. Mutta tuo henkilöautoksi rekisteröity paku on kyllä ilmeisesti ongelmallinen, vaikka olisi yksityistalouteen esittää toinen auto. Ei nyt huvittaisi mitään ennakkopäätöstä alkaa hakemaan. Pääsee äkkiä silmätikuksi jos alkaa liikaa kyselemään...

Miten toi kevyt KA. Sulla ilmeisesti kokemusta siitä. Voiko tuolla sitten ajaa ollenkaan yksityistalouden ajoa? 3 hengen pakullahan voi. Piirturiako ei tarvitse käyttää omissa maatalousajoissa, mutta entäs mahdollisissa yksityistalouden ajoissa? Ja ajopäiväkirjaa ei tarvitse pitää vai? Mitä muuta huomioitavaa on muuta kuin kortin riittävyys? Entäs jos kyseinen laite on bensalla käyvä niin mihin tulee varautua muuhun kuin kalliisiin kilometreihin?

Lähinnä tarkoitin, että amerikkalaisiin verrattun onnettoman pieniä kopperoita. Lavalle ei mahdu mitään isompaa, kuten esim. trukkilava tai cyprokkilevy. Meillä oli pari Isuzua silloin kun niitä edellisen kerran tuotiin -80 ja -90 luvuilla. Seitsemän vuotta oli ensimmäinen, sitä piti jo hiekkpuhaltaa ja paikata siinä iässä vaikka oli uutena käytetty ruostesuojauksessa. Tämä ei tietenkään välttämättä todista mitään nykyisten mallien ruostumisesta, mutta olen kuullut että kolmen vuoden ikäisenä on näitä uudempia vaihdettu pois, kun alkoi alusta muuttua ruskeaksi.
Juu eihän noissa kokoa ole. Ja itsekin kun en mikään ihan pätkä ole niin eipä noissa tarvii miettiä muuta kuin, että penkki takaasentoon ja sitten katsoo, että mahtuuko ajamaan. Jenkit ovat siinä mielessä mukavia, että tilaa on. Tuosta ruostumisesta olen kyllä sitä mieltä, että on enemmän ja vähemmän tuurista kiinni. Lähipiirissä noita jenkkejä on ollut ja kyllä niistäkin on ruosteita jouduttu korjailemaan. Ompa tälläkin hetkellä yksi odottamassa rungon vaihtoa, kun edellinen mätäni alta.

5 henkilön pakua et kovin herkästi saa maatalouden kalustoon. Puhutaan kaksi käyttö autosta. Ajopäiväkirja pitää olla käytännössä tämän auton kohdalla aina. Normi max 3 hengen paku tai kevyt kuorma-auto menee heittämällä kalustoon.
Miksi ei saisi? Olisi aika outoa jos ei kelpaa. Ainakin meillä kun lähdetään sivutilalle töihin niin saattaa kolme ihmistä mennä kuskin lisäksi. Muutoin pitäisi sitten ajella parilla eri autolla. Ymmärrän että verottajalla voi olla nihkeä kanta, koska epäilee autolla ajettavan myös yksityistalouden ajoja. Mutta hyväksyykö verottaja sitten sen, että 3 hengen paku on maatalouskalustossa ja lisäksi yksityistalouden autosta tehdään kilometrivähennyksiä, koska kaikki työntekijät ei mahdu samaan kyytiin? Entäs sitten nämä pitkäkoppiset 5 paikkaiset pickupit henkilöautoja käsittääkseni? Kevyt KA on siinä mielessä selvä, mutta niinkuin sanoin järkevillä kilometreillä sopu hintaisia ei ole tarjolla. Verottajaltahan sen varmistuksen tietysti saa.

Perusteluilla tarpeilla saa käyttää yksityistalouden autoa maatalouskäytössä. Eikös se ole jo peruste että 4 henkeä menee paikasta toiseen ja pick-uppiin ei mahdu kuin 2-3 henkeä. Minkä se verottaja mahtaa jos tavaraakin pitäisi kuljettaa. Työntekiähän voi vähentää myös oman auton kilometrit jos ajo kohdistuu sivutoimi pisteeseen. Tällä perusteella lomittajat vähentää kilometrit.

Niin meinaat, että jos on vaikka tuollainen 2 paikkainen pickuppi tai 3 paikkainen paku maatalouskalustossa niin vielä lisäksi saa tehdä yksityistalouden autosta kilometrivähennyksiä, perusteluna se, että maatalousautolla ei olisi mahduttu?

Tää oli yksi syy miksi ostin kevyt kuorma-auton. Se on joko kalustossa tai ei. Vaihtoehtoe ei ole. Kulut menee kyselemättä verotukseen. eikä tarvitse pitää ajopäiväkirjaa. Tarpeeksi jos maatalouden ajoa on autolla, niin verottaja voi siirtää sen kalustoon. Siinä kun on 1000€ riemu ja se siirtyy kalustoon ilman alv vähennystä, niin ei varmaan naurata.
Kevyt KA:sta ei tarvitse pitää ajopäiväkirjaa? Entäs jos tolla ajelee yksityistalouden ajoja? Verottaja tämän porsaanreiän kyllä varmasti jossain vaiheessa tilkitsee...
Tuo on juuri ihan perseestä jos noin menee, että kilometrejä tulee enemmän maatalouden puolelta niin siirtyykin kalustoon. Sen takia pitäisi varmasti olla aina enemmän yksityistalouden ajoa tai sitten kokonaan kalustossa alusta asti.

Lähinnä tarkoitin, että amerikkalaisiin verrattun onnettoman pieniä kopperoita. Lavalle ei mahdu mitään isompaa, kuten esim. trukkilava tai cyprokkilevy. Meillä oli pari Isuzua silloin kun niitä edellisen kerran tuotiin -80 ja -90 luvuilla. Seitsemän vuotta oli ensimmäinen, sitä piti jo hiekkpuhaltaa ja paikata siinä iässä vaikka oli uutena käytetty ruostesuojauksessa. Tämä ei tietenkään välttämättä todista mitään nykyisten mallien ruostumisesta, mutta olen kuullut että kolmen vuoden ikäisenä on näitä uudempia vaihdettu pois, kun alkoi alusta muuttua ruskeaksi.
Juu eihän noissa kokoa ole. Ja itsekin kun en mikään ihan pätkä ole niin eipä noissa tarvii miettiä muuta kuin, että penkki takaasentoon ja sitten katsoo, että mahtuuko ajamaan. Jenkit ovat siinä mielessä mukavia, että tilaa on. Tuosta ruostumisesta olen kyllä sitä mieltä, että on enemmän ja vähemmän tuurista kiinni. Lähipiirissä noita jenkkejä on ollut ja kyllä niistäkin on ruosteita jouduttu korjailemaan. Ompa tälläkin hetkellä yksi odottamassa rungon vaihtoa, kun edellinen mätäni alta.

5 henkilön pakua et kovin herkästi saa maatalouden kalustoon. Puhutaan kaksi käyttö autosta. Ajopäiväkirja pitää olla käytännössä tämän auton kohdalla aina. Normi max 3 hengen paku tai kevyt kuorma-auto menee heittämällä kalustoon.
Miksi ei saisi? Olisi aika outoa jos ei kelpaa. Ainakin meillä kun lähdetään sivutilalle töihin niin saattaa kolme ihmistä mennä kuskin lisäksi. Muutoin pitäisi sitten ajella parilla eri autolla. Ymmärrän että verottajalla voi olla nihkeä kanta, koska epäilee autolla ajettavan myös yksityistalouden ajoja. Mutta hyväksyykö verottaja sitten sen, että 3 hengen paku on maatalouskalustossa ja lisäksi yksityistalouden autosta tehdään kilometrivähennyksiä, koska kaikki työntekijät ei mahdu samaan kyytiin? Entäs sitten nämä pitkäkoppiset 5 paikkaiset pickupit henkilöautoja käsittääkseni? Kevyt KA on siinä mielessä selvä, mutta niinkuin sanoin järkevillä kilometreillä sopu hintaisia ei ole tarjolla. Verottajaltahan sen varmistuksen tietysti saa.

Meneekös se nyt näin?
Jos ostan henkilöautoksi rekisteröidyn auton niin, jos maatalousajoa on alle puolet niin teen käytetään kilometrikorvaus systeemiä. 2017 korvaus taisi olla 0,41e kilometriltä. Jos taas maatalousajoa yli puolet niin vähennys tehdään kirjanpidossa, mutta alveja ei voi vähentää. Ja jos pelkästään maatalousajoa niin alvit voi vähentää?

Kahdessa ekassa tapauksessa varmaan tarvitsee pitää ajopäiväkirjaa, mutta entäs viimeisessä vaiheessa? Laskeskelen tässä vain miten kannattaisi tehdä tuollaisessa tapauksessa, jos auto on henkilöautoksi rekisteröity. Äkkiseltään vaikuttaa ainakin siltä, että joko kilometrikorvaukset tai sitten kokonaan maatalouskalustoon. Verottajaltahan sen "oikean" näkemyksen tietysti saa, mutta olenko oikeilla jäljillä?
Onko kokemuksia land cruiserista, uudemmasta tai vanhemmasta maatalousajossa?
On kokemusta, olen tykännyt (en oo kyl muita koskaan harkinnutkaan). Mutta sellaiset, jotka soveltuvat, ovat liian vanhoja. Ja vanhoista lahoaa kori. Ja joidenkin mielestä onhan ne "ihan kamalia ajaakin".

Taannoin oli pieni landcruiser-kuume. Kuume loppui kun selasin kilometreiltä, hinnaltaan ja iältään sopivia. Ei ollut sellaista. Budjettiin sopivilla oli ajettu vähintäänkin 350 tuhatta kilometriä. Ehkä hyvä auto. Vaihdokkien hinnat vaan tosi korkealla. Siis meikäläiselle, ei ehkä muille.

Juu nuo land cruiserit on pitäneet hyvin hintansa kertoo varmaan jostakin. Ei silti itselle ainakaan saa mitään jee fiiliksiä ostaa yli kymmenen vuotta vanhaa ja yli 300tkm rullattua cruiseria joten se ei ole oikein vaihtoehto.

d-max?   eiks siinä ole iso hytti ja kantavuutta?     en ole paljon nähny käytettynä.

Ei eroa hiluksista ym. indokiinalaisista mitenkään.

Mikä niissä on vikana? Olen itse ainakin pitänyt tuon suunnan autoja parempilaatuisina kuin näitä eurooppalaisia. Ovat tietysti vähän sellaisia, miten sen nyt sanoisi, tyylittömiä. Mutta jos toimivat eikä tarvitse korjaamolla jatkuvasti vierailla niin tykkään niistä silti enemmän.

Kasvintuotanto / Vs: K kotiarestissa?
: 21.01.18 - klo:07:37
Täällä ollaan myös sillä linjalla että laivaus pelleilyn jälkeen ei ainakaa tule mitään ostettua... tarjouksen toki voi ottaa mutta tlsi paljon täytyy halvempaa olla että mieli muuttuis..
Ylimääräistä rahaa? Itse ainakin tasan ostan sieltä mistä halvimmalla saan.

No haittaako se nopeuden rajoitin? Jenkkien kohdalla tuo on tullut vuonna 2001 ja siitäkin on ollut siirtymä aikaa vuoteen 2005 asti että onko nopeuden rajoitin vai ei. Katsastuskonttorilta saa listä pitääkö olla nopeuden rajoitin vai ei. Sen verran hakee tietä leveämmsätä akselivälistä johtuuen että ei paljon yli 100 pysty kuitenkaan ajamaan. Piirturista en ole varma tarviiko mitenkä. Eihän omissa ajoissa tarvitse kiekkoa käyttää. FORDIN F-350 tai muu vastaava on jo sen verta isolla kopilla että jää tavan kiinalainen tila-autokin toiseksi.

No ei sillä muuten ole merkitystä kuin, että pidemmillä reissuilla kesäaikana olisi kivempi, jos ei olisi noita 100 teitä on kuitenkin vielä sen verran. Tosin tuo on totta, että ainakaan nuo venhemmat jenkit on sellaisia ettei niillä paljon yli 90 viitsi edes ajella. Suurin ongelma ehkä se, että jos sattuu rekka eteen jonka vauhti tippuu mäkisillä osuuksilla niin tuosta voi olla huono päästä ohi. Tässä nurkka ajossa ei mitään haittaa jota valtaosa ajosta on. Jos sopiva yksilö vaan tulisi tarjolle niin voisi harkita ei vain ole sopivaa osunut vastaan.
Lasken itse nuo uudemmat (T5 ja T6) portterit ja vitot samaan kategoriaan BMW henkilöautojen kanssa. Eli ostettava uutena ja takuunalaisena.

Pikkuluokan pakut kai vielä etenee jotenkin etuvetoisina, mut isommilla on ymmärtääkseni paree pysyä hyvillä ja talvella auratuilla teillä.
Ompa mairitteleva kommentti. Tätä vähän olen itsekkin pelännyt, että uskaltaako tuollaista ostaa vajaa parisataatuhatta ajettuna ja vajaan kymmenen vuoden ikäisenä. Varmasti ihan toimiviakin laitteita on, mutta kuinka paljon noilla sitten oikeasti joutuu korjaamolla vierailemaan niin onkin sitten toinen juttu.

Ja olen samaa mieltä, että pikkupakut etuvetosina voi toimiakkin mitä nyt ovat samanlaisia kuin kaikki etuvedot, että suoraa pyrkivät menemään (puskemaan). Isommat täytysi olla ehdottomasti takavetoja tai mielummin nelikoita.
Sivuja: 1 ... 268 269 [270] 271 272 ... 343