Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 4

Viestit - 131252

Vapaa sana / Joulua
: 23.12.13 - klo:23:30
Hyvää Ja Hauskaa Joulua kaikille keskustelukanavalla öleville ja muillekkin
On aikamoinen riski varstoida navettaan isoja määriä aineita jos sattuu vahinko niin on vitsit vähis jos ne sekotuu keskenää tai kaatuu ja sekottuu moskiin siinä on itse syttymisen vaara. Uusis navetois pitäs jo suunnittelu vaihees jo ottaa huomioon tälläiset aineet.Itse haen pönttö kerallaan liikkeestä Lelyn omia aineita 
Kyllä ne aika hyvin saa pois kun huolehtii kuivaajalla että on esipudistin kunnolla päällä eikä vaan pyörimäs. Kun joutuu karjanlannan kans räppäämään niin tuntuu että sen mukana se tulee takas valankin saviheinä ja pilliäinen.Kyntäminen on hyvä konsti , täälläpäin on moni luopunut mukareista koska villiheinä on lisääntynyt
mitenkä meinaatta hommata aineet ens kesäksi kun ensin pitäs konttia pellolla ja laskea paljonko on moskaa ja teherä ruutu paperille sitten miustiin panot mistä kohtaa ruiskuttaa
Siihen saat varutua että merkistä riipumatta ovat aika kesyjä vetämään varsinkin tieajos . Aluevaihto vaihtuu aika hvin kun vaidat sen manuaalisesti automaatti miettii ,ja kun koukku on lähellä takasiltaa niin ei nylpytä tie ajos. Etukuormain koneena näppärä pysyy takapää maas aivan erilailla kun metto sarjas
kääntö kestää kolmiteräisenä mutta ei neliteräsenä jouduttiin tekemään vankempi
tee sen kokosia satsia että saat kaikki jaettua heti pois ,ja että kaikki syödään pois
torves on vaihdettava kulutus levy ulkomutkas terotus on helppo teränvaihtoo ei oo tarvinnu tehdä mutta näyttäis että vaatii totuttelua, kahdella ruuvilla terä on kiinni ja lisäksi säätöruuvit millä se tämmätään , silppu on lyhyttä piituutta voi säätää rattaita vaihtamalla lisäämällä syöttötelojen pyörimistä nopiammaksi
on ollut kuivat olot ei murheita ,mutta kun oli raiteita ja kun ajoi saman suuntaisesti noukin raapi maata kun kanatinpyörät on noukkimen päis kolmas pyörä keskelle
Koneet, laitteet ja tekniikka / lely storm
: 29.07.13 - klo:21:25
 Saatiin maahantuojata lely strom testiajoon ja kun meillä on JF 1050 itsellä niin kyllä niis eroja on .Lelyn suurin etu on kun se puhaltaa keskeltä kärryä niin perä nurkakkin on täynä, noukin pitäis olla leveempi noukkimen alle kolmas pyörä voimaa tarvii enemmän puhaltaa hyvin rakenne on vahva . Kahta 3,2 m karhoa yhteen ajonopeus 7,5-8 kilometriä
 tällä hekellä on 69 ropotilla ja 31-33 päiväs maitoo , kioskit ruokkii omaa viljaa sekä ostorehua ja kivennäisen , ropotti jakaa omaa kaura ohra seosta ja ostorehun . Kapasiteetti on kyllä aika täynnä jonka seurauksena lypsykäynnit putos 3 , 2.4 kertaan vuorokaudes,kone on A4 lely
Jos ne on kyllästyneet näihin juttuihin
Vapaa sana / oma pesä
: 27.06.13 - klo:22:25
On se veikiä paikka kun usein valitaan kaikenlaisiin tehtäviin ja luottamustehtäviin henkilöitä jotka pitää meteliä kuinka täs ollaan päteviä ja meillä on kaikki niin pirun hyvin asiat , mutta asiat on kumminkin aivan toisin ollaan vaan joo joo mieltä
Maidontuotanto ja lihanaudat / Vs: semex
: 20.04.13 - klo:19:42
olen kuullut että moni on luopunut semexs sonnien käytöstä , on ollut tutannon alenemista jostain syystä

Nyt sohaisit ampiaispesää! ;D Miinustili taitaa karttua kunhan kiihkoilijat "jalostustouhuiltaan" ehtivät näkemään tämän. Itse en uskaltaisi asiasta puhua, eikä ole kyllä kokemustakaan.
   Aikalailla tämä mun sohaisu sai juttua aikaan ja lopuksi vieläpä asiallista 
Maidontuotanto ja lihanaudat / Vs: semex
: 15.04.13 - klo:23:44
olen kuullut että moni on luopunut semexs sonnien käytöstä , on ollut tutannon alenemista jostain syystä

Nyt sohaisit ampiaispesää! ;D Miinustili taitaa karttua kunhan kiihkoilijat "jalostustouhuiltaan" ehtivät näkemään tämän. Itse en uskaltaisi asiasta puhua, eikä ole kyllä kokemustakaan.
Taitaa kyllä olla arka aihe monelle ,mutta moni pienemmpi tila on luopunut käytöstä , mutta seulotaanhan monen muunkin asian kans edestaas
Sivuja: [1] 2 3 4