Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 4

Viestit - Stiz

Tosiaan kehittäjä suosittelee että I-Powerin tuotto olisi enintään yhtä suuri kuin traktorin, mielummin hieman pienempi. Öljyn lämpeneminen on varmaan se suurin ongelma jos I-Power on huomattavasti traktoria tehokkaampi. Öljyn vaihtuvuus on melko pieni kun suurin osa öljystä ei kiertäisi perän kautta. 1000 ulosotolle on myynnissä oma versionsa pumpusta.
Sain vihdoin asennettua I-Powerin 805:n perään. Perstuntumalta tuotto kasvoi noin 75-85 litran paikkeille. Itse tein kytkennän niin että venttiilipöydältä tuleva paluu tulee 3/4" letkun ja pikaliittimen kautta suodattimelle ja jakautuu vasta sen jälkeen pumpuille.
Minä laitoin tässä alkutalvesta teekkariin neljä tommosta 40w "valtra" valoa taakse. Ihan on hinta-, laatusuhteeltaan hyvät valot. Tossa naapurin 6400:ssa on neljä noita 30w valoja, ja on nämä nyt ainakin silmällä havaittavissa kirkkaammat. Melko painavathan ne on, joten hyvä olisi saada tuettua jotenkin. Ainakin jos ne laittaa noiden alkuperäisten valtran varsien päähän.
Aikahan sitten näyttää miten kestävät.
Olisi kiva kuulla mopedimieheltä jotakin perusteluja miksi ledeillä ei tee mitään. Mulla on jo vuosia ollut xenonia ja lediä, mutta kyllä minä ainakin olen siirtynyt kokonaan ledeihin. Miten xenoni on parempi kuin ledi?
Oli hyvä verrata, kun yhdessä koneessa oli sekä edessä että takana molempia, enkä pitänyt xenonia mitenkään parempana. Ehkä päin vastoin.
Tuntuu jotenkin, että nämä jotka huutelevat että ledeillä ei tee mitään, heillä on ehkä joskus ollut jotkut 18w tai 27w led valot, ja siitä olen kyllä samaa mieltä, ne kannattaa jättää kauppaan. Nykyään saa jo kohtuuhintaan ihan kelvollisia valoja.

Samaa mieltä. 10€-35€ ledit ovat yleensä uskomattoman huonoja. Kun päästään 40€-60€ luokkaan niin alkaa löytymään kunnon valoja. Itse tilasin kokeeksi kiinasta 18w (6x3w rivissä) valoja 4 kpl kun sain noin 7€ kappale. Saa täydennettyä valokuvion pimeitä kohtia.
Itsellä on 805:n perässä 4 noita SAE:n 30w ja 2 IKH:n 27w tarjousvaloa. SAE:t on kiinni takalasin kiinnikeissä ja vakiokiinnikeissä. Osoittavat taakse ja takaviistoon. Sivupalkeissa on nuo IKH:n lyhdyt jotka näyttävät sivulle. Olen ollut kyllä ihan tyytyväinen noihin SAE:n valoihin, suht kirkkaat ja ok valokuvio. Ero IKH:n valoihin on kyllä huomattava SAE:n eduksi. Varsinkin kun niitä lyhtyjä saa nyt 49€/kpl niin ovat hinta/laatusuhteeltaan hyviä.
Tuota noin, jos oikein muistan niin tuttu mekaanikko puhu, että ainakin 805:ssa saa tapin vaihdettua ilman perärepun purkua.

Ensin täytyy ottaa vaihteenvalitsimen vaijeri irti. Kikka on siinä että vedetään ulosoton vaihteenvalitsin ylös (vai alas, en muista juuri nyt, täytyy varmistella) esim rautalangan ja naulan avulla. Pointti on siis se että niillä kiristetään valitsin tiukalle (ei rikki) ja se paine pitää pakan kasassa kun vaihdat akselin.
Eikös maatalouden omia tuotteita saa kuljettaa myyntiin ilman ammattipätevyyttä?

Ja kun tässä ei toisten tuotteita viedä niin en itse näe liikenneluvalle tarvetta.

Sama koskee vanhaa "liikennetraktori/maataloustrakoria" (eli ennen vuoden vaihdetta rekisteröityä noin 50 km/h), jos ajo on semmoista että saa ajaa kevyemmin verotetulla polttoaineella (maatalousajot/oman tilan tuotteiden myynti) niin pitäisi ihan B-kortti riittää. (huom kortti pitää olla saatu ennen 1.1.2016)

Kannattaa kysyä Poliisilta, kyllä ainakin itseäni ovat hyvin ystävällisesti neuvoneet.

PS. sitten on vielä tämmöinen kanta asiaan.

http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/ajankohtaista/3060/ammattipatevyytta_ei_tarvita_yksityishenkilona_tehtavissa_vapaaehtoisajoissa
Eikös poliisi linjannut aikoinaan tähän liikennetraktori hommaan sen että aina kun on verotonta tankissa niin saa ajaa T-kortilla?

Ainakin silloin kun ne kaksi nuorta (alle 18v) kaatoivat sen lietevaunun ja jäivät sen alle. Traktori oli 50 km/h mutta ajo-oikeus riitti kun oli maatalousajoa.

Ja eikös tämä korttiuudistus tuo jotain höllennyksiä liikkenneluvan tai ammattipätevyyden suhteen juuri tuohon LT luokkaan?
Ei ne suuret plaanit vaan ne pienet konekustannukset  8)

https://youtu.be/MiDJIJHmycU
Kannatan kanssa Kränzle Therm 1165-1. Kohta 2 vuotta ollut ja ei mitään murheita. Ainoa että pesuri painaa melkoisesti. Kun olen pessyt paskasimmat vehkeet pellon puolella niin käytän ihan ruohonleikkuria tuon siirtämiseen. Meinaa hiki tulla jos yrittää liikuttaa ylämäkeen  ::)

Lehtipuhallinkin tuli joskus hankittua. Kätevin se on juuri puimurin siivoamiseen pellolla ja sitten siilojen/kaivojen ilman vaihtamiseen/korvausilman antamiseen.
Hei!

Onko tietoa että saisiko mistään Valtran asentoanturia edullisemmin kuin tiskiltä (225€)? Kyseinen mokkula on esim. Valtra N141h kaasupolkimen anturina.
Löytyykö keneltään foorumilaiselta kokemuksia kyseisestä toimenpiteestä?

Omaan MF:n (vm. -75 MP) tuli nyt koneremontti ajankohtaiseksi (väljä kuin mikä!)  ja rupesin selvittelemään asiaa. Projekti on nyt siinä vaiheessa että kone on auki ja lohkon irroitus on seuraavaksi. Olen selvitellyt pajaa jossa koneistaa lohkon isommaksi olallisille putkille ja että siellä laitettaisiin kanteen kunnolliset venttiilinohjaimet. Lisäksi kone kasattaisiin siellä ja hienosäätöjä tehtäisiin jo valmiiksi ammattitaidolla. Päivittelen tästä projektista kuvia ja tietoja kun homma etenee.

Tarkoituksena ei ole tehdä mitään savuttavaa mörköä, vaan virittää kunnolla ilman että syöttöä lisätään. Ahtoja olisi tarkoitus laittaa maltilliset 0,5-0,7 bar, joten mäntien jäähdytys ja madaltaminen ei olisi tarpeellista. Näin käynnistyvyys ei huononisi entisestään. Lisäksi katselin että keularitilän sisälle mahtuisi pieni välijäähdytin. Lisäksi hyvillä suuttimilla olisi tarkoitus hakea pientä extraa.

Projektihan on taloudellisesti aivan järjetön, mutta kyllähän näitä harrastuksia pitää olla  8)

PS. Lisäksi pitäisi koppia entisöidä ja laittaa 3-lovinen hydrauliikka.

Laitanko ohjeita hydeasennuksesta??

Välijäähdytykseenkin vois olla jotain vinkkiä, ainakin mistä kannattaa tarvikkeita tilailla...


E:

Ja suuttimistakin voin antaa vinkkiä... ::)

Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan :)
Löytyykö keneltään foorumilaiselta kokemuksia kyseisestä toimenpiteestä?

Omaan MF:n (vm. -75 MP) tuli nyt koneremontti ajankohtaiseksi (väljä kuin mikä!)  ja rupesin selvittelemään asiaa. Projekti on nyt siinä vaiheessa että kone on auki ja lohkon irroitus on seuraavaksi. Olen selvitellyt pajaa jossa koneistaa lohkon isommaksi olallisille putkille ja että siellä laitettaisiin kanteen kunnolliset venttiilinohjaimet. Lisäksi kone kasattaisiin siellä ja hienosäätöjä tehtäisiin jo valmiiksi ammattitaidolla. Päivittelen tästä projektista kuvia ja tietoja kun homma etenee.

Tarkoituksena ei ole tehdä mitään savuttavaa mörköä, vaan virittää kunnolla ilman että syöttöä lisätään. Ahtoja olisi tarkoitus laittaa maltilliset 0,5-0,7 bar, joten mäntien jäähdytys ja madaltaminen ei olisi tarpeellista. Näin käynnistyvyys ei huononisi entisestään. Lisäksi katselin että keularitilän sisälle mahtuisi pieni välijäähdytin. Lisäksi hyvillä suuttimilla olisi tarkoitus hakea pientä extraa.

Projektihan on taloudellisesti aivan järjetön, mutta kyllähän näitä harrastuksia pitää olla  8)

PS. Lisäksi pitäisi koppia entisöidä ja laittaa 3-lovinen hydrauliikka.

Nonniin se on ensimmäinen takuukeikka sitten Valtralla edessä. Voimanottoakseli pitää pyöriessään semmosta rominaa, tyhjiltään sekä lingon akseli paikallaan. Ei muuta kun perä auki. Kerettiihän tolla jo 200h ajamaan

Jos perä avataan niin kerroppas mitä siellä on käynyt? Itselläni nimittäin pitää PTO, varsinkin 1000 perällä, ilman rasitusta semmosta hyrinää/kolinaa. Kuulemma on ihan ominaisuus kun pyörii ilman kuormaa.
Siellähän niitä uusia, oikeaa ja vasenta.

Mutta ei noin jämeriä  8)
Sivuja: [1] 2 3 4