Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Vuokrataksa
: 08.08.11 - klo:14:13
Täällä liike ottaa 150€ päivä. moottorikelkkakin taitaa olla 200€ päivä.
Nää on aina yhtä läpinäkyviä nää myyjien hehkutukset että ihan naurattaa :-DJa aika outoo, jos missään ei näy kuka omistaa koko firman. Vai onko jossain mainintaa ?
Ammussa yms. on "avoin rajapinta" johon laitevalmistajat voivat omilla sovelluksillaan työntää omaa tavaraansa. Eli jos nuo sovellukset eivät toimi, niin vika on laitevalmistajan softassa
Ei kai Mloy pysty tekemään softaansa sellaiseksi että se vastaanottaa automaattisesti kaiken mahdollisen. Noita laitteita on kuitenkin kymmeniä ja niiden ohjelmistoja päivitetään sattumanvaraisesti
Vielä eri ongelma lisäksi on nautarekisteriohjelmien yhteensovittaminen lypsykoneiden laitevalmistajien ohjelmistojen kanssa. Eräässäkin merkissä on kyse siitä että uuden vuosituhannen ohjelmiston tulisi taantua 80-luvun ohjelmiston tasolle, vain siitä syystä että 80-luvun ohjelmiston ylläpitäjän asema Suomessa on niin vahva ettei heidän tarvitse kehittyä niin kauan kuin ei ole pakko.
Siihen asti versiota 1.73 odottaen.
Mulla on sama ongelma. Westfaliassa on yhteyden siirto ollut yli kymmenen vuotta. vieläpä standartin mukainen. Mutta ne ei saa asitä aikaiseksi. palaute on turhaa.
Tuttu merkki ja ongelma. Tiedustelin viimeksi eräillä messuilla Laskentakeskuksen edustajilta asiaa mutta he sanoivat asian olevan merkin edustajilla käsittelyssä ja vaiheessa. Merkin edustajat puolestaan sanovat asian olevan vaiheessa Laskentakeskuksella. Tulee vähitellen mieleen että onko asia oikeastaan missään vaiheessa?
Vielä eri ongelma lisäksi on nautarekisteriohjelmien yhteensovittaminen lypsykoneiden laitevalmistajien ohjelmistojen kanssa. Eräässäkin merkissä on kyse siitä että uuden vuosituhannen ohjelmiston tulisi taantua 80-luvun ohjelmiston tasolle, vain siitä syystä että 80-luvun ohjelmiston ylläpitäjän asema Suomessa on niin vahva ettei heidän tarvitse kehittyä niin kauan kuin ei ole pakko.
Siihen asti versiota 1.73 odottaen.
Jatka vaan, mielellään näitä lueskelee.
Kysyppä muuten JJ Koneviestiltä, saisitko tehdä juttusarjan näistä hydrauliikan ongelma-asioista lehteen. Tämmöisiä käytännön vikojen selvittämisiä kun ei viitsi kukaan enää pohtia. Niin surullista.
Riittää muuten yllättävän kauan akussa poweri rasvailla. Ei oo kyllä koskaan tullu katottua, että kuinka monen patruunan verran. Enkä ole löytänyt vielä sellasta nippaa joka sen olis hyydyttänyt.
Samaa mieltä. Lapinlahdelta lopettavat koko puljun.Todellako? Ja kauankos siitä on kun uudet tilat rakennettiin? Ehkä 6-7 vuotta. Eipä silti. Asiakas tämänkin maksaa tavalla tai toisella.