Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10

Viestit - JOKIAHO

----Toimiiko ohjaus ja jarrut normisti ja toimiikon hydrauliikka vääntäessä ohjausta varoavasten? silloin prioriteetti venttiili ongelma mikäli ohjaus ja jarrut samassa piirissä.. Uskoisin että vika on joko pumpun säätimen jousessaprioriteettiventtiilissä tai ulkopuolisen hydrauliikan ls signaalin vastaventtiileissä

----------------------------

Ohjaus,jarrut vaihteisto toimii.Tuo jousiprioriteettiili lienee se ns.kiikariventtiili jossa toinen säättää maksimi painetta ja toinen tätä 25 baarin ylläpitopainetta,joka on kateissa myös.Missähän tuo mahtaa olla tuo ulkopuolisen hydrauliikan ls signaalin vastaventtiili.
Hei

Niin osaisko joku neuvoa mitä pitäis tehdä kun kuormantunteva työhydraaliikan pumppu ei ala toimimaan.

Tarkastetttu on ns. kiikariventtiilit ja askseli on pumpussa ok ja muutenkin pumppu on kunnossa,ei vaan tee painetta
Tuo Jokiahon kohtaama vaihdelaatikkoremppa ei ole kyllä ominaisuus.
Ainoa 'typpivika' jonka 818:sta tiedän on turbon ja moottorin välisen putken lemmarin pettäminen.Tuokaan ei taida mennä kaikista.
--------------------------------------------------------------
Tämä loota ongelma siis toden näköisesti johtuu siitä kun kardaanijarru,joka sijaitsee vaihdelaatikon päässä kuumentaa vaihdelaatikon ja näin rikkoo askin.Eli näillä fendeillä ja ferkuilla joissa on tämä jarrulaatikko yhdistelmä ei kannata kovin paljoa jaruttomilla kärryillä ajella,ei ainakaan raskasta tavaraa.Sen tiedän että ainakin  MF 7000-sarjan dyna VT:ssä samoja ongelmia.
Mitkäs oli kilpakumppanit tuossa portaattomien sarjassa?
----------------------------------------
näit uusia pikavaihde portaattomia NH JA Valtteria

 Ja niiden keskinäinen pisteytys.

--------------------------------------
Ei alettu mitään isoa testiä tekemään.Pers tuntumalla vaan

Mutta tuota korjuu kulunkia voi pitää kyllä ihan luokattomana. Tuossa tiedän yhdenkin portaattoman koneen yli 7000 tuntia mittaris ja ei mitään häikkää. Kone jatkuvassa urakointityössä ja kaadettukkin kertaalleen. Mutta tuo on ihan ylivoimainen kustannus tuntiin nähden. Siihen vain ylivoimainen Fendt pystyy:)
-----------------------------------------------
Loota remppa nosti kuluja rajusti.Joo oon mäkin kuulu Fentistä jolla on ajettu 17500h ilman häikkää.Kaikki on mahdollista kun on koneista ja konemiehistä kysymys.
Nyt kai voi jo kommentoida kokemuksista kun on takana kolme vuotta ja 4000h tuntia fendt 818:lla.Ostimme kolme vuotta sitten kaverin kanssa  käytetyt 818:it Karttusen kautta Englannista,-06 1000h ja -05 3000h ajetut.


Olen edelleenkin sitä mieltä että Fendt on monien yli sanojen vertainen,käyttömukavuus,ajettavuus,ketteryys kokoisekseen,vetokyky,polttoainetalous,jne..listaa vois jatkaa loputtomiin.

Jottei homma menis Ojalan latuja,niin on niitä miinus puoliakin.

-vetokoukku,on aivan luokaton vehje.Miten on mahdollista että tälläisen tekeleen voi myydä tai miksi asiaa ei korjata tehtaan puolesta.Jos kysymyksesä olis yhtä luokaton ominaisuus jossain autossa,ne kutsuttais takaisin korjattavaksi kaikki..näin pitäis tehdä jokaiselle Fentille jossa on hydraalinen koukku.

-hydraaliikka,110l vois olla enemmäkin,lohkot hieman vikaherkkä kohta(yksi vaihdettu ja toinen jumii joskus).

-kovassa työssä jäähdyttimien oltava todella puhtaat,lämmöt nousee(ei vastaavia ongelmia nyykkärissä)

-Jarrujen tehot eivät ole parhaasta päästä.

-lyhyestä akselivälistä johtunee takapyörien äkkinäinen luistoon lähtö liukkaala kelillä

-"tormaaminen"(lähtee välillä liikkeelle ylättävänkin äkkiä,tiedän kiihtyvyyttä voi säätää kahvasta)

-näistä kolmesta edellä mainituista syistä jollain lailla tapaturma altis vehe


Entäpä korjaus kulut:

Kardaanijarrun jumittamienen toden näköisesti särki vaihdelaatikon

hydraali lohko jumittui,vaihdettiin

turbosta lähti siivet irti sokka petti(turbo korjaajan mielestä  on erittäin laadukas kampe ja vika harvinainen)

Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.

Paras Fentin ominaisuus , se on suunniteltu
kuin kuormaauto ja  myös toteutettu pitkään käyttöön.Hyvä esimerkki on kun menee 10000h ajetun Fentin koppii ei se eroa paljoa uudesta äänestä,ei rämise,vingu ja vongu,niin kuin kaiklla muilla tahtoo olla.

Kesällä kokeilimme joitain portaattomia.Kaikki viisi kokeilijaa piti 7000h ajettua ja 5-vuotta vanhaa Fendiä mukavimpana. ;D
  V......ko noista kinaatte ,ostakaa FENDT niin ei ole mitään ongelmia..

 Tietysti pitää pitää kiirettä ennenkuin nää Akkolaiset osakkeenomistajat ahneuksissaan vetävät senkin tuonne muitten merkkien laatuluokkaan..


-----------------------------------
Meillä meni kardaanijarru 818:sta,syy kuulema jarruttoman kärryn veto.
Maista uusi IHANAsti homehtunut jugurtti,sitä on tiettävästi saatavana ilmaiseksikin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010060911831601_uu.shtml
Maidontuotanto ja lihanaudat / Vs: KARPE ?
: 28.05.10 - klo:10:11
Massa tuotetaan yksivuotisilla kylvökasveilla ja sulava rehu nurmilla. Kaks niittoa matalan sulavuuden nurmirehua on sama kuin kokoviljasäilörehu+herne, mutta korjuukustannus on kaksinkertainen ja lannoituskustannus kolminkertainen...... ::)
----------------------------------------------------
Mielenkiintoista.Millaisia rehuarvoja ja satotasoja suhteessa normaaliin säilörehuun.Korjuu aika lienee kun vilja muuttuu ns. "rumanväriseksi".Millaisia siemen määriä olet käyttänyt?
Oottakos nähneet Hondaa, jossa tyyppikilvessä teksti;
Made in U.S.A.

Sellaisia pyöriä on Suomessakin, ja olenpa sellaisella ajanutkin.

Totta myös, jotta HD useimman motoristin salainen haave.
Minunkin.
    Gold wing tehdään USA:ssa.      Ja sen huomaa painossa...    Pikku natiaisten ei kannata alkaa
 sorapihalla vekslaamaan ympäri tai jää alle!    Ja hienouksia löytyy !
 :) :)

Niinpä. Kaikki itäpyörät eivät olekaan japseja.

Mistä mahtanee johtua japseilla mieltymys mukaella malleissaan noita haukuttuja jenkkipyöriä.
Isoja V-koneita ja ajetaan istualtaan, ei kikottaen. ;D

-----------------------------
Kyllä HD on se ainoa ja aito,muut on kopioita.Tosin ei tämänpäivän ruisku HD:tkaan enää käy niin kuin pitäis.

Tässä on vähän meikäläisen pyörän tyyppinen.Tosin "apinkiikku" on minusta kaamea,,,suora tanko on jees.

http://www.nettimoto.com/harley-davidson/muu-malli/820961
Kiitti vastanneille.Ongelmana oli,että kardaanijarru meni itsestään päälle.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Fend kuskit
: 07.04.10 - klo:07:51
Ihan mielenkiinosta,seuratkaapa pitemässä ajossa vaihteiston lämpötilaa.Meillä alkaa lämpö nousta kun ajaa yli 40 km.Näin pääset "Diagnose 2",paina F5,F5,F4,F3,F3.
Mitä noissa pitäis huomioida,mitkä on heikot kohdat.
Viime keväänä vaihdoin kannetiivisteet samaiseen koneeseen. Järjestelmään meni ilmaa ja vesi ei kiertänyt. Hytti kylmänä ja mittari punaisella. Kannen tiivistesarja maksoi jotain 350€:n tienoilla +työt.

-----------------------
Mistä ostit?Lassaksella pietarsaaressa 180 euroa kannentiviste+muut tiivisteet kanteen.
Volovon ominaisuus!
Kannetiivistee liällirenkas palanu puhki, eli kolomos sylinteri putki notkahtanu alas ~15 saturaista.
Paine menee sylinterilohkon kautta vesipumpulle ja kertaantuu aikansa enneko ryäkäsee vetet pihalle.
Koneremontti tiarosa, välttämäti muuta ossaa viä palajo tarvitte, ko kansipahavi ja korotusrenkahia putken kaulukse alle !
Heti ko teet pääset halavemmalla! Aikas ko varttuut nin saat uusia laakereista ruvete!

---------------------
OK.Täytynee kurkata kannen alle.
Niin,,asiantuntijat.Mikähän Volvon 4400 pyöräkuormaajassa mättää kun keittää pienen ajokin jälkeen.Termostaatti pelitää samoin vesipumppu.Olisko ideoita mikä on vialla?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10