Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 107

Viestit - Verku

John Deere, joka olet pajalla.
Paloiteltu olkoon sinun laatikkosi.
Tulkoon sinulle päivityksesi.
Vaihtukoot sinun laatikkosi,
myös takuun aikana niin kuin jälkeenkin.   
Anna Agrimarket heille lainaksi,
teidän voimaton varakoneenne.   
Ja anna Deere-miehille korot anteeksi,
niin kuin hekin anteeksi antavat niille,   
jotka ovat heille Deeren kiusaksi valmistaneet.   
Äläkä saata heitä enää konekeskukseen
vaan päästä heidät Deerestä.
Sillä Deeressä on velka ja vika ja voimattomuus iankaikkisesti.   

Aamen

Nostetaan tämä aina niin tärkeä muistutus pinnalle, ihan vaikka siitä ilosta, että tuli viisi vuotta sen kirjoittamisesta.  ;D
Vario hajoo                              Vario hajoo                           Vario hajoo                                         Vario hajoo
http://youtube.com/watch?v=0mfsjqmQqwA

Kummia kuuluu, Dyna VT:tä vaihetaan uusiin Varioihin
muutaman sadan tunnin ajon jälkeen...  ::)

Sama uskonnollis-sävytteinen savikiekko pyörii Ojalan pääkopassa vuodesta toiseen....  ;D
Alkaa ideat loppumaan jo kohta.

Niin tuli asia mieleen, onko kone ollut sulla uudesta asti? Jos ei ole, niin onko lämpöongelma ollu aina? Jos se syyläri onkin jo vaihdettu mutta ei ole riittävän iso ja nyt kun vähän tukkii niin ihan peestä?
Siis onko sen kännykän tarkoitus olla joku monitoimtyökalu,pitää kestää hakata aitatolpat maahan vasaran puutteessa,toimia jakoavaimena,verkon kohona rysän painona,auton tunkkina ,partakoneena ,vibraatorina ym ym.Eikö se oikeesti ole tarkoitettu alun perin normaaliin  puhelinkäyttöön kahden henkilön keskusteluun.Tavallinen peruspuhelin pelaa kun sitä nyt jonkun verran säälii ettei kuin hyvänsä käytä.
Oi aikaa sitä kun oli normaali puhelin
Ajo-opastin, monitoimityökalu, tiedonhakulaite ja onpa vibraattori sovelluksiakin saatavilla.  ::)

Ei pidä jumittua menneeseen, sillä tapaa jää jalkoihin. Kun ei enää kykene omaksumaan uutta, on auttamatta vanhanaikainen.

Laitteiden toiminnan tietäminen ja ymmärtäminen, että mitään uutta ei ole omaksuttavana, aiheuttaa sen, että kestävyyttä ja luotettavuutta arvostaa yhä enemmän.

Esim. nykyiset raktorit ovat varsin epäluotettavia. Saadaan mennä aika kauas menneisyyteen, kun raktorit olivat yhtä epäluotettavia. Ainakin länsiraktorit.

Kyllä se oli ennen paljon paremmin kaikki, kun työt tehtiin hevosilla, etenkin kun ne tehtiin toverin itä-hevosilla. Kauan silloin menneisyydessä.


;D    ;D    ;D    ;D
Voi herramujee nämä menneisyyden kaipuu ja "lapsuus kultaa muistot" syndroomat on hauskoja  ;)
Pitäisi myös muistaa, että ennen ei traktoreilla ajettu lähellekään niin paljon kuin nykypäivänä.  ::)

Ja epäluotettavuudenkin kestää tiettyyn pisteeseen asti, jos vastineeksi saa ergonomiaa (joka muuten oli "vanhoina hyvinä aikoina™" täysin tuntematon käsite).
Mutta mikä onkaan sen nykykännykän lisäarvo tai edess ergonomian tuoma etu,  että niistä muka kannattaa maksaa vajaa tonni vuoden parin käytön jälkeeen.
 Tai edes kertoisi sen apsin, josta tulee niin paljon hyötyä tai muuta elämän helpotusta ,että kannattaa hankkia muovilevy, jota joutuu pitämään kaksinkäsin ja hangata sitä peukaloilla.
Älkää ainaka sanoko että se on joku peli tai facebook, jota voi paskallakäydessä rattosasti pelata.

"Niistä muka kannattaa maksaa"  ::)

No jos asenne uutta tekniikkaa kohtaan on "EI" jo lähtökohtaisesti, niin hommaa vaikka lankapuhelin.

Kolmella neljällä sataa saa jo todella hyvän luurin, jotta en ymmärrä tuota horinaa tonnista myöskään.

Ergonomia liittyi vertauksen vanhaan itätraktoriin jotta senkin voi painaa penkin alle.

Mutta jos sun pitää kertoa miksi on järkevää hyödyntää nykytekniikalla niin tässä muutama vinkki:

**Pankin mobiilisovellus. OP ainakin pelaa hyvin.

**Navi+Maastokartta

**Ylinopeuskamera apsi

**Hyvä kamera ja kuvat suoraan pilveen (dropbox). Saa katsoa sitten tietokoneelta tai tabletiltakin. Jää hyvät muistijäljet esim kun mittaiseen jotain ja suunnittelee myöhemmin.

**Fonecta finder apsi - kaikki numerotiedot ilmaiseksi

**Netti tiedonhakuun

**YOUTUBE!! Tämän parempaa paikkaa työohjeiden etsimiseen on hankala löytää. Muutaman remppa tehty ihan noilla video-ohjeilla. Tietokonetta hankala viedä pajalle...

**Agroon näppäily... ;)

Siis onko sen kännykän tarkoitus olla joku monitoimtyökalu,pitää kestää hakata aitatolpat maahan vasaran puutteessa,toimia jakoavaimena,verkon kohona rysän painona,auton tunkkina ,partakoneena ,vibraatorina ym ym.Eikö se oikeesti ole tarkoitettu alun perin normaaliin  puhelinkäyttöön kahden henkilön keskusteluun.Tavallinen peruspuhelin pelaa kun sitä nyt jonkun verran säälii ettei kuin hyvänsä käytä.
Oi aikaa sitä kun oli normaali puhelin
Ajo-opastin, monitoimityökalu, tiedonhakulaite ja onpa vibraattori sovelluksiakin saatavilla.  ::)

Ei pidä jumittua menneeseen, sillä tapaa jää jalkoihin. Kun ei enää kykene omaksumaan uutta, on auttamatta vanhanaikainen.

Laitteiden toiminnan tietäminen ja ymmärtäminen, että mitään uutta ei ole omaksuttavana, aiheuttaa sen, että kestävyyttä ja luotettavuutta arvostaa yhä enemmän.

Esim. nykyiset raktorit ovat varsin epäluotettavia. Saadaan mennä aika kauas menneisyyteen, kun raktorit olivat yhtä epäluotettavia. Ainakin länsiraktorit.

Kyllä se oli ennen paljon paremmin kaikki, kun työt tehtiin hevosilla, etenkin kun ne tehtiin toverin itä-hevosilla. Kauan silloin menneisyydessä.


;D    ;D    ;D    ;D
Voi herramujee nämä menneisyyden kaipuu ja "lapsuus kultaa muistot" syndroomat on hauskoja  ;)

Aikoinaan ferkun 265 syyleri alkoi vuotamaan vein se korjaamolle seppä sano että ei kannatta ohutta kennoa paikkailla laitetaan uusi kenno jonka jääähdytys tehokin on 30 %  parempi ja kestää koska on paksumpi ja tosiaan syyleri oli paljon painavampi kuin alkuperäinen.
Siihen loppu syyleri ongelmat .
Kerätään kolehti että jalle saa uuden syylerin tai kennon !

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Siellä Massikka-tehtaalla söivät varmaan 70-luvulla ahkerasti suomalaista ruokaa, vai mitä sanoo SAS? :o
Olin silloin juippi iässä enkä ymmärtänyt Suomalaisen maatalouden ja Suomalaisen teollisuuden yhteyttä ,ja sama ymmärtämättömyys tuntuu nuoremmassa viljelijä polvessa jatkuvan ,mutta kun ikää tulee niin tulee sitä järkeä ja ymmärtämistä enemmän ja asia aukeaa eri lailla. ;D

Ongelma ei ole suomessa.... Markkinaosuus on niin suuri kuin se käytännössä voi olla. Kilpailu kovaa eikä tämä kotimainen nyt vaan kaikissa osa-alueissa voi olla paras. Hirvittää se että agco keskuksilla on pikkuvaltut ja isot Fendit vierekkäin, näkyy selvästi mikä on omistajan painotus. Vientiä pitäisi saada lisää mutta aika vaikea pala tässä maailman tilassa....  :P
Aikoinaan ferkun 265 syyleri alkoi vuotamaan vein se korjaamolle seppä sano että ei kannatta ohutta kennoa paikkailla laitetaan uusi kenno jonka jääähdytys tehokin on 30 %  parempi ja kestää koska on paksumpi ja tosiaan syyleri oli paljon painavampi kuin alkuperäinen.
Siihen loppu syyleri ongelmat .
Kerätään kolehti että jalle saa uuden syylerin tai kennon !

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Siellä Massikka-tehtaalla söivät varmaan 70-luvulla ahkerasti suomalaista ruokaa, vai mitä sanoo SAS? :o

Milläs savikiekolla tämä biisi olikaan......"Vallumiesten itkuvirret".... Se se taisi olla.....

 ::)
Nojoo eipä sitä nynniin kova tarve olisikkaa vaihtaa kun mä liikun niin vähä ni niiren kans mutta sitte tarttis mammoja kuskata kans niin kuulemma siks olis hyvä.. ja kyllähä vookus aika kapia on kolomelle jakkaralle.. sitä tuos kattellukki jotta ahtahia non silti ja kallihiaki ku ovat muoris nykyään.. kuinkas nuoren pussien  kans verotus menöö? Olis tilaa sitte muutenki ku istua.. ja tehty kuormalle niin jos alustaki kestääs nivelet ja muut..

Mites olis joku vähän asiallisempi peli. Reilusti iso. Niinkuin Sprintteri tai Vani? Ei tarvi mietti sopiiko, sopii, eikä tarvi rattaita taitella.  ;D
Uusi syyläri keskon kautta alle neljä sataa nii paljon kannata kennoja vaihdattaa :)

Parisataa IKH:lla ja juu ei kannata vaihtaa  :)
Sulkutili paras ratkaisu. Myyjä näkee rahat ja ostaja koneen ennen kuin luovuttaa rahat lpulisesti.
Paikallinen OP ei tienny koko sulkutilikuviosta mitään kotimaan kaupoissa ja olis vissiin ollu kalliskin kuvio?
Ite ostin toiselta puolen suomea tässä kevättalvella traktorin yksityiseltä eikä myyjä luovuttanut konetta ilman maksua, niin mä hommasin kyytin koneelle ja kun rahtari soitti koneen olevan lavalla, niin laitoin rahan pikasiirtona(10 minuutissa minkä tahansa pankin tilillä näkyy), niin myyjä allekirjoitti ilmoitusosan mukaan ja kaikki oli tyytyväisiä. Palvelumaksu oli 15 euroa.

Pankkitakauksesta tässä "sulkutilin" kohdalla pitäisi puhua. Normaali toimenpide ulkomaille päin toimittaessa. Henkilö ei voi tätä saada, vain yritys. Se että mitä se maksaa riippuu tietysti taattavan yrityksen kunnosta mutta perustuskulu + provisio niistä menee. Takaus on aikaan sidottu joten jos takuun kesto on lyhyt, ei se hintakaan pahan korkeaksi pääse
Boxivehkeissä on moni asia mahdollinen, mitä ei vanhoissa tuu vastaan. :(
No mistäs johtuu hehkun valon vilkkuminen kauhaa kolistellessa ja vamaan samalla kaasua polkien, muistaakseni.

Deere myös? Vaijeri vai sähköohjaus? Ihan mielenkiinnosta, jos nämä nimittäin on jännitteen tippumisesta johtuvia "haistap***a"" vikoja. Venttiiliin sähkökela voi nimittäin ottaa reilusti jerkkua


Nyt se valo rupesi vilkkumaan jo kun traktori käy tyhjäkäynnillä...??? ja koko ajan samaan aikaan vilkkuu myös se keltainen varoitusvalo.



Eri kone mutta samanlaisia mysteerioireita. Syy oli laturin päässä. Hihnat ja latausjännitteen tarkistus?

Ihan hakuammuntana mutta ei maksa mitään tarkistaa.
Hyviä suomalaisia löytyy paljonki.
-Maestro
-Potila
-Multiva
-Mp-lift
jne
Ja suurimmas osas on hintakin kohtuullinen vrt ulkomaalaiset :)

Jos tuo Maestro on se, mitä pahoin pelkään sinun tarkoittavan, niin...;D :o ;D :o ;) ;D :o ;) :D ;D :o ??? :-X :'(








Rauta ei sillä parane, että se tekee Härmässä mutkan.
n300ha vuodes tuli aktiiviaikoina,nyt enää n200.
Oliskohan n1600ha ajettu tuo mun 3m maestro.Ja vikoja ollu suht vähä.Kyllä seuraavakin vois olla samanlainen 8)
Paljonkos sä maestrollas ajoit,ja mikä mättäs?

Sama asia kiinnostaisi tietää.

Maestroilla on ajettu melko määriä siementä vakoon ja MSK on ihan yleisesti ottaen hienosti hoitanut takuu-asioita ja pitänyt huolta varaosien saatavuudesta.

Nuo "Härmässä taitettu rauta on pilalla" jutut on melko väsyneitä.
6 mutta ei VT niin ku timpalla johon viitattiin. No eihän jonnukuskiskilta voi odottaa että se osais yhdistää kahta asiaa. :D
Timppa on myöntänyt että omistaa myös Dyna-6 fergun. Olisiko ollut 6480 joka toimii lähinnä aisankannattajana.

Verkumies on vaan niin tyhmä ettei tajunnut sitäkään timppalla voi olla useampi traktori. Fergumiehellähän kuuluu olla muutama vara"kones".

Juuri näin, koska Massikalla on niin halpaa ja tehokasta ajaa, että VOI pitää useampia koneita, jotta ei tarvi olla irrotella esimerkiksi auroja yhden koneen perästä kesäajan peltohommia varten. Voi sitten vaan syksyllä lähteä aamulla auramaan, kätevää eikös?

 ;D

 Nykyisen jontikkamänin massikasta lähti kampiakselin asentotunnistin 400h:n palveluksen jälkeen muihin hommiin, rynästä etuvetopää sisältää irto kimpaleita, kuulemma kahdentuhannen tunnin tarkastuspiste...

Deeren portaaton, näitähän tarinoita on suomi pullollaan. ;D ;D ;D

Sivuja: [1] 2 3 ... 107