Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 13

Viestit - Olli tapani

Käytettyn Mepun käyttöönotto
kokemuksia.
Ainakin riittävän iso ja tukeva laatta pitää olla.
Kuljettimet ym. Sitten tarvitsevat
Hyvän pohjan tuille.
Luiska/korkeusero pitää tehdä
Hyvä.
Kivaa oli Kuivaus aikaisempaan verrattuna.
Moro. Mun JF 2800 murskaimessa on ainakin palkin molemmissa päissä tarkastus roppu. Suurin piirtein vaakasuorassa olevasta palkista mittaa molemmat, keskiarvo on totuus ja ohjekirja antaa ohjekorkeuden.
Hihnat ihan kunnossa, lapojen alle kertyy parin sentin kerros jyviä.
Puhallustakin on...
Pistän tähä ketjuun kysymyksen.
En ole päässyt tutkimaan kunnolla, kun ei ole ollu apukuskia, mistähän vois vuotaa jyvät puhaltimelle.
Imee tietysti ilmaa ja sen mukana varmaan menee. Huomattavasti
kertyy sinne tavaraa.
Reikiä en ole löytänyt koneen ollessa pysähdyksissä. Vinkkejä!
Onko nopeuden valitsin varmasti hyvin, voi olla venynyt ja pois lovesta.
Sopiva tärähdys voi pistää pois paikoiltaan.
1010 elho ei saanu säkkiä pyörimään..
Itsellä MP-liftin ykköset. Lisäsin lukkoventtiilin mukaan ja paalit ei enään tipahtele. 140 cm paalit hivenen isoja kyseisille pihdeille.
Bensaa ilmanputsarin kautta tai pilottia. Jotkut tuollaiset pienkoneet eivät käy säätämättä pienkonebensalla. Jos moottori on Kiinassa tehty, pitää tarkistaa venttiilin välykset.
Itsellä Sthil puhaltaja. Tosi hyvä, sillä on paljon töitä. Pelannut moitteetta 5 vuotta.
Parikymmentä vuotta sitten tein talon. Kaikki valut myllyllä yksin. Raha oli tiukassa ja kunto kova.
Nyt vois miettiä toisenkin kerran. Hintasuhteetkin vähän muuttuneet.
Sen laatikon vois viedä asian osaavaan paikkaan, korjaus käy helposti  ja nopeasti. Vaatii ilmeisesti vähän erikoistaitoja, mutta jos osaa helppo homma.
Kyseessä on tosiaan tyyppivika. Uudemmissa vastaavissa on vaihdelaatikon kannessa kohouma, mikä mahdollistaa isomman laakerin kyseiseen paikkaan.
Iso remppa, ohjaamo pois ja pätkiä pitää. Vaihdelaatikko purettava. 40 tuntia asiantuntevalla korjaamolla.
Vikana on vaihdelaatikossa oleva kannatinlaakeri , joka on hajonnut. ÄLÄ AJA ENÄÄ. Säästät osia. TÄMÄ VIKA TULEE  näihin , moottorissa liikaa vääntöä/ puolalainen laakeri kestää. Kysy vaikka Hämeenlinnan  merkkiliikkeestä, heillä paljon kokemusta. Itsellä oli sama vaiva (siis traktorilla,kuinkaa kauan traktorin korjaus voi kestää viestiketju).
TM testaajat (testejä tekevä yritys) hakee kuulemma kaupoista testattavat renkaat,ei kuulemma voi olla mitään testirenkaita. Silti ne ovat erikoisrenkaita. Tehdas tietää koska valmistettuja renkaita ja mitä mallia otetaan testeihin. Eli keväällä valmistetut 205 55 16 renkaat ovat vähän parempaa kamaa, kun syksyn sato ym.😊
Sivuja: [1] 2 3 ... 13