Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 163

Viestit - mlahti

vaakaruuvi sekolla paalurehukaan ei ole ongelma
takalasia en oo särkeny koskaan ku piän ne aina kiinni ja puhtaana (ku lasi on puhdas niin siitä näkee läpi), hydrauliikkaletku tai valojohto on viimeksi jääny kiinni joskus 90-luvun puolessa välissä.


ommaa tyhmyyttä tuo vain on jos letkut tai johdot jättää kiinni ku työkoneen kytkee irti. ei sitä tyhmyyttä millään automatiikalla voi korvata..
Niin no ei se aina tartte kun  yhden puhelinsoitin siinä välissä tai ne tissit sinne mieleen ja kyllä unohtuu  ;D

ei se silti paljoa vaadi kattoa taakse että letkut ja johdot on irti, vaikka kuinka on puhelimessa tai tissit mielessä..
halpa ja hyvä ei mahdu samaan pakettiin..
ommaa tyhmyyttä tuo vain on jos letkut tai johdot jättää kiinni ku työkoneen kytkee irti. ei sitä tyhmyyttä millään automatiikalla voi korvata..
pitäs joskus viittiä tehä artturi-testi:
kahteen pussiin samasta rehusta näytteet (sekottaa kunnolla jotta varmasti ovat lähtiessä samanlaiset), toiseen saatteeseen hapolla säilötty ja toiseen ei..
näkis poikkeaako tulokset toisistaan kuinka paljon..
starttipilottia ilmansuodattimeen niin jo lähtee.
nyykkärissä pitää suunnanvaihtovipu laittaa eteenpäin asentoon jolloin sähköpumppu lähtee päälle kun virta on päällä, olisko teutsissa samantapainen kikka?
mä ajattelin kyllä tätä merikontttijärjestelmää välisäiliöksi. Eli urakoitsija tuo kaikki romunsa mukanaan tullessaan ja vie ne mennesään lähtiessään.

meidän urakoittija levittää tollatapaa.
vredo on kokoajan levittämässä pellolla ja kuorma-autolla ajetaan siirrettävään välikonttiin..
huotoyrittäjät elää huoltamalla ja korjaamalla koneita, eivät ilmaiseksi neuvomalla omatoimikorjaajaa puhelimitse  :D  :D  :D
Niin tuosta hinnasta
ostetaankone yhdistelmä joka maksaa tr+ rehu vaunu/paalain 150-200 t ja sitten itketään kun joku hapotin on kallis jos se jokusen tonnin maksaa.


Niin no, totta tuokin. Toisaalta taas ainakin minulle joka euro joka säästetään järkevästi on tärkeä, ja varmaan monelle muullekin :-\

Pointtina mulla tässä rakentamisessa oli se jotta lähes samaan hintaan mitä tuollainen varsihapotin maksaa sain itse rakentamalla paljon paremman ja kestävemmän hapottimen samoilla ominaisuuksilla.

Sama koskee myös tuota käärijä projektia, samalla rahalla joka tuohon rakentamiseen menee olisin saanut kaupasta melko uuden käärijän mutta en olisi saanut sellaista joka minua miellyttää.

mutta oisit saanu sellaisen mikä toiminta on testattu.
Pitäs myös tuossa ite rakentelussa muistaa lisätä myös oma palkka hintaan. tonnin säästöllä ei oikeesti monta tuntia kestä vehkeitä rakennella

Kasvintuotanto / Vs: Hätävara rehu
: 25.02.12 - klo:19:55
Nämä keräysjutut riippuu maan kosteudesta. Kevätkylvetyssä tuppaa olemaan ajosuunnassa aaltomaisuutta ja korkeammalla oleva kohta aloittaa tuon keräämisen kun maa ottaa kiinni palkin pohjaan. Savimailla tuota useimmin tapahtuu.

suurin syy keräys juttuihin on niittokoneen väärin säädetty kevennys. ainakaan jf:n koneet ei ole misään säädöissä tehtaalta tullessa.
Tottakai kevennykset on säädetty. Taarupin kevennykset on ilmeisesti tarkoituksella tehtaalta säädetty aivan pieleen. Pakko säätää, että pystyy niittämään. Noita kevennyksiä on yritetty säätää paino nollaankin, mutta sopivalla kosteudella se vaan kerää. Taarupin ja Pöttin välilläkään ei ole eroa. On ajettu hiljaa ja kovaa, pelkällä etu- tai takakoneella. Joskus vaan ei mikään auta.

jos säädöt on oikein ja terät kunnossa niin ei pitäs kerätä. varmista vielä että ulosoton kierrokset on varmasti oikeat..
Kasvintuotanto / Vs: Hätävara rehu
: 23.02.12 - klo:20:59
Nämä keräysjutut riippuu maan kosteudesta. Kevätkylvetyssä tuppaa olemaan ajosuunnassa aaltomaisuutta ja korkeammalla oleva kohta aloittaa tuon keräämisen kun maa ottaa kiinni palkin pohjaan. Savimailla tuota useimmin tapahtuu.

suurin syy keräys juttuihin on niittokoneen väärin säädetty kevennys. ainakaan jf:n koneet ei ole misään säädöissä tehtaalta tullessa.
liika on aina liikaa. sanotaanhan että nykyajan lapsetkin sairastuvat helpommin koska kotona on liian hygieenistä.
miten tolla viedään noukkari kuorma kasan päälle?
mp-liftin Rehutalikko RT220 kuormaajaan niin ei tarvi häristimiä..
Aikoinaan ku siilorehua tehtiin ni muutaman kerran on kipattu traktori seinää vasten siilossa (onneks oli seinä vastas) :D *****maista alkaa talikoimaan tavaraa pyörien alta et saa koneen keikahtaan seinästä irti
Mettäkärry on kaadettu useesti mut sen saa tukijalkoja ja kuormainta käyttäen pystyyn hetkessä

Mitään muita koneita ei sit ookka tullu kaadettuu

yleensä sen saa ajamalla pois, jos on päätä ajaa..

kaatoja ei ole ku autolla, mönkijällä, moottorikelkalla, skibikellä, polkupyörällä, moottorisahalla ja tietysti hirviä

Ei oikeen viitti alkaa kikkaileen ku on hytti runkotolpas kiinni
paree pelata varman päälle

Tuo tilanne on varmasti ollut kaikilla katetussa siilossa polkeneella. Tai ellei ole vielä ollut, tulee olemaan :) Vaikka pitää laitoja korkeammalla ym. oikeat toimet, kukkuraa tehdessä ja viimeisiä polkiessa voipi käydä fiba. Tai sitten kattelee viereiseen, tyhjään siiloon, traktori sopivasti kallellaan. Ei viitti hirveitä urheilla, vähän erilainen kaato jos kolmesta, neljästä metristä läsähtää katolleen ;D

laiskana miehenä kikkailee mielummin kuin talikoi.

kattamattomassa siilossa ongelmaahan ei edes tule ku reunat on helpompi polkea ku kukkuran päällä ei tarvi varoa seiniä..
Sivuja: [1] 2 3 ... 163