Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 11

Viestit - kenni_

Iteltä ääni tmk:lle. Kevyt ja luja kampe. Kerääjän saa ilman sähköä jos haluaa.
Mites TMK? Itellä on 140 kobelcossa 300:nen ja mun mielestä kyllä hyvä. Luulempa että kestävin mitä on markkinoilla.... ja menee meinaan sentin vahvatkin pajut poikki eikä revi juurineen. Jokkut väittää ettei mee puskaan kun on vaan yks kahmari, mutta ite en oo kyllä huomannu mitään ongelmaa. Toki paremmin menee varmaan kaks leukanen, mutta hyvin saa tollakin tehtyä. Noin pieneen koneeseen varmaan se 200:nen.

Niin ja ihan  sama mikä merkki on, niin kerääjä on pakollinen varuste!
Mikähän entisen Valtion Metallin malli oli kyseessä?

6400 2004 vuosimalli

6400 netin kaavion mukaan pumpun vieressä on paineraja 230 bar ja ulkoisen hydrauliikan lohkoilla oma raja 190 bar. Jälkimmäinen lie rakennettu samaan lohkoon jossa itse karatkin ovat. Eli normaalisti lohkon painepäädyssä lienee tuo 190 bar ruuvi. Nostolaitteelle on sylinterien linjalla oma 200 bar shokki.

Voi olla että säätö on vähän pielessä - tai sitten pumppu jo sen verran elämää nähnyt että ei täyttä painetta saa aikaan. EI olisi vanhemmassa koneessa mikään yllätys sekään. Selviää jos ruuvia vähän kiristää, noin 190 pitäisi kuitenkin olla tehdaspaine.

Okei, kiitos tiedosta. Tuntejahan ei oo vielä edes kuuttatuhatta, että ei nyt vielä kauheen väljä pitäis olla.. Pitää paneutua kuhan kiireet helpottaa.
Mikähän entisen Valtion Metallin malli oli kyseessä?

6400 2004 vuosimalli
Niin tai jos sais edes siihen 190 minkä pitäis olla..


Nyt se tuli.

Mistäs valtran paineita saa säädettyä? 170bar näytti mittari  ~1400rpm kohdalla nousi 180:neen kun nosti kierrokset johonkin 1700-1800rpm. Kuormain kestää 210bar jos niin paljoo saa nostettua?
Saman ikäses teeläises lukkojen vika oli toinen jarruvalonpoltin oli palannu.

Ei kai sentään joku ole oikeasti suunnitellut moisia ominaisuuksia traktorin softaan?? Bugi / vika / mikä ihme?

Vaan olihan se joku autokin jossa joku juttu kuitattiin niin että määrätyssä järjestyksessä auottiin ja suljettiin ovia, paineltiin jarrua ja ja sekaan paineltiin nappuloita. Ihan oikeasti. Tyyliin 'avaa ja sulje vasen takaovi 5 kertaa, laita vilkku päälle vasemmalle ja avaa oikea etuovi ja paina jarrua samalla kun....

2001 vuoden avensiksessa ainakin ohjelmoitiin uuden avaimen ajonesto just tolla tavalla.
Itse itselleni vastaten. Kyseinen venttiili löyty hytin alta vasemmalta puolelta rungon kyljestä. Ja kyllä, siitä oli risu repässy liittimen irti. Nyt toimii taas. 👍🏼
Mitään taaskaan asiasta tai renkaista tietämättä, niin onko vielä olemassa sitten sisärenkaille tarkoitettuja traktorin päällysrenkaita? Ajattelin vaan että omiin vanhuksiini on tullut rengas sarjat uusittua, siis sekä sisus että päällys mutta valintaan mistä renkaat (päällys) valittiin oli sopiva koko ja hinta. Hankinta ja vaihto on tehty paikallisessa rengaskaupassa. 16,9*34 oli ainakin nykyään jo niin eksoottinen koko, että monella merkillä sillä kohtaa oli viiva. No saattaahan olla , että myyjä tiesi jo historic mallin nimen kuultuaan , että kyseessä sisärenkaallinen ja siksi etsikin vain sisärenkaallisia kumeja.

Kyllähän ton kokosia vielä luulis löytyvän. Vanhemmissa koneissa varsinkin yleinen koko. Eikö monet ristikudosrenkaat yleensä vaadikkin sisärenkaan. Vyörenkaat sitten tubelles kumeja. Itellä on valtrassa bkt:n ristikudos eikä neljään vuoteen oo tarvinnu paineisiin koskee.
Tuollainen käynyt mielessä... Mikähän mahtaa olla sähkönkulutus ko. systeemissä kun haketta menee n. 130m3/v?

Minkä takia moinen? Onko laitteet tulossa käyttöikänsä päähän?
Saapa nähdä saako kärryä ollenkaan kiitos koronan. On se jo kai linjastolla ja 26. päivä pitäis ilmeisesti tulla suomeen. Näissä tehdäänkin siis kärryt virossa ja osa kuormaimista suomessa. Ei nyt ollu ihan niin kotimainen kun ajattelin/toivoin, mutta eipä mahda mitään. Kunhan nyt ehtis ennenkö kelit menee, olis vielä vaikka kuinka paljon risuja ajamatta.
Valtun originaalissa paluunipassa on 1-2 bar vastapaine. Esiohjausta ei pitäisi siihen laittaa, eikä esim. Hardi Twinin puhallinmoottorin vuotolinjaa. Itse tein em. ruiskun takia omaan 6550 peräöljyn täyttöropun paikalle jatkoputken, jossa sitten vastapaineeton paluuhaara.

Miksei? Kyllä meillä toimii ihan normaallisti mettäkärryn ohjaus. Samaan nippaan on haarotettu esiohjauskahvojen paluu.
Löytyi...

Vanhemmissa 6000-8400 koneissa, runkonro 662343 - 668103 on Autocontrol II , jossa lukko toimii seuraavasti:

a) kytkimen etureuna alhaalla

- lukko on päällä, paitsi jos painetaan jarrua tai nostolaitteen kytkin on yläasennossa

b) kytkin keskiasennossa

- lukko on pois päältä, paitsi kun

c) kytkimen takareunaa painettu (jousipalautteinen asento)

- lukko kytkeytyy päälle. Lukko lähtee pois päältä, jos jarrua painetaan, ja menee takaisin päälle vain keinukytkimellä uudelleen kytkettäessä.


Tämä nyt ei tietysti aloittajan ongelmaa ratkaise, on paljon uudempi kone.

Joo kyllä meillä vasemmalla lukko pois, keskellä auto ja oikeella lukko päällä, paitsi jos painaa jarrua.
Mikä mahtaa olla vikana kun valo syttyy, mutta ojaa ylittäessä ei ruopinu kun toinen takanen? Sulakkeenkin koitin, mutta ilman sulaketta ei edes valo syttyny. Eikö se kuitenkin ole 100% eikä mikään kitka..

Täytyy nyt vielä varmistaa että onhan käyttöä yritetty keinukytkimen ON-asennossa, eikä AUTO-asennossa? AUTO-asennossa lukon valo kyllä syttyy, mutta pakka ei kytkeydy mikäli nostolaitteet on ns nostoasennossa tai jarrua painetaan. Ja hydraulisesti puristettava levypakka siellä on.

Kyllä katkasija on ollut oikeeseen reunaan painettu pohjaan asti.  Nyt tarvis vaan tietää missä se venttiili on että voisin tarkastaa sen johdon?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Kuivuri
: 25.01.21 - klo:13:57
Sähkön tarve riippuu kaasuntoimittajasta ja siitä minkälaista höyrystintä se käyttää. Esim nesteellä höyrystin niinsanotusti "syö kuormasta" eikä käytä sähköö, kun taas olikohan teboililla vastaava operaatio tehtiin jollain 10kW sähkövastuksella. Nesteen säilössä ainakin on tasovahti, ja kun taso laskee riittävän alas, tulee auto automaattisesti täyttämään. Ei tarvi erikseen tilata. Näin ainakin kaverilla on.
Sivuja: [1] 2 3 ... 11