Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 23

Viestit - dmem

Mulla TM120 RC vm.2006. Nyt 8000h mittarissa ilman isompia ongelmia. Mulla halkesi etunapa kun ajoin ojaan, muuten ei ole tarvinnut etuakselia rempata, vaikka on ek nokalla.

Voimansiirto syö tehoa, eli pienemmissä joutuu syöttöä säätämään. Mulla nyt 160hv tumpista mitattuna. Muuttu ihan eri peliksi.

Kyllä tohon tyytyväinen täytyy olla. Ohjaamo voisi tietysti olla hieman hiljaisempi.
Valtra 163, Fendt 516, Case 130, DF M420, jne. varustettuna etukuormaajalla. Ne vaikuttais olevan sellasia kelpo jokapaikanhöyliä siinä 150-160hv tienoilla.

Kuinkas ketteriä nuo Valtran tehokkaat neloset on? Noissahan on akselinväli jo yhtäpitkä mitä CNH:n ja Deutzin vastaavantehosissa kuutoskoneissa.
Valtrassa ja Massikassa huonoin moottori. Varmasti Fendillä hypitään riemusta, kun tuo kone saadaan sinnekkin.
Lypsylehmät on kieltämättä tympeitä, vaikka olisi miten hyvä navetta.

Meillä loppu lypsäminen vuonna 2008. 25 kantturaa oli huonossa navetassa. Nyt on 5 vuotta ollut 90 emolehmää hyvässä navetassa. Työmäärä väheni ainakin 70 prosenttia.

Ei tartte enään herätä viikonloppuisin herätyskelloon. Tai jos pistää ruokintakäytävän täyteen paaleja, ei tarvi navetalla pariin päivään käydä kuin kääntymässä. Poikima-aikana tietysti enemmän hommaa.
Itellä RC-vaihteistolla nyt 8000h ilman ongelmia. Suunnanvaihto tossa on tosiaan hieman epämukava, joten ottaisin mieluummin PC-askilla.
Toi Sidewinder kyynärnoja on hyvä. Tulispa myös EC-vaihteistoon.
Aika turhaa noita on varustella. Ainakin jos ajaa vain omasta metsästä ja tietää minkälainen maasto.

Itse ajelen tänäkin vuonna noin 400 kiintoa puuta omasta metsästä 100-90 Fiiatilla. Ei ole edes kääntyvää penkkiä, panssaria tai ketjuja.
Ilman ketjujakin pärjää, kun tyhjällä kärryllä käy kerran ajamassa jäljet ajouralla.
viimekesänä ajettiin elholla ja mäkkärillä viereisiä karhoja, mäkkärin edessä 6920s ja elhon 6830. mäkkärillä päästiin reilu 50m pidemmälle. paalien painossa reilu 200kg ero.

Jos Koneviestin viimevuoden hinnastoa on uskominen, niin mäkkäri maksaa 40000 euroa enemän mitä Elho. Tuolla hinnanerolla saisi olla painossa hieman isompikin ero.
Laita akselit suoraan runkoon, jouset pois. 22.5 pyörät, vähän pompottaa tyhjänä mutta kuormattuna tulee nätisti perässä.

Mulla on just tuommoinen kaksi akselisena. Renkaat taitaa olla 385/65 22.5. Ei ole jousia kaivannut. Keinuteli olisi jossain tilanteissa kiva.
Mä luulen, että T5 EC:ssä ja Farmall U Pro -malleissa on eri vaihteisto. T5:ssä siis ilmeisesti Ford kehitelmä (16+16) ja U Prossa ZF:n 32+32. Molemmissa neljä pikavaihdetta.

Olisikohan molemmissa kuitenkin sama? Siniseenkin saa tuon ryöminnällä varustetun 32+32 vaihteiston. Molemmissa 40km/h tulee noin 1900 kiekalla.
Keski-Suomessa lähes kaikki etuakselit näissä pikkusissa ja isommissa avattu 1500 tunnin sisään.Näin tiedoksi kaikille.
Johtuuko se ilmastosta vai mistä  ::)

Taitaa johtua. Täällä pohjoisemmassa tuntuu kestävän. Just tuli TM120:een 8000h mittariin. Ei ole tarvinnut aukoa vielä mitään.
Levikkeet (jotka kuluu tosi vähän) on ja tarvikkeetkin ovat mielestäni puoli-ilmaisia verrattuna hyvän oikeasti leveän ja hyvän kapean renkaan hintaeroon. Työ sitten tietty erikseen.

Jos on tie ajo paljon, niin kuin meikäläisellä, paripyörät on aika tympeää. Itsellä oli 650/38 + 20.8-38 yhdistelmä. Jatkuvasti paripyörä pientareella ajamista.
Tuommoiset m+s merkityt BF Goodrich All-terrainit löytyy avolavasta: http://www.brick-yard.co.uk/forum/uploads/1813/bf_goodrich_AT.jpg

Toistaiseksi on pysytty tiellä. Vanhoilla m+s renkailla oltiin kerran ojassa. Ei käynyt mitenkään.

Entäs jos olis ollu nastat? ???

Kevytperäinen takaveto avolava. Perästä katosi pito. Hankala sanoa olisiko nastat auttanut. Nyt on lisäpainoja lavalla.
Sivuja: [1] 2 3 ... 23