Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
sitä mie en ymmärrä että minkä helekatin takia jos paaluja ajetaan autolla pittää olla erikseen kone joka syöttää paalit käärijjään? tuos on vireoo ku erräät tuttavavelijekset ajelee 30 km piästä paaluja risuautolla, tulloo maksammaan kuulemma reilu 3E/paalu pellon laidalta ajettuna ja kiärijään syötettynä
http://www.youtube.com/watch?v=eeZXYQwY3TY
30 tuntia ja tämä otsikko on klikattu yli 2000 kertaa auki??? lukkooko netätä keskolla vai agrissa?
Luotettavuudessa , paremmuudessa , ja kaikilla osa-alueilla mitä maatalous töissä tarvitaan .
onks siun paalausasiakkailla vaatimus et pitää olla 7 tonninen tai vaihtuu urakoittija?
voisko somebody tai joku muu arlaa ihannoiva faksata ruottiin että maksaisivat ojalalle vaikka euron litra maidosta että saatas se valiosta pois pilaamasta ja nolaamasta meidän kaikkien maine....
valiolaisena tuottajana jopa arvostan arlaa että tappiota tehdessäänkin nostaa hintaa
mikä/mitkä kaikki asiat on oikeen menny lähivuosina pieleen lihatalojen puolella että ollaan tilanteessa jossa vasikat ei kulje, syysteurasruuhkat on vaihtunu ympärivuotisiksi, teurastamot teurastaa puoliteholla, ulkomainen liha valloittaa kaupan hyllyt ja ravintolat JA lihatalojen toimitusjohtajat vetää *****moista liksaa.(tuottajahinnasta en viitsi edes mainita....)
missä vika on? lihan laatuun varmasti tiloilla on alettu panostaa paljon mutta mättääkö teurastamojen brändi? puuttuukko suomessa lihan käsittelyn taito? "kostaako" kuluttaja sen että juuri ja juuri teuraslinjalla kävelevä lehmä muuttuu teurastuksen aikana häräksi, ostamalla brasilialaista? (joka ei häpeä maultaan)
citymarketin tiskillä hk:n tuotteita voi tulla puolasta ja poutun hollannista, kuluttaja ostaa firman nimen perusteella ja kotona (ehkä) huomaa pienellä painetun alkuperämaan, ja kotimaiset lihatalot ikäänkuin totuttaa suomalaisia kuluttajia ulkolaiseen lihaan samalla kun kotimaan tuotanto on ajautumassa vuosisadan kriisiin.
onko tästä solmusta enää mitään tietä ulos vai onko suomi kohta tilassa että ainoat kannattavat tilat on joko brotkoja tai ruokohelpiä?
valameti kauppamiäs nii kovasti hiillottaa että vaihtaas peuraa ventin tarjouskoneeseen, 415 vai mikä olikaan nummeroltaan. onko kellää kokemuksia ko. koneesta? mitä se lie tuumaa jos o 16 mottinen paskatankki perässä ja ylämäki vastassa?
Naapurin jontukkaan vaihdettiin viis kertaa vaihteisto ja samassa ajassa moottoria ei tarvinnu aukasta kun kahestii
KuparisulfaKuparisulfaKuparisulfa....
Harvalla kaiketi on paniikkia, mutta kun hinnassa ollaan jo takamatkalla Eteläeteläsuomalaista myyntimiestä siteeraten " I'm always home when money is coming"
***Hintakilpailu KOTIMAISESTA raaka-aineesta on tervetullutta ja toivottavaa. Siihen on Valion pystyttävä vastaamaan, muussa tapauksessa on aika miettiä mitä on mahdollisesti tehty väärin.
Apemies se osaa kirjoittaa asian juuri niinkuin se on!
paljonko raatilaiset yleensä ajelee "ykköskoneella" ennen vaihtoa uuteen? ittellä tulluna nyt 5ooo tuntia ja alkanu vähän emännälle vihjailemaan että olis vaihtoiässä
mitä yllä olevista myllyistä raati suostuttelis kun alkaa 700 murskasta aika jättään. murska pelanut moitteetta, mutta uusista myllyistä kuulee välillä huonoakin. haybusterista ei oo muuta kun luettua tietoa, mutta vaikuttas aika lupaavalta jos vaan hinta olis inhimillinen. rivakasta ei oo mitään käsitystä. litistystarve vuodessa olis n: 500000 kg