Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - keskisuomi

Mimmottis saa katkenneita pultteja pois jos ne tosissaan vähän istuu. Yksi tapa on saada hitsattua esim prikka kiinni pulttiin ja siihen prikkaan toinen pultti josta pääsee vääntämään. Lähtee jo aika pahakin pultti liikkeelle. Toinen on kuulemma että poraa reiän ja pääsee lyömään tähtimäisen profiilin reikään mistä pyörittää. Kolmas on kuulemma että lämmittää esinettä missä pultti on kiinni jolloin se laajenee ja pultti lähtee helpommin pyörimään. Mutta mitä konsteja on viellä. Onko esim jäähdyttävistä spreistä hyötyä ja onko jotain muita kikkakolmosia jotka on hyödyllisiä.
xxxxxxxxxxx
Jos vähän vahvempi pultti on katkennut,esim.teräsrakenteen pintaa syvemmältä,voi putkensisältä puikolla hitsaamalla säästää kierteet.Pinnapultti tms. on kuumettuaan ja jäähdyttyään öljyttynä putkella väännettävissä pois. :)
Tehontarve ei ole kovinkaan kummoinen. Ja todella kaikki tulee kärryiltä pois, tuo ratkaisu on niin venäläinen kun vain jokin voi venäläinen olla. Paitsi että tuo toimii. :)
zzzzzzzzzz
Tuollaisessa käytössä kelojen vaihdettavat ketjupyörät voisivat olla niinpäin,että alakela pyörii kovemmin.Jos tarvitsee heittotehoa,yläkela nopeampi,jolloin tekee isomman auman,mutta pitkät heinät,narut kelautuvat alakelalle.Kärryn mukana tulee toisetkin rattaat,joilla molemmat pyörivät nopeasti,ei revi,mutta heittää kauas.
Ajattelin rakentaa viljasiilon kakkosnelosesta ja vanerista. Naapuri suositteli ostamaan valmiin metallisen siilonpohjan, jonka päälle voisi rakentaa itse seinät. Netistä ei löydy mitään tietoa. Onko niitä olemassa? Kuka valmistaa?
xxxxxxxxzzzzzzz
Olis kaksi 78m3 haponkestävänä myytyä pirtusäiliötä,ostin vilja säilöksi,en kerinnyt saada käyttöön.
Materiaali jotain erikoisterästä maalattuja punamullan väriseksi.
Toinen pääty loiva kartio,toinen suora,tuotu lavettikuljetuksella.
Kuuntelen tarjouksia 040 5289788 Kari
Nostolaiterunko on vahvistettu alkuperäinen .Etupäähän vain pitempi tappi(alkuperäinen jousitettu).Takapää liikkuu hahlossa pystysuunnassa ollessaan pyörillään,jää kannatuksella vetorugon korvakkeen päälle.Takapään hahlo on tehty pyöriväksi(lukkotappi-ainesputki-runkoputki)
Hahlon vetorungon puoleinen liukupinta kovaa kulutuslevyä.
Kärrynaisaan ei tarvitse jatkoa,vedetään nostolaiterungon koukulla.
Silppuri tulee senverran taaemmaksi,että ylösnostetuna torvi on vetorungon työntövarrenkovakkeen takana(kulmavaihteen päällä).
Pitkäaikaiskäytössä nostovarsien yhdysakseli on kovilla,tein paksusta levystä varsien päälle kiertojäykän ulkopuolisen rungon.
Tein silppurin kiinnityksen Nokkakoneen mallisesti sylinterillä sivullenostettavaksi,jolloin torvi on vetokoukun kohdalla vaakasuorassa.Kuormanviennin ajaksi ei tarvitse mitään irrottaa,ja vetoteho on parempi,koska silppuri on painona.Voi myös ajaa ojanpäälliset kannatuksella.Riitävä 50 ha peltoalalle/1 mies-mullirehua
Tiedoksi.
Aikoinaan ,kun yritin saada tilateurastusta ja -myyntiä luomutuotteille se estettiin virkamiesten toimesta.
Läänineläinlääkäri ilmoitti,että he ovat tehneet alueellisen ennakkopäätöksen,että tilateurastamojen ja -juustomeijereiden toiminta estetään,he eivät lähde siihen ,koska ovat kuukausipalkkaisia. :o
Onneksi ilmoitti,kaikki teurastamot ja juustolat ovat saatu lopettamaan.
Nyt on 10x16 ja toinen antautui kyljestä tänään. Tekis mieli leveämpää mutta kärsiikö ohjattavuus pahasti? 400 kärryn ratas ei mahtunu, kokeilin jo. ;D Ottaa kiinni olkatappiin. Oisko joku vredestein tai vastaava kylvökoneen rengas hyvä?
xxxxxxxx
Itselle laitoin Fordiin 445/45-19,5 perävaunun vyörenkaat,leveä suora vyö,pitkittäiskuvioiset ,alkuperäisen korkuiset.Vanteet tosin joutuu tekemään/keskiöt perävaununvanteisiin.
Suosittelen,ainakin kantavuus riittää,kulkee kuin sukkasillaan :D
Kysynpähän vähän aihettakin liipaten tällaista mahdollisuutta. Kyseessä NH 6640 ja ongelma seuraava: Starttaaminen onnistuu virta-avainta kääntämällä aina silloin tällöin, muuten pitää käyttää tuttua ja turvallista meisseliä ja startata kone solenoidin päästä. Muuten ei asia haittaisi, mutta kun se starttaa aina kun koetat sitä kopin ulkoa - jo sen etukäteen muistaen - tai sitten käy niin kuin yleensä, ettei sitä muista ja istut mukavasti penkille ja virta-avaimesta naks...eikä perkele tapahu mittään!

Onko virtalukko siis paskana ja korjautuis moinen vika uus vaihtamalla? Startissa ei liene vikaa kun lähtee vaikka 30 asteen pakkasella
vinkumatta käyntiin!
Voisko vaihteistossa  käyvä "vaihdepäällä käynnistyksen esto" johto olla katkoksessa pistokkeesta,kun hytti liikkuu,ei sähkö hyppää ???
 
 
Hain teli Samsonin Ruotsista,ostin Ford 7600 tr. ja ajoin satamassa laivaan, ja satamasta kotiin.
Yhdistelmän hinta n.puolet Suomen hinnoista.
Eurot eivät kelvanneet ja vaihtokurssi oli huono siellä.
Kaupat suoraan viljelijöiltä.
Kaikkineen kesälomaviikko.
Kasvintuotanto / Viljavuustutkimus
: 05.04.11 - klo:10:21
Onko viljavuustutkimuksen hinnoissa eroa?
Lisäisin vielä tuohon kasisatasen tietoihin,että on tehty kansainvälisellä tekniikalla,tarvikeosia löytyy.Moot. Valmet  1100 tr. , akselit CAT 930 , Vaihteisto Glarc . pumput Vikkers ,renkaat 17,5x25 . sylintereitähän saa tarvikkeena ,kuin myös tappeja ja nivelpalloja.Joissain on ollut uudesta rasvari, joten tappeja ei kulu.Jäähdyttäjän (syyläri)kiinnitys on huono,täytyis kehittää,mutta vaihteiston jäähdytys on hyvä,vetää ja työntää iltaan asti. 8)
Valmet 800 on hyvä työntövoima ja nostoteho suhteessa painoon.Leveys sopii juuri vaihtolavan sisälle,hevon lannan tyhjennyksessä.
Orbirol-ohjauksen voi täydentää tappiohjauksella,jos siitä on etua,kun rattiohjaus on riittävän nopea. :D
Itselläni oli suora lattia,mutta hake-puru seoksella tehty vinous,pinta kovettuu karkealla hiekalla.Tähän puru-turvetta ainoastaan makuuparren yläosaan,josta se kulkeutuu lantakäytävälle,joka taas tyhjennetään kauhalla viikoittain kesällä.Talvella harvemmin,jäätymisestä johtuen.
Kuivikkeen menekki kolmasosa sekasontaan verraten,koska makuuparsi lämpenee,ja haihduttaa kosteutta.
Tärkeää,-lantakäytävä-kääntöportti-karsinanleveysjako 5 metriä,jolloin kauhalla sopii hyvin kääntymään makuuparteen.
Itselläni oli 4 m.jako , ja kääntymisvaikeuksia 9tn.pyöräkuormaimella,tosin ulkoseinät liukuovilla,josta voi myös kuivittaa,mutta ei tarvitse työnnellä ovia ,jos kääntyy lantakäytävän tyhjennyksen yhteydessä parteen.
Kallistusta makuuparteen saa lisäämällä hiekkaa , joka kovettuu.
Lantakäytävän reunassa ei saa olla mitään esteitä
Laita työntörunko traktorin alle vetokoukkuun,tulee eteen vain sivuttaistukivoimat,ja on helppo kytkeä
 ???Mistä kuivuri n.20ha. kuminalle?Nurmenviljelyn jälkeen ei ole kuivuria eikä puimuria.
Sivuja: [1]