Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 12

Viestit - Tike

Trans-Auto ?
Suurin työ perärepun irroituksessa on jos joutuu lyömään sen akselin irti siitä repun edestä.Se mikä on siinä alhaalla poikittain. Mustahyttisissä ('89) 905:ssa ja 805:ssa reppu ei mahtunut tulemaan akselin yli, jää muutamasta millistä kiinni. Akseli on todella lujassa kylmänä irroittaessa. Pienellä vingulla sitä akselia sain onneksi ohennettua ylälaidasta jolloin repun saa vedettyä akselin yli. Vastaavasti -88 605:ssa ongelmaa ei ole. Tällä hetkellä murheena kun 805:ssa irtoaa pakkalevyjen lukitusrengas kun laittaa seosrehuvaunun pyörimään. Maanantaille olis tulossa uusi lukkorengas... 17500h vasta taulussa.
Löytyiskö joltain skannata manuaalista tai linkkiä 590:n sulakekaavioon?
No oltiinpa siellä eilen mega markkinoilla.Pihat olivat todella liukkaat paikoin.Parkkipaikkoja oli hyvin.Pirullisen kylmä viima pyyhki aukeaa näyttelyaluetta.Tarjouksia oli vähemmän kuin viimeksi.Oliko porukkaa jopa vähemmän kuin viimen.?
Uuden T4 hytti oli valoisa ja tilava.Nyykkärien mahanaluset oli täynnä putkea ja piuhaa,aika onnettomia risupakkoja.Fenttien ympärillä oli hiljaista.
Onko se Ojalan navetta siinä vanhankirkon tienristeyksen lähellä tietä?

Eihän Ojala niin köyhä ole etteikö verhoja olis seinissä  ;D
Onko kukaan viritellyt Alrpo prosessoria tietokoneeseen mistä ei löydy sarjaporttia? Virtuaalisella sarjaportilla ei ainakaan ensi yrittämällä homma lähtenyt skulaamaan. Huoltohemmollakaan ei ollut kokemusta aiheesta. Mikäs on tätä päivää oleva versio tuosta alpro wintoosasta jossei Delproa lasketa..? Autopuolella obd2-kaapeli ainakin pelittää hyvin virtuaalisarjaportissa.

Renki vaan kyselee  8)
http://www.nettikone.com/fendt/930-vario/1373938 Rupes kaduttaan ku naapuri olikin tilannut 936:n..
Puistattaa koko vanhan mallin Lavalin karjaharja. Kaks akselia tuli teetettyä ja molemmat poikki laakerin juuresta. Ajattelin kerran vielä kokeilla ja korvata turhan järeän harjaksien sisuskalun alumiiniseen versioon. Kevenisi huomattavasti. Muuten toimiva kampe, lukuunottamatta muutaman kerran ilman lukitetta auennut pohjapultti ja levinneet harjakset :P Tyhjänpäiväisenä vinkkinä jos harjaksien välissä olevat muoviset välirenkaat tekevät katoamistempun niin muovisesta rumpuputkesta tulee sopivia.
Maidontuotanto ja lihanaudat / Vs: Solut
: 12.12.14 - klo:01:13
Mikä vika kevyt lypsimissä.....on meinaan parit kappaleet
Onko muitakin malleja käytössä  ::)

Ysärillä väärinkäytetyt kevytlypsimet tekivät kauheaa jälkeä... ongelma lienee poistunut

Kerroppa lisää tästä... kiinnostais niinkuin asemalla työskentelevää..? Minä en edes tiedä mitkä noi työaseman lypsimet onkaan. 2000-luvun taitteesta on Delavalin kalaruoto kuitenkin.
Raskaat vai kevyt hylsyt... havaintokuva kiitos!?  :o
Mimmosta matskua ollut ajossa kun ylipainoa noin väkevästi? Tuttavan mukaan pikkutukilla/parrulla ei saanut 3 akseliseen vetäjään täyttä lastia kun painot paukkui kun kuorma on tiivis. Puntari nosturissa.
Tuli tehtyä viikolla pohjanmaa sightseeing kierros. Sievissä katselin että näkyiskö sitä Ojalan navettaa jossain. Löytyihän se. ihan keskellä kirkonkylää (melkein kirkon vieressä) jumalattoman suuri halli ja ainakin sadan duunarin autot siinä pihalla parkissa.
Varmemmaksi vakuudeksi katolla iso kyltti "OJALA GROUP". Siinä!  ;D

Hieno idea tuollainen kyltti. Pitäsköhän minunkin laittaa sellainen? Esim. "Shrekin Läävä"?  ;)

Mut siellä pihalla taisi olla hevimetallia himppasen enemmän kuin siellä pihaton pihalla ?  8)

Ainakin konepörssin mukaan... ;D

Bobbarilla meni navetan taus ja kylän hallit sekaste  8)
miten mittaan yleismittarilla toimiiko traktorin lohkolämmitin oikein, eli onko vastus kunnossa? Mitä lukeman pitää olla, että vastus toimii?  ???

Parista toimivasta lämmittimestä mittasin liittimestä (se paksumpi tappi on suojamaa eli niiden kahden ohuemman väli mitataan). Auton lohkolämppäri näytti noin 90 ohmia, traktorin letkulämmitin 82 ohmia.

Vastus joko toimii tai on poikki (tai maissa, jollloin laukoo vikavirta/johdonsuoja). Eli poikkiolevan vastuksen ohmia lähenee ääretöntä...
Oonkohan mitannu ton kaivurista vai Valmetista...? Kaivurissa lämmitin nimittäin toimii, siinä toimii hehkukin, lataus sen sijaan ei. Mutta Valmetin lämppäri ei toimi ja ääretöntä näytti äsken mitatessa. Jostain sain aikanaan hommattua alavesiletkuun Defan lämmittimen, vanhan eli noin alkuperäisen paikalle. Mutta ei noin suuriin letkuihin taida enää saada?

Valmetissa toimii lataus, kun aikoinaan virittelin siihen Volvon vaihtovirtalaturin. Sen sijaan akkua siinä ei ole, kun kossit harjoitellessaan remonttia pudottivat akun ottaessaan sitä pois. Niin käy joskus... (:

Saa jonkin verran sahata startilla näillä keleillä et saa ton Valmetin käyntiin. Tuttu myy Eurogloben akkuja kylällä, täytyy käydä mittaamassa millainen sopii. Joku 125 Ah on tavoitteena.

Saisko siihen laitettua jotain seuraavista http://www.ikh.fi/tuotehaku.asp?sua=1&lang=1&nav=900100480#!tid18320 . Pyöräkuormaajassa on valmetin 411 ja siihen asensin tuon 2000w Calixin letkulämppärin. Hyvin lämpiää eikä puuttuva hehkukaan haittaa menoa.
Tulikko vuodelta 82 tai 83.. Emäntä kantaa parasta aikaa puita pesään.  :P
Toimisko sellanen pyörätuolin pesuallas siinä?
Eiks se oo 1mk niin kuin 1€? Onko radasta ollut haittaa metsällesi? Roskattu?
Sivuja: [1] 2 3 ... 12