Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 4

Viestit - kawatus

Kääntyvillä jaloilla lähti palmsi mukaan. Tukeva tuntuu olevan kun täydellä ulottuvuudella nostelin maksimi kuormaa niin vähän vain renkaita nostaa mutta ei kaadu kyllä. Kärry on kuitenkin keveä 1-palkkinen 8sx
Kertokaahan mitä etuja ja haittoja on käätyvistä jaloista tai A jaloista?
Kärryn hankinta on edessä ja pitäisi valita tilaako A jaloilla vai ottaako käätyvillä jaloilla.
Semmonen ero oli ainakin että Palmsin kuormaaja oli ylempänä A jaloilla mikä korottaa kuormatilaa. Onko käätyvillä jaloilla huonompi ulottuvuus jos on montun kohalla metässä....
Kerätäämpä tänne yleistietoa paljonko on traktorien kytkimet kestäneet tunteja ja missä käytössä kone ollut, jos tiedossa.
Olisi tarve tehdä ens kesälle traktori varasto 9x12m ja siihen ostoset ristikot. Mistä olette saaneet halvimalla ? Hintaan pitäs sisältyä nipun nosto katolle. Paikkakunta on Raahe
Miksei noin kalliit traktorit ole nelivetoja ?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Saha
: 09.03.14 - klo:19:29
Minä olen kyylä ollut tyytyväinen shindaiwaan.
Muutema vuosi sitten oli sahan osto edessä ja päädyin shindaiwaan koska käytössä oleva saha alkoi lähennellä 30v ikää josta pari ensimmäistä vuotta se oli ihan ammattimetsurin käytössä. Saha toimii edelleen ja siihen ei ole tarvinut tehdä muuta remonttia kuin bensaletku vaihtaa ja tietysti tulpat ja laipat yms.
Ostin shindaiwa 446s sahan ja se on toiminut puolenkymmentä vuotta ilman mitään murheita. Muuteman tankin jälkeen käytin säädättämässä koneen ja sen jälkeen ei ole tehty mitään muuta kuin sahattu. Todella hyvä käynnistyyn ja luottava sana kyllä kuvaa sahaa hyvin. Ainut vika on että se ei ole stihl tai husgvarna ;)
Ongelma poistui ilmaamalla. Piti säätää polkimen puolelta takasin ne kierrokset jotka ensin siitä säädin kun ei enää saanut pojinta niin pohjaan että olis lähtenyt traktori käyntiin.
Paljon on puhuttu traktorien paremmuudesta ja mielipiteitä ja ominaisuuksia on monia.
Mikä traktori on ollut hyvä hankinta tai minkä haluaisit hankkia.
Pikku perustelut mihin työhön ja miksi.

Itsellä tulee mieleen kaikessa kauheudessaan 500 valmet. 10 vuoden aikana ainut vika oli polttoaineen siirtopumppu joka vaihdettiin kerran. Tämä tulee mieleen ehkä siksi että nyt kaikissa vehkeissä tuntuu taas joku paikka hajoavan. Hintakin menee ainakin alle 20Ke ;D   
Pitääpä päivän päälle kattoa tuo työsylinterin puoli. Polkimen päästä löysät otinkin jo pois.
Nestevälitteinen kytkin on. Pitää se ilmailla nyt aluksi mutta kyllä siellä näyttäis jotakin säätömahdollisuutta olevan ite kytkimessäkin olevan.
Onko täällä kukaan säätänyt kytkintä casesta. Pohjasta olevasta luukusta näkyi käpälänpäässä noin 10mm kannalla olevan säätöruuvi mutta kanta oli niin pahasti että saako sitä pyöritettyä vai onko tarkoitus ottaa koko käpälä irti?
Kytkin ei irroita kunnolla vaan rengas vähän liikahtaa kun tarjoaa vaihdetta silmään.
Hehkun testasin ja se toimii hyvin, virtaa ottaa noin 13A ja liekki syttyy 5-10s kuluttua. Mittasin jännitteen myös hytin puolelta ja sinnekään sitä ei tule joten en jaksa enempää tutkia vaan helpompi laittaa 7e kytkin ja rele niin tulee hyvä. Jos löpö ei mene nyt hehkulle niin muutan suuttimilta tulevan paluuputken menemään hehkun kautta. Eli hehkulle muutema sentti letkua ja siihen T haara johon tulee suuttimien letku ja jatkaa siitä paluulinjaan.
Tähän tulokseen minäkin olen tullut vaikka myyvät kyllä tuohon 180e relettä.
Katoin kaikki sulakkeet läpi ja kaikki oli ok. Taitaa olla virtalukossa vika. Tilasin alkuperäiseen nappi riviin yhden napin lisää hehkun kuvalla josta saa hehkutella.
Vaihdoin alkuperäisen letkun tilalle pikkusen pidemmän kirkkaan letkun joka tekee lenkin ja tulee ylhäältä liekkihehkulle. Nyt näkee onko putkessa ainetta.
Minusta vaan tuntuu että jos letkun toinenpää (hehku) on kiinni niin miten sinne letkuun pääsis polttoaine virtaamaan ? Eikö letkuun tule vastapaine joka estää löpön liikkeen varsinkin ylöspäin.
Ei tule hehkutulpalle virtaa ja pitäs löytää rele missä se siaitsee. Yhden releen löysin hytin yläosasta joka napsui mutta se ei ollut varmaan oikea koska se oli ihan normaali rele ja hehkun releessä on ilmeisesti jotain automatiikkaa myös.
Rupesin  sovitteleen metsäkärryä/kuormaajaa casen perää ja tökkäsin liittimet kiinni mutta en saanut öljyä meneen niinku pitäs.
Liittimiähän on 2 oikeassa laidassa ja 2 vasemmassa.
Yhtäkkiä ajattelis että oikean reunan liittimet olis pari ja vasemman toinen pari ja kun vivun laittaa toiseen asentoon ylempään tulis paine ja toisesta tulis paluu.
Paine tuli kyllä mutta paluu öljy ei ilmeisesti halunnut mennä pois.
Sivuja: [1] 2 3 4