Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 4

Viestit - grainfarmer76

Tälläinen ikävä vika vaivaa. Ilmastointi sinällään toimii varsin hyvin, kylmää tulee. Ongelma on että kenno vetää jäähän ja ilmantulo hiipuu.
Kenno sulaa melko nopeasti kun ottaa ilmastoinnin hetkeksi pois.
Konetta on tutkittu huoltomiesten ja omin voimin, mutta vielä ei ole vika paljastunut. Aineet on laitettu oikea määrä, kuivain vaihdettu, vihreä nippondenson termari vaihdettu, paineanturit putkissa mittauksen mukaan ok. Anturit vois tietysti koittaa vaihtaa uusiin? Onko kellään tullut vastaan samanlaista ongelmaa. Kuulin kyllä että näissä on muillakin ollut vaikeuksia. Vissiin Caseih  sama hyttimalli ja niissäkin ollu jotain?
Kyllä kannattaa käyttää jotain joka estää jäätymisen. Mulla jäätyi joskus merkkarin letkut ja voi itku kun etittiin vikaa. Kunnon vaahtoa ei tullu, mutta ei se oikein vuotanutkaan mitään ulospäin. Pakkasneste tuskin pilaa peltoa  noin pienissä määrissä.
Ja niinhän se oli niinkuin joku sanoikin..  pitää olla liitokset kunnossa. Johan alkoi Clarionista asemat kuulumaan, kun sai liittimet kunnolla kiinni. No aika näyttää kun alkaa sesonki kuinka toimii. Maataistelu on nykyään niin tiukkaa hommaa, ettei itseä ainakaan paljon laulata. Toimiva grammari pitää olla!
Juu, pitäisi vissiin soitin uusia ja kaipaisin hyvää vinkkiä.
Kokemukset uudemmista halvoista autosoittimista on että radio on monesti huono.
Mulla on yhdessä koneessa hyvä Blaupunkt, jonka löysin Kangasalan kirppikseltä vitosella. Siinä kuuluu pienemmätkin asemat. Nyt tarvis löytää hyvän, jotta löytyykö suosituksia soittimista?
Niin noin tarkoittanet pumpulta lähtevässä linjassa olevaa paineen rajoitusventtiiliä?
Siellä saattaa olla myös sihti imupuolella joka voi tukkeentua.
Sitte yksi mahdollisuus on että ottaa punpun imupuolelta ilmaa öljynsekaan. Se pää paine venttiili vain pois ja kattoo onko paskaa josain välissä.
Tyhmä huomio onko sielä öljyä tarpeeks?

Joo pitäis aina tarkistaa perusasiat, ennenkuin alkaa epäillä mitään suurempaa. Öljyhän siellä oli vähissä. Ei ole tullut mieleen että se vois olla niin vähissä, että alkaa imemään ilmaa mukaan. Ei ole kuitenkaan vuotanu juurikaan. No oppia ikä kaikki. Tarkoitus oli vaihtaa öljyt ja suodattimet talven aikana. Öljy lisäyksen jälkeen toimii mainiosti. Kiittää ja Kumartaa!
Pakko kysyä täältä kun kone on hydrauliikan puolelta minulle vielä aika tuntematon.
Elikkäs paineventtiili alkoi pitää aikamoista vinkumista ja pärinää. Kaivurin ja kuormaaja toiminta muuttui takkuilevaksi ja tehottomaksi. Välillä toimii melkein normaalisti.
Täytyy vissiin alkaa tarkistamaan paineita ym.. Onko sitten vika pääventtiilissä, LS venttiilissä vai..? Valaiskaa vähän jos kuulostaa tutulta vialta.
 Ei huvittais koko romua purkaa atomeiksi;)   Joku aika sitten meni puomisylinteristä varrentiiviste rikki. Se oli mennyt vähän muruiksi pinnasta. voisko sellaista mennä öljyn mukana johonkin venttiiliin takkuamaan?
Juu itsellä kanssa ollut vähän fordin nostolaitteen huoltoa. Nostolaite nousee oman kokemuksen mukaan ilman hytin nostoa. Nostolaitteen vivut ja mekanismit täytyy säätää ennen asennusta tarkasti. Ohje löytyy Fordin manuaalista. Lisäksi pitää olla työkalut joilla mitataan. Manuaali ja työkalut löytyy varmaan joltakin vanhalta Ford huoltomieheltä. Omassa koneessa ei toiminut enää load monitor eikä työntövarsitunnustelu ollenkaan. Tosin työntövarsitunnustelu ei toiminut uutenakaan. Sain ohjeet ja työkalut lainaksi ja nyt toimii. Hiukan hankala säätää, vaatii hiukan perehtymistä asiaan. Minulla oli itsellä englannin kielinen manuaali mutten sitä tajunnut, mutta suomi manuaalista saa asian selväksi.
Hienot sivut oot saanu tehtyä. Hyviä kuvia ja tarinaa josta on varmasti monelle apua. Hieno pikkupaali logistiikka sinulla, briteillä taitaa olla samanlaisia systeemejä käytössä? Lisää vaan juttua samaan malliin.
No niin.. kiitti vaan vinkistä, näppäsin kaupat käytetystä jyrystä. Sitte näkee miten kulkee omilla mailla.
Kovasti näitä on kehuttu agronetissä ja sitten on se toinen puolisko joka sanoo ettei tällä tee mitään.
Homma vaan on niin, ettei kehtaa kovin kalliisti vuokramaita salaojittaa.
Salaoja-aura on ollut suunnitelmissa jo ainakin 10v . Ei oo vaan saanu hankituksi, nyt olisi taas ajankohtaista. Tulisi pikku korjailuihin ja lisä ojituksiin. Paljon on juttua pirttisen jyrystä aika positiiviseen sävyyn. Nyt on toinenkin ehdokas KL / Jykevä Aimo Kortteen valmistamana. Pitää kysyä olisko jollain kokemuksia kumpi parempi?
Onko jyry kevyempi vetää kuin jykevä? Jykevän hallinta helpompaa lisäsylinterillä? Miten toimii jyryn kuitukääritty putki kun maalaji on hieno hieta? Tässäpä kysymyksiä, mutta ei kysyvä tieltä eksy, tai miten se meni..
Onko tietoo, löytyykö näihin suodattimia tarvikekaupoista? Lähinnä hydraulipuolelle ja myös raitisilmasuodatin pitäisi vaihtaa. Moottoriinhan löytyy suotimia vaikka kuinka.
Jos joku on löytäny, niin mistä kysyis. Alkuperäiset ei ainakaan oo liian halpoja (voi tietty olla hintansa väärtejä).
Sitten vielä toi penkki, oon miettiny uutta. Näyttäis että on ehkä merkiltään KAB? Mikähän malli? Vois ostaa samanlaisen, niin sopis kahvat suoraan kiinni ilman kikkailuja.
Kertokaapa jos joku tietää.
Jaaha :(  saatat olla oikeassa, ettei kannata sotkea käsiään clarkin punaisissa öljyissä. Otin yhteyttä Koneosapalveluun, siellä tuumasivat että ulkoapäin ei saisi tehtyä mitään. Loota korjaamolle ja asentaja purkaa ja tutkii. Sitten lasketaan mitä maksaa. Yleensä 3000-6000e. Joo semmosta..
Mites nää momentinmuunninlaatikot toimii  yli 10000h ajettuna siirtymillä? Kuumeneeko? Miten pitkiä matkoja voi ajaa?
Löytyykö muunninlaatikon tuntijoita? Ykkönen nykii hiukan. Mahtaako olla joku ohjaus/venttiili vika ? Myyjä sanoo, että muilla vaihteilla toimii ok. Laatikko taitaa olla ehkä 6+3 Clark ? Jos vika on ohjauspuolella, niin pystyykö sitä korjaamaan laatikkoa irrottamatta? Ei tekis mieli ostaa, jos on kovinkin hankala ja kallis vika..
Itsellä kokemusta S300 mallista ja ei voi kun kehua. Maalauskin on ollu ok. 20" pyörät tosiaan ehdottoman hyvä varuste ja myöskin matalanosto kannataa ottaa lisävarusteena, jos tälläistä on hankkimassa.
Tälläinen laite olisi etsinnässä ja nyt kun kylvökiireet hellittää pitäisi alkaa etsimään sopivaa.
Mieluiten sais olla linkku, mutta ehkä nelipyöräohjatut ja muutkin käy.

Lännen c100, c200, 740, 860 nämä ehkä kiinnostais eniten.

Valmet Hymas 9000 Miten toimii varaosapalvelu?

New holland lb115/ case ovat vissiin aika samoja laitteita?

Jcb 4cn/cx

Kertokaas mitä kannattaa tarkastella eri koneista.
Sivuja: [1] 2 3 4