Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 14

Viestit - Waltteri

Mulla on vaan muistikuva että Volvossa kotelo on täytetty rasvalla? Mutta eikös monissa muissa merkeissä käsketä vaan luukun kautta joskus sivelemään rasvaa hamnaskehälle?
Kun eikait tuolla suurta merkitystä ole kunhan jotain liukasta on välissä kun kierrosnopeus rattaissa on aika mitätön?
Siis laitoin rasvaa käännön koteloon, en todellakaan laakeriin 😁
Onkos tietoa kuinkas paljon 180blc Volvon käännön kotelossa pitäisi olla rasvaa ja mistä sinne vesi pääsee?? Huomasin tuossa että kotelossa ei ollut kuin vettä. Imasin  veden sieltä pois ja laitoin 20 kg rasvaa tilalle mutta nyt sitä näkyy työntyvän jo osa pois kääntökehän välistä? Ilmeisesti yli täyttö.  Mutta lähinnä tuo veden pääsy ihmetyttää... mistä välistä se tunkeutuu?
Näkyi kammion yläosan tela rutistuneen, millainen operaatio vaihto?
Kai siinä jokin toleranssi on? Eikait se täysin välyksetön voi koskaan olla?
Telakaivurin kääntökehän välys, mikä normaalia? Kaikki pultit ehjiä mutta ylävaunu lonksaa vähän. Kyseessä siis 20 tn kone. Välystä ei huomaa itse kaivaissa mutta viereltä katsoessa  huomaa...
Nostolaite ja tosiaan vaikka säiliö keulalle. Jos yhtään pieniä lohkoja ja vielä pylväitä niin hinattava hanurista. Itselle ajoi vähän aikaa urakoitsija hinattavalla ja vitutti armottomasti myrkyttämättä jääneet kohdat kun rikat reputti. Jäi yllättävänkin isoja alueita pylväiden ja pikkulohkojen takia myrkyttämättä. Nyt toinen urakoitsija uudella nostolaitevehkeellä ja on hyvä.
Kun kaasuttaa polkimella vaikka vaihteisto vapaalla, tuntuu ainakin että kierrokset reagoi täysin normaalisti poikineen? Tää oire tuli aika äkkiä... en tiedä auttaako sitten vaihteiston kalibrointi mitään? Mutta ärsyttävä on, hyvin!
Missähän vika kun versu on alkanut ryntäillä suunnanvaihdon jälkeen? Siis kun vaihdat suuntaa tai lähdet kytkimellä niin kun veto on jo kytkeytynyt ja kun painat nopeuspoljinta. Tuntuu että ensin vauhti ei kiihdy yhtään ja kun painat poltinta lisää niin sitten yhtäkkiä ryntää ja sitten mennään... hirvittää oikein polkasta aina... vinkkejä?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Kobelco 235
: 12.12.18 - klo:08:20
Millaisia kokemuksia 2000 luvun alun kobelco 235:stä? Onko niin sanotusti luotettava kone? Mitä heikkoja kohtia koneesta löytyy ja kuinka hankala huollettava lyhytperäisenä? Millainen hydrauliikka hallinnaltaan ja kenen tekemä hydraulipumppu(kawasaki)? Entäs moottori, Mitsu? Ajomoottorithan näissä ilmeisesti aika lujia verrattuna pienempiin malleihin?
Mistä kevytketjut edullisesti kokeeksi? Koko 600 22.5
Miten olis nastat?

Nastoists apu kärryissä aika mitätön, renkaat lukittuvat sen verran helposti
Onko kukaan kokeillut laittaa traktorin telikärriin ketjuja jarrulliselle akselille? Tehoja varmaan haukkaa pirusti mutta pysähtyminen olisi varmaan paljon tehokkaampaa kuorman kanssa? Nää nykyajan traktorit reilulla massallaan ja nastarenkailla kyllä yllättävän hyvin kulkee peilijäälläkin mutta pysähtyminen on vähän perseestä etenkin alamäessä. Kommenttia...
Koneet, laitteet ja tekniikka / Kaivurit
: 27.10.18 - klo:20:47
Kysymys telakaivureiden varaosahinnoista: missä halvimmat ja kalleimmat jos puhutaan -00 -10 välisenä aikana tehdyistä koneista. Kokoluokka 20tn. Se jo tiedossa että Komatsu ihanan kallis ja Volvo taas edullisimmasta päästä..
Älä edelleenkään ainakaan khp:tä. Aiemmin onkin jo lueteltu osa ongelmista, ja lisää tullut. Viimeinen oli kun kompressoriin tuli joku vika, ei laakereihin : syttyi palamaan kun kuumeni niin paljon ja sytytti muutkin johdot palamaan päältänsä. Tod.  lähellä oli ettei koko traktori palanut, onneksi tulin juuri pihaan ja vesiletku oli lähellä... Niiiiin paska laite. Eikä tehokkaan riitä näillä keleillä. 😠 ota siis alkuperäinen...
Sivuja: [1] 2 3 ... 14