Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 137

Viestit - Jorma Jaakkola

Vapaa sana / Vs: Kauvatsan RKP
: 13.03.15 - klo:20:17
Satakunnasta RKP:llä neljä ehdokasta eduskuntavaaleissa, joista kolme Kauvatsalta. Siellä lienee alle 1000 asukasta (900?), joten joka kolmassadas kauvatsalainen on RKP:n eduskuntavaaliehdokkaana?

En tiennyt ko. puolueen olevan niin aktiivinen niillä main?

Ei pidä paikkaansa, että Kauvatsalta olisi kolme ehdokasta.

Plättilänmaa, jossa Claes asuu, ei ole Kauvatsaa.
Saas nähdä saako Suomi esitystä aikaan ollenkaan EU:lle. Kaikkien iltalypsyjen äiti meneillään. Ei luultavasti päätöstä tänäänkään.

Eikös olisi jo aika vaatia petos selvitettäväksi?

http://jormajaakkola.fi/141%3An%20ja%20142%3An%20EY-luonne

http://jormajaakkola.fi/Petoksen%20taustoja

Vapaa sana / Vs: Maakuntamalli
: 14.02.14 - klo:22:43
Maakuntamalli on demareiden tavoite, jo yli 20 vuoden takaa.

Sitaatti kotisivultani http://jormajaakkola.fi/kunta-%20ja%20sote-uudistus:

>>
Lukekaapa, mitä Kalevi Sorsa kirjoitti kirjaansa "Uusi itsenäisyys" (1992). 

Sivulla 261 olevan sitaatin pitäisi avata vasemmistolaistenkin silmät:

    ”Julkisen sektorin tehostaminen on uusi tehtävä. Se on kehitettävä kilpailukykyiseksi yksityiseen sektoriin nähden. Tämä on nimenomaan sosialidemokraattien tehtävä, koska kukaan ei epäile heitä julkisen sektorin romuttamis- ja yksityistämispyrkimyksistä. ”

    Sitaatti sivulta 71:
    "Euroopan yhteisöissä on jo ollut nähtävissä, että samalla kun kansallisvaltiot menettävät poliittista ohjausvaltaansa ja merkitystään, vahvat talousmaakunnat nousevat esiin."

Kuntaministeri Virkkusella on kaksi päällekkäistä kuntamallia:

- Kuntien liitosselvitys yli 20000 asukkaan kuntien perustamiseksi ja luonnosvaiheessa oleva kuntien pakkoliitoslaki, jolla muutaman kaupungin kehyskunnat pakotetaan liittymään kaupunkiin.

 
Katainen, Urpilainen ja Virkkunen ovat hokeneet: "Tarvitaan vahvoja peruskuntia."
Sorsa kertoo jo vuonna 1992 aiheesta VAHVAT TALOUSMAAKUNNAT.

    Sorsan kirjasta sitaatti sivulta 72:

    "Toisaalta minulla on asiasta varsin vakaa ennakkokäsitys: kun suuret asiat päätetään riittävän kaukana, läheisistä - ja yksilön kannalta ehkä niistä tärkeimmistä - asioista voidaan paremmin päättää kunnissa ja maakunnissa."
<<

Toinen sitaatti samasta aiheesta:

>>
Maakuntien Euroopasta kertoo myös sitaatti Eduskunnan pöytäkirjasta sivuilta 4285-86

Valtiopäivät 1991 Torstaina 9. tammikuuta 1992.

Aiheena tuolloin oli vuoden 1992 budjettikäsittely pääluokasta 26. Puhujana Tuulikki Ukkola, joka jo näytti tietävän jotakin EY:n tavoitteesta. Lukekaa Ukkolan puheen lopusta lihavoimani teksti.

Tuulikki Ukkolan puhe:

    "Suomen hallinto ja keskitetty hallintoideologia on peräisin Ruotsi-Suomen ja tsaarin-Venäjän ajalta. Eurooppalaista ideologiaa siinä ei ole, vaikka Eurooppaan olemme menossa. Eurooppalainen hallintomalli perustuu maakuntien itsehallinnolle.

Tärkein peruste maakuntahallinnolle on kuitenkin sen ideologia eli se, että uudistus kasvattaisi ja vahvistaisi kansalaisten vaikutusvaltaa. Se palauttaisi kansalaisten luottamusta politiikkaan, yhteisten asioiden hoitamiseen, ja sitä kautta myös instituutioihin: eduskuntaan, kunnanvaltuustoon jne.

Maakuntaitsehallinto on myös ainoa keino olla yhteistyössä yhdentyvän Euroopan kanssa. Suomessa on viimeinkin hyväksyttävä se tosiasia, että Euroopan yhdentyminen vähentää kansallisvaltioiden roolia ja korostaa itsenäisten ja omaleimaisten maakuntien suoria yhteyksiä."
<<


Lisäksi useat nuoret parit ottavat talolainan lisäksi hieman ylimääräistä “remontti” lainaa, eikä sitä oteta vain taloa varten, vaan ihmiset kiinnittävät talojaan ottaakseen lainaa ja ostaakseen tällä rahalla muita asioita. Osa jopa ajattelee tienaavansa asuntojen hintojen nousulla sitä enemmän mitä kalliimman talon rakentaa tai ostaa ja siten mitä enemmän velkaa ottaa. Velka kuvitellaan varallisuudeksi.

Pelottavaa porukkaa nämä velalla “tienaajat” ? Sama asenne pääministeriä myöten.

Kannattaa myös katsella vaikkapa tämä video, jos ei ole vieläkään sisäistänyt mistä pankkien uloslainaama raha on peräisin.http://www.youtube.com/watch?v=hwpX3h3bcoc


Luin tänään myös Rahoitustarkastuksen ohjetta luottolaitoksille (16.1.1996).
Ohje on voimassa "toistaiseksi".

Kysymys oli lainojen arvopaperistamisesta eli myymisestä kolmannelle osapuolelle.

Velallisten kannattaisi käydä pankissa pyytämässä velkakirjojaan nähtäväkseen.
Jos ei näytetä, on todennäköistä, että Jutta Urpilainen on "takuuttanut" ne Suomen valtion lainojen vakuutena.


https://idiotiantyranniasta.wordpress.com/2014/02/10/suomen-talous-on-asuntokuplan-varassa/

Ohessa eräs Suomen Pankin tutkija tunnustaa selkokielellä, että maan talous on asuntokuplan varassa.

Suomen Pankki 2012:

“Suomen viime vuosien asuntomarkkinakehityksen ja siihen liittyneen kotitalouksien velkaantumiskehityksen kestävyys on maamme talousnäkymien ja niihin liittyvien riskien kannalta tärkeä kysymys.


Luin tänään myös Rahoitustarkastuksen ohjetta luottolaitoksille (16.1.1996).
Ohje on voimassa "toistaiseksi".

Kysymys oli lainojen arvopaperistamisesta eli myymisestä kolmannelle osapuolelle.

Velallisten kannattaisi käydä pankissa pyytämässä velkakirjojaan nähtäväkseen.
Jos ei näytetä, on todennäköistä, että Jutta Urpilainen on "takuuttanut" ne Suomen valtion lainojen vakuutena.



https://idiotiantyranniasta.wordpress.com/2014/02/10/suomen-talous-on-asuntokuplan-varassa/

Ohessa eräs Suomen Pankin tutkija tunnustaa selkokielellä, että maan talous on asuntokuplan varassa.

Suomen Pankki 2012:

“Suomen viime vuosien asuntomarkkinakehityksen ja siihen liittyneen kotitalouksien velkaantumiskehityksen kestävyys on maamme talousnäkymien ja niihin liittyvien riskien kannalta tärkeä kysymys.

JOS ASUNTOMARKKINAKEHITYKSESSÄ TAPAHTUU VOIMAKAS KÄÄNNE, MENETTÄÄ TALOUTEMME SITÄ KESKEISESTI VIIME VUOSINA TUKENEEN VOIMAN, joka vaimensi vuonna 2009 tapahtuneen syvän kokonaistuotannon pudotuksen vaikutuksia mm. työllisyyteen. Useissa kehittyneissä talouksissa rupesivat asuntohinnat laskemaan ja kotitaloudet purkamaan kasvaneita velkataakkojaan finanssikriisin alkaessa. Jos näin käy Suomessakin, kääntyy yleinen talouskehitys vääjäämättä selvästi heikompaan suuntaan.”

lähde:  BoF Online 2 • 2012

Noin siis lukee tuossa sivulla 16

http://www.suomenpankki.fi/fi/julkaisut/selvitykset_ja_raportit/bof_online/Documents/BoF_Online_02_2012.pdf


Jokos jorma on lukenut suomen pankin tiedon annon.


Suurkiitos apilas linkeistä!
En ole lukenut.

Tämän Suomen Pankin luototuksen historiasta 1868-1992 (varsinkin julkisen sektorin luotoksesta 1990-luvun lamassa) luin tänään ja tulostin (liitesivut 130-131) pdf:stä sivut 170 ja 171.
Kannattaa katsoa taulukkoa.
Tässä linkki:
http://www.suomenpankki.fi/fi/julkaisut/tutkimukset/keskustelualoitteet/Documents/DP_26_1995.pdf

Laittomaan Valtiovakuusrahastoon laitettiin runsaat 21 miljardia markkaa kesäkuusta joulukuuhun vuonna 1992.
Sen pidemmälle tuo rapotti ei kerro. ETA-jäsenyys hyväksyttiin 27.10.1992 jolloin keskuspankkirahoitus oli ehdottomasti kiellettävä.

Setelirahoitus loppui Valuuttalain muutokseen loppuvuonna 1985.
Mitäs lainaa sitten annettiinkaan?
Löytyy sivulta 170.
Ulkomaanlaina oli vekseliluottoa.


 Tiällä vongataan kiinalaisten pöytiin, mutta... http://yle.fi/uutiset/stubbin_lempilapselle_team_finlandille_kylmaa_kyytia_kiinasta/7088794


Kataisen, Alahuhdan ja Stubbin kehitelmä Team Finland loukkaa Keke Rosbergin ja Kelle Möllerin perustaman Team Finlandia Ky:n oikeuksia.
Team Finlandia Ky perustettiin alunperin Suomen viennin edistämiseksi autourheilun avulla.

Keskustelin asiasta pääministeri Kataisen kanssa tämän vierailessa Porissa.
Katainen väitti, että oikeusministeriö oli tutkinut, että Team Finland -nimitys voitiin ottaa käyttöön.


 Y-tunnus tuli voimaan    07.11.1988       
Kaupparekisteriin merkitytty   19.10.1988

Keken jätettyä yrityksen Kelle harjoitti tiedotus- ja mainostoimintaa.
Kaikki maatalouden artiklat 138-144 ovat siirtymäkauden tukia.

Kyseisten artiklojen oikeudellinen luonne selviää tästä Korfun sopimuksen sisällysluettelosta, jossa ei ole sijaa tulkinnoille.

Otsikko VI osasto Maatalous

on pääotsikon "Neljäs osa : Siirtymätoimenpiteet" alla ja ko otsikon VI osasto Maatalous alla on otsikko      "1 luku Kansallisia tukia koskevat määräykset", jonka perässä on artiklat 138-144. Sivunumerona maatalousartikloissa eli lakiteksteissä on 46.



Timo Kaunisto tunnusti jo 16.1.2009 asian, mutta silti valtakunnan viralliset tulkinnat ovat toista mieltä.

Videon kuvaus Voitto Haavisto ja leikkaus Jorma Jaakkola.

http://jormajaakkola.fi/sites/default/files/Kauniston%20paljastus.mp4


Jaa ,olen ajatellut että koko liittymissopimuksen solmimiseen on liittynyt tulkinnallisia  seikkoja Suomen perustuslaista ,mutta antaa olla.

 Mitä tulee maataloudesta tehtyihin  sopimuksiin ,niin ellei voida osoittaa että neuvottelussa olisi tehty sellaisia virheitä joita voitaisiin tarkastella juridiikan kannalta ,voidaan vain todeta että meitä on vedetty höplästä .
Tilanteen ollessa tällä mallilla ,asialle  tuskin voidaan tehdä enää mitään .


Onkos jäänyt tekstit lukematta sivultani
http://jormajaakkola.fi/Petoksen%20taustoja ?

Kerron Kuosmasen kirjan ja UM:n virallisten asiakirjojen perusteella enkä suinkaan musta-tuntuu-juttuja.
Kuosmanen kertoi kaikki yksityiskohdat, miten huijaussopimus tehtiin.

Perustuslakia ei voi tulkita. Perustuslakia ei voi muuttaa muuten kuin vaikeutetussa säätämisjärjestyksessä. Nimenomaan maatalouden päätösvallan siirtäminen maan rajojen ulkopuolelle oli hallitusmuodon 2 §:n eli vallan kolmijaon vastaista.
Mutta maatalouden päätösvallan siirtäminen maan rajojen ulkopuolelle oli kepukaunaisten demareiden haave.

Mistään tulkinnoista ei ole kysymys, sillä EU-sopimukseen liittyy maatalouden päätösvallan siirtämistäkin selvempiä valtiopetoksia.


Pettäminen, vaikeneminen ja valehtelu eivät kuulu demokratiaan. Totuuden salailu ja ongelman siirtäminen tulevaisuuteen oli vaalipetos EU-kansanäänestyksessä.

Virheitä ei ole tehty. Petos ja totuuden salailu oli harkittua, eikä siinä ole tulkinnallisuutta. EY-sopimus on maatalousartiklojen osalta laki, jota ei voi tulkita.
Siirtymäsäädös on siirtymäsäädös. Sitä ei tulkinnalla voi muuksi muuttaa.

Ainoa "tulkinnallisuus" on se, että EU-jäsenyyden aikaiset ministerit ilmaisseet oman "tulkinnallisuutensa" 141-artiklan luonteesta.

Tottakai Ahon hallituksen keskeiset ministerit ja presidentit Koivisto ja Ahtisaari tiesivät petoksen, koska EY-virkamies Antti Kuosmanenkin sen tiesi kirjaansa vuonna 1999 kirjoittaa.

Tottakai 141-artiklasta tehtiin mediassa tulkinnallista, koska MTK:n puheenjohtaja oli kyseisen sopimuksen Mauno Koiviston juoksupoikana eli Suomen maatalouden EY-neuvottelijana tehnyt.
Eihän totuutta voinut kertoa, sillä oli Härmälän kannalta parempi, että selvästä sopimuksesta tehtiin "tulkinnallista". Näin voitiin syyttää EU:ta tulkinnasta.
Jossakin vaiheessa Härmälä syytti ministeri Kalevi Hemilää. Hemilä puolestaan kirjoitti, että Härmälä itse teki sopimuksen ja kirjoitti artiklat.
Hemilä tietää, koska oli itse mukana.

Yksikään media ei tähän päivään mennessä uutisoinut, että 142-artiklakin on siirtymäkauden tuki.

Ensimmäinen tieto siitä, että 141-artikla on siirtymäkauden tuki, tuli tiedoksi Maaseudun Tulevaisuuden pääkirjoituksen vieressä Petri Sarvamaan kirjoituksessa "Taas on se aika" 16.8.2013.

Timo Kaunisto kertoi totuuden jo 16.1.2009 141-kriisikokouksessa Huittisissa, mutta media vaikeni.
Ylen Varsinais-Suomen toimittaja kieltäytyi silloin uutisoimasta asiasta. Tiedän, koska keskustelin toimittajan kanssa.

Minun mielestä kannattaisi tutkia onko Wienin yleissopimuksessa tai Yk.ssa vastaavaa  kansainvälistä sääntöä esim. valtiosopimuksista . Voin olla harhateillä ,pitäähän ne kuitenkin ratifioida kansallisesti  :-\

Miten Wienin yleisopimus ja YK:n valtiosopimukset liittyvät  Suomen valtiojohdon kotikutoiseen petokselliseen ja salattuun toimintaan 141- ja 142 -artiklojen taustalla?
Vapaa sana / Promerit.netissä
: 01.11.13 - klo:11:37

Promerit.netissä on linkki kotisivulleni, jota äsken päivitin
http://www.promerit.net/2013/10/video-141-ja-142-artiklojen-ey-oikeudesta/

Tämän päivän Satakunnan Kansan pääkirjoitus on otsikoitu:

    Komissio otti niskalenkin Etelä-Suomen 141-tuista

Alaotsikko:

    Maatalous: Suomen esitys Etelä-Suomen kansallisista tuista myötäilee komission juristien vaatimuksia. 141-tuki ajetaan haudan partaalle.

Sitaatti tekstistä:

    “Maa- ja metsätalousministeri Jari Koskisen (kok.) johdolla laadittu Suomen esitys todellakin hyödyntää EU:n säädöksiä. Unionin iso maatalousuudistus antaa tähän entistä paremmat eväät.

    Märehtijöiden 141-tuki loppuu kokonaan ja siirtyy vuodesta 2015 maksettavaksi tuotantoon sidottuna tukena EU:n yhteisestä potista. Suomi ei kuitenkaan saa tätä varten EU:lta lisää rahaa, vaan joutuu nipistämään hehtaaritukia. Tästä seuraa uusia järjestelyjä.

    Rajusti putoavat sikojen ja siipikarjan tuet sekä puutarhatuki aiotaan ujuttaa EU:n siirtymäkauden asetukseen, artiklan 149a Suomi-pykäläksi.”

–-

Kuinka kauan petosta vielä jatketaan?

Olisi jo aika kertoa julkisesti totuus 141- ja 142-artiklojen petoksellisesta taustasta, salailusta ja EY-oikeudellisesta luonteesta.
Avaan uuden topicin aiheesta, kun se edellinen meni vähän jankkaamiseksi kuin Jaakkolalla rytisalissa, ei tahdo päästä siitä Kuisman kirjasta yli  :'(

Kiitos avauksesta!

Totuuden julkituominen on siis jankkaamista.

Keskeisen EY-neuvottelijan kirja "Suomen tie EU:n jäseneksi" kerättiin pois myynnistä välittömästi ilmestymisen jälkeen. Kuosmanen kertoi minulle, että vain parikymmentä meni niin, ettei saatu takaisin. Niistä 10 on jaettu MTK:n pääkallonpaikalla Esa Härmälän toimesta.

Kuosmasen kirjan kovin paljastus oli yksi lause, joka löytyy sivulta 123; luku ”21.30 EU alkaa vesittää”:

    ”Aivan täysin tyydyttävään ratkaisuun ei silti päästy, sillä kansallisia tukia koskevat määräykset jäivät liittymisasiakirjassa siirtymäjärjestelyjä koskevaan lukuun.” 

Tämän luettuani lähdin selaamaan Suomen liittymissopimusta (Korfun sopimus), joka on Suomea koskeva EY-laki.
Tätä kirjaa ei ollut Suomessa suomen kielellä myynnissä. Kustantaja on EIPA eli EY:n virallisten julkaisujen toimisto, jolla on yksinoikeus EY:n virallisiin kirjoihin.
Kirja tilattiin EIPA:lta Hollannista.

Kirjan selaamisella ei löytynyt mitään, mutta sisällysluettelosta löytyi.

Ei tarvitse olla juristi todetakseen kaikkien maatalousartiklojen oikeudellisen luonteen. Pelkkä sisälukutaito riittää.


Minkä pääotsikon alla ovat "Kansallisia tukia koskevat määräykset" eli artiklat 138-144?





http://yle.fi/uutiset/valtakunnanoikeudessa_tuomittu_juhantalo_rikkoi_20_vuoden_hiljaisuuden_-_video/6896285?autoplay=true

Kiitos jeep!

Kaikki ei olekaan sitä, miltä näyttää.

Juhantalon haastattelussa tuli esille kysymyksiä herättäviä asioita.

Tässä uutinen ja alla asiallinen keskustelu.
http://www.promerit.net/2013/10/23127/



Sivuja: [1] 2 3 ... 137