Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 5

Viestit - Ylermi

http://www.finnsco.fi/pages/suomi/tuotteet-ja-tilaaminen/puhdistusaineet/tynnyripumppu.php
Mistäpä sais tuommoisia pumppuja?
Tuolta pitäis tilata 20kpl kerralla ja aivan niin montaa en tarttis.
Ettei olis imusarjassa oleva välijäähdytin tukkeunnut?
Ne siirtopumput on kulutus tavaraa.. Kannattaa pitää yhtä hyllyssä varalta...
Olis tarvis seuraavanlaiselle sovellukselle.. osaankohan selittää riittävän sekavasti? (pe iltana)
Koitetaan.. elikkäs tarvitaan gps pohjainen sovellus, mistä näkyy mitä on tehty, missä on tehty, kuka on tehnyt?
Lisäksi se pitäisi olla helppo käyttää..
esim. vaikka traktori lähtee suorittamaan tehtävää. Tehtävä sisältää vaikkapa auraamista, polanteen poistoa, hiekoitusta, lanausta, niittoa, raivausta, yms, yms.
kaikilla työvaiheilla voisi olla eri hinta. Osa hommista veloitettaisiin tunti perusteisena, osa vaikkapa kilometreittäin.. nappia painamalla työvaihe muuttuu..
Samalla sovelluksella pitäisi pystyä seuraamaan kuljettajien työaikaa..
Siitä pitäisi saada tosite laskun mukaan..
Tarvittaessa, vaikka karttaan piirrettynä kellon aikoineen..
Koneisiin esim. älykänny, mihin kuljettaja kirjautuu sisään aloittaessaan työvuoron. gps piirtää karttaa, merkkaa täppejä kellon aikoineen.
Kuljettaja aloittaessaan uuden työvaiheen painaa työvaiheen mukaista nappia näytössä, gps merkkaa taas.. vuoron lopuksi kirjaa itsensä ulos..
Tiedot tallentuu johonkin palvelimelle, mistä ne on otettavissa työaika kirjanpitoa/laskutusta varten.. vaikka karttoineen..
Elikkäs, olisikohan tämmöstä olemassa? Jos on, niin mistä vois tiedustella??
 

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Nastat
: 26.12.15 - klo:18:04
Itellä kokemusta vaan "oikeista" työkone nastoista useammassa traktorissa, jota kyllä voin suositella muillekkin.
Joskus -90 luvulla laitettiin ensimmäiset ja näillä näppäimillä -14 viimeiset...
25mm pitkiä ja liki 1000kpl per traktori(6 kpl/ripa) maksaa noin tonnin asennettuna.
Auraus hommissa missä kone kulkee aina puhtaalla pinnalla, niin nastat tuo turvallisuutta työskentelyyn varsinkin lauhoilla.
Traktorit on meillä kesällä pää-asiassa turvetuotannossa, niin ei nastojen pysyminenkään ole ollut ongelma.
11mm ofan ketjuja on myös kokeiltu, mutta ainakin meidän tapauksessa kuluminen tosi nopeaa. Ei päästy edes koko talvikautta ketjuilla, ennen kuin ne oli kuluneet jo korjauskelvottomiksi ja samalla ketju jyrsii renkaan rivat pyöreäksi. Kevytketjut jätettiin kokeilematta kokonaan.
Nykyään on lumiurakoita vähennetty ja voimavaroja suunnattu muualle johtuen lumityön heikenneestä kannattavuudesta.
Mutta jos joskus tulevaisuudessa meillä vielä lumiurakointi lisääntyy, niin hankin itselle työkalun nastoitusta varten.


 
Kyllä valtran ilmastoinnissa teho piisaa, kunhan huolehditaan kennojen puhtaudesta.
Pölyisissä olosuhteissa kennon pinnalle tiivistyvä vesi ja pöly tukkii kennon muutamassa päivässä. Katon aukaisu on monelle "konemiehelle" ylivoimainen tehtävä. Tosin minustakin sen huoltamisen/puhdistamisen olisi voinut järjestää paremmin.
Meinasin kirijoittaa tähän jotaki näsäviisasta siitä, että se osottaa täyvellistä osaamattomuutta tekniikasta jos ei oo vuosikausiin osannu kaivata rasvaus mahollisuutta johonkin, minkä on nyt vuosien päästä löytäny.... vaan jätänpähän kirijoittamatta... 
Ittiä ainaki kiinnostaa uuvet vermeet niin (Jo ennen hankintaa), että joka ikisen pellin nostan ja kurkin miten se voima etenee.. siitäki voi jo hiukan tehä päätelmiä, missä maholliset voitelukohteet sijaitsee...
Tuossa näkyy mittakaavaa, kolme lapaa per mylly. Näitä kuljetuksia tullut jonkinverran ja paljon tulee, suattaapi kasitiellä joillakin hermoja kiristellä tulevana kesänä...

Konehuonekin on tosiaan "linja-auton" kokoinen, on vain vähän leveämpi ja korkeampi :o

https://www.youtube.com/watch?v=-4PSVlKnOfw

Tässä puretaan Laivaa, ei montaa siipeä pikkupaatin kuormaan mahdu :)

https://www.youtube.com/watch?v=TgSJIxRNSPY

Aiemmin runkopalikkaa, neljä pötköä peräkkäin ja konehuone nokalle.

https://www.youtube.com/watch?v=V8Gr_ZSu4X8

Pitäisi olla vielä pienempiä ja tiukempia nuo liikenne ympyrät, niin loppuisi tuo tuulimylly vouhotus ainakin sisämaassa!!!
Pitää kuvauskopteri vielä varustaa koiratutkalla, että löytyy..
Saa siitä stanadynestäki, boschin 1044 kärjillä ja vakio turbolla 274hv ulosoton tapista.. Akaan dieselille vaan käynti..
Kotimaistakin kuvaa löytyy. On vaan nopeaa tuntitaksalla.

https://www.youtube.com/v/PAP87_oGxFM%26fs=1%26autoplay=1

https://www.youtube.com/watch?v=zRsGhY4tzeE


https://www.youtube.com/watch?v=f76txwIfdtY

Toiset tarttee S- vatran toisille riittää 70 luvun ihmeet samoihin suorituksiin. 8)

Ei muutakun urakoimaan parikymppiä tunti, kun kone on jo maksettu ja alvia ei tarvii ottaa.

Seuraavan tuiskun jäläkeen tarvii jo väkevämpiä vehkeitä aukaisemaan tietä. Ei taija enään mennä kontulla ku kiemurtelee jo muutenki..
Katalysaattorithan voi ja pitääkin tyhjentää.
Äläkäähän yleistäkö.. Se ei sitä meinaa, jotta jos ite saa tukia, että toinenkin sais..
Minä en ainakaan saa.. Enkä oo koskaan saanukkaan..
Kerran reilu parikytä vuotta sitten meinasin hakia työllistämis tukea, mutta kuulosti niin hankalalta  niinkö työvoima viranomainen olis joutunu sen omasta pussista maksamaan, niin jätinpähän senkin hakematta..
Toisaalta en panis pahakseen, vaikka joku tulis mulle tuki euroja tyrkyttämään.
Onkohan minun henkilöllisyys paljastunu, ku eilen uhosin ottaa IF:iin yhteyttä vakuutus asioissa, niin tänään IF:n aluepäällikkö soitteli ja tarjoili vakuutuksia.. ;)
On. Parista koneesta on poistettu ja samalla poistui monta murhetta..
Sivuja: [1] 2 3 ... 5