Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 4

Viestit - potatofarmer

Mulla on vm 06 130 agrotroni ollu uudesta asti ja se nopeutettiin takuuajan jälkeen ja nyt mittarissa 6000 tuntia ilman mitään pakkaongelmia, joku katkaisin siihen laitettiin mikä ohittaa rajoittimen ja se kulkee mittarin mukaan 55 kmh mutta todellinen on 50kmh
Mulle niistä on hyötyä koska on useampia yhteiskoneita
Kyllä noissa Pumissa on yhteiset perä ja hydrauliöljyt siinäkin mielessä menty huonompaan suuntaan.
Tota rasvaria oon ittekin miettiny on vain jääny toteuttamatta ,ehkä tulevaisuudessa on meinaan pitokone toi cvx
Terve mulla on cvx 195 -07 ollu vuodesta 2002 englannista uitettu kone ja siinä suurin ongelma ollut ensimmäisten 4000 tunnin aikana laiminlyödyt huollot.

Ensinnäkin etuakselin rasvaus oli unohtunu lähes kokonaan ja koska se on mallia erillisjousitettu siellä niitä rasvattavia niveliä löytyy ja samalla kuluvia kohteita ,

oli päässy jo niin pahaksi ettei puslaamallakaan saanut enää tiviiksi.

Muuten toi etujousitus on paras millä oon ajanu kuhan muistaa ne reilut 20 nippaa rasvata päivittäin, sitten mitä muita ongelmia on ollut niin öljyvuotoja

hydrauliikassa ja vaihteistossa, tällä hetkellä kone on pajalla koska neliveto paukuttaa jostain yli ja jarrut on loppu.

Traktori on kyllä varmaan yksi parhaista portaattomalla laatikoilla varustetuista koneista mitä markkinoilla on ollut sen verran itellä perspektiiviä että nykyinen

ykköskone NH 7,210 AC  ei istu läheskään yhtä hyvin käteen vaihteiston toiminnan kannalta , niin ja niistä ajotunneista tuossa on mittarissa 7000 h , mutta vähän

 epäilyttää että sieltä puuttuu tunteja.

Jos löydät kohtuu tunneilla olevan koneen ja mieluummin ei englannista uitetun niin suosittelen hankkimaan .
Ostin 2 vuotta sitten Englannista tuodun sisarmallin kylläkin malli cvx 195 ja tulin siihen tulokseen ettei enklannissa ainakaan öljyä ja vaseliinia myydä, mistä johtuen koneeseen joutunut tekemään paljon remppaa.

Osat löytyy agritekilta ja ovat suht. suolaisen hintaisia, tuohon carraron aksilaan joku tuossa edellä viittasi ja mielestäni se jousitus siinä on todella hyvä mutta siitä löytyy noin 20 nippaa ja niitä todellakin on syytä rasvata muuten tulee kallista jälkeä.

Vaihteisto on todella miellyttävä ja helppo käyttää (voi laittaa myös vanhan isännän matkaan lyhyellä opastuksella).

Mun kone on Commonrail moottorilla ja sitä piristettiin ltr:n ohjelmalla tänä talvena ja nyt pitäis olla 240 hv tapilla , mutta ei se tehon lisäys antanut läheskään samaa tuntua kuin powershift laatikkoisessa,kone kulkee 50 kmh 1900 rpm joten maantiellä suht vähäkulutuksinen.

Kone on varustettu Triman +6.0 kuormaajalla ja se liikkuu kuin unelma ilman kierroksia , mutta haittapuolena on koneen kankeus kuormainkäytössä.

Loppuyhteenvetona pomminvarma portaaton hyvällä ergonomialla varustettu suht. hiljainen ohjaamo ja mielestäni myös sisudiesel keulalla ihan ok. Jos löydät hyvän huoltohistorian omaavan enemmänkin ajetun yksilön niin uskallan suositella.
Kuinkas näissä vogeleissa kestää kulutusosat esim. kärkipalat,nykyisissä kvernelandeissa niitä saa ruuvata yhtenään.
Aurojen vaihto olis ajankohtainen ja vaihtoehtoina on tällä hetkellä vogel xms 850 st hd vario sälesiivellä ja veitsileikkureilla tai lemken variopal 7 samoilla varusteilla.

Lemkenissä kestää ainakin noi kulutusosat hyvin, Säätyykö vogelissa ensimmäinen viilu muiden mukana vai erikseen en saanut kauppiaalta oikein vakuuttavaa vastausta.

Vogelin iso plussahan on toi hinta ,mutta kun halvalla ei ikinä oo hyvää saanu??
Lemkeneitä on tuttavapiirissä useita ja hyviä auroja tuntuvat olevan, miinuksena  niissä on paino.
Mulla on tollanen 06 mallinen kone ollut uudesta asti ja oli vakiona oikein nuhapumppujen kuningas, mutta nyt ollu jonku vuoden säädettynä 165 heppaan ja on todella mielekäs peli on notkea ja tehokas.

Käyttö on sekalaista, istutuskoneen vetoa keväällä,kesällä vedetään ruiskua ja syksyllä perunakuormia sekä kynnetään.

Vikoja ollut vähän, mittaristo vaihtoon takuuaikana,ilmastoinnin termostaatti. Ilmastoinnin kennon jäätyminen jonkinlainen ongelma kuumimpaan aikaan sattuu yleensä ruttoruiskutusten aikaan jäätymään useasti päivässä.

Vanteet on heikot korvat repeilee, jos itte olisin nyt ostamas ottaisin kiinteillä vanteilla.
Kuormaajaa ei ole mutta notkea se ainakin olis siihen käyttöön.
Kasvintuotanto / Vs: Onko pottua nostamatta
: 05.10.11 - klo:21:27
Tänään sitten luovutettiin ja se noin 5 hehtaaria jäi peltoon,mahdottomalle ei voi mitään.
Edellä kyseltiin pitääkö peruna kuivattaa ja pitäähän se mieluummin pihalla katon alla pari päivää tuuleentumassa ennen varastoon ajoa, mutta kun ei ole sitä avokatosta niin pitää vain yrittää tuulettaa varastossa mahdollisimman paljon kaikilla talosta löytyvillä puhaltimilla.

Asiasta toiseen tuliko konerikkoja , mulla meni yks nappulamaton akseli poikki ja sattui onneks löytymään lähistöltä uusi.

Kyllä siinä pohjanmaan isäntien pellon lanauksessa vain olis itua, sen vaan taas huomas kun yritti 5 päivää lapio pelillä saada vesiä notkoista ohjailtua ojiin,mutta kun ne koneet on niin ihanan kalliita.
Kasvintuotanto / Onko pottua nostamatta
: 04.10.11 - klo:22:40
Paljonko on vielä pottua nostamatta ja paljonko on jäämässä märkyyden takia peltoon , mulla jää noin 5 hehtaaria.
Kaiken kaikkiaan ollut todella haastava syksy , joillain lohkoilla on käyty 3 kertaa ja silti on jäänyt osa lohkoa nostamatta.
Miten ranskalaiset koneet ylipäätään.Miten nuo pitää koneitaan?
Hintataso ainakin omasta mielestäni ei ole UKhon verrattuna mitenkään edullinen.

Itselläni ainakin rajoittaa ranskankielen osaaminen (je t'aime> kyllä tuollakin pärjää pitkälle mutta
ei varmaan konekaupassa).

Ranskan koneissa sama hankaluus koukun kanssa kuin saksalaisissakin.

Ranska on iso maa ja monenlaista aluetta, saksan/sveitsin reunaa ei juuri noista maista erota, etelämpänä sitten taas eteläisempi meininki.



Ostaa koukun sieltä saksasta tai ranskasta samalla ku koneen ostaa! Saksassa esim. deutzin koukku maksaa 2500e kaikkine hiluineen ja suomessa vähä yli 5000e! Ei kauaa tarvi miettiä mistä sen ostaa ;D Ja deutzin osille löytyy yksityinenkin tuoja, joka hommaa osia saksasta ;D
Mikä on tämä yksityinen osien tuoja rupes vaan kiinnostaan, on meinaan osat hinnoissaan yrmyllä
Wuhlmauksen huonoin puoli on ettei sillä ole arvoa käytettynä toisin kuin grimmellä joka menee kuin kuumille kiville käytettynäkin.
Wuhlmauksessa on ainakin se rakenteellinen ero grimmeen nähden ,että nostomatto jatkuu yksmittaisena siilimatolle asti,grimmessä on 2 erillistä mattoa ennen siilimattoa jotenka tarha katkee pakosti välillä tästä on suuri etu vaikeissa olosuhteissa.
Vielä se suurin haitta nostopää on väärällä puolella vihreässä.
Kiinnostaa tommonen traktori ja saattoi jo löytyä sopiva yksilö vuosimallia 04,mihin kannattaa kiinnittää huomiota,mahdolliset tyyppiviat ym.


http://www.konedata.net/Traktorit/dfAgrotron210.htm
Eipä näytä huonoja puolia juuri olevan,pitäs korvata toi nykyinen 135 D-F joka on palvellu lähes 10 vuotta muokkaus ja yleistraktorina tilalla.
Toi 235 on vähän turhanki raamikas,mutta eipä olisi heti jäämässä pieneksi niinkuin tämä nykyinen on nyt jääny.
Multaus hommat hoituu kotimaisella 90 luvun tekeleellä. ;D



Asia ei tietysti mulle kuulu mutta, kannattaako hävittää hyvää pienempää kuutos konetta joka on pian 10v ja jos paljon on viä tuntejakin kertynyt ja hyvässä kunnossa ja ennenkaikkea toimiva...  ;D
Siihen tulokseen tullu että jos kauppa isommasta syntyy niin 135:en jää myös taloon,on se sen verran verraton kuormaajatraktori verrattuna tohon valtraan.
Kiinnostaa tommonen traktori ja saattoi jo löytyä sopiva yksilö vuosimallia 04,mihin kannattaa kiinnittää huomiota,mahdolliset tyyppiviat ym.


http://www.konedata.net/Traktorit/dfAgrotron210.htm
Eipä näytä huonoja puolia juuri olevan,pitäs korvata toi nykyinen 135 D-F joka on palvellu lähes 10 vuotta muokkaus ja yleistraktorina tilalla.
Toi 235 on vähän turhanki raamikas,mutta eipä olisi heti jäämässä pieneksi niinkuin tämä nykyinen on nyt jääny.
Multaus hommat hoituu kotimaisella 90 luvun tekeleellä. ;D
Kiinnostaa tommonen traktori ja saattoi jo löytyä sopiva yksilö vuosimallia 04,mihin kannattaa kiinnittää huomiota,mahdolliset tyyppiviat ym.


Ainoa miinus on munmielestä se ku ei saa konepeltiä kerralla auki, vaan se purkautuu osissa... vai onko se jo tällä uudemmalla konepellillä joka aukee kokonaan...? eiks 2004 tule 210 230:pin tilalle...? Kerran oon ollu 2003-vuoden koneen kyydissä joka oli 230 MK3 ja meno oli todella tasaista  ;D Yhteen siltaan johon oli n.10cm koroke ni sanoin kuskille et meinaakko tosiaanki ajaa tuohon täysiä 54km/h ni se sano et joo o ole ihan rauhassa ja yritin olla ni meni hienommin ku moni henkilöauto siitä yli ;) ku jollain 150:sellä deutzilla siitä olis menny täysiä ni olis varmaan tuulilasista lentänyt pihalle  :o
On uudella keulalla ja malli tais olla 235,kone on ulkomailla pitäis vaan lähtee kattomaan.
Onhan tossa valtralla toi 260 mutta se vuosimalli ei taida pitää kutiansa ja hinta ihan hirvee.
Sivuja: [1] 2 3 4