Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - ohuj

Agrotronissa ilmeisestikkin vaihdekepissä "kierrosten haistelija anturi", vetää jonkun johdoista väliin katkaisijan, niin ottaa isoimmalla vaihteella täydet kierrokset.
40km/h versio 650/65r38 renkailla kulki omaan mittariin 58km/h.
Tosin katkaisija pitäisi napsauttaa aina takaisin normaalille, kun rupeaa pienentämään pikavaihteita, voi ilmeisestikkin rikkoa pakat tai vastaavaa.
camon rail koneiden sielun elämää ei voi verrata vanhojen jakajapumpulisiin – on anturia moneen lähtöön joku niistä reistaa.

Niin oliko tehoboksi jos on niin johdot takaisin vanhaan malliin – ohjelmoimista kyllä puhuttiin eli siis on alkuperäinen moottorinohjaus jota on bittinikkaroitu?

Ei ole tehoboksia. Tietokoneella lyöty uutta ohjelmaa sisään.

Tässä melkein naapurilla ilmeisestikkin samalla tekniikalla oleva ohjelmoitu vehje ja tekee kylmällä koneella samaa. Epäili, että joku vikatila menisi aina päälle, joka suojelee moottoria vaurioilta

Jos otetaan tuollainen keskiverto kasariraktori, niin minkälaisia muutoksia pitäisi siihen tehdä, että se tekisi samanlaisia temppuja.

Ihan vaan kysyn sen vuoksi kun ihmettelen, miten te kestätte noita nykykoneiden vikoja koodeineen ja boksineen.

Esim. noissa perus kasarirunkuttimissa on monissa possin järjestelmät sähköisissä nostolaitteissa. Niihin saa varaosia paikallisesta s-marketista. No ei ihan, mutta ne kaikki osat ovat korjattavissa ja ovat saatavilla jostain elektroniikkapuljusta. Netistä puhumattakaan.

Toiminta perustuu enemmän suoraan logiikkaan, kuin ohjelmoitavaan "älyyn". Eikä näissä uusissakaan raktoreissa tarvitsisi olla mitään erikoisuuksia, jos kaikkea graaffia ja kuvaa ei työnnettäisi kosketusnäytölle.

Mukavuudenhalu ja kärsimättömyyshän se ajaa noihin. :D Ei nyt täysin, mutta osittain.
On +50km/h, jousitukset, tehokas hydrauliikka, ilmastointi ja muuta 'hienoa', noita ei tuon ikäisissä vehkeissä välttämättä/ollenkaan ole tarjolla.
Omalla kohdalla näissä traktoreissa ei loppujenlopuksi kauheasti ongelmia ole ollut. Valtra sylkee vikakoodia lähes viikoittain, mutta virrat pois ja uudestaan päälle, niin ne katoaa.
camon rail koneiden sielun elämää ei voi verrata vanhojen jakajapumpulisiin – on anturia moneen lähtöön joku niistä reistaa.

Niin oliko tehoboksi jos on niin johdot takaisin vanhaan malliin – ohjelmoimista kyllä puhuttiin eli siis on alkuperäinen moottorinohjaus jota on bittinikkaroitu?

Ei ole tehoboksia. Tietokoneella lyöty uutta ohjelmaa sisään.

Tässä melkein naapurilla ilmeisestikkin samalla tekniikalla oleva ohjelmoitu vehje ja tekee kylmällä koneella samaa. Epäili, että joku vikatila menisi aina päälle, joka suojelee moottoria vaurioilta

Ei saa tarpeeksi soppaa. Kait se huoltaja suorattimet ja banjot katsoi.
Polttoaineletkut vaihtoon. Jostain vuotaa ja ottaa ilmaa.
Oli tosissaan huollossa silloin samalla, kaikki suodattimet jne. vaihdettiin. Banjoista en tiedä.
Pitää kahtoa letkujen kuntoa.

paskaa tankissa, joku mälli vierailee imuputken suulla ajoittain, useimmiten sieltä siirtopumpun tulopuolen banjossa tukko, viimeksi sampo 680 kiukutteli puintien aikaan. Siellä oli tulopuolen banjoliitin ruumenia täynnä.
Tätä pitää tutkiskella.

Ei taida saada pensaa.
Mikäköhän siellä mahtaa ahdistaa, jos paskaa ei systeemistä löydy. Suuttimet? Pumppu?

Lisäyksenä vielä, vika katoaa, kun käynnistelee uudestaan x kertaa. Joskus ensimmäisellä, joskus neljännellä.
Massikkaa piinannut jo pitkään tehojen häviäminen, tieajossa ja pienemmissäkin vauhdeissa kuorman kanssa esim. lietekärryä mäkeen vetäessä.
Vääntö katoaa lähes kokonaan yhtäkkiä, yleensä silloin, kun tiellä ajaa 40km/h, eli sen mitä kone kulkee. Hävittää myös tyhjiltään ajaessa.
Huoltomies ei vikaa löytänyt, tosin ajeluillaan vikaa ei ilmennyt.
Kyseessä dyna-4 vm.12, ohjelmoitu lisää tehoa, lämmöt pysyy mittarin mukaan kurissa.
Löytyisikö keltään tietoa mikä mahtaa vaivata?
Täytyypä nuo siivota. Ei ole aloittelijana tullut mieleenkään, eikä kyllä kokeneemmalla kuskilla tai huoltomiehelläkään, kun tätä ongelmaa on jo pohdittu aiemminkin.
Elikkäs 355 Uniwrap tykkää katkoa muovia hullunlailla, toisinaan taas toimii ongelmitta.
Yleensä takaapäin katsottuna oikea käärintävarsi ja rullien ollessa viimeisillään kumpikin varsi katkoo, muovina rani.
Voiko vika olla mahdollisesti vaan muovissa? Onko mitään tehtävissä?
Muuta muovia ei nyt ole testiin, eikä paalaimen vaihto ole vaihtoehto.
Katoppa varsin ne ryömintävaihdevivun "napukat" (ne, jotka vipu painaa pohjaan), että ovatko jumineet tai toimivatko. Sillon antaa vikakoodin, jos napukka ja vipu ovat eri asennossa.
Eikö se sitte huoli aluetta päälle, kun ei lähe liikkeelle? Versussahan pitää aina valita joku vaihealue, kun ryöminnän ottaa pois.
Joo, sieltä löytyi jumittunut napukka. Välkytys ja koodi katosi, kun raplasi sen vapaaksi. Kiitoksia paljon, tästä viisaampana jatkamaan!
Ei kanssa tietoa ko koodista, kokeilepa napakasti siirtää ryöminnältä
Normaaliasentoon, ( kait ei anturiin yllä vaihteensiirto)
Toinen keino on käyttää hetkeksi aikaa päävirrat pois,
Tää kyllä kuittaa 99% vikakoodeista, näin oman versun kokemuksista.
Lähti liikkumaan normaalisti kun vaihtoi ryöminnältä pois ja käynnisti uudelleen. Koodi ja vilkutus näkyy vieläkin.

Katoppa varsin ne ryömintävaihdevivun "napukat" (ne, jotka vipu painaa pohjaan), että ovatko jumineet tai toimivatko. Sillon antaa vikakoodin, jos napukka ja vipu ovat eri asennossa.
Eikö se sitte huoli aluetta päälle, kun ei lähe liikkeelle? Versussahan pitää aina valita joku vaihealue, kun ryöminnän ottaa pois.
Täytyy katsoa noita napukoita tarkemmin, vähän vilkaisin aiemmin.
Valtrasta löytyi huoltokoodi 008152--02--003 ja ryöminnän valon vilkutus isännän jäljiltä. Ei myöskään lähde liikkeelle jos ottaa ryöminnän pois. Jostain syystä koodia ei löydy kirjasta, eikä netistä, eikä huoltomieheen ole nyt saatavilla yhteyttä. Sattuisiko joku tietämään tuosta koodista jotain?
Sivuja: [1]