Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 5

Viestit - apumies

Täällä taas viimesen päälle Ponsse mies ( yli 20 vuotta ponsseja) vaihto loputkin Jontikkaan , ajokoneet olleet heillä Timperijä jo jonkin aikaa. Vaihtelu virkistää sanotaan. Sama kuin eukon vaihossa, muutos on varma , puoleen tai toiseen.
Tais ollahii piinattu rellu......
Jo isommilla renkailla puimurissa saadaan kulkua parannettua huomattavasti, taakse ainakin suurimmat ripakuvioiset mitä mahtuu ja isommalla moottorilla että vauhtia riittää pehmeellä. Uutta ostaissa saa edullisimmin nää varusteet joilla pärjää kyllä aika pitkälle. Ehkä jossain rahti koneessa neliveto kannattava, märkänä syksynä voi nostaa hintaa kun muut ei saa puitua, normikeleissä lisäkuluna omistajalle. Yksi neliveto kylällä kyllä riittää äärioloja varten.
Komia peli.  Ps. Otetahan ennenkun sammutahan.
Tuli eilen kuolattua 800 Pollen switcbackkii 164 matolla. Hinta oli melkeen sama kuin lisäverot. Arvatkaa kumpaan laittasin mieluummin roposet ? Piti pahimpaan tuskaan Skiduu testata nurmipellolla.
Siin Vako lehes on Jontikan haju mukana , siks Tero petty.
Veikkaisin että jonkun vuoden päästä  käy vuokrille kuin maitokiintiöille, hinnat laskee tukien tahtiin. Niin ja luopujia alkaa tulla enempi mistä seuraa suurempi tarjonta .
Joka Kiuruveillä Kivikosta peltoa raivaa , se kyllä varmasti tarvitsee sitä. Ei se ihan helposti eikä ilman tule urakka-koneillakaan , jos ei kuka usko se ei ole peltoa tehnyt. Hattua nostan näille raivaajille ja pyllistän hömppäheinän kasvattajille ja muille kateellisile kädettömille venkuloille.
Ei lavetin vedossa traktorin jarrut riitä, ellei kärrissä oo jarruja . Parempi lavetissa kunnon jarrut kuin pelkästään traktorissa. Ihan tappovehkeitä nää omateko lavetit ilman jarruja. Eräs tuttu otti kunnon kyydit kaivurin kanssa kun tuli kuorma-auto kapealla tiellä vastaan ja eikä traktorissa ollu jarruventtiiliä kärryn jarruihin. Hyvä ettei käynyt pahemmin kellekkään.
Ihan pöljän hommaa tuo on ruveta Suolahdessa tekeen portaattomia, kun emo yhtiöltä löytyy valmis ja koeteltu laatikko, tekisivät vaan niitä moottoreita siellä eikä mitään voimansiirtoja kun ei kuiteskaan taidot riitä.
Näitä reilusti piristettyjä alkaa tosiaan löytyä vaihtokoneista aika paljon. Jontikat lähes järestään, neuvoohan jo myyjä kuinka helposti siitä saa voimaa lisää. Valtteriin ei kannata paljoa lisätä tehoja, muuten laatikko paukkuu, kumma kun eivät Suolahdessa raaski tehdä kunnon voimansiitoa vaan laitetaan edelleen mopon rattaita. Erääseen Nyykkäriin isäntä laitatti lähes 100 heppaa lisää, johan rupes vetään mutta , vaihteisto ei kestänyt . Ei ollu menny remontit takuuseen jostain kumman syystä. Itellä ollu ajatuksena lähinnä pieni piristäminen ettei tule turhia remontteja .
Toimiiikos kyseisen firman ohjelmoinnit miten käytännössä, onko tullu ongelmia kalibrointien ym. juttujen kanssa. Vai oliskos Muukkosen tai jonkun muun ohjelmat parempia, kehukaa ja moittikaa.
Maidontuotanto ja lihanaudat / Vs: EP-verot
: 02.11.10 - klo:11:57
Mitenkäs paljon niitä äyrijä sitten oli, joko miljoona luokassa ?
Mites se puuma on pelittänyt, Kp-traktorilla tais olla vielä esittelykone
myymättä. Hinta oli tippunut ovh.sta aika paljon, kuinkahan noitten hinta jatkossa säilyy käytettynä vähän mietityttää.
Noita ac malleja vielä aika vähän suomessa, yks ainaski 7070 ac löytyy
Agritekin vaihdokeista. Oli ajettu muutama sata tuntia kun lähteny vaihtoon, tietääkö joku tapauksen ?
Sivuja: [1] 2 3 ... 5