Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3

Viestit - Jan79


Itse lopetan kaivinkonetyöt kokonaan jahka saan koneen myytyä juurikin nykyisen hintakuopan takia. Voi senkin ajan sitten käyttää johonkin toivottavasti tuottavampaan työhön.

Täälläpäin kun alkaa tuo uusi E18 motari valmistua niin hyvää päivää täällä on kohta kaivinkoneita vaille töitä. Ostettu koneita työmaata varten mutta kun tie on valmis, seisoo täällä koneita joka toisella pihalla.
Itse en kyllä uskaltaisi ostaa minkäänmerkkistä uutta lumikonetta vaikka huomiseksi saisi.

No jos urakoita on niin pakko olla koneet millä tekee työt jos niitä nyt sattuu olemaan.

Tarkoitin että LUMI konetta itselleni kun talvet on mitä on. Eri asia jos on hyvät sopimukset tai riittävästi muuta käyttöä. Uusillakin olen kyllä ajanut ja mukavia ovat. En ole sanonut että uudet on paskoja.

Olen samaa mieltä osittain. Mutta tuskin kukaan tai ainakaan moni lähtee ostamaan uutta konetta jos niitä töitä ei ole tarpeeksi. Niin kauan kun saat itselle palkan, kuskille/kuskeille palkat, koneet maksavat itsensä ja mielellään jää pesämunaakin vielä ja ollaan plussan puolella niin sehän on sitä yrittämistä. Vielä kun kaikki koneilla töitä tekevät tajuaisivat ettei oman etunsa takia kannattaisi lähteä polkemaan hintoja..
Itse en kyllä uskaltaisi ostaa minkäänmerkkistä uutta lumikonetta vaikka huomiseksi saisi.

No jos urakoita on niin pakko olla koneet millä tekee työt jos niitä nyt sattuu olemaan.
Ja niin tippui John Deere vaihtoehdoista pois. Kuulin myyjältä tänään että toimitusaika on niin pitkä että jos nyt laittaa uuden tilaukseen, ehtii tammikuussa saada koneen. Ehkä jos hyvin käy, voi onnistua jopa joulukuussa. Joo-o.. lumikonetta ei uskalla tuolla toimitusajalla oikein ottaa.

uusi Deutz on kyllä mielenkiintoinen, muualtakin olen kuullut, että hinta on aika suolainen. Mielestäni sen hinnan pitäisi iha jo myyntimäärienkin takia olla Casen luokkaa (täällä ainakin halvimpia).

Paljonko on Deutzin hintaero muihin? Vielä viimevuonna mainostivat, että halvalla lähtee. :D Niin ja minkä mallinen Deutz kyseessä?

Kyllä.. Deutzin pitäisi olla kilpailukykyinen mutta valitettavasti ei ole. En ole yhtään yllättynyt että niitä myydään ehkä pari kappaletta vuodessa jos sitäkään. Uudesta TTV 7250 Deutzista sain tarjouksen ja voin kertoa että siinä missä vastaavan kokoisen John Deeren tai Casen hinta on verollisena, alkaa siitä Deutzin hinta verottomana. Eli jää melko paljon kalliiksi. Lisäksi jos marginaalimerkin huoltoverkosto on niin suppea mitä se deutzissa on, on todella vaikea perustella millään asteella hankintaa vaikka tuote olisikin hyvä.
Kovasti eri merkit kutittaa mielipiteitä. On kyllä pakko sanoa että onkohan kärkkäimmillä haukkujilla itsellä edes mitään kokemusta ainakaan uudesta T4 valtrasta? Just nuo "8000" sarjan ikävöitsijät on jäänyt aika pahasti ajasta. Hieman turha on ikävöidä mennyttä aikaa. Omalla paikkakunnallani ainakin Valtra on se yleisin merkki ja kyllä näyttävät kestävän työntekoa.
Kaikilla olen ajanut eikä mikään valtamerkeistä ole oikeasti huono. Se vaan on mukava käydä sohaisemassa merkkiuskollisten muurahaispesää ja katsella kun kusi lentää. :D

Välillä pitää sohaista joo mutta kyllä ajoittain oudoksuttaa että joitakin merkkejä saa ilman kokemuksiakin haukkua mutta sitten toinen merkki onkin ihan eri asia.  En itsekään kannata mitään mustavalkoista merkkiuskollisuutta. Omat kokemukset, koneen luotettavuus ja huollon toimivuus/saatavuus ja hinta.. Kyllä se on kokonaisuus mikä aika pitkälti ratkaisee hankinnoissa. On itselläkin tällä hetkellä Valtrasta, John Deerestä, Case Pumasta sekä Deutzista tarjoukset. Tosin Deutzin tarjous jopa hieman huvittaa.. tuote varmasti ihan hyvä mutta hintaeroa muihin ei vaan voi selittää oikein millään. Pumaa pitäisi päästä nyt lähipäivinä koeajamaan ja myös Jontikkaa. Valtraa ajoin ja pakko se on vaan sanoa että kyllä on uusi T4 ihan älyttömän hyvä ajaa.

Mielipide on kuin peräreikä, oma on se kaikkein paras. Kaipa jotkin asiat riippuu kuskin pituudesta ja mihin on tottunut mutta omaan makuun tuo T4 sattuu näppiin todella hyvin. Jontikasta myös hyvä kokemuksia mutta ei ole päässyt juuri kaupankohteena olevaa mallia koeajamaan. Aiemmin Jontikkaa ajaneena ja uutta koeajaneena tuskin vastaava erinomainen ajettavuus sekä käytettävyys tule ihan yllätyksenä.
Kovasti eri merkit kutittaa mielipiteitä. On kyllä pakko sanoa että onkohan kärkkäimmillä haukkujilla itsellä edes mitään kokemusta ainakaan uudesta T4 valtrasta? Just nuo "8000" sarjan ikävöitsijät on jäänyt aika pahasti ajasta. Hieman turha on ikävöidä mennyttä aikaa. Omalla paikkakunnallani ainakin Valtra on se yleisin merkki ja kyllä näyttävät kestävän työntekoa.

Meillähän oli viime syksynä koeajossa T174 Versu. Täytyy kyllä sanoa, että se oli aivan eri kone. Moottorista ei kuulunut enää minkaanlaisia sivuääniä (räminää, kitinää), jarrut olivat kevyet ja herkät, kytkin oli paljon parempi, polkimien sijoittelu parempi, erittäin ketterä, etukuormain (66) oli soviteltu paljon paremmin  (ei enää "tuulitunnelia", ja ulottuvuus parempi). Lisäksi vaihteisto toimi aivan eri tavalla. Sitä oli jotenkin vaan helpompi hallita ja vaihteet kävi käteen ihan eri tavalla. Vaikea selittää, mutta pääsyynä varmaankin kädelle luontevampi "vaihdetikku" ja paremmaksi hiotut ohjelmat. Suunnanvaihdin toimi myös paljon paremmin, eikä "töksähtänyt" kertaakaan, vaan lähti aina liikkeelle nöyrästi "sukkasillaan". Ohjaamo oli myös laadukkaan ja mukavan oloinen.

Eli ovat kyllä hyvän koneen saaneet Suolahdessa värkättyä. Vaikka Valtra onkin amerikkalaisten omistuksessa, arvostan kyllä suomalaista työtä. Valtra työllistää paljon Suomessa, ja haluaisin kuitenkin suomalaista tukea. Tietysti itseäni henkilökohtaisesti vituttaa tuo nykyinen kone, eikä sitä enää kauaa katsella. Kovin tuo uusi malli kiinnostaisi, mutta ei oikein ole järkevää vaihdella konetta parin vuoden välein, ja maksaa persaukisena hirveitä välirahoja. Uuden koneen osto on meidän kohdalla nyt myyjän ja jälkimarkkinoinnin käsissä - siis se, että ottavatko ne tosissaan meidän nykyisen koneen vikoja ja ominaisuuksia, vai ovatko vaan rahaa perkeleesti vailla. Jos kuuntelevat, ottavat vakavasti ja tulevat vaikka hiukan vastaan välirahassa, niin varmasti tulee T4 meillekin. Vaan jos ovat perinteikkäästi rahaa vailla, eivätkä paljoa kuuntele, niin silloin en ainakaan jatka kotimaisuuden tukemista uudella koneella. Silloin myös muut merkit tai joku muu käytetty kone on todennäköisempi vaihtoehto.

Minä kävin ajamassa sekä T234 sekä T214 Directiä ja pakko sanoa että uusi T4 on kyllä hieno kone. Ajettavuus on todella hyvä. Käsinoja jakaa mielipiteet, tai paremminkin hydrauliikkalohkojen ohjaus "napit" mutta en tiedä onko ihmisten pituudella merkitystä saati käsien pituudella mutta itselleni ovat ihan sopivassa paikassa...

Joo kyllä se on jälkimarkkinointi mikä ratkaisee aika paljon koneiden hankinnassa.. Tästä syystä en kertakaikkiaan edes vilkaise Keskon liikkeiden pihoille.
mikähän mahtaa olla versun ja direktin hintaero? ihan uteliaana kyselen

Kulkee aika käsi kädessä hinta T234 versulla ja T214 directillä.
Toisessa T214D takana 3500h ja toisessa 615h.. toimiivat eikun ajoa.
Empä versuun vaihtais, vaikka just yksi oli kokeiltavana.
Tosin tää versu/direct keskustelu lienee yks niitä ikuisuus aiheita.
Kuka laittaa rahansa mihinkin..

Ikuisuus kysymyksiä niinpä.. On siis kyllä Versusta sekä Directistä tarjoukset. Tykkäsin kyllä directistä ajossa. Ei vaan pääse kokeilemaan siinä hommassa mihin kone tulee.. Tietäisi jaksaako 214 työntää tien päällä auraa samalla tavala kuin 234 versu. Mukava kuulla että on ainakin joku jolla toimii.
Onko täällä millaisia kokemuksia uuden T4 sarjalaisen directistä? Kestääkö jo?

Täällä tarjoukset sekä T234 sekö 214 Directistä. Niin ja 6215r Deerestä myös.

Kestääkö direct jo vai onko Versu varmempi valinta?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: fastrac
: 09.02.16 - klo:10:21
Olisiko jollain kokemuksia näistä uudehkoista Västäräkeistä. Auraus ja hiekoituskäyttöön olisi tuollaiselle tilausta. Tai oikeastaan traktorille tuo olisi vaihtoehto.
On se sääli. Täällä pihassa -97 Hiace jossa mittarissa 290tkm ja ei mitään huolia murheita. Kyllä Hiace kestää ja onhuoleton peli mutta ahtamattomana saa ohituspaikat miettiä kahteen kertaan  ::)
Eikös jossain kaupungissa jo vaadita ettei kalusto saa olla 5:ttä vuotta vanhempaa.
Mene sitten ja aja 50:llä tunti.
Traktori ei lähe pihasta mihinkään alle 60€ + alv varsinkaan jos siihen laitetaan jotain työkoneita viel kiinni.
Vierasta kuskia jos joutuu käyttämään niin 60 ei kunnolla vielä riitä koneelle, kuluihin ja palkkaan.

Täällä ainakin vimeisimmäksi ikäraja oli 2005 eli siitä vanhempia koneita ei huolita. Tosin joka vuosi se ikärajakin hilautuu ylöspäin. 

Kyllä minä ymmärrän tuota narinaa. Miksi maksaa jollekin työstä minkä voi tehdä itse. Mutta jos puhutaan vaikka yksityistiestä missä taloja enemmän.. Siinä kuitenkin on jonkinlainen vastuu. Pelastushenkilöstön täytyy päästä kulkemaan ilman suurempia vaivoja ja myös postin jakelu saattaa tyssätä jos auraus ei toimi. Enkä minä nyt ainakaan ota kovin tosissani jos joku enemmän tai vähemmän vitsinä meinaa jollain vanhalla foordilla lumia kolata. Siinähän kolaa. Jokin syy siihenkin on että sellaisetkin yksityistiet joissa on itse hoidettu aiemmin, tulee ennemmin tai myöhemmin se eteen että tekijät ja ne halvat toimivat koneet loppuvat millä lähdetään kovemmillakin pakkasilla keskellä yötä auraamaan.

Tosiaan kuten joku jo tuolla kirjoittikin. Typerää puhua tuntihinnoista. Ihan sama mikä on tuntihinta.. merkitystä on sillä paljonko on kertahinta tai sitten paljonko sitä aurattavaa on. Täälläkin saattaa tuntihinta olla melko korkea mutta jos auraamisessa menee 10-15 minuuttia, ei siitä paljon kerry.
Hieno provo oli joten jatketaan.

Miksi tosiaan maksaa siitä minkä voi tehdä itsekin. Miksi mennä lääkäriin kun kotikonstein voi parantaa itsensä vanhan kansan oppeja noudattamalla.

Miksi ei vanhalla Foordilla mistä ei ole lainaa eikä mitään, voisi sitten ruveta tekemään oikein tiliä. Ottaa sen Foordin ja takalanan ja ei kun tarjoamaan palveluita kaupungille ja tiehallinnon päällysmiehille. Kyllä saisivat urakoitsijat pitkän nenän kun punanaamainen ruttunaama karvahattu päässä vanhalla foordilla veisi kaikki urakat nenän edestä  ;D 

No mutta joo.. Jokainen voi itse ostaa nykyaikaiset koneet millä tehdään töitä, ei oman pihan aurauksia. Siitä sitten laskemaan mihin hintaan kannattaa auroja, hiekoittimia ja polttoaineita ostella.
Sivuja: [1] 2 3