Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - corvette zr1

Vielä tuohon Propinon puintiin, sen korsi oli vielä jonkinverran vihreää, vaikka puintikosteus oli 20-22. Taitaa tautien ruiskutukset vaikuttaa?, kolmeen kertaan ruiskutin. Sitten tuohon puintiin märkänä, siis yli 30% on jo sellaista. Tuolla jonkunmatkan päässä on suurtila, taitaa olla yli 1000 ha puitavaa.Muutama vuosi aikaa, en muista tarkkaan sitä vuotta, mutta puivat melko märkänä viljoja. puimureina oli aika iso Lexion ja iso Deere, saksan tehtaan, ei mikään brasilian tehtaan kone. Isäntä kertoi vaan sen, jos oikein märkää joutuu puimaan, niin Claasin koneisto kyllä selvittää märänkin, mutta ei Deere. Nyt siellä on pelkästään Claas puimureita.
Palaan vielä tuohon Propinon puintiin. Tämän kesän viileys sai ohran versomaan erittäin paljon. Kasvusto oli tosi tuuheaa. Sain ohrat pois pellolta ja suurinpiirtein sain laskettua määrät. Muistan jostain, molempia tulee sama määrä, jyviä ja olkia. Keskisato oli noin 6.5 tn ha. Jostain lohkoilta enemmän ja jostain vähemmän. Puintikosteus oli keskimäärin noin 20-22. Muistan 5 tn satoja puineeni useinkin ja silloin voi päästellä melkoista vauhtia. Mutta tuossa kasvustossa ei voinut mennä kovaa vauhtia. Runsas olki teki jo sen, se oli niin valtavan suuri määrä, silppurille meni niin paljon tavaraa, että se ahdisti selvästi ja valvontalaitteet vilkkuivat punaista, jos meni liian kovin. Nyt seuraavaksi kevätvehnien kimppuun, nyt näyttää tulevan hyvät kelit. Tosiaan 430 on melkolailla sama kone, kuin mega 204, 430 on melkoisesti vaan uudempi.
Pakko osallistua keskusteluun, Sampon omistaja näyttää herkistelevän siihen tyyliin. Mega 204 säädöt on ainakin ollut melko helpot. Yläseulat auki senverran, että sormen päät mahtuu säätöseulojen väliin. Alaseulat 4-5 säädössä. Muut säädöt ohjekirjan mukaan, paitsi varstasilta 1 väli enemmän, kuin ohjekirja sanoo. Näillä säädöillä pitäisi viljan puinnin hyvin onnistua. Ainakin täälläpäin 2 tahoista ohraa on tullut todella paljon. Olkieste on ollut 5 lenkissä, eikä siinä ole mielestäni ollut mitään ongelmaa. Puinnin valvonta laitteet hiukan välillä käyvät punaisella, mutta se on normaalia. Vauhti on ollut noin 5 km, koska ohra on ollut erittäin vahvaa, en muista koskaan ennen tällaista ohrakasvustoa olleen, lajike on Propino.
Vielä tähän 5 metrin pöydän leveyteen 320 Tucanon kanssa. Kyllä se on siihen ylärajoilla oleva pöytä. Aikaisemmin Dominator 88 pöytä oli 4.5m ja se oli sopiva ja näissä on sama koneisto. Mega 204 pöytä oli 5 m ja se oli paljon isompi kuin 320. Siinä oli etukela, pidemmät seulat ja kohlimet, kuin 320.
Noin seitsemän vuotta sitten kävimme Hannoverin maatalousnäyttelyssä ja vuokrasin lentokentältä auton. Sain C 6 Sitikan. Sillä sai kyllä ihan hyvää kyytiä, melko hiljainen ohjaamo yli 200 vauhdissa ja miellyttävä jousitus. Vielä näihin jäkopään ongelmiin. VAG:n merkeillä on niitä paljon, erityisesti volkkareilla ja vaihteistoviat DSG nimisillä laatikoilla VW:ä ja Audilla laatikon nimi on joku toinen, vaikka on sama laatikko. Sitten konsernin autojen valtava moottoriöljyn syönti, 1-4 l/1000km. Nämä viat ovat selviä valmistusvikoja, mutta taistelemaan niiden korjauksen saamiseen takuuseen aina joutuu, vaikka ovat yleensä hajonneet alle sadassa tuhannessa, sekä öljyä niiden koneet ovat alkaneet syömään jo reilusti alle sadassatuhannessa kilometrissä. Kyllä tämä pösön juttu on paljon samanlainen, kuin näillä konsernin merkeillä.
Ostin Rautaselta Hypron Guardian Air Twinit heti kun hän niitä alkoi tuomaan Suomeen. Ovat suutinten parasta ykkös luokkaa. Ovat vertailu-testien voittajia myöskin olleet. Itsellä liilan väriset. Vesimäärä 120-130 litraa ha. Ajonopeus 9-10 km/h. Unohdin mainita, paine on ollut 3-4 kiloa. Kestävyys on ollut hyvä, ollut jo ennen näitä kaksoisviuhkoja olleita muitakin Hypron ilma-avusteisia suuttimia.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: claassi
: 11.02.16 - klo:18:05
Kyllä nämä maahantuojat ottavat todella ison siivun välistä, Tucano 430 alvillinen hinta on 240000 euroa. Ja muilla merkeillä on melko sama prosentti.
Deutsin maahantuoja taitaa olla H.C PETERSEN FINLAND OY, AKKUTIE 2 60510 SEINÄJOKI, puh. 06-4128115 ja fax. 06-4149805
Jos Deutsissa on ZF:n 7200:n, kyllä pitäisi kestää.
Polttoaineen kulutus on traktorilla aikalailla suurempi, jos ruvetaan ajamaan vähänkin pidemmälle, esim 50 km. Ja kuormat ovat yhtä isot, esimerkiksi noin 15000 kg. Vertailussa on ollut V8 auto, ja traktori noin 250 hv, 50 laatikolla. Ja aikaa säästyy kuorma autolla, ja talvella liukkailla ei ole kuorma autolla mitään ongelmia. Molemmissa oli koneessa kierroksia 1800, nopeudet noin 52 ja 82. Maasto ei ollut aivan tasaista. Scanian kone menee yllättävän pienellä kulutuksella, kun sen kanssa ei vedä kärryä, pääsee vissiin aika helpolla. Muutenkin vahvaa tekniikkaa, ja ei liikaa hienouksia. Mielestäni ei ole kallis pidettävä. Jotkut autoilijat katsovat alta kulmien, mutta jotkut iäkkäämmät tulevat juttelemaan, ja muistelevat joskus nuorempana ajaneensa näillä itsekkin. Joskus siitä saa vielä itselleen vahvan perävaunun traktorin perään.
Potila Maxer on hyvä äes, suuremmilla pyörillä. Muokkaa tasaisen muokkauspohjan 1-2 ajokerralla. 8 rivissä piikit, tai 7 rivissä 2 ladalla.
Lokakuun pitkä poutajakso teki todella hyvää pelloille. Missään ei ole enää vesi seissyt. Nämäkin isotkin sateet ovat menneet samantien salaojiin.
Kultivaattoreista jos haluaa todella hyvän sellaisen, niin HORSCH TERRANO FX. Ei tarvitse katua hankintaa. Ovat tehneet valmiin koneen. Pakkeriksi ROLLFLEX, ja kärjet kestää todella kauan, uskomattoman kauan. On itsellä tällainen, ja olen tosi tyytyväinen. Lautasmuokkarina on varmasti hyvä HORSCH JOKER. Niitä on monta eri vaihtoehtoa.
Myyntiorganisaatio melko tuntematon, ja näkymätön. Moni ei edes tiedä sitä.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Arbos
: 13.11.15 - klo:14:46
Kiertelin näyttelyssä, enkä nähnyt noin hyviä muotoja Zetorin osastolla. Olikohan heti ekana päivänä. En ollut vielä silloin siellä.
Sivuja: [1] 2