Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 37

Viestit - Tiimo

Kasvintuotanto / Vs: Puinnit 2019
: 05.08.19 - klo:10:11
Sauvossa rukiinpuinnit vasta alkumetreillä, kosteudet 20 ympärillä.
Jos korjuun saadaan on sadot kyllä huimia.
Ekat rahtipuinnit eilen. Ihmeellinen punaruskea pöly lähtee rukiin oljesta. Ei ainakaan sateen vika, 17mm kesäkuulla, 52mm helmikuulla, elokuu 0mm.
Kasvintuotanto / Vs: Paljonko satoi vettä
: 05.08.19 - klo:06:27
On se Salo vaan ihme paikka. Sauvossa rukiinpuinnit vasta alkumetreillä, kosteudet 20 ympärillä.
Jos korjuun saadaan on sadot kyllä huimia.
Yksi paineen hukkaja mahdollisuus on itsepuhdistuva suodatin. Jos sieltä on se puhdistusvirtauksen kuristin pudonnut tai unohtunut laittaa takaisin karkaa paineet sieltä ja muuten kaikki tuntuu normaalilta.
Kasvintuotanto / Vs: Paljonko satoi vettä
: 02.07.19 - klo:14:10
Nyt täällä vaan kelpaa, 0,2mm viime yönä.
Aika isot on erot meidän ja Paavon sateissa vaikka välimatkaa ei ole paljon.
Tämä vuonna toukokuussa 48,6mm, viime vuonna 18mm
Kasvintuotanto / Vs: Paljonko satoi vettä
: 02.07.19 - klo:01:41
17mm kesäkuussa. Vuosi sitten 21mm.
Nyt vaan ei ole ollut niin kuumaa.
Kasvintuotanto / Vs: Kylvöt 2019
: 14.05.19 - klo:19:44
Mitä se naapuri sinne mahtoi kylvää.
Täällä heti pääsiäisen jälkeen kylvetyt on 10cm oraalla. Näyttävät aika komeilta huomioiden että on toukokuun 14pv.
Kyllä maalla naapurivalvonta toimii paljon virallista valvontaa tehokkaammin.
Kahteen kertaan on suojavyöhykkeet tarkastettu kuluvana kautena ja todettu että asiat on kunnossa.
Tarhaherneen viljelijät ovat jo 3pv olleet kylvöillä.
Jonkun verran käyttänyt sellaista pressu versiota. Huvin toimi melko loivallakin katolla.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Tesla
: 27.11.18 - klo:09:13
Bemarilla taitaa kohta olla koko mallisto saatavana hybridinä. E-golf käyttää käsittääkseni pitkälle samoja osia kuin combustion-golf, joten ostajalle ei välttämättä tule tesla-yllätystä huoltojen osalta.
Miten pitkän matkan tämä Tesla kulkee sitä 250km/h Saksan moottoritiellä verrattuna hybridi Bemarin, ennen kuin voimakoneista energia loppuu?


Olihan sen joku Saksan liiketeessä sen testannut.
"Auto Bildin toimittajat ajoivat kuudella eri voimalähteellä Hampurista Müncheniin. Toimittajilla oli käytössään BMW 520d (diesel), Mercedes-Benz E 200 (bensiini), Audi A5 Sportback g-tron (maakaasu), Toyota Prius Plug-in Hybrid (pistokehybridi), Hyundai Nexo (vety) ja Tesla Model S (sähkö).

Diesel-BMW:llä tankattiin 782 kilometriä ajon jälkeen eli perillä Münchenissä. Täyssähkö-Tesla kaipasi ensimmäistä latausta jo 213 kilometrin jälkeen.

Dieselauto oli ensimmäisenä perillä. Aikaa kului 6 tuntia 20 minuuttia, bensiinimoottorilla tultiin toisena Baijerin pääkaupunkiin (6 tuntia 37 minuuttia) ja maakaasun voimin kolmantena (7 tuntia ja yhdeksän minuuttia. Sähköauton latauksiin meni sen verran aikaa, että Tesla oli maalissa nelisen tuntia BMW:tä myöhemmin."
https://www.is.fi/autot/art-2000005906715.html
Melkoisen tarkoitushakuinen testi. Voittajan keskinopeus melkein 125km/h.
Testaamattakin tiedetään että autobahnien nopeudet ovat epäedullisia sähköautoille. No se jolla auton käyttö on testin mukaista ostakoon sen diesel Bemarin.
Kunpa jokin taho tekisi testin ihan tavallisella jokapäiväisellä ajosuoritteella. Selvittäisi miten paljon polttoaineita kuluu, miten akujen kapasiteetti riittä ja ennen kaikkea mitä maksaa.

Jep. Täysin samaa mieltä. Testi tehty täysin sähköautolle epäedullisissa olosuhteissa. Esim. meillä sähköautoilu olisi aivan järkevä vaihtoehto.

Meinasitko että tammikuun pakkasissa tulisi paremmat tulokset?

Tuossa tulee ilmi Bernerin taloudellinenyhteys sähköautoihin.
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016050921534946?fbclid=IwAR0K6RRDL8QwaOg2LxaHpgbGmia052BKBaua8y6rJWx7twHdztXOYpKDRIs
Tuloksista en osaa sanoa mutta testi olisi järkevä jos se vastaisi auton keskimääräistä käyttöä. Ei jotain 125km/h keskinopeuksista autobahn rykäisyä jota sitten jutustellaan totuutena.
Tai ehkä tarkoitus olikin todistella ilmiselvää asiaa, sähköauto ei ole järkevä vaihtoehto jos ajo on vain moottoritie ajoa.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Tesla
: 22.11.18 - klo:20:26
Bemarilla taitaa kohta olla koko mallisto saatavana hybridinä. E-golf käyttää käsittääkseni pitkälle samoja osia kuin combustion-golf, joten ostajalle ei välttämättä tule tesla-yllätystä huoltojen osalta.
Miten pitkän matkan tämä Tesla kulkee sitä 250km/h Saksan moottoritiellä verrattuna hybridi Bemarin, ennen kuin voimakoneista energia loppuu?

Olihan sen joku Saksan liiketeessä sen testannut.
"Auto Bildin toimittajat ajoivat kuudella eri voimalähteellä Hampurista Müncheniin. Toimittajilla oli käytössään BMW 520d (diesel), Mercedes-Benz E 200 (bensiini), Audi A5 Sportback g-tron (maakaasu), Toyota Prius Plug-in Hybrid (pistokehybridi), Hyundai Nexo (vety) ja Tesla Model S (sähkö).

Diesel-BMW:llä tankattiin 782 kilometriä ajon jälkeen eli perillä Münchenissä. Täyssähkö-Tesla kaipasi ensimmäistä latausta jo 213 kilometrin jälkeen.

Dieselauto oli ensimmäisenä perillä. Aikaa kului 6 tuntia 20 minuuttia, bensiinimoottorilla tultiin toisena Baijerin pääkaupunkiin (6 tuntia 37 minuuttia) ja maakaasun voimin kolmantena (7 tuntia ja yhdeksän minuuttia. Sähköauton latauksiin meni sen verran aikaa, että Tesla oli maalissa nelisen tuntia BMW:tä myöhemmin."
https://www.is.fi/autot/art-2000005906715.html
Melkoisen tarkoitushakuinen testi. Voittajan keskinopeus melkein 125km/h.
Testaamattakin tiedetään että autobahnien nopeudet ovat epäedullisia sähköautoille. No se jolla auton käyttö on testin mukaista ostakoon sen diesel Bemarin.
Kunpa jokin taho tekisi testin ihan tavallisella jokapäiväisellä ajosuoritteella. Selvittäisi miten paljon polttoaineita kuluu, miten akujen kapasiteetti riittä ja ennen kaikkea mitä maksaa.
* Niin Suomen ilmastopaneelin, hallitukselle antamassa kommentissa

850 000 Sähköautoa ladataan 100% ongelmitta täysin

ilman ENSIMÄISTÄÄÄN uutta ydintappajaa. Ihan vaan tuulella, auringolla

ja bio voimaloilla! Hauska hanke siis a i d o s t i  puhtaalla uudisenergialla

ilman MITÄÄN pienoisreaktoreilla sikailunjakaan! Saksan malli rules!

850000 autoa, esim. 20kW/vrk (vastaa 100-150km ajoa). 17000000kWh sähköä näitten lataamiseen/vrk
Lataaminen onnistuu maaseudulla ja omakotitaloissa mutta kerrostalokeskustoissa ei infra kestä sähköautojen lataamisen lisäkuormaa.
Tästä syntyy uusi Caruna kun siirtomaksuja pakko nostaa pilviin jotta saadaan koko runkoverkko uusittua ja lisäksi tulevat taloyhtiöiden sisäisten sähköremonttien kustannukset. Se siitä edullisesta sähköautoilusta.
Alleviivaan tarjouksen antajan. Pohjolan Energia.
Sivuja: [1] 2 3 ... 37