Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - SAKARI.R.

Ironia on hieno taiteen laji ( traktorikuskin kommenttiin viittaan )  ja anteeksi jos olen rikkonut tämän palstan kommentointi etikettiä pysymällä asiassa enkä sen vieressä  kun en ole muualla  sosiaalisessa mediassa mellestäny niin mulla on vielä opettelua tässä kun harvakseen olen näitä kommentteja heitellyt .
No niin  hyvät amatti veljet mennään asiaan . Eiköhän jokainen valitse itselleen , kukkarolleen ja päivittäisille siirtymille  sopivan kulkuneuvon . Tosi asia on vain että sähkö auton käyttö kulut on hyvällä sähkösopimuksella ( kotilatauksella)  + energia veron palautus + 90% sähköstä verotukseen  kun otetaan vielä ajoneuvo vero ja minimaaliset huolto kulut niin keskiverto diiseli/ bensa perhe auto  +- 6000 euroa vähemmän  jos ajat  + 30tuhatta vuodessa .
Millä tavalla tämä tonnininperällä pyörittäjän ( varmaan valmetti kun niitä on pelkällä tonnin perällä ) linkitys liittyi liittyi sähköautolla suoriutumiseen taksissa en oikeen ymmärrä vaikka maailmassa on muitakin asioita mitä en ymmärrä .
Enkä jaksa enää ottaa elämää liian vakavasti viitaten aikaisempiin kommentteihin se on liian lyhyt siihen vaikka nyt eksyin aiheesta.
Ehkä tämä viittaa miten Teslalla/ sähkö autolla pärjää jopa taksin työkaluna .
Tämä on ollut näköjään pitkään tämänkin palstan  ongelma että eksytään aiheesta keskimäärin kolmannen kommentin kohdalla  ja ilmeisesti aikuiset miehet rupeaa heittelemään yläaste ikäisten  murkkujen tasosia väli spiikkejä .
Viime viikolla soitin op pohjolaan kun nekin on isoja vakuutus puolella ( itsellä tällä hetkellä silliä toisella isolla  firmalla )   maatila puolella kun  Sain tietoon käydessäni tarvike asioilla ,Kuopion  Valtralla. huollossa on ainakin yksi vastaava tapaus mennyt  KASKON piikkiin . Varaosa myyjä säikähti sitten kun tuli puhuneeksi asiasta ja lisä infoa ei sitten irronnut .  Tänään soitti sitten korvaus puolen konsulentti  op.ltä . kun niitäkin rupesi kiinnostamaan minkälaisia kasko juttuja on korvattu viime vuosina kyseisen traktori merkin haavereista  ja nyt laittavat tutkinta prosessin käyntiin ja tutkitaan  onko korvattu asioita mitkä  olisi kuulunut valmistajalle . Jään odottamaan tuloksia .
Kyllähän tosi asia on että jos glyfosaatin käyttö kielletään niin pinta-ala reserviä tarvitaan lisää karjatiloilla . Ongelma lohkoja tarvittaessa joudutaan vanhaan malliin pitämään avo kesantona ja pöläyttämään pitkin kesää rikkoja nurin . Itse luomun kanssa askarrellut parikymmentä vuotta niin polttoainetta kyllä palaa kun vanhoja nurmia käännellään ,tasataan ja muokataan . Käynyt joskus mielessä hyppääkö pois siitä systeemistä ,en ole niin tarkkaan laskenut kun pinta-ala reserviä on . Mutta jonakin vuonna siemen kustannus myös kirpaisee jos kaiken joutuu ostamaan luomu sertifioituna . Viime vuosina Elyn. Virka henkilöiltä on kyllä paremmin irronnut lupia tavan omaisiin siemeniin jos menee luomut eri puolilta olevien pakkaajien keräily eriksi.
Ei siinä mitään ketju virityksiä ole ongelma on koko paketin paikallaan olevat pultit pettää jä sitten alkaa tapahtua .
Ketjun aloittaja kysyit rahoituksesta alkuun  ,niin pankkilainalla ehdottomasti jos on vakuuksia. Jos ja kun sattuu aika että töitä ei satu olemaan ruhtinaallisesti ja elääkin pitäisi niin paikallinen pankki on yleensä aina joustavin tiukan paikan edessä ja kone on silloin omissa nimissä  rahoittaja ei vie konetta sinulta kuin konkurssin kautta vaikka samat rahoitus konsernit  on yleensä myöntämässä rahoituksen olipa se millainen tahansa . Osamaksu että liisinki konerahoitus pääliköt istuu monesti kehäkolmosen väärällä puolella eikä tunne sinua  mutta paikallinen tuntee vaikka olisi sama firman logo niissä papereissa . Kerta maksulla koko alv palautus heti täytenä takaisin antamaa tekohengitystä alkavalle yrittäjälle  jolla voi aluksi jopa hoitaa lyhennyksiä ja  ostaa ruokaa että jaksaa pakertaa .
Juuri kerroit miksi ajattelin katsoa tämän asian loppuun Peuran tiimoilta kerta on tullut varoitus   maahan tuojan puolelta mutta Valtralla kun ei haluta myöntää suunittelu virhettä ja joka ei tiedä asiasta voi maksaa todella kalliisti ( euroissa että henkilö vahinkoina muille sekä itselle ) kun haaveri sattuu kohdalle . Vaikka toistan taas asioita  kaikki tapaukset olisi tärkeä tietää ,kovimmatkin Valtra uskovaiset joille on käynyt vastaava rikko asia julkisuuteen vaikka kipeätä tekee myöntää heikkouksia  . Trafilla oikeasti pitää olla se riittävä aineisto että virka mies uskaltaa toimia että ei tee päätöksiä ”viimeisenä työ päivänä”
En tiedä , isot huollot/tarkastukset on ollut merkkihuollon vastuulla .Täytyy nyt odottaa kärsivällisesti kesäloma kausi ohi että isot huolto herrat tulee lomilta niin kuin jo aikaisemmin viittasin ja Trafin kaverikin lähtee lomille eikä uskalla tehdä ukaasia tehtaalle ,elikkä tämä asia etenee sitten elokuussa jos etenee ? . Meidän tilalla on ajettu edellisillä 50-60 km/h. Ilman jousia edessä n. 12000h. ennen kuin laitettu kiertoon eikä missään ole etupään kanssa ole ollut  huolia ,valitettavasti muitten konsernin koneita vaikka kotimaista on halu kannattaa . Mutta kallista on kunnossa pito ottaen huomioon käyttö tunnit .
Meidän kylillä heti on tiedossa 4 tapausta T mallin vastaavalla keulalla olevaa ja yksi on vielä vain n. 3000h . ajettu . Mutta hyvä tuuri näissäkin että suht hitaassa vauhdissa + sitten nämä N mallin tapaukset ja oliko näihin tullut se jokin päivitys osat jotka ymmärtääkseni on nekin jäänyt artistin maksettavaksi . Ilmeisesti tuurista on kysymys tai pulttien laadusta tai momenttiin vääntäjän avaimesta .
Itse olen nimimerkin suojassa tällä palstalla enkä juuri harrasta sosiaalista mediaa mutta maajussi ryhmässä nuorempi isäntä laittaa kuvia  ja kerran vielä kyse on 163 T mallin Versu laatikolla oleva kone, näistäkin menee nämä kriittiset pultit näköjään rakenteellinen vika sanoi vakuutus tarkastaja . Elikkä mahdollisimman paljon tapauksia trafille tietoon että on siellä rohkeutta laittaa valmistaja vastuuseen . Nekin tapaukset hyvä tietää jotka on nielleet asian ja olleet hiljaa asiasta .
Täytyy sitten pyytää juttua vaikka Maaseutulaiseen kunhan kuulee ensin Valtran pääliköiden kootut selitykset ja suhtautumisen  asiaan kuhan palaavat lomilta levänneenä elokuun alussa .  Nyt tarvittaisiin perinteistä puolueetonta konelautakuntaa joka antoi aikoinaan ainakin 70-80 luvun aikana riita tilanteissa suosituksen miten lasku jaetaan   ja sen päätöksiä keskusliikkeet lähes poikkeuksetta kunnioitti  . Koneviestissä aina julkastiin nämä käsittelyt ja päätökset. Meidän tila ( isä ukko vainaa ) vuonna  1981 joutui turvautumaan tähän ja valitettavasti oli saman valmistajan kone ,silloin tehdas tuli uudella vaidelaatikolla vastaan kun tuli tältä konelautakunnalta suositus .Oli 30v.n.väli että tuli kotimainen takaisin tontille . Vaikka tikulla silmään joka vanhoja muistelee.
Sivuja: [1] 2