Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 76

Viestit - John Ferguson

Korkeintaan 5 vuotta.Mutta tarpeet on moninaisia, normaalissa työkäytössä ei niitä tehoja tarvita pelit sun muut sitä tarvitsee.Lähinnä näitä juttuja ajattelen normi viljelijän näkökulmasta.Se on kyllä harmillista että ohjelmistot on tehty vintoosa pohjalle, ei saa muihin järjestelmiin toimiviksi tai sitten pitää olla asiantuntija että pystyy muokkaamaan sopivaksi.
Kyllä menee ainakin 7v, kun edellinenkin meni. Sen verran on kellotuspotentiaalia kuitenkin systeemillä. Tuo vanhakin kone toimi paljon nopeammin, kuin uudet 1000€ läppärit.  ;D
Kyllä kasaamalla tai kasauttamalla saa ihan järkevän pöytäkoneen. On se kuitenkin helpompi jäähdyttää, kuin joku läppärin prutsku. Kunnon läppäri taas on mukavampi siirrellä sinne tänne.

Sillä on siis helpompi heittää netissä läppää. Niin, siitä se nimi läppäri.

Sikäli se kasailukone olisi parempi, kun voi sen emolevyn ja näytönohjaimen valita itselleen sopivaksi. Joku juttu kun saattaa olla se pullonkaula noissa pakettivehkeissä.

Ja sitten kun sen wintoosan siihen asentaa, niin silloin jo otetaan takapakkia. Mut ku se on se aika välttämätön vaihtoehto joillekin erikoisohjelmille tai peleille. Tai sit se mäkki. Joku muu käyttis vois olla parempi, mut ku mut ku.

Jos sitä kauheata prosessoritehoa haluaa hankkia, niin täytyy se voimansiirtokin olla sitten sen mukainen.

Ja aika jännä juttu kun halutaan vapaita muistipaikkoja, jos tarvitaan joskus lisää kapasiteettia. Aika harvoin sitä sitten nykyään laitetaan lisää, koska joko sitä ei se kone osaa pyörittää tai sitten käyttöjärjestelmä on kädetön kauhean muistin kanssa.

Ja aika edulliseksi se sitten tulee siinä kasausvaiheessa laittaa se muisti jo varmuuden vuoksi.

Jokatapauksessa nykyään koneet ovat vanhoja jenkki veekaseja, joiden iskutilavuutta kasvatetaan sitä mukaa, kuin ite auton paino sen kuin kasvaa.

Ja ennen oli kaikki paremmin. Kiintolevyissäkin oli vaihdettavat M-filtterit, joten ei ollut pölyongelmia. Vaikkakin siihen kovalevyyn saattoi joutua lisäämään haloniakin, oli ne sentään vehkeitä ne.

https://www.youtube.com/watch?v=CBjoWMA5d84

Tuo nyt on tyypillistä nörttijauhantaa, prosessoreista, emolevyistä...suurin osa tietokoneen ostajista ja käyttäjistä ei ole nörttejä, heidän ei tarvi noista tietää, kun se ei ole tarpeellista. Riittää että kone toimii, ja kun se lakkaa toimimasta, ostetaan uusi. Siksi kannettavat on suosituimpia, vaikka ne nököttäisi jatkuvasti samalla kirjoituspöydällä, koska ne on kompakteja paketteja, eikä tarvi vaivata päätään eri osien miettimisellä. Nörtit on oma rotunsa, niille toki suotakoon oma slangipuheensa koneiden kanssa puuhastellessaan, suurinta osaa ei kuitenkaan kiinnosta mitä kannen alla on.
Kannattaisi kiinnostaa mitö siellä pellin alla on. Pankkiohjelmaa kummempaa ei paljon i3 prosessorilla pyöritetä.

Juuri painoin 1500€ koneen uusimiseen. 560€ näytönohjain, 260€ prosessori, 200€ emolevy, 120€ keskusmuisti, 70€ M.2 Ssd ja 290€ näyttö. Noilla varmaan menee seuraavat 7-10v.
Sen kuormaajan kanssa kannattaa sitten olla tarkkana. Jos kuormaaja on sen näköinen että sillä on töitä tehty niin sitten jättäisin kyllä koko traktorin väliin.. mut tän varmaan tiesitkin.. ennemmin katselisin koneen ja hommaisin siihen sit vaikka kuormaajan erikseen.

Sen verran tarkka olen koneen suhteen, että romukuntoiset karjatilan kuormauskoneet jätän ostamatta. Olisi yksi hyvä aihiokin ilman kuormainta myynissä, mutta koneessa etunostolaite ja ei taida kuormain sopia etunostolaitteen kanssa yhtä aikaa? Etunostoaitteen kiinnitys tosiaan oli sen näkoinen ettei kuormaimen sovitteet voi enää sopia.
Missä nykytraktorissa on noin typerä etunostolaitteen kiinnitys?
onko kuin kallis urakka?   jos sattuu nimittäin käytetty kohalle ja mielis ....
Osat on noin 2000€. Hinnoissaan on Fusionit käytettynäkin. Riittääkö veturissa tehot? 135hv on aika minimi kutos koneella, 169hv nelonen vetää aika mallikkaasti.  ???
sullojan reunat nyt puhistettu ja ketjujen iästä ei varmuutta ,mutta paalattu kumminkin 15000 paalia. tämän kauden jälkeen varmaan vaihtelemaan ketjuja
10000 paalia on ohjevaihtoväli ketjuille ja rattaille.
Minkälaisten koneiden eteen pitäisi taipua?

Case/Nh tapauksessa portaaton loota on pakollinen, nappivaihteistot on aivan hirveitä. Valtrassa Versu on ihan riittävä.

Caselta Maxxum 135 Cvx on suurin 4-pyttyinen, jota voi saada uuden mallisarjan jo markkinoille tultua suhteellisen halvalla.

Osta Fendt 718 tai 516.  ;D

No koneella olisi tarkoitus vetää noin 20t kärryä ja maataisteluvehkeistä isoimmat lienee järeä 4 metrinen tasojyrsin ja 2,6m leveä piennnarmurskain.

Tosiaan kerran tuli ajettua tm nyykkäriä ja jouduin peruuttamaan kerran eräätä 2 kilometriä pitkää peltotietä takaisin eikä konetta saanut käännettyä liittymien puutteessa, voisin sanoa että ketutti peruuttaa lappu lattiassa 10 kilsaa tunnissa tietäen, että valmetti menisi lähemmäs kahtakymppiä. On tullut talven lumitöissä myös kokeiltua vain 10kmh peruuttamista, mutta tuntuu naurettavan hitaalta.
En muista kuinka lujaa Cvx Case kulkee pakilla, mutta yli 10km/h kuitenkin.

Valtra Twin Tracilla olisi aika kova sana.
Onko mennyt tukkoon, terät ja sullojan pohja laskettu ja sitten terät unohtuneet alas? Ei kyllä pitkää ole ollut, jos ei ole vartavasten tehty. Rehunjakovaunulla on täyspitkää niin v*ttumainen jakaa, ettei tule tehtyä kuin kuivaheinä täyspitkänä.
Onpa vaikean tuntuinen kone, ei onnistu kuiva eikä liioin märkä. Taitaa olla sellainen mytyn tekijä. Ostakaa hyvät ihmiset Kuhn niin saatte paaleja joka säällä.
Säätökysymyksiä ja perus puhtaanapitoa. Paalaimen takia ei ole kertaakaan kuuden ja puolen vuoden aikana tarvinnut paalausta keskeyttää.  ::) Muista paukkuu telat, laakerit ja saattaa palamaankin syttyä. McHalesta kun kerran päivässä puhdistaa kammion takaosan ja sullojan kerran tai kaksi kaudessa, niin homma toimii.  8)
Minkälaisten koneiden eteen pitäisi taipua?

Case/Nh tapauksessa portaaton loota on pakollinen, nappivaihteistot on aivan hirveitä. Valtrassa Versu on ihan riittävä.

Caselta Maxxum 135 Cvx on suurin 4-pyttyinen, jota voi saada uuden mallisarjan jo markkinoille tultua suhteellisen halvalla.

Osta Fendt 718 tai 516.  ;D
Mutta jos on löysällä, niin antaa "perää" sen verran, että saattaa heittää pyörimästä (kun tulee yllättävä kuorma löystymisen jälkeen). Siinä ketjussa ei saisi olla juuri ollenkaan löysää. Noukkimen ketju kannattaa myös tsekata.

Ota myös kammio auki ja puhdista sullojan reunat hyvin, meillä auttoi kostean paalaamista paljon. Kostea tavara tuppaa pakkautumaan reunoille ja aiheuttaa kitkaa.

Missä kunnossa kammion sivulla kulkevat ketjut ja rattaat on? Tai milloin ne on vaihdettu, vai onko vaihdettu ollenkaan.
Jos tiukkuussäätö on vedetty ihan tappiin, niin kuivalla voi tulla pyörimisongelmia.
no niin fusion 2 ja kuiva pyörii hyvin  mutta kuuron jälkeen märkä ongelma
Sylkeekö se sullojan yli tavaraa takaisin karhon päälle ja sitten vetää jumiin? Onhan sullojan ketju tarpeeksi tiukalla?
On tojo- ja maasika miehet, kummallakin  vahva usko oman merkin ylivoimaisuuteen.
Onhan Maasiassa paras moottori ja portaaton vaihteisto (väitetysti). Kaikki muu vaan on sitten vähän niin ja näin.
ja mikä lie vaikutus nuilla nykyteillä?   ite katellu monasti kuin urilla ovat hiljasetkin tiet..     vr-kansaa näköjään..
Tojo hakee tiellä kuin tiellä. Pikku kipot hakee uraisilla teillä, kun raideleveys on kapeampi kuin suurimmalla osalla autoista, jotka tietä kuluttaa. Isomman pään citymaasturit ei hae, koska raideleveyttä on tarpeeksi, eikä renkaatkaan ole kapeimmasta päästä. Yhtäkkiä tulee mieleen vain yksi pätkä, jossa mun maasturi hakee.

Bmw on ajajan auto, Toyota on kulkuväline. Näin kärjistetysti.
Emäntä oli viikolla naapurintädin avensiksen kyydissä ja ihmetteli kun suoralla valtatiellä piti rattia tädin vatkata puolelta toiselle, että eikö se kulje suoraan, vai ajajasta kiinni. Tutun vaimo oli luopunu corollastaan ja ostanu fokuksen. Mies manasi että vaimo suoralla tielläkin veivaa sitä rattia vanhasta tottumuksesta ,niin fokus menee kuin kyykäärme. Eli tojo täytyy olla ajajan auto. Itelläkii japsi maasturi, eikä sitäkään huoli ihan kokoaikaa ratista vispata.
Toyotan tavaramerkki tuo hakeminen. Upouusi Corollakin hakee vielä. Rav4 ei hakenut. Ja sitten omistajat pitävät noita vielä hyvinä ajettavina, vaikka totuus on, että ikinä ei olla muilla edes ajettu.

Parhaat mielipiteethän on niillä, jotka ei ole edes haukkumillaan autoilla ajaneet.
Sivuja: [1] 2 3 ... 76