Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 27

Viestit - natikka

en tiä sitten, mutta jos kone alkaa likemmäs 10000h ajettu. niin minun mielestä jo jonkun pakan saa vaihtaakkin, ei mitkään muutkaan merkit sen kummempia ole... itellä 8500h ajettu 5150, en voi muutakuin kehua. jonsei laske paria pikavaihteen magneetti venttiiliä... huoleton kone ollut, ja tehty oikeasti töitä.  niin ja jos ne öljynvaihdot laiminlyödään, niin itseään saa syyttää jos joutuu sen pumpun hakemaan!!

yhtälailla valmetteja, nyykkäreitä rehataan pakkaremonttiin. ja syy mikä milloinkin. ja viimeinen 5150 alkaa jo olemaan vanha konekkin, jotta jo senkin puolesta alkaa vanhuus tulemaan.. peruslujasta koneesta on kyllä minun mielestä kyse.

ne 6 vilkkua vain tulee, ainakin itellä. aina, ei pitäis olla kummempaa... joskus loota heittää vikatilaan, mutta kytkin hetkeksi pohjaan niin menee sillä ohi.
1 asento= täysi lasku. 2 asento= lasku, työasento/vetovastus. korkeus määrätty sillä isommalla vintalla.
3= vapaa/keskiasento 4=nosto, muistaakseni palautuva. 5= täysi nosto.
näin muistaisin vahvasti kuinka menee. pistä vipu kakkos asentoon niin nostolaitteet toimii vanhanaikaasesti siitä isoosta vintasta.

ku paat sampohon metriset kummit niin etuaksilaa ainaki saat parsia mennen tullen ja vielä palateski.... 750mm sitä jo saa tarkkaalla jotta mistä tällä kertaa. tähän mennes meillä 2 kertaa hitsaaltu, ensimmääsen kerran heti ku kone meille tuli käytettynä. sitte toisen kerran seuraavana syksynä muolta. porin pojille ei tuo hitsaaminen näytä luonaavan ku alamäkehen lurutellahan jollaki lailla yli 25mm levyä. ei onneksi mitää kriittisiä saumoja oo ratkennu jotta nitkahtamahan olis päässy, mutta kumminki.
tietääkseni näitä on jollaki toisellaki laatikolla joka sitte porsii. ei tuo natikan peruja oleva hajoa.
täälä taas alkaa jutut paisua, kun näitä foorumin juttuja lukee yleensäkkin niin taas tulee sellanen tunne ettei casella voi tehdä yhtään mitään. kaikki jotka ei tykkää koneesta niin alkaa liiotella juttujansa, minäkin... hyvä kone sen on, kaikissa on vikansa. merkki mikä tahtoo. hyvin tälläset (pienemmät) suolla kestäneet.
olisko moottoriin jotku 15w-40 öljyt. vanha väljä kone ei varmaan pidä paineita liian vetisillä öljyillä.
toi huonona oleva hätävilkun katkasija muuten pimentää vilkut tyystin, meillä natikassa kans mettästettiin vilikku vikaa aikansa. sitte koitettiin rämpytellä hätävilkun katkasijaa niin johan alkoi toimia. sitten katkasija vaihtoon...
niin tai mähösen purkaamolta, siä ku kävääsin niin hyllyt näytti olevan notkollaan pumppuja...
ei ikinä mene alle 8L/100km. toinen mitsu carisma menee siihen 6L/100km, 1.6 pensa.. kuormitettuna L200 ottaa het sen 10L, ainakin talvella kun neliveto on päällä.. 2,5L TD. ei ne ole pieniruokasia....se on fakta.
mikä tuota teromania vaivaa, aivan varmasti joka aiheessa jotain se nuliaa... vaikkei tietäskään ::)

jossen auton aivan oikeisiin töihin ostaa tai lavaauto yleensäkkin, niin se on jenkki. eikä mikään muu...  kulutuksen takia sitä en itse jättäisi ostamatta, sillä oma L200 mitsu vie heti sen 8l satkulla ja ylikin. eikä edes ole voimaa, jenkissä voimaa mutta kulutus kumminkaa paljo enempää kuin japsis.
varmastikki järkevin vaihtoehto on tuo dodge rami... se on kestävä ja saa tarvittaes voimaa. ja moottori on hyvä, sama motti 5000-srj ja MX-srj natikoos.  ;D luja...
Sen verran noista nopeuksista, että testiajossa oli 6080, jossa ei ollu kun 40 laatikko, niin ei varmasti menty yli 42km missään oloissa. Tässä 50 lootasessa 7030:ssä sen sijaan heti uudekseltaa meinas kone livetä metikköön, kun juoskii sen 55 kirkkaasti! Eroja en osaa selittää - tyhymä mualaistollukka kun on - mutta tämä ei oo mittään lämpimikseen torumista/kehumista, vaan todettua faktaa.

Edellisessä tm140:ssä 40km/h perä ja kulkee tasasella 45km/h ja rengastuskii on vakio. Naapurilla isommilla nakeilla, mutta muuten sama kone ja ajo pirulaanen tasasella sillä ohi?! Missä erot?
no jos siinä isommat nakit, siis korkeammat?? niin meneehän se lujempaa sitten ::).
3070 E:llä 4000 tuntia pienin menoin takana ja toiset edessä, on järeämpi loota kuin mallia pienemmässä, et se on viiminen mikä siitä hajoaa. MF 3000 sarja on ollut aikoinaan paljon muita edellä. 
kunnes tuli casen 5100 sarja.. ;D

Keissi on siit *****mainen kun sillä ei voi olla paikallaan lainkaan kun suunnanvaihtimessa ei ole vapaa-asentoa.

Siin sit viipotat eestaas...

 ;D
niis vanhemmis ei ookkaa, pykälää uuremmis on.. ;)
3070 E:llä 4000 tuntia pienin menoin takana ja toiset edessä, on järeämpi loota kuin mallia pienemmässä, et se on viiminen mikä siitä hajoaa. MF 3000 sarja on ollut aikoinaan paljon muita edellä. 
kunnes tuli casen 5100 sarja.. ;D
Sivuja: [1] 2 3 ... 27