Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - Sontikka 6420s

Jos ikuisen niittokoneen haluaa niin Taarup 204 pihaan. 80 luvulta ollut talossa, on niitetty pellot, tien reunat ja kiviset savolaiset pellon reunat. Teräpalkki on silmin nähden ollut taipunut jo 10 vuotta. Rattaiden äänet kovemmat mutta niin vaan toimii. ;D
Missä kohti se virhe oli? Olihan siellä vihreä keltavanteinen TRAKTORI.
Tekeekö painetta paisuntasäiliöön? Jos tekee niin melko varma kansi/kansipaffi vika.

Sen verran olisi edessä mukava olla joku lata, joka tasaa kynnöstä traktorin leveydeltä niin paljon että tekarit pysyy suussa ekalla kertaa äjestäessä.

Yksi ratkaisu tuohon olisi kyntää tasaisesti. ;D
4 traktoria ja keski-ikä 37v. Tosin majori 60v. on eläkkeellä, jota ilman keski-ikä 29 vuotta.
Jos puintikosteus yli 22 kovilla pakkasilla tahtoo paakkuuntua siilon pohjaan josta sen kuuluisi valua spiraaliin. Pakkasta tarvii kuitenkin enemmän kuin 10-15 että vilja alkaa *****ilemaan.
Kasvintuotanto / Vs: Glyfosaatti
: 25.08.17 - klo:08:51
Kyllä ei tuo kyntäminen kannata millään tavalla näillä kivisillä pelloilla. Kyntöön kuluu aikaa muutamia päiviä vs lautasmuokkain 1 päivä. kivien keruuseen kynnetyltä 5 päivää vs lautasmuokatulta 1 päivä. Mitenkään en saa laskettua jatkuvaa kyntöä kannattavaksi täällä Etelä-Savossa.
Jos ette kasvattais niitä hukkiksia niin meillä puhas peltosilla olisi paljon helpompaa.
Jontikan työntövarresta lähti varsi lentelemää ku männän mutterista korkkas jengat..
Meillä 2x 550xpg husq ja on helevetin hyvin toimivia koneita lämpötilojen vaihdellessakin, kun ei tarvi ruuvvarilla mennä hieromaa säätöjä kohillee. Ei turhia tärinöitä tai pärinöitä tule kahvoille, eikä itelle ainakaa liian painava. Isoille puille kuten pihapuille on sitten 262 husku jossa hitsaamalla liitetty kaks laippaa. Tehot siinä vehkeessä ei lopu, saa hymyn huulille ku painaa jatkolaipalla isoon puuhu ja kone vääntää pienillä kieroksilla tukehtumatta. Käsille tulevat tärinät on tosin jumalattomat. :D
Lainaus käyttäjältä: Ärrpää link=topic=75120.msg1362571#msg1362571 7date=1488638743
Paljonko maailmassa on turbiinivehkeitä mitkä ryömii, häh?
Jos moottori on tyhjäkäynnillä EI KUULU ryömiä, jos turpiini taas on tehty asian tuntemuksella EI RYÖMI.Mitä varten testikuljettajat sitä sitten moittivat ?

 Noku se on erilainen kuin ventissä, eikä se silloin voi olla hyvä ominaisuus. Onko automaatti autoa ajaessa Ricelle liian vaikeaa varmistaa jarrua painamalla, ettei auto liiku mihinkään, kun sillä jarrulla autopoverikin paikallaan pysyy?

Kunnossa oleva automaatti ei liiku mihinkään vaikka viikon olisi tasamaalla ja kävisi tyhjäkäyntiä jarrut vapaana se on saletti.

Itse asiassa kyllä liikkuu ainakin vanhemmat ameriikan laitokset, kunnossa olevakin.

Kaksi läheltä piti tilannetta sattunut Jontikan vaihteiston ryömimis ominaisuuden takia,olkaa varovaisia,ihme kun ei viranomaiset puutu tuohon.
Tiäkkö sä edes mitä tuolla tarkoitetaan?
Ja millaisia vaaratilanteita tuolla edes voi tulla?

Riselle on taas joku valumöttikorjaaja selittäny puutaheinää. Rise uskoo ja korjaamoukko nauraa muun porukan kanssa kahvipöydässä SASsin tyhmyyttä.....

Kiinnostais kyllä tietää mitä vaaratilanteita on sattunu?!
Loppujenlopuksi se jontikan "runko" ei kummanen ole, jos vertaa oikeasti rungollisiin traktoreihin kuten Marshall:n runkoon. Se on kyllä saatu istutettua hankkijan konttorissa viherkelta koneita käyttävien ajatusmaailmaan se "rungon" parhaus, vaikka ei se loppuunsa kummanen kuitenkaan ole.
Joo eihän se varmasti suurille sivuttais väännöille ja kiertoliikkeille oo suunniteltukkaa, etukuormainen kanssa varmaan parhaimmillaa
Mä olen kyllä sitä mieltä että tosta A-sta tulisi parempi jos siihen oltaisi laitettu järeämpi etuakseli ja sitten istutettu liikeratanosturi keulaan. Ajomukavuus on ihan omaa luokka tohon perutteluun nähden ja taakse saa nostolaitteisiin sitten pumppuyksiköt ja 500- 1000 kiloa painoa. Ja homma pelaisi.

Ittellänihän on ko prototyyppi käytössä (jälkeenpäin tullu ilmi että näitä on tehty ihan tehdastekoisena) mutta omasta mielestä toi pieni kesla toimii varsin hyvin tossa keulalla. Tiettyjen asioiden kehitystä toki vaatisi mutta parempi nosturi on nokalla kuin takana tollasessa pienessä raktorissa... toki hieman rautaa ja järeämmän akselin vaatisi jotta eteen saisi ison nosturin.
Siis onko sulla joku hakkuupää siinä kuormaajassa? Entä miten nostelet puut kärryn kyytiin?

Ei mulla sampo ja deere tekee urakalla hakkuita eli siis ihan ostopalveliuna tai kantohintana.

Tohon 655 on istutettu 203 nosturi ja siinä roikkuu nisulan 155 e energiakoura. Pelkkiä risuja sillä kaatelen. Nyt siihen tehdään myös hydraulinen raivausterä. Sitten siirrän nosturin kärryyn jos rupeen puita ajeleen. 3-4 kk talvella toi nosturi on raktorin keulalla.
http://www.nettikone.com/john-deere/6420/1475077  Tuossa ois ergonomia kohillaa traktorimotoks ;D

Ei kestä tommoset. Kuulemani mukaan Agrimarket pakotti keslan sopimuksensa nojalla varustelemaan jontikat tuolla tavalla valmetien sijasta. Massikoista katkesi rungot, jontikoista etukehto. Valmetin päälle tehdyt ovat olleet lujimpia.
Valmetteihin rakennettu varmasti kunnon apurunko jos kerta kestää paremmin kuin rungollinen peura  :D
Mä olen kyllä sitä mieltä että tosta A-sta tulisi parempi jos siihen oltaisi laitettu järeämpi etuakseli ja sitten istutettu liikeratanosturi keulaan. Ajomukavuus on ihan omaa luokka tohon perutteluun nähden ja taakse saa nostolaitteisiin sitten pumppuyksiköt ja 500- 1000 kiloa painoa. Ja homma pelaisi.

Ittellänihän on ko prototyyppi käytössä (jälkeenpäin tullu ilmi että näitä on tehty ihan tehdastekoisena) mutta omasta mielestä toi pieni kesla toimii varsin hyvin tossa keulalla. Tiettyjen asioiden kehitystä toki vaatisi mutta parempi nosturi on nokalla kuin takana tollasessa pienessä raktorissa... toki hieman rautaa ja järeämmän akselin vaatisi jotta eteen saisi ison nosturin.
Siis onko sulla joku hakkuupää siinä kuormaajassa? Entä miten nostelet puut kärryn kyytiin?

Ei mulla sampo ja deere tekee urakalla hakkuita eli siis ihan ostopalveliuna tai kantohintana.

Tohon 655 on istutettu 203 nosturi ja siinä roikkuu nisulan 155 e energiakoura. Pelkkiä risuja sillä kaatelen. Nyt siihen tehdään myös hydraulinen raivausterä. Sitten siirrän nosturin kärryyn jos rupeen puita ajeleen. 3-4 kk talvella toi nosturi on raktorin keulalla.
http://www.nettikone.com/john-deere/6420/1475077  Tuossa ois ergonomia kohillaa traktorimotoks ;D
Sivuja: [1] 2