Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3

Viestit - btwft

Jos metalliverstaassa tehdään tulitöitä niin se on vakituinen tulityöpaikka ja kaikkialla muualla (vakuutusyhtiöiden ohjeet) joka tulityöhön erikseen tulityölupa jolloin pitää olla myös tulityökortti. Vakituisella tulityöpaikalla tulityökorttia ei tarvita. Mutta jos rakennustarkastaja on hyväksynyt rakennusluvan noin, niin cyprocia seinään.
 Vakituisen tulityöpaikan on täytettävä seuraavat vaatimukset:

    - tulityöpaikan rakenteiden on oltava palamattomia tai suojaverhottuja, jos rakenteet ovat palavia
    - tulityöpaikan rakenteiden ja suojausten on oltava niin tiiviitä, että tulitöissä syntyvät kipinät ja roiskeet eivät pääse
       kulkeutumaan työtilan ulkopuolelle tai tunkeutumaan rakenteiden sisälle
    - tulityöpaikalla on oltava vähintään kaksi 43A 183BC -teholuokan käsisammutinta, joista toisen käsisammuttimen
       voi korvata pikapalopostilla tai kahdella 27A 144BC -teholuokan käsisammuttimella
    - tulityöpaikalla ei saa olla työhön kuulumatonta palavaa materiaalia
    - tulityöpaikalla ei saa käsitellä tai säilyttää palavia nesteitä, eikä tulityöpaikka saa olla yhteydessä sellaiseen tilaan,
       jossa voi olla palavia kaasuja
    - vakituisella tulityöpaikalla on lisäksi noudatettava tilapäiselle tulityöpaikalle annettuja vaatimuksia, jos tulityön kohde
       oleellisesti lisää palovaaraa.
Vakituisella tulityöpaikalla pintojen pitää olla palamattomia eli A1 luokkaa, cyprocin luokitus on A2 eli ei kelpaa.
Tänään hommasin kehä-tuotteen tekeleen aiheesta. Kuuden metrin varrella aloittaa ja lisää kolme metriä jolla pääsee melkein harjalle. Kyllähän tuolla mielummin lykkii kuin ottaa persmäkeä katolta alas. 155€ verollista tuo kustansi.
https://www.instagram.com/p/BtoP30yHuVSYG4OuATKV4zuYz_7kAzC7or-NRQ0/
Minulla oli joskus vanhassa elhon vesakkomurskaimessa sellaiset L-terät, toimivat hyvin heinässä mutta kun otti osumaa kiveen tai kantoon taittuivat ja katkesivat helposti.
Tästä johtuen tuli niin paljon seisokkia ja kustannuksia että vaihdoin tilalle vasaraterät.
Jos lähes pelkästään kesantoa ja pientareita niin ok mutta vesakkoon en laittasi.
Tuosta löytyy suuntaa antavia tietoja rakennustarvikkeiden paloluokkamerkinnöistä:

http://www.puuinfo.fi/sites/default/files/pintojen-ja-katteiden-paloluokat.pdf

1.1.2018 tulee voimaan uusi E1 rakennusten paloturvallisuus, eli siitä eteenpäin mennään uuden E1:n mukaan.

E9 on kattila ja polttoainvarastojen paloturvallisuus

Rakentamiseen liittyvissä paloturvallisuusasioissa kannattaa soittaa suoraan palotarkastajalle tai ehkä mielummin paloinsinöörille jos sellainen pelastuslaitokselta löytyy, palopäällikkö on vähän väärä henkilö vastaamaan näihin rakenteellisiin asioihin.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Tesla
: 06.10.17 - klo:13:20
Tähän ollaan menossa (ehkä) että sähköverkon 350kw ottoteholla sähköauton akku olisi ladattu 5-10 minuutissa. Kaapeli ja liittimet ovat nestejäähdytettyjä. Nykyiset kaapelit painavat 10kg/m.
Sylinteri irti ja purettu. Tappi oli 0.10mm suurempi kuin silmukka. Asennuksessa on tar***** voimaa että saatu paikoilleen. Helpoimmalla pääsin kun katkaisin tapin ja prässillä otin jämät pois silmukasta. Sorvari saa tehdä sopivan kokoisen tapin tilalle.
Vesakkomurskaimen (elho) hydraulisen laukaisimen yksitoimisen sylinterin huohotinnipasta valuu öljyä, ilmeisesti sylinteristä on mennyt tiivisteet ja öljyä pääsee männän väärälle puolelle ja lorottaa nipasta sitä pihalle. Eipä lähtenyt sylinteri irti, kumpikin tappi ruostunut kiinni. Moskalla sai hakattua kiinnikkeeseen asti mutta kuinka loput? On laitettu irroitusöljyä, hakattu tuurnan kanssa, ulosvetäjää ei saa sopimaan ilman rakentelua. Lämpöä en ole vielä kokeillut kun paikat voitelurasvassa. Onko tuo lämpö millä tapin saa irti vai mikä nyt neuvoksi.
Tällä hetkellä ykkössahoina on husky 550 ja stihl 201, mielestäni kumpikin luokkansa parhaita. Husky rääkäisee kerralla kierrokset tappiin ja voimaa riittää kylliksi. 201 on mukavan kevyt ja kierrosherkkä harvennuksille ja rankametsään. Tallissa on myös varalla 2kpl 242 ja jonssi 2147. 242:set toimii varmaan maailmantappiin, viimeksi viikonloppuna rääkkäsin toista ja mielummin minä sillä sahaan kuin uudemmalla 2147:llä. Jonssin suoraan etukahvaan en ole tottunut koskaan, ainut etu mikä siinä on niin kaatosuunnan siitä saa katsottua helposti.
Kätevä vekotin ongelmapuiden kaadossa. Kaatotunkki tai vaijeritalja tilanteen mukaan.
E3 Pienten savupiippujen rakenteet ja paloturvallisuus

2.4 Pystysuoruus
Savupiipun poikkeama pystysuoruudesta ei saa vaarantaa paloturvallisuutta tai piipun toimivuutta.

Ohje
Savupiiput tehdään mahdollisimman pystysuoriksi. Savupiipun läpiviennit muista rakenteista suunni-
tellaan ja toteutetaan siten, että savupiipun ja sen eriosien lämpöliikkeet voivat tapahtua vapaasti.
Savupiippu voi erityisestä syystä poiketa pystysuorasta suunnasta. Mikäli poikkeama on enemmän
kuin 30°, tehdään selvitys savupiipun rakenneteknisistä ratkaisuista, toimivuudesta ja nuohottavuu-
desta. Erityistä huomiota kiinnitetään savupiipuntuentaan, nuohousluukkujen tarpeeseen sekä
savupiipun halkeiluvaaraan lämpölaajenemisen, epäkeskisen kuormituksen tai muun syyn johdosta.
Savuhormien mutkat pyöristetään.
Voiko olla näin kuin otsikossa lukee. Tein traktoriin huoltoa ja huomasin polttoainesuodattimen lasikupissa ylimääräistä tavaraa, joka oli jotain harmaata ja pehmeää mönjää. Putsasin kupin, tyhjensin tankin ja teboililta kannulla uutta löpöä tilalle. Omasta tankista en uskaltanut enää ottaa koska säiliön seinämillä näkyi samanlaista mönjää.
Moottoripolttoöljy jota minulle on tullut on NEOT:n tuotetta ja en tiedä mikä siinä on bioöljyn osuus.
Eräs dieselkorjaaja sanoi ettei common rail koneissa kannattaisi käyttää bioöljypohjaisia aineita. Ainakin minulla polttoainetoimittaja vaihtui.
Sivuja: [1] 2 3