Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Aiheet - JOUTOPOIKA

Kyseessä 6000 sarjan Hitec ja ongelmana vedonvapautuksen toiminta.
Kun kytken vedonvapautuksen lähtee liikkeelle niinkuin pitääkin ja pysähtyy jarrua painamalla, mutta ei lähde uudelleen liikkeelle jarrun vapautuksesta. Saattaa toimia ok muutaman pysäytyksen ja sitten taas tulee häiriö. Ajo onnistuu virheettömästi jos ei käytä vedonvapautusta.
Koneeseen vaihdettu äskettäin jarrujen pääsylinterit ja tuntuma sellainen, että vasen jarru pitäisi ilmata uudelleen.
 Voiko häiriö johtua siitä??  Missä sijaitsee kytkimet jotka sytyttää jarruvalot ? Sitä kautta menee tieto pysähtymiselle ???
Uusi Fusion 3. Kyseinen kone osoittaunut pettymykseksi vaikka piti olla paalainten kunkku. Sylkee sullojan yläosan kautta heinää takaisin noukkijalle. Tämä tapahtuu kun esim päisteessä ajaen ei ole tavaraa menossa reilusti sisään ja toinen hetki kun paali alkaa muodostumaan ja pyörimään kammiossa. Kun silppua on riittävän paljon tullut takaisin ja ajaa karholle  noukin tuo lisää niin momenttikytkin laukeaa. Mitä kuivempaa heinää sitä herkemmin tuo tapahtuu. Tuo kaikki tapahtuu sen vuoksi kun kammioon menevä massa joutuu menemään ylöspäin, ja mikäli massa ei ole runsaasti menossa kammioon niin osa putoaa takaisin minkä sulloja yläkautta heittää noukkimelle.
Se tässä vaiheessa epäilyttää onnistuuko olkienpaalaus ollenkaan jos silppuamisterät käytössä.

Mäkkäri on varmaan joillekin uskonto, koska kukaan ei ole asiaa julki tuonut. Huollon tiedossa asia on koska ovat koittaneet vastakampaa muotoilemalla ongelmaa korjata.
Telojen rasvari patruuna systeemillä on myös pula-ajan vekotin. Kovasti olen kaivannut edelliskoneen Bekamax rasvaria kuin myös sitä kuinka tasaisesti telialustainen kulki perässä.
Mikäli kaupanteko hetkellä olis ollut tämänhetkinen tieto niin paalain olis vaihtunut , mutta merkki ei.
Mäkkärissä on yksikertainen nopea paalinsiirto käärintään, mutta sen vastapainoksi kaksi hydemoottoria enemmän ja voimansiirrossa monimutkainen ketjuhässäkkä ja sen myötä v-mäinen vasenpuoli puhdistaa sekaan tulevasta heinämoskasta.
Verkotus ja käärintä sujuneet ongelmitta, mutta tarvikkeiden lastaus hirveän korkealle jonkinlainen miinus kuten muovin laitto käärintään. Plussaa kun käärintäkehää voi pyörittää takaosan napista.
Että sellainen paalainten kunkku!!
Käyttäjäkokemuksia Kuhnin kiinteäkammioisesta haluaisin kuulla. Tekeekö tiukat paalit ja toimivuus kuivan tavaran paalauksessa (olki ja ruokohelpi)? Riittääkö 120 hp traktori veturiksi kun pellot ovat tasaisia?
Tarjous saatu telojen automaattirasvarilla varustettuna ja ero Fusion 3 tarjoukseen on reilu 20 kiloeur edullisempi. Vaihto kyseessä ja vaihdossa menevä kone NHK-keskuksen myynnissä oleva konemalli.
Sivuja: [1]