Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Aiheet - lynx700500

Alkas traktorissa oleen molemmissa päissä renkaat vaihto kunnossa. Ennen paikoillaan 480/70r38 380/70r28 jos laittais 520/70r38 420/70r28 parin alle niin kasvaako leveys niin, että ei voi laittaa samalle vanteelle/ käsittääkseni tuossa massikassa 16 tuuman leveys vanteella. Sopivasti kasvais vähän korkeus ja leveys. Miten pyörimissuhteelle käy?
Onko raatilaisilla kokemusta apukäynnistimistä traktori käytössä. Ei aina talvella viittis sen traktorin viereen isoja koneita kantaa että saa lisävirtaa. Tuollainen taskuun mahtuva ensiapu olis kätevä, mutta jaksaako se traktoria auttaa. Autoihin kyllä pelaa.
Jostain syystä takapyörät ei halua vetää. Onko jotain arvausta mistä tällainen johtuu?
Uuden karhea traktori ja kerran kahdessa tunnissa syttyy vikakoodi e 105 Ohjekirja osaa kertoa että imusarjan lämmöt liian korkeat. Huoltomies vaihtoi anturin mut vika jatkuu. Ei muuta haittaa, mut pudottaa vääntöjä ja että ne saa takas pitää käyttää traktori sammuksissa. Niin se massikkakin meni sisulla pilalle.
Jarrullisista peräkärryistä kokemus vähäistä. Liitettiin pöttingerin noukkari massikan perään ja joka kerta kun hilpasee edes polkimeen, on kärry jo sutissa ainakin tyhjänä. Traktoreista ei käsittääkseni tätä painetta voi mitenkään säätää? se kai säätyy polkimen painamis voimakkuuden mukaan?
Noukinvaunussa on rumpujarrut josta lähtee lähes puolen metrin tanko mihin jarru sylinterit kiinnittyy. Säädettiin sylinterien paikkaa tässä tangossa niin, että sen vääntö varsi olisi mahdollisimman lyhyt, mutta ei vaikutusta. Eli silloinhan sylinterin voima pitäis olla kaikista heikoin mutta pienikin liike kyllä saa paljon liikettä. Miten nuo pitäis säätää että ei olis kaikki tienhaarat mustana.
Pitäis yhdistää tuollainen 7600 sarjan massikka ja pöttingerin noukinvaunu. Selasin tuota noukinvaunun ohjekirjaa ja siellä luk,i että hydrauliikan virtaus saa olla maksimissaan 60 litraa minuutissa. No tuossa traktorissa on suljettu 110 litran tuotto. Traktorissa olis LS pistoke mutta kärryyn aikanaan en älynnyt ottaa sitä lisävarusteeksi. Onko väliä kuristanko virtausta mekaanisella nupilla traktorinperästä hydrauliikka venttiilistä vai sähköisistä lohkoista ohjelmistosta. Mietin lähinnä öljyjen lämpiämisen kannalta. Säätäkö tuo ohjelmiston säätö jotenkin eri periaatteella tuota virtausta.
Huhuja Jameksen uudesta tulemisesta on ollut ja nyt näyttää olevan jo kuormaimia paikoillaan

Kuva siepattu pottupellossa.fi sivustolta
Oletteko rakentaneet traktoriin mitään lämmitystä perän ja vaihteiston öljyille. Calixsilla olis tarjolla tuollainen liimattava tankin lämmitin. Tehoa vaan vaivaiset 260w Olis se kiva jos pikavaihteet toimis heti ensi kilometreista alkaen.
Sivuja: [1]