Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Aiheet - eju

Tämmöiselle laitteelle olisi tarvetta: Kverneland A8 tai AD 85 4:llä siivellä.
"Poltto­ai­ne­ve­rotus on tehokkain tapa vähentää liikenteen päästöjä, sanoo tutki­musp­ro­fessori Maria Kopsakangas-Savolainen !"
Köyhät, tuottajat ja yksityisyrittäjät saavat varmaan vähennyksiin osan tuosta verosta. Paitsi tietenkin, jos käy tansseissa rattorilla.
Mutta mistäs niitä sähköauton investointirahoja otetaan, jos hupiajot jätetään pois ja käydään vain kerran kuussa
kylällä kaupassa ?
Nyt sille mun pelolle tuli vahvistus, mutta se tietenkin nähdään seuraavissa eduskuntavaaleissa:
https://www.oululehti.fi/uutiset/polttoaineverotus-on-tehokkain-tapa-vahentaa-liikenteen-paastoja-sanoo-tutkimusprofessori-maria-kopsakangassavolainen-6.386.3783046.fe4215cecf
Seuraava juttu on täältä ja lukekaa myös kommentit:
https://www.talouselama.fi/uutiset/sahkoauto-on-saksassa-halvempi-kayttaa-kuin-polttomoottoriauto-tuoreet-laskelmat-paljastavat-tuhansien-eurojen-erot/9033b2e2-f5ac-3551-ad0b-533779340722
Tukea ja sakkkoja
Tästä vuodesta lähtien sähköautoja suositaan Saksassa myös työsuhdeautoina. Niiden verotusarvo on vain puolet auton listahinnasta.
MWV:n mielestä sekä Saksan hallitus että Euroopan unioni vääristävät kilpailua sähköautoille myönnetyillä muhkeilla tuilla. Liiton toimitusjohtaja Christian Küchen perää vastaavia tukia myös ilmastoneutraaleille biopolttoaineille ja synteettisille e-polttoaineille.
Küchen muistuttaa, että koko nykyistä autokantaa, ei varsinkaan kuljetuksissa käytettävää raskasta sellaista, voida koskaan sähköistää kokonaan. Siksi myös e-polttoaineiden tuotekehitystä ja yleistymistä pitäisi edistää.
Synteettisiä polttoaineita ja uusiutuvia biopolttoaineita voidaan käyttää nykyisissä dieselautoissa ja niiden tankkauksessa voidaan hyödyntää nykyistä huoltoasemaverkostoa. Sähköautot taas vaativat kokonaan uuden ja kalliin latausverkoston.
"E-polttoaineilla ja muilla ilmastoneutraaleilla vaihtoehdoilla olisi hyvä mahdollisuus pärjätä markkinoilla, jos ne saisivat edes osan siitä tuesta, mikä sähköautoille ohjataan", ETR:n Bräuninger korostaa.
MWV:n mukaan sähköautojen kilpailuetu kasvaa edelleen kahden vuoden päästä. Silloin astuu voimaan valmistajakohtainen keskimääräinen 95 g/km päästöraja.
Valmistajat joutuvat maksamaan EU:lle 95 euroa sakkoa jokaiselta ylittyvältä grammalta jokaista valmistettua autoa kohti. Jos esimerkiksi valmistajan keskipäästö on 110 g/km ja se myy vuodessa 100 000 polttomoottoriautoa, sakko on 142,5 miljoonaa euroa.
Sähköautoja käsitellään täysin päästöttöminä. Valmistajien kannattaa kaikin keinoin pyrkiä myymään sähkömalleja, koska ne vähentävät maksettavaa vuotuista sakkoa. Öljyteollisuuden mielestä tätä voidaan pitää sähköautojen epäsuorana myyntitukena.
Lukekaa seuraava juttu saadaksenne oikean kuvan, vaikka kahlaamalla läpi, 25o sivua EU:n strategia sähköautoistamisesta. Vaikka se on 10 vuotta vanha, niin siitä huolimatta se on pätevä. Siirrätte vuosilukuja eteenpäin 10 vuotta.
https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/78133/Julkaisuja_12-2011.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Tässä on tyhjentävä juttu korvaamaan "Onko sähköllä autoilu halpaa ja helppoa?"
Voimme rauhassa odotella, koska sähköauto on meidän lasten lapsille.
Valtioneuvoston julkaisema 10 vuotta vanha strategia sähköautoiluun. Siinä on Suomi osuus !
Nils-Olof Nylundin selvityksessä on tarkastelu sähköautoja osana suomalaista liikennejärjestelmää, ilmastopolitiikkaa ja liikennepolitiikkaa. Sähköautojen todellinen tuleminen on mitä todennäköisimmin alkanut. Kehitys on aluksi hidasta, eikä sähköautoista vielä ole apua vuoden 2020 energia- ja ilmastotavoitteiden saavuttamiseen. Tilanne muuttunee merkittävästi vuoteen 2030 ja varsinkin vuoteen 2050 mentäessä.

https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/78133/Julkaisuja_12-2011.pdf?sequence=1&isAllowed=y
7.5.2Huurteenpoisto
Sähköautot eivät tuota riittävästi hukkalämpöä kuten polttomoottoriset autot, joten huur-teenpoisto ja matkustamon lämmönsäätö on järjestettävä joko sähköisillä vastuksilla tai erillisellä  polttoainekäyttöisellä  lämmittimellä.  Ajoneuvon  huurteen-  ja  sumunpoistojär-jestelmän  vaatimukset  ovat  määritelty  direktiiveillä  EY  661/2009  (EY  661/2009)  ja  EY  672/2010.
Niin, onko kukaan kokeillut lämmön talteenottoa kuivaajan savupiipusta ?
Tässä periaatekuva. Insinöörityössä puhutaan jopa 30 %:in säästöstä.
Mutta taitaa 15 %:ia olla kans aika kova sana.
Onks kellään helppoa sakoluvun määritykseen olevaa laitetta tai nyrkkisääntöä.
Meinaan sellaista, että kannattaako kuivata tai sitten, onko mieltä viedä myllyyn, jossa sanotaan,
ettei kelpaa. Siinä on kaks ketjua, jotka viljelijä maksaa.
Riittääkö sakoluvun määritys mahdollisesti muihinkin "tauteihin" ?
Kasvintuotanto / siipiteräkultivaattori
: 12.05.19 - klo:14:11
Onko siipiteräkultivaattori päivän sana ? Vaatii vissiinkin tehoja ?
Paljonko tarvitaan tehoja pienimpään siipiteräkultivaattoriin, jolla tekee jotakin 20 ha alalla, savi ja suomaita.
Tietenkin 90 hv:n jontikkaan voi ottaa lisää tehoja/ 1000 €. Paljonko siihen saa ? 30 hv samalla pumpulla ?
Voiko auraamisen ja äestyksen jättää pois ?
Erässä keskustelulinkissä sanotaan, että ainut ratkaisu juolan hävittämiseen on Siipiteräkultivaattori ?
Onko halvin Rolmako noin 8000 € ?
Olen satunnainen käyttäjä ja mitä ihmettä tälle sivustolle on tapahtunut ?
Tämä formaatti on piloilla !
Niin, miten varstasilta vaihdetaan. Todennäköisesti sisäkautta, mutta onko kiinnitystapit pulteilla kiinni ?
Tarve olisi varstasilta, heittokuljetin ja ruumenseula eli yläseula tietenkin ehjät.
Vaikka tämä on enempi traktori-foorumi, niin silti esitän kysymyksen, koska tämä on eräänlainen
pelottomien miesten foorumi.
Tuolla auto-ja ase-foorumeilla löytyy vastauksia näiltä hameheikeiltä.
Mitään ei itse saa mennä keksimään ja kehittämään tai peräti kokeilemaan !
Mutta nyt se kysymys: Oletteko käytäneet LDS:n tilalla Teboilin Fluid-S elikkä kyseessä on ohjaustehostimen ja robottilaatikon hydraulinesteistä.
Noita öljypurkkeja ku on montaa erillaista nurkissa.
Moneeseen manuaalilaatikkoonkin suositellaan jotakin ATF-öljyä.
Kaikki öljy-yhtiöt ja auton valmistajat suosittelevat jotakin merkkiä !
Pahus soikoon ku akka unohti viime talveksi veden Isku sankoruiskun "sylinteriosaan", niin halkeshan se ja uusittuani "sylinterin" ruisku ei toimi molempiin suuntiin. Ainoastaan alaspäin saa veden virtaamaan paineella ulos. Ylöspäin ei ruiskuta. Siellä on kaksi kuulaa.
Sattuisko kellään olemaan rakenne- tai valokuvaa siitä kahvan alapäästä tai mahdollisesti ideaa mikä uupuu.
Olen kysellyt kavereilta, et kellä olis, mutta ei ole vielä löytynyt.
Löytyykö tollaista joutavaa klapikonetta ? :P
Minkälaisia ongelmia teillä on ollut pakoputken kanssa ja onko teillä antaa hyvää korjausohjetta.
Joustoliitos poikki ja pakoputki aika lähellä kaapeleita.
Lötyykö joutavaa nivelakselia 180 cm:ä 42 astetta eli laaja, 6-urainen, 100 - 150 hv ?
Onnistuuko tavallisella puikkokoneella hitsaus veden alla ?
Jos ei, niin entäs akulla ?
Sivuja: [1] 2