Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Aiheet - Puraat

Ko. koneen tukkeutuneen hydrauliikkasuodattimen merkkivalo vikuttelee etukuormaajaa käytettäessä. Kylmänä ei vilkuttele, mutta öljyjen lämmettyä alkaa vilkutella. Vilkuttelua tapahtuu kun etukuormaajan aisoja laskee rivakasti tai kauhaa kääntää tyhjennys asentoon. Jonkun ajan päästä vilkuttelu loppuu.
Öljyt ja suodatin vaihdettu n. vuosi sitten, arviolta 500 tuntia ajettu. Vilkuttelua esiintyi jo ennen huoltoa, eikä suodattimen vaihdolla ollut merkitystä vaivaan.
Olisko kyseessä anturi vika tai vastaava?
Onko kokemusta kuivalantavaunun reunarajaimesta? Jeantil kärry kyseessä. Siihen varmaankin saa valmiita osia, mutta varmaan itsekkin vois jonkinlaisen värkätä. Riittäkö levitys leveyttä rajoittava pelti heittosiivikon kohdalle vai pitääkö se suoja olla ihan ylös asti? Näkyy ainakin Pichonissa olevan molemmat. Tulkitsin, että ne ylös asti tulevat pellit ovat tarkoitettu kalkin yms. tavaran levitykseen. You tuben videossa näkyy hyvin kapistusten toiminta, ei tosi näy sitä, miten reunalevitin toimii. Epandeur PICHON Muck Master M16 - Épandage filmé par drone
Pikkuisen ko. kapaistuksessa sähköt oikkuilee. Mittaripaneelissa vilkkuu jos jonkinlaista valoa ja siinä näytössä herjaa milloin moottorin alhaisesta öljynpaineesta, alhaisesta jarrupaineesta, akselien korkeasta lämpötilasta tai tukkeutuneesta ilmansuodattimesta. Moottoriin on kytketty erillinen öljynpainemittari, se on ok. Kone on ollut ajamattomana koko talven, ei ole öljyt lämmenneet liikaa. Ilmanputsari on uusi ja röörit auki.
Jarrujen paineet on epäselvät. Uusia antureita on vaihdettu ja kokeiltu erinäisiä toimenpiteitä, ei vaikutusta tilanteeseen. Lisäksi jarrut jumiutuvat päälle, vapautuu kun painelee poljinta muutaman kerran. Onko niillä paineakuilla vaikutusta jarrujen jumiutumiseen, esim. jos ne kaksi pompulaa siellä jarrusysteemin kyljessä ovat vaikka sököt?
Huoltomieskin on vilkaissut konetta ja antanut jotakin vinkkiä vikojen paikallistamiseen, mutta ihan kaikki ongelmakohdat eivät ole vielä ratkenneet. Paljon johtoliittimiä on puhdistettu ja johtoja korjattu. 
Kasvintuotanto / Kokoviljasäilörehu
: 12.07.11 - klo:20:04
Olis meininki korjata kokoviljasäilistä noukkarilla tai tarkkuussilppurivaunulla. Ongelmalliseksi homman tekee ko. vehkeille riittävän suuren karheen aikaan saaminen. Kasveina ohra, kaura ja virna/kaura. Kukin omina lohkoina ja kaikissa nurmi alla. Niitto ei ole ongelma, mutta en kovin mielelläni päästäisi karhotinta yhdistämään karheita. Mattoperä kone olisi mieleisin, mutta kun sellasta ei ihan lähellä taida olla. Arvaiskohan nuo kuitenkin karhottaa vai mitä tekis?
Mullan joutumista rehun sekaan yritän välttää.
Vapaa sana / Vankikarkuri
: 16.12.10 - klo:20:57
Eipä ollukkaan ihan mikätahansa hörhö kun ampuili mm. näillä meidän kulmilla. http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/lehti-sonkaj%C3%A4rven-ampuja-on-valkoven%C3%A4l%C3%A4inen-vanki/628090 Pitkän matkan on jäpikkä tehny.
Vapaa sana / European city guide
: 18.11.09 - klo:19:15
Tuli ihan henkilökohtasta posti ko. virmasta. Virallisen näkönen lanketti jossa oli nimet ja osotteet oikein, puhelinnumero näkyy olevan vanha, lankamallia. Pitäs kuulemma päivittää tiedot ja pääsis luultavasti johonkin katalookiin. Pikkusen kalliin hivakka jos ihan oikein olen ymmärtänyt, vajaan tonnin maksaa. Mitenkä tuon kansa tekis, pitäskö laittaa paluupostissa lanketti takas Valenciaan. Onko tullu muille? Varmaan on tärkee katalooki kun ihan henkilökohtasesti mulle laittaavat postia.
Vapaa sana / Varmari Kokkolassa
: 30.07.09 - klo:22:32
Tuliko käytyä? Tykkäsitkö? Saitko syömistä?
Tais pikkusen ontua ruokapuoli emännillä.
Emoista 3/4 osaa poikinut ja näyttäisi tulevan sonnivuosi. 2/3 osaa tähänmennessä syntyneistä on sonneja. Kuinkas muilla? Onkohan edellisen kesän säällä vaikutusta vasikan sukupuoleen? Vai onko pelkää sattumaa? Saattaapi tulla ensi keväänä sitten enempi tyttöjä. Ei kyllä harmita yhtään, että sonneja pukkaa tulemaan, mukavampi myydessä.
Vapaa sana / Varokeepa huijareeta
: 17.01.09 - klo:13:19
Joku epäkelepo savolaenen on yrittänny viijä Karttus Pekan rahat. Eepä onnistanna kun ee osanna savvoo viäntee. http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talous/huijarit-yrittiv%C3%A4t-tyhjent%C3%A4%C3%A4-tilit/335269
Ossosskoon tuo olla yrittämättä uuvelleen. Suattas Pekka sipasta turpaan roestoo jos vastaan tulis, severran karski mies tuo Pekka.
Kuinkas se nyt oikein menee, saako kuivanlannan nurmilevitykseen kasvukaudenaikana tukea vai ei? Ja jos saa, niin kuinka paljon ja mitkä ehdot on täytettävä?
Noita levityskärryjä tuossa vertaillu, niin toiset täyttävät EN 13080 nurmenlevitysnormit ja toiset ilmeisestikkään ei, kun ei ole erikseen asiasta mainittu. Ihmettelin tuota EN 13080 normia, että mihin sitä oikein tarvitaan JOS lannan levitykseen nurmelle EI saa tukea. Samahan se millä sitä sitten paskansa levittää jos itselle jälki kelpaa.
 
Onko tuommosia värkkejä näkynyt Suomen maassa. http://www.athoughton.co.uk/equipment/equipment52.htm
Jos joku tietää että jollakin olisi ja varsinkin jos se sattuisi olemaan myynnissä, niin olisin kiinnostunut. On nimittäin Ruotsin kautta kulkeutunut tuommonen itelle ja olisin halunnut varaosakoneen.
CX 105 Kormikkiin tarvittas virtauksen säätö hydrauliikkaan. Miten kannattas toteuttaa? Tarve olis lähinnä Tempon lantakärrin pohjakuljettimen nopeuden säätöä varten. Onhan siinä Tempossa originaali säädinkin, mutta haluaisin hallita nopeutta ilman, että takalasi on auki. 

Hydrauliikan tuntijat huom. Kannattaako laittaa ihan perusmallin virtauksen säädin paineletkuun, vai investoinko enemmän ja laitan kehittyneemmän virtauksen säätimen? Tavallinen säädin olisi yksinkertainen asentaa, mutta kuumeneeko öljyt liikaa, onko muuta haittaa? Kehittyneemmässä mallissa olisi vipusäätö, nopeampaa kuin nupin pyörittely. 
Kysäsenpä kokemuksia ko. kamppeista. Tuli hankittua Jeantillin 10.5m3 vaunu. Olenko ajasta jäljessä vai aikaani edellä kun vielä vehtaan imupainevaunujen kanssa? Kiinnostaisi tietää miksi olette valinneet imupainevaunun/levitysvaunun?

Päädyin imupainevaunuun, koska säiliöt pieniä ja niitä on monessa paikassa ja joissakin on aukot niin pieniä ettei hydraulisen varren päässä oleva hydepumppu mahdu aukosta sisään. Tuntui helpommalta siirtää letku säiliöstä toiseen kuin erillinen pumppu. Heittäkää kommenttia.
Minkälaisia konsteja käytätte ko. hommaan? Onko joku pesuaine erityisen hyvä ja onko esim. säämiskä tai joku mikrokuituliina hyväksi havaittu juttu. Vai peräti joku tekninen vempain?
Ongelmana meikäläisellä tahtoo olla lasille jäävä kalvo, työläs hangata se pois. Pitäs varmaan pesasta useammin lasit. Olen käyttänyt Tolun pesuvaahtoa ja käsipyyhe paperia ja viimeistely säämiskällä. Takalasi tuntuu olevan erityisen hankala tapaus. Siinä kun on kaikenmaailman killuttimia ja ahtaita paikkoja. Nuita emännän käyttämiä lastoja ei paljon sovi käyttämään.
Sivuja: [1] 2