Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Aiheet - rmv991

Japa 2000 klapikoneessa on teräketjun voitelu hydrauliöljyllä (öljy koneen hydrauliikasta).

Onko joku muuttanut kyseisen klapikoneen teräketjun voitelua erillisestä säiliöstä/kanisterista tapahtuvaksi (teräketjuöljyllä)?

Tällainen muutos on suunnitteilla itsellä ja ajattelin kysyä olisiko joku jo sellaisen tehnyt ja jos on niin millä tavalla se on toteutettu?
Kuulemma nykyiset hydrauliöljyt ovat kuivia ja eivätkä voitele kunnolla esim. pumppuja.  Pitäisi tehdä kuulemma 10W-30 öljyn ja hydrauliöljyn seos esim. hydrostaattisella vedolla olevaan kaivurikuormaajaan tai vastavaan koneeseen? Lisäisi näin pumppujen elinikää? Onko jollakin tietoa/kokemusta asiasta?
Onko jollakin tietämystä tällaisesta asiasta eli Lännen 740 (vm. 1995, 10500h) kaivurikuormaajan hydrauliikkasäiliön kyljessä on "perinteinen" mittalasi/lämpötilamittari. Kun koneella tekee töitä muutaman tunnin niin mittari näyttää 40 astetta. Ohjaamossa on sähköinen (tehdaslainen) hydraulikkaöljyn lämpötilamittari, joka näyttää 30 astetta enemmän eli tässä tapauksessa 70 astetta. Koneen letkut ovat lämpimät ja niissä pystyy hyvin pitämään kättä eli eivät ole kuumat. Onko kokemuksta tällaisesta asiasta? Esim. missä mahtaa olla ohjaamon mittarin mittauspiste ja mikä on todellinen lämpötila?
Eturenkaat (Michelin XM 108 480/65 R 28) alkavat olla vaihtokunnossa ja uudet pitäisi ostaa.
Näiden rengaiden talvipito on ollut erittäin huono (todella liukas rengas) ja nyt pitäisi löytää sellaiset gummit jotka pitäisivät talvellakin...eli kokemuksia kaivataan, mitkä renkaat kannattaisi ostaa..
Traktorin vaihtolavaperäkärryjen hydrauliikkapumppu alkaa olla väsynyt ja olen tässä miettinyt millainen systeemi olisi laittaa suoraan traktorin voimanulosottoon hydrauliikkapumppu (ilmeisesti tällaisia voa hydraulipumppuja löytyy, mutta minkä kokoinen se mahtais tarvita olla?) ja vetää siitä letkut peräkärryn hydrauliikkaan. Ei tarvitsisi nivelakselia väliin enää :-) eli onko kokemuksia tallaisesta systeemistä? Mahtaako olla toimiva käytännössä?
Krone AM 243 CV niittomurskain on alkanut kiertämään heinää muskaimen akselin ympärille ja tämän takia akselin päässä oleva laakeri lämpiää tulikuumaksi :-(

Onko tietoa/kokemusta mistä tämä heinän kiertyminen murskaimen akselin ympärille voisi johtua?
Sivuja: [1]